کتاب الگوهای یادگیری (ابزارهایی برای تدریس) فصل ۲
اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم
اسلاید 2: کتاب الگوهای یادگیری (ابزارهایی برای تدریس)بروس جویسامیلی کالهوندیوید هاپکینترجمه:دکتر محمود مهرمحمدیدکتر لطفعلی عابدی
اسلاید 3: فصل دومخانواده های الگوهای تدریس
اسلاید 4: وقتی برای نخستین بار فردی با یک الگوی تدریس جدید مواجه می شود که برای تحقق برخی اهداف مناسب است،جذب آن می شود و می کوشد آن را برای همه ی موقعیتها بکار برد.مسئولیت ما این است که با شناسایی کاربرد خاص هر الگو ،و مقوله بندی آن،به این حوزه نظم بخشیده و دیگران را در جهت دستیابی به ابزارهای مورد نیازشان کمک کنیم.(بروس جویس،1965).
اسلاید 5: برخی از الگوها درصدد تحقق اهداف ویژه ای هستند ،در حالی که برخی دیگر کاربردهای گسترده تری دارند.برخی از آنها کاملا رسمی و تعدادی غیر رسمی و باز هستند.این الگوها در مجموع برای تحقق اهداف متنوع آموزشی در حوزه ی اهداف مشخص اجتماعی و علمی یعنی حوزه هایی که توجه به آنها رسالت اصلی معلمان است،مناسب به نظر می رسند.
اسلاید 6: از اواخر دهه ی 1950 تا اواسط دهه 1970 پژوهشهایی که با پشتوانه ی بنیادها،دولت فدرال و منطق آموزشی در ایالات متحده ی آمریکا انجام شده است،به پالایش الگوهای تدریس شناخته شده و نیز معرفی الگوهای جدید منجر شده است.شدت این جریان نه پیش از این سابقه داشته و نه از آن زمان تا کنون از چنین شدتی برخوردار بوده است.
اسلاید 7: معیار اصلی در انتخاب الگوها از هر خانواده ،قابلیت کاربرد گسترده ی آنها در موقعیتهای آموزشی بوده است.لذا الگوهای معرفی شده دامنه ی کاربرد وسیعی دارند و به همت تجربه ،چنان صیقل خورده اند که می توان به سهولت و با کارایی مطلوب آنها را در کلاسهای درس و سایر مقاطع آموزشی بکار گرفت.
اسلاید 8: در ضمن این الگوها انطباق پذیر نیز هستند؛یعنی می توان آنها را به تناسب سبکهای یادگیری دانش آموزان و مواد درسی مربوط تنظیم نمود.استفاده از الگوهای معرفی شده محدود به زمان یا دوره ی خاصی نیست؛یعنی اکثر آنها برای استفاده در سطوح ابتدایی ،متوسطه و حتی دانشگاه مناسبند،و حتی می توان آنها را ابزارهایی برای یادگیری مادام العمر به حساب آورد
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.