روانشناسی و روانپزشکی

کتاب درمان شناختی – رفتاری برای بیماری‌های مزمن پزشکی

fasle_7_diabet

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کتاب درمان شناختی – رفتاری برای بیماری‌های مزمن پزشکی”

کتاب درمان شناختی – رفتاری برای بیماری‌های مزمن پزشکی

اسلاید 1: فصل 7دیابت

اسلاید 2: مقدمه بیماری دیابت ناشی از نقص پانکراس در تولید انسولین کافی برای انجام فرایندهای طبیعی سوخت وساز غذا است. در این فصل، مشکلات روانی شایع همراه با این بیماری توضیح داده میشود – این مشکلات معمولا به تأثیر دیابت بر عملکرد روزمره ی زندگی بیمار و نیز آثار ناشی از ترکیب روش های خود مدیریتی دیابت با باورها و سبک زندگی موجود بیمار ارتباط دارند.

اسلاید 3: در این فصل بیشتر بر جنبه های شناختی- رفتاری سازگاری تمرکز می شود. برای مطالعه ی مسائل روانی عمومی مربوط به خود مدیریتی دیابت و درمان آن به برادلی (۱۹۹۸) رجوع کنید.

اسلاید 4: تشخیص دیابت تأثیرات مهمی بر عملکرد روانی و اجتماعی بیماران می گذارد (ویلکینسون، ۱۹۸۱) و بیماران باید وقت و انرژی زیادی را برای خود مدیریتی بیماری اختصاص دهند. موفقیت بیماران در ادغام رویکرد خود مدیریتی با سبک زندگی موجودشان به این موضوع بستگی دارد که رویدادهای مختص به دیابت تا چه حد با باورها، افکار، احساس ها و رفتارهای موجود بیمار تعامل دارند.

اسلاید 5: دیابت اغلب با مشکلات و اختلال های روانی همراه است و متأسفانه این مشکلات توانایی بیمار را برای خود مدیریتی بیماری کاهش می دهند. کاهش توانایی بیماران در کنترل دیابت مشکلات روانی آنان را تشدید می کند و باعث می شود بیماران در یک چرخه ی معیوب گرفتار شوند.

اسلاید 6: برای سالهای طولانی فلسفه ی اساسی کنترل دیابت این بود که بیماران زندگی خود را مطابق با نیازها و الزامات بیماریشان تعدیل کنند. در سالهای اخیر این باور که به بیماران کمک شود تا دیابت را با زندگی خود هماهنگ کنند، جایگزین باور قدیمی شده است.

اسلاید 7: هدف اكثر راهبردهای درمانی این فصل تقویت رویکرد خود مدیریتی مؤثر بیماری، کاهش مشکلات روانی مربوط به تشخیص دیابت و به حداقل رساندن تعاملات ظریف و پیچیده ی بین این عوامل است. پس از تشخیص دیابت بیماران باید در سبک زندگی خویش تغییرات اساسی ایجاد کنند و بپذیرند که دیابت با افزایش خطر مشکلات جسمی دیگر همراه است.

اسلاید 8: در حقیقت، بیماران باید آگاه باشند که خطر بروز بیماریهای دیگر به طور مستقیم با موفقیت آنان در تغییر دادن سبک زندگی شان ارتباط دارد.

اسلاید 9: مسائل مهمی که درمانگران شناختی - رفتاری در کار با بیماران دیابتی روی آنها تمرکز می کنند عبارتند از: استرس و دردسرهای روزمره ی ناشی از دیابت، آسیب شناسی روانی در بیماران مبتلا به دیابت، پیامدهای روانی تشخیص دیابت، مشکلات خانوادگی ناشی از تشخیص دیابت در اعضای خانواده (روبین و پیرورت 1992)

اسلاید 10: ارزیابی ارزیابی شناختی- رفتاری دیابت به وسیله ی تعیین تاثیرات روانشناختی دیابت، تمرکز بر جنبه های شناختی و رفتاری رویکرد خود مدیریتی و بررسی تعامل عوامل روانی - اجتماعی قبلی و موجود با درمان دیابت به آسانی انجام می شود

اسلاید 11: مصاحبه با بیمار درمانگران می توانند ارزیابی تأثیرات روانی دیابت را بر اساس ترتیب زمانی رویدادهای مرتبط با دیابت ساختاربندی کنند. زمان ارجاع بیماران به درمان شناختی- رفتاری تعیین می کند که رویدادهای گذشته تا چه اندازه باید مرور شوند و در این زمینه توانایی بیماران در یادآوری جزئیات تاریخی بسیار مهم می باشد در مواردی که بیماران چند سال پس از تشخیص دیابت به درمان شناختی- رفتاری ارجاع داده شده اند لازم است که درمانگر یادآوری رویدادها را با خلاصه سازی های مکرر تسهیل کند.

اسلاید 12: بیمارانی که سالهای زیادی با دیابت درگیر بوده اند ممکن است در رابطه با دیابت بحرانهایی را تجربه کرده باشند و یا رویدادهایی را پشت سر گذاشته اند که شخصا آنها را مهم تلقی می کنند (از زمانی که به دیابت مبتلا شده اید چه حوادث مهمی برای شما اتفاق افتاده است؟).

اسلاید 13: بررسی این موضوع بسیار مهم است زیرا درباره ی رابطه ی این رویدادها با ایجاد یا فعال شدن باورهای مربوط به دیابت و کنترل آن اطلاعاتی فراهم می کند که برای تدوین مفهوم پردازی مورد بسیار مهم هستند

اسلاید 14: جنبه های روانشناختی دیابت در ارزیابی تأثیرات دیابت، ممکن است درمانگر و بیمار متوجه شوند که در نظر گرفتن ابعاد مختلف کیفیت زندگی مفید است. با در نظر گرفتن هر یک از این ابعاد می توان مشخص نمود که تشخیص دیابت بر ابعاد زندگی چه تاثیری گذاشته است.

اسلاید 15: کنترل دیابت مستلزم این است که بیمار از یک برنامه ی خود مدیریتی ویژه پیروی کند. واتس (۱۹۸۰) تأثيرات و ماهیت این رویکرد را به خوبی تشریح کرده است

13,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید