روانشناسی و روانپزشکی

کتاب شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی

تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 19 اسلايد ارزیابی و جهت دهی

پریسا

صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحیم

صفحه 2:
۶ فصل هجده ‎٠‏ ارزيابى و جهت دهى

صفحه 3:
& فرایندی که منجر به مشارکت در برنامه ۲ مى شود,ء بسیار مهم است. ارزیابی دوره برای شرکت کنندگان در اين نقطه از زندگی آسان است. برای جهت دادن به شرکت کنندگان که چه چیزی در این دوره ارایه می شود يا جه جيزى مورد نیاز است و اينکه انتظارات آنها را درباره این درمان بشنویم و به آنان کمک کنیم تا برای برنامه آماده شوند. نگرش آنان نسبت به شرکت در این دوره عامل بسيار مهمى به شمار می آید و بر نجوه

صفحه 4:
* فرایند ارزیابی و جهت دهی از زمانی اغاز می شود که به شرکت کنندگان احتمالی مراجعه شده یا با آنان تماس گرفته می شود و تا ابتدای شروع دوره ادامه دارد. طى اين مدت نياز به موقعیت مناسب برای مدرس و شرکت کننده احتمالی وجود دارد که در کنار یکدیگر قرار گیرند و همراه با یکدیگر به ارزیابی اين موضوع که ایا اين دوره درمان در اين مقطع از زندگی برای شخص مفید است يا نه بپردازند.

صفحه 5:
‎٠‏ جرا شما در اينجا هستيد؟ ‏* گفت و گو با دعوت یکی از شرکت کنندگان به تعریف مشکلی که سبب حضور وی در این جلسات شده است, اغاز می شود. شنیدن چالش هایی که وی طی زندگی شخصی تجربه کرده است و چگونگی مواجهه وی با آنها و الگوهای رفتاری اش دارای اهمیت است.

صفحه 6:
سوال کلیدی که ممکن است به ذهن متبادر شود اين است كه ايا اين زمان برای آغاز حضور شرکت کننده در دوره ۱80۲ زمان مناسبی است يا خیر. این دوره آموزشی في سطح شدت تجارب پیشین می شود. عموما گفته می شود, ممکن است این دوره زمانی که شخص تغییرات عماره یا چالش ‎so sh‏ را در زندگی تجربه می کنند, بهترین زمان نباشد.

صفحه 7:
° توصيف و تشريح اينكه برنامه 1 80 الا درباره 8 شركت كنندكان بالقوه بايد نسبت به هدف شرکت در اين برنامه آموزشی آگاهی پابند تا بتوانند به بهترين نحو در مورد شركت در اين دوره تصميم كيرى كنند. کشف یک زبان زنده جديد براى انتقال محتواى اين برنامه جهت ایجاد انگیزه در افراد شرکت کننده خود چالش

صفحه 8:
وقتی این دوره آغاز می شود و شرکت کنندگان درجلسات حضور یافتند. آنها را به بررسی آنچه که ما به آنها از طریق ذهن آگاهی و تمرین های آن آموزش می دهیم, دعوت خواهیم کرد. از طريق فهم اين ميائى تجربی, یادگیری گسترش می یابد. قبل از آغاز برنامه آموزشی یکسری اقدامات را انجام می دهیم به طور مثال ما نیاز داریم به راه هایی برای توصیف اهداف و چگونگی دیدگاه اين برنامه دست یابیم, توصیف ‎curls‏ ‏دقیق آنچه که ما آموزش می دهیم آسان نیست داستان ها و استعاره ها در اين روش بسیار مفید هستند.

صفحه 9:
‎٠‏ یک تناقض ذاتی در درون ایس رویکرد وجود دارد, ما ياد مى كيريم به جاى حل مشكلات آنها را بازداری کنیم شرکت کنندگان به طور طبيعي جيزقاي عتفاوتي يا درخواست می کنند ‏که ترجیحا در جای دیگری به ما کمک می كند, اين روش به ما ياد خواهد داد که چگونه از جيزى كه در حال حاضر هستیم, کامل تر شویم.

صفحه 10:
* اکثر افراد با راهبردهایی که به حل توجه افراد بر اين موضوع که در زندگی راههای متفاوتی برای مواجهه با مشکلات با بالایی برخوردار است. این موضوع به طور مستقیم تشخیص با صحبت درباره مشکلات خودمان را شامل نمی شود بلکه نحوه برخورد ما با مشکلات را در برمی گیرد.

صفحه 11:
‎٠‏ این امر به ما کمک می کند از طریق برقراری ارتباط با اثرات 8۲ به توصیف راهکارهای شخصی خود که در انواع چالش های زندگی با آن روبه رو هستیم, بپردازیم. همچنین برای ارایه اطلاعاتی درباره شواهد زیربنایی این رویکرد مفید است.

صفحه 12:
همچنین یک توازن مناسب در اینجا وجود دارد, از یک طرف شرکت کنندگان به خاطر تعهد و تعلق خاطرشان به برنامه آموزشی ‎ge cular‏ درباره آنچه طی برنامه ارایه خواهد شد, به وجود نمی آید.

صفحه 13:
* به گفته کابات زیسن (۱۹۹۰) صفحه ۱۷۱) «اگر ما در مورد چگونگی عملکرد ایده هایمان اطلاعات داشته باشیم قادر خواهیم بود به طور خودکار در مسیر تحقق اهدافمان قرار گیریم ۰» همچنین اشاره شد که ارایه توصیف عملی از آنچه که در این جلسات ارایه خواهد شد مفید است, مانند تمرین های مدیتیشن ؛ بحث گروهی و تمرین ها که در اين برنامه وجود دارد.

صفحه 14:
* کمک به فرد برای دستیابی به فهم ساختار اين برنامه آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است تا فرد آن را معادل گروه درمانی تلقی نکند, اين دوره جایی برای طرح تاریخچه ای از فرد به تنهایی مهارت هاى جديدى را در ميان كروهى از افراد كه با جالش هايى شبيه وى در زندگی مواجه بوده اند, فرا مى كيرد.

صفحه 15:
تمرین در خانه چالش های موجود در این برنامه آموزشی ۰ بسیار مهم است که شرکت کنندگان از این موضوع که آموزش هاى اين دوره ممکن است احساس شدید و چالش برانگیزی را در آنهابه وجود آورد. آگاه را احسایی می کنیم و نسبت به آن آگاه شده ای شبیه تنظیم یک رادیو است, هرچه دقیق تر موج را تنظیم می کنیم امواج واضح تر و صداها هماهنگ تر می شوند.

صفحه 16:
* اين افزایش آگاهی, ما را قادر می سازد تا با لذت هایی که اطراف ما وجود دارد بیشتر ارتباط برقرار کنیم همچنین حساسیت ما را نسبت به چالش و دردهای زندگی افزایش می دهد. بنابراین فرایند برنامه ریزی مجدد روزانه نيازمند تمرین خانگی ام ‎FS‏ ‏زندگی را در برمی گیرد و بسیار استرس زا است.

صفحه 17:
* ایجاد هدف و تعهد * ذهن آگاهی بر یک نگرش منفعلانه تاکید می کند اما این نگرش به صورت اتفاقی ایجاد نمی شود. این تمرین به درجه بالایی از تعهد و نظم کاری نیاز دارد. برنامه هشت هفته ای یک فرایند آموزشی فشرده است.

صفحه 18:
* شرکت کنندگان نیاز دارند دریابند که اين برنامه برای یادگیری چیزی است که برای خود انجام می دهند. این بخش قسمت عمده ای از «دل مشغولی های شرکت کنندگان در اين شامل ساختاری است که در آن فرایند تمرین هايش توضیح داده می شود.

صفحه 19:
۶ خلاصه فصل ‎٠‏ در مجموع, فرايند جذب شركت كنندكان در اين برنامه از اهميست بالايى برخوردار است و به زمان تلاش انها در انطباق با برنامه و ميزان احتمال سازگاری آنان. بستگی دارد. به عبارتی دیگر همچون به آب انداختن قایق است که در ابتدایی ترین مرحله دقت در ساخت قایق و در مهم ترین مرحله انداختن قایق در آب از اهمیت بالایی برخوردار است. از اين نقطه به بعد فرایند آموزش ۲۱80۲ آغاز می شود.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان