روانشناسی و روانپزشکی

کتاب شناخت رفتار درمانگری یکپارچه شده با ذهن آگاهی

تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 141 اسلايد پروتکل پیاده سازی هفتگی

پریسا

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
12 ‏فصل‎ ٠

صفحه 4:
‎٠‏ خلاصه نکات مهم ‏۰ برنامه هفتگی ‎MICBT‏ انعطاف پذیر و سازگار با موقعیت فردی و گروهی است. ممکن است به کوتاهی شش جلسه با بسیار طولانی باشد, تا جایی که فرد مهارت های مورد نیاز شخصی, مواجهة بین فردی و همدلی را بیاموزد؛ ‎٠‏ برنامه مطرح شده در بالا بر پایه مداخله استاندارد ۸ تا ۰ هفته ای است؛

صفحه 5:
‎ey 8‏ ارائه استاندارد به ترتيب دشواری تکلیف تنظیم شده است, به طوری که مهارت ها أسان ‎cl seal: yo‏ سونو پیچیده تر در جلسات بعدی تدریس ‎Now wo‏ * توصیه می شود که پيشنهاد جلسات پیگیری به درمانجویان داده شود.

صفحه 6:
۶ فصل 12 ‎٠‏ پروتکل پیاده سازى هفتكى ‎٠‏ -سرنوشت مكانى نيست كه بخواهيم به آنجا بر سيم » بلكه جيزى است كه ميسازيم. جاده هايى كه به أن مى رسد ساخته مى شود پیدا نمی شود, و عمل ساختن آنها هم سازنده و هم سرنوشت را تغيير مى دهد.» (جان جار)

صفحه 7:
پژوهشهای جاری به ما نشان میدهد که ارائه گروهی ۷۱5۲ تعهد درمانجو را افزایش می دهد, به ویژه تعهد به تمرین روزانه مراقبه ذهن آگاهی. از طرف دیگر ارائه فردی امکان تمرکز خاص بر پیچیدگی های مسائل درمانجو را ۳ می کند (روبوس, کایون, و هاوکینز, ‎(vey:‏

صفحه 8:
داستان ها و پسخوراندهای هفنگی سایر شركت كنندكان سود مى برند. اين مزيت اغلب به شكل كسب انكيزش از كوش كردن به تلاش ها و دستاوردهای دیگران و در پی آن, عادی دانستن مشکلات خود در نتیجه شنیدن

صفحه 9:
از طرف دیگر با وجود جلسات فردی کوتاه مدتى كه در فاصله بين جلسات گروهی به شركت كنندكان ارائه می شوند, درمانگر در هر جلسه وقت کافی برای پیگیری عمیق نذارة: تیرا هدق اصلی تبارت انست از ایجاه مهارتها. در جلسات فردی به مباحث تروماتیک و روان پویشی که به طور خودبه خودی يا پیشرونده از میان مراحل درمان سربرمی أورند (به ويرّه از ميان خاطرات ارتجالى كه طی مراقبه ذهن آگاهی ظاهر میشوند) بهتر سا این مرت

صفحه 10:
مهارت هایی که انتظار می رود طی برنامه ۷۱۱08۲ آموخته افزايش معنادار با افزایش معنادار با لینی در خودکارامدی؛ لینی در حس خودکنترلی؛ افزايش تعادل فکری؛ افزايش توانایی تمیز, درک و تحمل هیجانها و حس های بدنی مرتبط با آنها؛ افزايش توانایی درک, قطع کردن و تغییر تمرکز از افکار نشخواری و دیگر افکار غیر مفید به محض ظهور آنها؛ افزایش توانایی جلوگیری از عود یا کمک گرفتن قبل از رخداد عود .

صفحه 11:
* تنظیم زمان برای برنامه ۱/۱5۲ هشت تا دوازده هفته ای یک مصاحبه ۳۰ دقیقه ای پیش گروهی برای هر شرکت کننده (شامل سنجش و امضای رضایتنامه)اجرا می شود. ادبیات ذهن آگاهی نشان میدهد که سنجش پیش از مداخله قبل از پرداختن به درمان مبتنی بر ذهن آگاهی مهم است (بونادونا, ۲۰۰۳؛ گروسمن و همکاران, 2004).. برای هر شکل از مداخله شناختی رفتاری توصیه می شود که با یک قرارداد درمانی شروع کنیم. در ۱۵8۲ یک قرارداد درمان چهار مرحله ای به کار گرفته شده و به صورت زیر به بحث گذاشته می شود

صفحه 12:
‎٠‏ 1. تدوین مشکل هدف. تدوین هدف به معنای بیان نتایج مطلوب درمانجو نیست, بلکه به عنوان گام اول درمان عبارت است از اقرار شرقی ذهن آگاهی دمسازاست که طی آن كارآموزان هشيارانو اولين واقعيت راستين را تجربه می کنند: زندگی شامل رنج برحق ‏است.

صفحه 13:
‎٠‏ . ييشنهاد الگوی چهار مرحله ای ۱۷۱۵/8۲ و دوره مورد انتظار براى يرداختن به اين مشکلات, برای بعضی درمانجویان. هشت ‎d‏ ‏جلسه برای پرداختن به بحران و ‎joel‏ فنون جلوگیری از عود ۱۱08۲ کافی نیست. مثلا درمانجویان دچار مشکلات شخصیتی, , ترومای شدید یا عادتهای تجزیه ای جاافتاده, اغلب نيازمند ده تا دوازده جلسه خواهند بود تا مهارت هاى موثق و تعميم يذير را فرا بكيرند. بعضى درمانجويان حتى به جلسات بيشترى ‎Ts at x‏ > و

صفحه 14:
* ۳. تدوین شاخص های موفقیت. این شاخصها باید تغییراتی واقع بینانه. روزامد. قابل مشاهده و قابل اندازه گیری باشند. اگر صورت بندی درمانجو از تغییر مورد انتظار به این صورت باشد: «می خواهم از درون خوشحال تر باشم» این باید بیشتر روشن شود. مثلا درمانگر می تواند بپرسد: «چطور می توانی بفهمی که از درون خوشحال تر هستی؟ وقتی خوشحال تر باشی, زندگی روزمره شما چطور می شود؟ چطور می توانیم با توجه تغییرات رفتار شما متوجه آن شویم؟»

صفحه 15:
۴ درمانجو ممکن است پاسخ بدهد, «برای انجام دادن کارهای همیشگی انگیزه داشته باشم, بیرون بروم و با درمانی می تواند شکل نوعی مقیاس دیگران ارتباط برقرار کنم. بیشتر لبخند بزنم» و غیره. نوشتن فهرستی از اين مسائل در قرارداد درمانی می تواند شکل نوعی مقیاس خودکارامدی شخصی را به خود بگیرد که به بهترین وجه برای شرایط و نیاز درمانجو طراحی شده است.

صفحه 16:
۶ ۴. برای بازبینی قرارداد, یک تاریخ اختصاص دهید. اين بازبینی بر اين تمرکز دارد که فاصله تجارب جارى درمانجو با اين شاخص ‎sb‏

صفحه 17:
* ۵. افزودن اين توافق به سنجش پیش از مداخله به درمانجو و درمانگر کمک می کند که انتظارات واقع بینانه ای را تدوین کنند. درمانجو تمایل دارد به مشکلات خاصی بپردازد که احتمالا درمانگر به آنها اولویت نمی دهد یا ‎Wo‏ اصلا به آنها نمی پردازد. اين کار مجموعه ای از شاخص های فرد ویژه به دست می دهد كه نتايج كسب شده با آنها مقایسه می شوند.

صفحه 18:
* دو ساعت جلسه گروهی در هفته (شامل سنجش هفتگی) به مدت هشت تا دوازده هفته, با توجه به مقتضیات؛ * ۳۰ دقیقه جلسه فردی در هفته؛ 8 سه جلسه دو ساعتی پیگیری طی یک سال

صفحه 19:
9 ساختار برگه های تسهیل کننده ‎٠‏ بروتكل زیر هم در موقعيت فردى وهم در موقعیت گروهی قابل اجراست, به جز اينكه موقعیت فردی انعطاف پذیری بیشتری را برای ارائه هر تکلیف فراهم می کند. این پروتکل به ترتیب ارائه تنظیم شده است. به درمانگر قسمت هایی از کتاب را که به جلسه آینده مرتبط است, بازبینی و مرور کند.

صفحه 20:
‎٠‏ هدف ۶ هدف هر هفته و منطق و استدلالی که محتوا و ‏روش مواد ارائه شده در این بخش را توجیه مى كذ

صفحه 21:
روش ارائه ۲ در اين بخش از برگه, روش ارائه هفتگی آورده می شود. هفته اول حاوی اطلاعات بیشتر بوده و بیش از هفته های دیگر مستلزم درک دقیق و به خاطر سپردن محتواست. این تا"حدودی به دلیل ججم عناوین :و اطلاعاتن ات که باید پوشش داده شوند. همچنین به دلیل نا آشنا بودن اکثر افراد با اين رویکرد است و از این رو ممکن است بعضی از آنها کمی شک و تردید داشته باشند. جلسه اول به رفع تردیدهای احتمالی و برقراری تفاهم کمک می کند. ‎cpl ay‏ منظور تسهیل گر باید مسلحد, مثلمنن و مهم تر از اینها متعادل باشد.

صفحه 22:
* تکلیف منزل * این بخش تکلیف منزل درمانجو فهرست می شود. براى اينكه اين نام ياد اور حالات ناخداشایند تکالیف مدرسه نباشد, مى توان آن را تمرین های خانگی نامید.

صفحه 23:
‎٠»‏ انعطاف پذیری ‏* این بخش یک روش ارائه جایگزین (یک هفته تأخیر به دست می دهد که برای درمانجویان دچار درجات مختلف ناراحتی و پریشانی, ناتوانی يا تعهد به درمان مناسب است. اين روش برای سیک اراند گروهی در برابر فردی نیز مناسب است. ارائه فردی ۷۱58۲ انعطاف ‎sy‏ ‏دزی به دس هب جهه رات ل خی توانه وا ‏نیازها و حالت های درمانجو سازگار شود.

صفحه 24:
* درمانجویان دچار بحران ممکن است به درمان طولانی تری نیاز داشته باشند. اگر در هفته کار خود را ادامه دهید. اگر درمانجو در پرداختن به تمرین روزانه مورد نیاز مشکل داشته باشد, یا قبل از شروع مرحله دوم, بتواند به اندازه كافى حسهاى بدنى را احساس

صفحه 25:
° اين قضیه بیشتر در مورد درمانجویانی صادق است که از ساز و کار جداسازی استفاده می کنند. این برنامه, مجموعهای خشک و پذیر با توجه به شرایط و وضع و حال درمانجو ارائه ‎gi‏ بيشترين كارامدى را دارد.

صفحه 26:
۰ خلاصه الگوی چهار مرحله ای ‎٠‏ شکل ۱۳ نشان دهنده چهار مرحله ۱۸:8۲ بر ‎gly‏ آرانه اتحطاف ‎aby‏ در شرابط. يحراة است. درمانجویان شروع به درونی سازی توجه می کنند و تلاش ها در سطح فردی متمرکز است. در مرحله اول درمانجویان خوداگاهی, خود پذیری و تعادل فکری خود را ‎ro Yul jal‏ دهند.

صفحه 27:
‎٠‏ این کار به آنها امکان میدهد که در آغاز در پی یادگیری مواجهه با موقعیت هایی که اجتناب را فرا می خوانند, مهارت های فردی را به حوزه های مختلف مرحله دوم برون سازی کنند. طی مرحله دوم درمانجویان مهارت های مواجهه ای را یاد می گیرند که به فرایند مورد نیاز برای رویارویی با موقعیت های دشوار کمک می کند وقتی درمانجو به توانایی خود برای مواجهه و نه اجتناب و رفع مشکلات بیشتر اعتماد کرد. در مرخله سوم بیشتر به مهارتهای برونی ‎

صفحه 28:
مرحله سوم برای ایجاد مهارت هاى بين فردى طراحی شده که درمانجویان به کمک آن بهتر می توانند دیگران و پویایی های روابط بین فردی را درک کنند. اين مهارت ها طبیعتا به مرحله چهارم برنامه یعنی مرحله همدلی منتهی می شوند.

صفحه 29:
* در مرحله چهارم درمانجویان در می یابند که اولین ذی نفعان عواطفی هستند که خود ایجاد می کنند و از این رو می اموزند که مدت

صفحه 30:
۰ در حالی که دو مرحله اول کمک می کنند به مسئله پرداخته شود, دو مرحله بعدی با بهنجار كردن و يذيرش دلایل مشروع رنج انسان, به پیشگیری از عود کمک مى كنند. اين دو مرحله توانایی فرد را برای توجه به ظاهر و باطن افراد و موقعیت هایی که در آن قرار دارند, ارتقا مي دهند تا با نیت خالص در جهت فهم و پذیرش آنها حرکت کند. این مراحل بینش و توانایی بیشتری برای بخشایش و همدلی

صفحه 31:
‎٠‏ هفته اول ‎٠‏ هدف. در جلسه اول, ۱۷08۲ معرفی می شود و هدف آن ایجاد تعهد به تمرین روزانه

صفحه 32:
* در چلسه اول اصول ذهن آگاهی برای درمانجویان توضیح داده شده و درک روشنی از مسیر درمان ارائه میشود. اين جلسه در پوشش می دهد زیرا هیچ پسخوراندی از تمرین جلسه قبل برای بحث در دست نیست و شرکت کنندگان معمولا از اطلاعات و ممارست بیشتر بهره می برند.

صفحه 33:
* وسایل لازم. ماژیک و تخته. سیدی آموزشی مرحله اول برای تمرین روزانه, دستگاه پخش سیدی, یادداشت روزانه درباره تمرین ذهن آگاهی و فرم های برنامه روزانه تمرین ذهن آگاهی (ضمیمه «ج») 9 فرمهای سنجش داده های خط پایه در زمان مورد نیاز. مداد و کاغذ برای درمانجویان

صفحه 34:
روش ارائه صندلی های درمانجویان را به صورت حلقه کامل يا سه چهارم بچینید. همه حاضران یکدیگر را به آسانی ببینند و صدای یکدیگر را بشنوند. موقعیت خود را در طول برنامه تغییر ندهید (هميشه روی همان صندلی و در همان موقعیت بنشینید)؛

صفحه 35:
(abl ‏حاضران را معرفی کنید (به ترتیب‎ ٠ ‏ابتدا سه روش یادگیری را ذکر کنید: مریدانه,‎ ‏عقلانی فکری و تجربی, و تفاوت در پرداختن‎ ‏به هر كدام از اين انواع پادگیری و اينکه‎ ‏بيشترين نوع يادكيرى كه به آن يرداخته مى‎ ‏شود, يادكيرى تجربى است (ر.ک: مقدمة‎ ‏کتاب)؛‎

صفحه 36:
۰ سپس به اختصار مفهوم ذهن آگاهی را برای حاضران توضیح دهید. یک تعریف را پای تخته بنویسید و بر بافت درونی تجربه تأکید کنید (فصل اول). توضیح دهید که اموزش ذهن اگاهی و شناخت رفتار درمانی رویکردهای مبتنی بر شواهدی هستند که این برنامه انها را درون یک سیستم درمانی ادغام می کند تا هم محتوا و هم فرایند پردازش اطلاعات بررسی شود.

صفحه 37:
* به طور مختصر و ساده مشکلات عدم یکپارچگی پردازش گزارهای منطقی / خنثی) و ضمنی (داورانه/ قیاسی) مطرح کنید و توضیح دهید ذهن آگاهی بين اين دو نوع يردازش» تعادل برقرار مى كند و به اين ترتيب اين توانایی در فرد تسهیل می شود که به واکنش های هیجانی خود اجازه دهد بيایند و بگذرند؛

صفحه 38:
؛ مختصرا جهار مرجله تزير راكه ‎ole ale‏ يرتامه هشت هفته ای ‎L)‏ طولانی تر) پوشش داده شوند, توضیح دهید . ۰ 1. آموزش ¢ ‎OPS‏ آگاهی برای اکتساب سطوح عمیق خود آگاهی و پذیرش

صفحه 39:
۲. مواجهه با دشواری هایی که درمانجو به دلیل وجود آنها به برنامه درمانی روی اورده است؛ ۰ ۳. ارتقای رابطه با دیگران؛ ‎٠‏ ۴. استفاده از همدلی عمیق ‎sly‏ تحکیم پیشرفت ها و جلوگیری از عود.

صفحه 40:
* ساختار اصلی جلسات هفتگی را توضیح دهید که به ترتیب ارائه عبارتند از: تمرین گروهی, پسخوراند شرکت کنندگان از هفته قبل, موضوع یادگیری هفته جاری, توضیح تمرین های خانگی (و نه تکلیف منزل) و اندازه گیری پیشرفت هفتگی (متلا ‎‘(SPA‏

صفحه 41:
‎٠ ٠‏ به لزوم رعايت سه شرط مهم زیر تأکید كنيد: ‎٠‏ 1. حضور در همه جلسات؛ ۲. انجام دادن تمرین های خانگی (از قبل زمانی برای این کار اختصاص دهید, نه اینکه برایش وقت پیدا کنید. توجه داشته باشید که بیشترین نتیجه درمان ناشی از همین تمرین های خانگی است؛ ۳. رازداری و احترام به دیگر اعضای گروه.

صفحه 42:
۶ برای تعیین هدف از تخته استفاده کنید. ابتدا از توفان فكرى استفاده كنيد و سيس اهداف همسان درمانجويان را به اهدافى كلى تر خلاصه كنيد. به طورى كه حداقل ينج و حداكثر يانزده هدف به دست آید؛

صفحه 43:
* از هر یک از اعضای گروه بپرسید که طی این برنامه می خواهند چه تغییر/ پیشرفتی کنند و آن را روی تخته بنویسید. سپس موافقت سایر افراد گروه با آن هدف را با خط جين نشان دهید (متلا اگر شرکت کننده ای بگوید «می خواهم کمتر عصبانی شوم». آن را روی تخته می نویسیم و سپس از حاضران درخواست می کنیم «کسانی که این هدف را دارند دستشان را بلند کنند»؛ تعداد افراد موافق را می شمریم و روی تخته و در کنار آن

صفحه 44:
۰ * فهرست اهداف و تعداد شرکت کنندگان موافق با هر هدف را در دفترچه یادداشت ثبت کنید تا درهفته هشتم امکان برآورد پیشرفت وجود داشته باشد. ۰ * تمرین گروهی آموزش ذهن آگاهی مرحله اول): ۲ از روش سنتی بورمس ویپاسانا استفاده می کند که روش ارائه متفاوت از ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش استرس ‎Yloy> 9 (MBSR’')‏ شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی (۳8۲) است. با استفاده از ‎igo LL‏ شماره ۶ سیدی مرحله اول با درسنامه ضمیمه «الف», افراد را در اجرای ذهن آگاهی تنفس هدایت کنید؛

صفحه 45:
‎٠‏ منطقی برای تمرین ذهن آگاهی با تنفس ارائه کنید؛ ‏* به اختصار تمرین و منطق آرمیدگی عضلاتی پیش رونده را برای هفته اول توضیح دهید؛

صفحه 46:
۶ نحوه اجرای تمرین خانگی مرحله اول را توضیح دهید؛ * فرم های ثبت روزانه تمرين ذهن آگاهی و برنامه روزانه تمرین ذهن آگاهی (ضمیمه پرسشنامه های خود (در صورت نیاز) را بین شرکت کنندگان توزیع کنید. نمره های شرکت کنندگان را جمع اوری کنید.

صفحه 47:
تکلیف منزل * یک یا دو بار به فایل صوتی مقدماتی (فایل های ۱, ۲ و ۳) در سیدی مرحله اول گوش كنيد (کایون۲۰۰۴) شرکت کنندگان گزارش داده اند که از گوش دادن به منطق کوتاه موجود در ‎ls‏ صوتی ۲بهره برده اند؛

صفحه 48:
با استفاده از فایل های ۴, ۵ و ۶ در خودتان از روخوانی آرمیدگی عضلانی پیشرونده و ذهن آگاهی تنفس از درسنامع ضمیمه «الف», روزی دو بار تمرین آرمیدگی عضلانی پیشرونده و ذهن آگاهی تنفس (۱۸08) را انجام دهید؛

صفحه 49:
‎oe‏ احتمال آرميدكى شديد بعد از آرمیدگی تی پیش رونده و در پی آن خواب آلودگی هنگام اجرای تمرین ذهن آگاهی تنفس را توضیح دهید. روش هایی برای غلبه بر خواب آلودگی و دیگرمشکلات مطرح کنید (فصل ششم)؛

صفحه 50:
بر تعهد نسبت به تمرین روزانه طی کل هفته ‎ee‏ تأکید کنید که نیازی نیست چند هفته با چند ماه تعهد کنند. بلکه توافق کنند که به مدت یک هفته کامل تعهد داشته میشود. درخواست یک هفته تعهد از درمانجویان به پیشگیری از ترس شکست خوردن کمک می کند. اين کار درمانجو را دلگرم می کند و حس کنترل و انتخاب وی را ارتقا میدهد؛

صفحه 51:
‎٠‏ درمانجویان فرم های سنجش و تمرین را تکمیل می کنند (به طور مقتضی) و درمانگر به آنها می گوید که هفته بعد, هفتة مهمی است و باید در آن جلسه شرکت کنند, حتی اگر مشکل حادی برایشان پیش آمده باشد.

صفحه 52:
* انعطاف پذیری. ۰ اگر اعضای گروه ‎L)‏ در موقعیت درمان فردی؛ درمانجویان) به دلیل یک بحران جاری در حال تجربه علائم متوسط تا شدیدند. مى توانند تغییر و تعدیلات زیر را مدنظر داشته باشند

صفحه 53:
* ارائه منطق را می توان با منطق وارسی بدنی جایگزین کرد. تمرین خانگی را به آرمیدگی عضلانی پیش رونده محدود کنید, یعنی ذهن آگاهی با تتفس و منطق آن را تا هفته بعد به تعویق بیندازید اما از شرکت کنندگان بخواهید که خارج از تمرین رسمی آرمیدگی عضلاتی پیش رونده نسبت به حس ‎Ww sb‏ آگاه بمانند و تا حد امکان آنها را آرمیده کنند؛

صفحه 54:
* مانند بالا بر تعهد به تمرین روزانه طي کل هفته تاکید ورزید و همه فرم های سنجش و تمرین را به طور مقتضی پر کنید.

صفحه 55:
۴ هفته دوم ‎٠»‏ هدف, در جلسه دوم مهم ترین سازوکارهای يعنى الكّوى هم ظهور تقويت و تعادل فکری. این دو مبحث ضروری هستند, چرا که درک بهتر در اين مرحله احتمال تمرین را افزایش می دهد (بر عکس کشورهای شرقی که در آنجا مردم به حد کافی از خود گذشتگی دارند).

صفحه 56:
‎ae ar °‏ اكوم هم ‎ast‏ و درمانجویان درک بهتر تعادل فکری نیز به سطح پدیرش بافت های درونی کمک می کند و افزایش آگاهی و آسان گرفتن, عوامل معمول راه انداز اين هفته را به ارمغان می آورد.

صفحه 57:
وسایل لازم. ماژیک و تخته, سیدی مرحله اول, دستگاه پخش سی ‎«SD‏ » نوشته های روزانه مربوط به تمرین ذهن آگاهی, برنامه روزانه تمرین ذهن آگاهی, دفتر خاطرات روزانه عادت ها و فرم های پسخوراند تمرین خان (ضمیمه «ج»). پرسشنامه ‎sk‏ اندازه گیری نتايج (در صورت نیاز).

صفحه 58:
روش ارائه یک تمرین گروهی کوتاه (حدود پنج دقیقه) از ذهن آگاهی با تتفس با سی دی (فایل صوتی ) یا با استفاده از درسنامه ضمیمه «الف» انجام دهید. اين کار در صورتی بايد انجام گیرد که هفنة, قبل در مورد آن آموزش دیده باشند. اكر از اشكال انعطاف يذير ارائه استفاده كرده ايد که در صفحات گذشته ذکر شد (فقط آرمیدگی عضلانى پیش رونده ), اول پسخوراند جلسه قبل را اجرا کرده و بعد از آن منطق ذهن آگاهی با تتفس را ارائه کنید و سپس تعرین کوتاه مدت مذکوز را با فایل صوتی ۶به اچزا در آورید؛

صفحه 59:
فرم پسخوراند تمرین خانگي را پخش کنید (ضمیمه «ج»). درمانجویان آن را تکمیل می کنند. وهمراه با فرم های دیگر برمی گردانند, طی دوره پسخوراند از اين فرم به عنوان اطلاعات تکمیلی استفاده کنید؛

صفحه 60:
‘ از پسخوراندهای مرتبط با تمرین های خانگی اجراشده در هفته گذشته استقبال كنيد و شبکه های پیش آمده را برایشان توضیح دهید. از همه دعوت كنيد به ترتيب تجاربه خود را در ميان بگذارند و از بحث خودداری کنند (بحنها وقت گیرند و نتیجه خاصی هم ندارند). از آنها بخواهید به دیگران بگویند هفته گذشته در کل چطور گذشت. آیا متوچه تغییری در این هفته نشدند؟ توجه داشته باشید که ‎a,‏ تغییرات کوچک توجه کنید و برای آنها ارزش قائل 55 ee ۷

صفحه 61:
۶ علل درونی افکار مزاحم و خاموش شدن آنها را توضیح دهید (فصل دوم)؛ 1 . حواس پرتی هنگام تمرین را با استفاده از استعارة تسريع كننده توضيح دهيد و بهنجار كنيد فصل ششم)؛

صفحه 62:
+ کنند به سطح آگاهی هشیار دست پیدا کنند توصیف کنید. آن را به منطق هفته قبل مرتبط کرده و تکمیل کنید. به اختصار سه علت تشدید فعال شدن شبکه را بیان کنید: تاثیرات قرآوانیب تارکی عم سهوری (فسل یو أبن شناختی است, بنابراین بخشی از چالش ‎slows‏ ‏ساده كردن اين مطلب است, به طوری که ساده ودر عين حال حاوی نکات مهم باشد؛ َ

صفحه 63:
* سرکوب فکر را توضیح دهید. برای روشن شدن مسئله می توانید آزمایش خرس را انجام دهید: از همه حاضران بخواهید چشمان خود را ببندند و خرس سفیدی را با بیشترین جزئیات ممکن به مدت حدود سی ثانیه تصور کنند. بازخورد حاضران را بپرسید و توضیح دهید چرا فکر خرس بر حسب شدت فعال سازی شبکه عصبى به مزاحمت ادامه مى دهد. هر جه اين شبکه ها برای تفکر در مورد آن خرس فعال تر شده باشند, مزاحمت فکری بیشتر است

صفحه 64:
* منطق وارسی بدنی را ارائه کنید. مرور اين بخش در فصل سوم مفید است. روی تخته پنج مؤلفة الكوى هم ظهور را نمايش دهيد (به يادداشت روزانه عادت هاى واكنشى در ضمیمه<ج» نگاه كنيد).

صفحه 65:
* موقعیت گروهی چارچوب ارائه تجربی را تسهیل نخواهد کرد, مگر اينکه تسهیل کننده باتجربه و اطمینان بخش باشد. طی مشاوره فردی بعدی, ارائه تجربی به بهترین وجه مهیا می شود. . در این حین کافی است با توجه به تجربه واقعی یکی از شرکت کنندگان در هفته گذشته, با چند مدت قبل, اصول مذکور را با نشان دادن ينج مولفه روی تخته توضیح دهید.

صفحه 66:
* از یک داوطلب بخواهید چالشی را در هفته را در مريع سمت جب بالا بنویسید (محرگ" وجهت که بد واسطه آن زهیداه خذکور را ادراک کردند. در مربع کناری (ادراک حسی) بنویسید و به تکمیل فرم ادامه دهید (به واسطه الگوی هم ظهور), نشان دهید هنگام فراهم شدن آرامش توسط وجه کنار آمدن (که در مریع واکنش نوشته شده است). . تقویت چگونه به وقوع می پیوندد:

صفحه 67:
: فراگیر بودن تغییر یا ناپایداری در همه جنبه ها ری و پیامد آن بر افکار. حس های بدنی و رفتار را توضیح دهید. در حین تمرین به لزوم آگاه ماندن از نايايدارى تأكيد كنيد, به ویژه در مورد تجاربها بسیار خوشایند یا بسیار ناخوشایند؛

صفحه 68:
‎٠‏ . در مورد تعادل فکری و نقش آن در ایجاد با پذیرش افکار و حس های بدنی اغاز می ‎‘ ‏شود.

صفحه 69:
‎٠‏ با استفاده از فایل های صوتی ۷ و ۸ سیدی مرحله اول (در صورت امکان) يا اگر زمان اجازه می دهد با استفاده از نسخه ای کوتاه ‎ae‏ ‏درسنامه وارسى بدنى در ضميمة «الف», یک ‎J‏ ‏تمرين كروهى وارسى بدنى به مدت سى دقيقه انجام دهید. اگر از اشکال انعطاف ‎yy‏ ‏ارائه استفاده می کنید, تمرین گروهی فقط شامل ذهن آگاهی تنفس خواهد بود. در پایان, ‏سوالات را جواب دهید و نکات مبهم را روشن کنید؛

صفحه 70:
. دو رونوشت از فرم یادداشت روزانه عادت های واکنشی (ضمیمه «ج») برای تکلیف منزل به هر شرکت کننده داده و توضیح دهید که در آینده برای ثبت دو تجربه استرس آور به همان روشی که امروز روی تخته توضیح داده شد, به آن نیاز پیدا خواهند کرد.

صفحه 71:
* تکلیف منزل ِ * تمرین ذهن آگاهی تنفس و آرمیدگی عضلانی پیش رونده را رها کنید و با استفاده از فایل های ۷ و ۸ سیدی مرحله اول (در صورت امکان) یا درسنامه ضمیمه «الف», فن وارسی بدنى جزء به جزء را تمرين كنيد. تأكيد كنيد که برنامه تمرين دو بار در روز است كه بايد برايش وقت بكذارند.

صفحه 72:
یادآوری كنيد که عادت های طولانی مدت با چند جلسه تمرین از بین نمی روند و هر جه بیشتر تمرین کنیم نتایج بهتری حاصل میشود. یاداوری کنید که در یک یا دو هفته بعد, در باره اثر تمرین کافی درارائه پارامترهای جدید به مغز (انعطاف پذیری عصبی) بحث خواهید کرد که به ایجاد عادت های جدید کمک می کند؛

صفحه 73:
از اين لحظه به بعد علاوه بر تمرين نيم ساعتى دو بار در روزء درمانجويان ياد مى كيرند كه در رختخواب خود جند دقيقه قبل از به خواب رفتن و دوباره هنكام بيدار شدن و قبل از ترى رختخواب نسبت به حسهاى بدن خود (بدون وارسی) آگاه و متعادل بمانند؛

صفحه 74:
از درمانجویان بخواهید دو رویداد استرس اور را در فرم یادداشت روزانه عادت های واکنشی * فرمهای سنجش و تمرين را تكميل كنيد (به بخش مواد مراجعه كنيد).

صفحه 75:
. انعطاف پذیری (انعطاف پذیری بعد از هفته دوم) تمرین آرمیدگی عضلانی پیش رونده و ذهن آگاهی تنفس را رها کنید. تمرین پنجم دقيقه قبل و بعد از خواب با تنفس است, نه با حس هاى بدن. در حالى كه همه بحث هاى ‎or SoS‏ ظهور رخ مى دهند, تا هفته بعد تكليف يادداشت روزانه عادت هاى واكنشى را به تعويق بيندازيد.

صفحه 76:
* هفته سوم ۶ هدف. جلسه سوم درک احشایی و تعادل فکری را در شرکت کنندگان عمیق می کند. ‎٠‏ وسايل لازم. تخته, سیدی مرحله اول و دستگاه پخش سیدی ؛ فرم بسته امضای احشار فرمهای پسخوراند تمرین خانگی و ثبت روزانه تمرین ذهن آگاهی (ضميمة «ج»). فرم اندازه ی دستاوردها.

صفحه 77:
روش ارائه با استفاده از راهنما یا نسخهای کوتاه از درسنامه وارسی بدنی در ضميمة «الف», یک تمرین گروهی پانزده دقیقه ای وارسی جزء به جزء بدن راه بيندازيد ' (یا اگر تغییر پذیری به کار می رود ينج دقيقه آكاهى تنفسى). زمان بندى واقع بينانه اى را در بین دستورالعمل ها در پیش بگیرید, توجه درمانجورا به بدن و زمانی که طول می کشد تا کارآموز جدید اعضای بدن را وارسی کند, جلب کنید؛

صفحه 78:
‎٠‏ * فرم پسخوراند تمرین خانگی را توزیع کنید (ضمیمه «ج»). درمانجويان بايد ‎wl‏ فرم را تکمیل کنند و همراه با فرم های دیگر برگردانند. به عنوان اطلاعات اضافی از این فرم به هنگام پسخوراند استفاده کنید؛

صفحه 79:
* پسخوراند مربوط به تمرین های خانگی در کل هفته اجرا می شود. در صورت لزوم نکاتی زا ریم کنهد. آگر این قرمها ‎Igo pail‏ اصلا پر نشده اند, تعادل خود را حفظ کنید و مفهوم تقدم را توضیح دهید. می توانید توضیح دهید که افراد چیزی را که بیشترین پاداش با اين علت اولويت دادن به فعاليت ها به ترتيب حاضر است. این هفته متفاوت نود. در صورت لزوم از دیالوگ سقراطی یا دیگر سوال های

صفحه 80:
* با استفاده از مثال های شرکت کنندگان در گروه که داوطلب بیان تجربه خود هستند, درباره درد, تحریکاتی بودن, تردیدها و دیگر مشکلات بحث کنید (فصل ششم)؛

صفحه 81:
‎٠‏ * توضیح دهید که از حالا به بعد تمرین با بی حرکتی کامل انجام می گیرد, که به کمک آن یابد (اغلب تغییرات ناراحت کننده که لازم است بهنجار شوند.) و اجتتاب تجربی کاهش مى يابد.

صفحه 82:
* توضیح دهید كه اين تعهد به سطوح بالاتر تعادل فکری و ارتقای شبکه های بازدارنده می انجاهد که کمک مى كنند واكنش هاى آموخته شده به تجارب آزاردهنده بازدارى شوند. اين به مفهوم ایجاد تغییر (مثلا تفییر حالت ناشی از درد) در برابر پذیرش (مثلا بی تحرکی با وجود درد جسمی در حین پذیرش تجربه است و فشتکل و تقویت استد عمل اجتناب در زمان حال و تقویت اجتناب از موقعیت های دردناک ‎ew‏ و

صفحه 83:
* با طرح سه روش عمده تجربه حسهای بدن (خوشایند, ناخوشایند و خنثی) و چهار ویژگی . حس های بدن (فصل دوم) درباره پیوستار لذت بحث كنيد. از تخته استفاده کرده و هر پیوستار را رسم كنيد؛

صفحه 84:
تمرین غیررسمی و نقش آن را در تعمیم مهارتها به موقعیت های مختلف توصیف کنید. این اهمیت را خاطرنشان کنید که تمرین غیررسمی کمک می کند که از تمرین محض دوبار در روز, به ذهن آگاه شدن واقعی در زندگی روزمره برسیم. اين می تواند به معنای نگاه کردن به چهره دوست يا همسایه. شنیدن یک قطعه موسیقی يا چشیدن یک غذای آشنا به صورت غیر داورانه باشد, به طوری که گویا اولین بار است این کار را می کنیم. تمرین غیررسمی ابزار مفیدی برای کاهش کالری مصرف شده در افراد پرخور است.

صفحه 85:
* تکلیف منزل ‎٠‏ تمرین روزانه وارسی جزء به جزء در سکوت يعنى بدون سیدی یا دستورالعملهای شنیداری دیگر. درمانجو تمرین را با «عزم راسخ» انجام میدهد, یعنی با تعهد نسبت به بی حرکتی جسمی طی جلسات تمرین

صفحه 86:
* * تمرین غیررسمی (از درمانجویان بخواهید در هفته ير كنند) و آكاهى قبل و بعد از خواب نسبت به حسهاى بدن.

صفحه 87:
* تغییر پذیری (متعاقب تغییرپذیری هفته دوم) ۰ * تمرین گروهی وارسی بدنی زنده (فایل صوتی ۸) را اجرا کنید. همه عناوین دیگر را پوشش دهید؛

صفحه 88:
‎٠ ٠‏ تکلیف منزل: آگاهی تنفسی را رها کنید (فایل صوتی ۶) و در صورت امکان با استفاده از سی دی (فایل صوتی ۸) وارسی بدنی را تمرين كنيد (درسنامه موجود در ضميمة «الف» را ببينيد).

صفحه 89:
* هفته چهارم * هدف. در جلسه چهارم. مرحله دوم معرفی شده و بعضو از مولفه های شناخت رفتار درمانی موجود در 1/1081 و مفهوم انعطاف پذیری عصبی طی معرفی روش های وارسی بدنی پیشرفته بیان می شود؛

صفحه 90:
۰ وسایل لا زم. تخته, سیدی آموزشی پیشرفته (کایون» ۰۵ 0۳۰ دستگاه پخش سی دی تمرین خانگی, مواجهه با رویدادهای هدف (که به عنوان برگه واحدهاى ذهنى پریشای استفاده در ضميمه «ج»).

صفحه 91:
۶ تذکر. برای روشهای وارسی پیشرفته درسنامه ای وجود ندارد و از اين به بعد به دستور العمام ‎A‏ شنیداری از سی دی آموزش پیشرفته نياز خواهيد داشت.

صفحه 92:
روش ارائه یک تمرین گروهی پانزده دقیقه ای (وارسی جزء به جزء بدن) اجرا کنید, حتی اگر درمانجویان شما ازاشکال برنامه انعطاف پذیر استفاده کرده باشند. این بار درمانجویان را در وارسی اجزای بدن راهنمایی نکنید. بلکه دستورالعملهای خلاصه و قطعی مانند « وارسی جزء به جزء تمام بدن را آغاز کنید, گوش به زنگ, فارغ از چیزی که تجربه می کنید ملتفت و بسیار متعادل بمانید ".تذکرات متناوب ارائه کنید: «آگاه و ملتفت بمانید و به وارسی بدن ادامه دهید....»؛

صفحه 93:
* بازخورد در مورد تکلیف منزل هفته قبل را تسهیل کنید. به بهترین سنجه پیشرفت اشاره کنید؛ * دربارة مفهوم انتقال مهارت به واسطه انعطاف پذیری عصبی بحت کنید؛ ۴ تمرین گروهی وارسی متقارن ‎sb Ll)‏ صوتی ۱ و ۲ سی دی آموزشی پیشرفته) را اجرا کنید؛

صفحه 94:
* با استفاده از تخته, آستانه آگاهی را با جزئیات شرح دهید. نمودار آستانه آگاهی را به عنوان کار کردی از پیوستار اجتناب - مواجهه رسم کنید. توصیه میشود که تمرین کنید تا بتوانید در حین رسم سریع نمودار آن را با صدای بلند توضیح دهید.

صفحه 95:
‎٠‏ معرفی مرحله دوم (فصل هفتم) ‎.١ ٠‏ با اشاره به اینکه تا کنون در زمینه بافت درونی کار کردیم؛ یعنی جنبه تجربی دشواری هایی که درمانجو را به درمان سوق میدهند. و اینکه اکنون درمانجویان آماده به کارگیری اين مهارتها برای پرداختن به جنبه های بیرونی دشواری هایشان هستند, آموزش ذهن آگاهی ‏را به شناخت رفتار درمانی مرتبط می کنیم (اشاره به اختلال يا آسیب شناسی روانی مفید ‏نیست)

صفحه 96:
* ۲ فرم مواجهه با رویداد هدف (برگه واحدهای ذهنی پریشای) را توزیع کنید و از درمانجویان بخواهید با استفاده از موارد عینی آن را تکمیل کنند؛ از درمانجویان بپرسید ایا ‎SoS a‏ نیازدارند؛

صفحه 97:
۶ ۳. تعادل تجربی بین محرک تصوری و واقعی را توضیح دهید. برای توضیح تعادل تجربی ازمایش زمان گیری را اجرا كنيد (اگر زمان اجازه می دهد)؛

صفحه 98:
* 4 مواجهة دوقطبی را توضیح دهید. فرم مواجهه دوقطبی را توزیع کنید (ضميمة «ج»), برای تسهیل فهم این تکلیف, ترسیم نمودار روی تخته و همزمان توضیح اصول تمرین مفید ست

صفحه 99:
۴ ۵. هدف مواجهه: از درمانجویان بخواهید دو گویه را که ناراحتی متوسط تا شدیدی ایجاد گویه ها مواجهة دوقطبی را به کار می گیرند و سپس بعد از چهار جلسه (دو روز) به طور

صفحه 100:
* درمانجویان روزهای ‎a‏ یا چهارم کار با گویه دوم را آغاز کرده و اين تکلیف را با همین برنامه تکرار می کنند. نقش محوری تعادل فکری نسبت به حسهای بدن در رسيدن به حساسیت زدایی کامل را تصریح کنید.

صفحه 101:
دو بار وارسی متقارن در روز, هر بار به مدت تمرین غیررسمی؛ آگاهی بدنی قبل و بعد از خواب؛ مواجهه دوقطبی و واقعی با دو هدف برگه واحدهای ذهنی پریشانی

صفحه 102:
* تغییرپذیری. درمانجویانی که نمی توانند در اکثر نقاط بدن چیزی حس کنند. همان طور که از رنگ آمیزی فرم احشایی آنان پیداست. مشکلاتی در احساس کردن هر دو طرف بدن به طور همزمان دارند و باید وارسی متقارن را چند روز به تاخیر بیندازند.

صفحه 103:
‎٠‏ انها بايد قبل از وارسی بدن به روش یکطرفه (مانند هفته قبل) ده دقیقه بر تنفس تمرکز کنند, اما بدون استفاده از سى دى. . توضيح آستانه آگاهی را نیز تا هفته بعد به تأخير بیندازید, یعنی هنگامی که شرکت کنندگان نسبت به حسهای بدنی بیشتر آگاهی دارند.

صفحه 104:
فد ‎pau aul‏ ع ۳ چا ‎i,‏ تری ادامه می بد و ا سام شود ‎SENS‏ دیگری | ذهن آگاهی و شناخت ر ر در یعاد ین فردی می پردازد

صفحه 105:
‎٠‏ وسایل لازم, تخته, سی دی آموزشی پیشرفته (کایونر ۵ دستگاه بخش سیدی, فرم های برگه واحدهای ذهنی پریشانی و پسخوراند تمرین خانگی, فرم های احشایی (ضمیمه «ح»). فرم هایی که شخصا میل دارید با آنها نتایج را اندازه گیری کنید.

صفحه 106:
روش ارائه * تمرین گروهی پانزده دقیقه ای وارسی متقارن را اجرا کنید (فایل صوتی ۲ در سی دی پیشرفته) و فرم پسخوراند تکلیف خانگی و فرم احشایی را توزیع کنید (ضمیمه «ج»). درمانجویان نها را تکمیل می کنند و همراه با سایر فرمها برمی گردانند. طی زمان پسخوراند از آنها استفاده کنید؛ .

صفحه 107:
۶ از شرکت کنندگان بخواهید هر گویه برگه واحدهای ‎wind‏ پریشانی را بعد از مواجهه مجددا درجه بندی کنند (مثلا «گویه شماره ۲ ناراحتی») و جلسه يسخوراند را با مجموعه تکلیف منزل هفته گذشته شروع کنید؛ ‎٠‏ هدف مواجهه: از برگه واحدهای ذهنی پریشای. همان طور که در هفته چهارم انجام گرفت. ازدرمانجویان ‎pues‏ از بين دو گویه دارای بیشترین شدت., یکی را برای مواجهه

صفحه 108:
۶ 1. مالکیت تجربی را توضیح دهید: مسئولیت کامل افکار و حس های بدنی خود را بر عهده می گیریم و ‎baa lalate‏ تکار ‎gd‏ ‏را به عهده خودشان می گذاریم

صفحه 109:
‎ *‏ جربازه قرضیه مربوظ به:حالت:های‌یدنت:دنگزان نجت کنید. توضیح دهید که اغلب مردم به واکنش های دیگران واکنش نشان میدهند. وقتی از رنج فردی آگاه باشیم (حسهای بدنی ناخوشایند) و از رنج خود نیز آگاهی داشته باشیم, بیشتر احتمال دارد که سطح برانگیختگی فرد به سرشت زایل شود, اما اگر چرخه واکنشگری را شارژ کنیم. عکس این اتفاق خواهد افتاد. به هر حال شرکت کنندگان بايد طی هفته جاری صحت فرضیه زایل شدن را در مورد خود بررسی کنند. احتمالا تکالیف مواجهة مورد نیاز برای تکمیل مرحله دوم (مواجهه با دو گونه ای که بیشترین ناراحتی را ایجاد می کنند) بافتی برای آزمون این فرضیه فراهم می کنند. در غیر اين صورت درمانجویان را تشویق کنید که خود را در دو موقعیت استرس آور بين فردی فرض کنند. مالکیت تجربی را تمرین کنند و بگذارند فرایند زايل شدن رخ دهد؛

صفحه 110:
۶ ۳ یک جلسه تمرین پانزده دقیقه ای ‎sly‏ ‏معرفی روش رفت و روب جانبی و ارسی بدن

صفحه 111:
* تکلیف منزل ‎٠‏ دو بار رفت و روب جانبی در روز, هر بار به مدت نیم ساعت (فایل صوتی ۴ سی دی آموزشی پیشرفته, دستور العمل شانزدهم دقیقه طول می کشد و چهار ده دقیقه بعد در سکوت ادامه می یابد)

صفحه 112:
۰ تمرين غير رسمی؛ * بنج دقيقه أكاهى احشايى قبل و بعد از خواب؛ ‎٠‏ مواجهه دوقطبى و واقعى براى دو هدفى كه بيشترين شدت را در بركّه واحدهاى ذهنى يريشانى دارند.

صفحه 113:
انعطاف پذیری درمانجویانی که هنوز نمی توانند وارسی بدنی را به طور منظم انجام دهند. دشواری هایی با رفت و روب جانبی خواهند داشت و برای چند روز باید آن را به تعویق بیندازند. آنها باید طی این چند روزقبل از وارسی بدن, ده دقیقه بر تتفس تمرکز کنند و تلاش خود را برای اين کار به کار با تکالیف مواجهه برگه ۳ پریشانی, اگر درمانجویی مطمئن باشد که نمی تواند با دو گویه که بپشترین ناراحتی را ايجاد مى كنند كنار بيايد, بايد فرايند را به تأخیر بیندازد و فقط با یکی از اين دو مواجه شود؛ اما باید گویهای انتخاب شود که بیشترین آسیب را وارد کرده است. این قضیه در مواردی که مانع صرفا سازمانی است نیز صدق می کند

صفحه 114:
۰ هدف. جلسه ششم با معرفی مهارتهای جرأّت ورزی و ایفای نقش زنده به عنوان ابزارهای سواخهد مرکله سوم را تر تسجاح ‎Billy‏ ‏برانگیز تری ادامه میدهد. وسايل لازم. تخته, سیدی آموزشی پیشرفته (کایون, 0۳۰۰۵ دستگاه پخش سیدی, برگه واحدهای ذهنی پریشانی و پسخوراند تمرین خانگی (ضميمة «ج»). فرم های مناسب اندازه گیری دستاوردها

صفحه 115:
روش ارائه یک تمرین گروهی پانزده دقيقه ای در مورد رفت و روب جانبی انجام دهید (فایل صوتی ۴ سی دی پیشرفته)؛ * فرم پسخوراند تمرین خانگی را توزیع کنید (ضمیمه «چ»). در مانجویان باید آن را تکمیل کنند وهمراه با سایر فرم ها برگردانند. طی زمان پسخوراند از آنها استفاده کنید. از شرکت کنندگان بخواهید هر گویه فرم برگه واحدهای ذهنی پریشانی را بعد از مواجهه, دوباره درجه بندی کرده («گویه شماره ۲ ناراحتی») و جلسه پسخوراند مربوط به تکلیف منزل هفته قبل را شروع کنند؟ پسخوراند مربوط به تکالیف منزل هفته قبل (درجه بندی مجدد گویه های برگه واحدهای ذهنی پریشانی بعد از مواجهه)

صفحه 116:
‎٠‏ در مورد جرأت ورزی و اين واقعیت که اغلب افراد افسرده, مضطرنا, عصبانی یا خیلی آشفته گرایش دارند, انفعالی یا پرخاشگر با هر دو باشند, اما به ندرت جرات ورزند, بحث کنید. روی تخته شش اظهار نظر جرأت ورزانه را بنويسيد. به اين واقعيت اشاره كنيد كه را به رسمیت ‎no‏ شناسم, چه می خواهم, چگونه همکاری زا تلاقی, می ‎iS‏ با با یک رآه حل برد پرت راضی میشوم

صفحه 117:
* از درمانجویان بخواهید یک فرم برگه واحدهای ذهنی پریشانی دیگر را پر کنند که دست کم 4 گویه مرتبط با تعارض های بين فردى يا تعارض اجتنابى داشته باشد. سيس از آنها بخواهيد دو كويه موجد بيشترين آشفتكى يا ناتوان كننده را انتخاب كنند. به درمانجويان يادآور شويد كه با استفاده از ز همان برنامه کاری هفته گذشته, اول مواجهة دوقطبی و بعد مواجهة واقعی داشته باشند همچنین آنها را تشویق کنید که مالکیت تجربی را با تکلیف مواجهه یکپارچه ۰

صفحه 118:
* ايفاى نقش, يى سبك تعامل كارامد است. براى ايفاى نقش» داوطلبى از ميان درمانجويان انتخاب كنيد و از ميان كويه هايى که درجه متوسطی از آشفتگی ایجاد می کنند, یکی را انتخاب کنید. اگر وقت اجازه می دهد همه فرم های گروه را جمع آوری کرده و با استفاده از يكى از كونه ‎esl‏ آنچله چند دقبقه اظهارنظرهاى ذكر شده را تمرين كنيد. به ياد داشته باشيد كه اين كار مى تواند مفرح باشد؛

صفحه 119:
* یک جلسه تمرین گروهی پانزده دقیقه ای ترتیب دهید تا روش وارسی بدنی رفت و روب: سراسری را با استفاده از قایل صوتن ۶ سی دی آفوزرشیت پیشرفته معرفی کنید. پادآور شوید که رفت و روب سراسری می تواند بسیار رضایت بخش باشد و چسبیدن به حس ها مى تواند ناامیدی به بار آورد, زیرا اين تجربه نیز ناپایدار است و وقتی به پایان برسد, احساس دلسردی خواهیم کرد.

صفحه 120:
تکلیف منزل رفت و روب سراسری ‎Jb)‏ صوتی ۶ سی دی آموزشی پیشرفته) پنج دقیقه آگاهی احشایی قبل و بعد از خواب؛ مواجهه دوقطبی 3 واقعی برای استفاده از اظهارات جرأت ورزانه با دو گویه

صفحه 121:
‎٠‏ درمانجويانى كه هنوز نمی توانند رفت و روب جانبى را انجام دهند, بايد به مدت جند روز رفت و وب سراسرى را به تعويق اندازند و قبل از وارسى بدنى جند دقيقه از تنفس استفاده کنند. با تکلیف مواجهه, مسير هفته قبل را دنبال کنید.

صفحه 122:
* هفته هفتم * هدف. در جلسه هفتم مرحله چهارم معرفی می شود. درمانجویان ابتدا می آموزند که با عینیت و مسئولیت بیشتری بر خود تمرکز کرده (مرحله های اول و دوم), و سپس تمرکززدایی کنند و به بیرون بنگرند و رنج و مسئولیت دیگران را ملاحظه کنند (مرحله سوم). به ‎coo‏ توجهآنهاماده معطوف شین همزمان پاش های بیرونی و درونی با درک و پذیرش بیشتر خود و دیگران می شود. مرحله چهارم با استفاده از حس های بدنی به عنوان یک لنگر و زمینه و همچنین رمزگذاری قوی افکار مثبت, افکار را به سمت همدلی شکل میدهد و تقویت مى کند.

صفحه 123:
* وسایل لازم. سیدی پیشرفته اموزشی (کایون. ۵ دستگاه پخش سی دی, فرمهای پسخوراند تمرین خانگی (ضمیمه «ج») فرمهای اندازه گیری دستاورد که شخصا ترجیح می دهید, به طور مقتضی

صفحه 124:
روش ارائه * یک تمرین پانزده دقیقه ای گروهی با رفت و روب سراسری ترتیب دهید (فایل صوتی ۶ سی دی پیشرفته)؛ * فرم پسخوراند تمرین خانگی را توزیع کنید. درمانجویان باید آن را پر کنند و همراه با سایر فرم ها برگردانند. از اين فرمها طی زمان پسخوراند استفاده کنید؛ . پسخوراند مربوط به تکالیف منزل هفته قبل (درجه بندی مجدد گویههای برگه واحدهای ذهنی پریشانی بعد از مواجهه)؛

صفحه 125:
* وارسی نوین (فایل صوتی ۸ سی دی لور بخ نا را به يات که ‎iat‏ ‏بسیار پیشرفته و گامی جلوتر به سوی انعطاف پذیری عصبی توصیف کنید. ارتباطات مبتنی بر طرحواره به دلیل اثر هم ظهورآگاهی احشایی عمیق به سادگی ريشه کن می شوند؛

صفحه 126:
یک تمرین گروهی پانزده دقيقه ای با روش وارسی نوین اجرا کنید؛ * پنج چالش اخلاقی را توصیف کنید (اجتناب از دروغگویی, کشتن, دزدی, مصرف مواد و الكل و رابطه جنسی بدون رضایت طرف مقابل). مرور فصل نهم به ارتباط دادن بحث شما با تمرین آگاهی احشایی کمک می کند؛

صفحه 127:
* . مرحله چهارم را معرفی کنید (فصل نهم). بحث کنید که چگونه ایجاد همدلی به رابطه درمانی سود ‎wo‏ رساند, ‎wll‏ حال به ‎awh oj‏ های همدلانه به درمانجویان آموخته می ۳ تا روابط خود بهبود بخشند. منطق مرحله چهارم (ر.ک.: بخش هدف این جلسه) و اثر شرطى سازى تقابلى جفت كردن يى محرک آزارنده با یک حالت بدنی مطبوع را توضیح دهید. توضیح دهید که چگونه همدلی با خود و دیگران می تواند واکنشگری را کاهش دهد و از عود جلوگیری کند.

صفحه 128:
۶ بعد از ده دقیقه مراقبه عشق ورزی مهربانی, یک تمرین پنج دقیقه ای در مورد روش رفت و پیشرفته یا درسنامه ضمیمه «ج»).

صفحه 129:
تکلیف منزل تمرین وارسی پیشرفته (یا وارسی سراسری, به طور فتضی)؛ تمرین غیررسمی؛ در پیش گرفتن پنج چالش اخلاقی؛ پنج دقيقه آگاهی بدنی قبل و بعد از خواب؛ تا ده دقیقه تمرین مراقبه عشق ورزی مهربانی, دو بار در روز, بعد از هر بار تمرین وارسی, یک بار با استفاده از فایل صوتی ۱۰ سی دی آموزشی پیشرفته و یک بار بدون سیدی و با استفاده از صورت بندی و افکار شخصی درمانجو.

صفحه 130:
* رت ۶ هدف. در جلسه هشتم مرحله چهارم تحکیم شده و کل برنامه مرور می شود, از جمله ارزشیابی نتایج بر حسب انتظارات اولیه درمانجو. وسایل لازم. تخته و ماژیک, مداد و کاغذ, گواهی استاندارد شرکت برای هر یک از شرکت کنند ان و پرسشنامه های دستاورد مورد صلاحدید شما (در صورت لزوم).

صفحه 131:
روش ارائه . بعد از پنج دقیقه مراقبه عشق ورزی مهربانی در سکوت, با کاربرد درسنامه ضمیمه «الف» یا صورت بندی خودتان, یک تمرین گروهی ده دقیقه ای در مورد رفت و روب سراسری ترتیب دهید (بدون دستورالعمل)؛ جلسه پسخوراند در مورد تکلیف منزل هفته قبل را بدون فرم پسخوراند تمرین اجرا کنید. روش های بهتر کنار امدن را تصدیق کرده و در مورد ملاکهای پیشرفت بحث کنید؛

صفحه 132:
با حلاص گردن:عهم ترین تکاب از واارانهبرهجودهای جلوگیری از عود, برنامه را مرور کنید. با استفاده از تخته, وضعیت تحقق هدف را بررسی کنید. قبل الوشووع جلسهم يارظى 'استراحت: حمه اهداق على أؤلية جتد تاوطلبي راكة قر جلقة أول اين اخاززة :رأ ذااتاء. روئ تعنة بنويسيد (از رونوشتى كه نكه داشته ايد)؛ ۲ با بررسی تک تک گویه های نوشته شده روی تخته, از آن شرکت کنندگان بپرسید چه کسی توانسته است مهارتهایش در هر مورد را ارتقا دهد (با بلند كردن دست نشان دهند). شما درحال اندازه گیری حس خودکارآمدی آنان هستید؛ ۲ نتایج را روی کاعذ بازنویسی ‎mS‏ تب به صورت مکتوب در اختیار داشته باشید.

صفحه 133:
۶ جمع بندی * ارزشیابی پس از درمان را توضیح دهید و برای تحکیم و رشد بیشتر مهارت ها, جلسات پیگیری را توصیه کنید؛ 9 یک گواهی شرکت در دوره به همه شرکت کنندگان بدهید. اين گواهی به عنوان تقویت کننده ای برای حضور در جلسات پیگیری عمل می کند که در مقابل تحکیم خاطرات را تحریک می کند؛ ۶ اگر مناسب است., امکان پیوستن یا تشکیل گروه تمرین منظم ذهن آگاهی را مطرح کنید. اين کار سبب انسجام گروه و حفظ تمرین نشسته می شود و شبکه سازی اجتماعی را تسهیل می کند؛ * در صورت نیاز, آخرین فرم های دستاورد را پر کنید.

صفحه 134:
* تفسیر نهایی * ساختار ارائه بالا فقط یک راهنمایی است. اگر محدودیت کمتری در خدمات و فرصت بیشتری برای تخصیص وقت بیشتر به درمانجویان بتچیده‌یا چالش:بزانگین شامل ‎coils‏ که:عید صعیفن به الرامات تمرين دازنة: :دز ست است: ال جارجوب ارائه طولاني تز با همان محتوا مى توان استفاده كرد. در صورت ‎Gli‏ دوره ارائه طولانی تری از برنامه بالا اجرا شود. توصيه مى شود درمانجويانى كه از سى دى ‎sla‏ آموزشی استفاده می کنند, یک تکلیف (آگاهی تنفسی یا یکی از روشهای وارسی) را به مدت با سی دی و در هفته بعد در سکوت انجام دهند. همه مهارنها رای توان:به:سادگن و آرام چنین بزنافه ای به ويزه در مورد کودکان, بزرگسالان. درمانجویان اجتنابی یا درمانجویان همکاری می کنتد. درمانجویان دچار سوء مصرف مواد و کسانی که مشکلاتی در پایبندی به دارند, قابل اجراست.

صفحه 135:
۰ جلسات پیگیری * نشان داده شده که جلسات پیگیری, مداومت و یکپارچگی بیشتر, تمرین را ارتقا می دهند و از اين رو جلوگیری از عود را تقویت می کنند. بر پایه مشاهدات مولف, برنامه مفید شامل چهار جلسه است که طی یک سال بعد از اتمام جلسه هشتم اجرا می شود. می توان یک ماه بعد از اتمام درمان. درمانجویان را دعوت کرد تا در اولین جلسه پیگیری حاضر شوند و جلسات بعدی نیز سه, شش و دوازده ماه بعد از اتمام جلسه هشتم درمان اجرا می شوند.

صفحه 136:
۱68۲ ‏چارچوب گروه های پیگیری‎ ٠ ‎٠‏ ساعات تماس پیشنهادی با درمانجویان ‏2 یک جلسه دوساعته, یگ ‎saw‏ شش و دوازده ماه پس از اتمام برنامه گروهی تکرار می شود. جلسات ساختار مشابهی دارند, اما با توجه به نیازها 9 موضوعات درمانجو ممکن است تفاوت های نظریفی داشته باشند. اهمیت دادن به تغییرات کوچک بسیار مهم است.

صفحه 137:
ساخت برنامه و محتوای هر جلسه پیگیری فرم های خوشامدگویی و سنجش؛ و تمرین گروهی آموزش ذهن آگاهی به مدت پانزده تا بیست دقیقه (یک سوم آگاهی تنفسی, , دو سوم وارسی بدنی)؛ پسخوراند تمرین و کارکرد کلی از زمان اتمام جلسه هشتم؛ اهداف اولیه را که در روز اول گروه درمانی و درجه بندی هر هدف تعیین شدند, روی تخته بنویسید و حد دستیابی به اهداف را ارزیابی کنید. فهرست اعمال زیر

صفحه 138:
اهداف اولیه و درجه بندی آنها را روی تخته فهرست کنید؛ از شرکت کنندگان بخواهید حد دستیایی به اهداف خود را درجه بندی کتند (از صفر تا ده) بلگر درجه بندی ضعیف است. از آنها بخواهید حد تلاش خود را برای دستیابی به آنها ذرجه بندی کنند(صفر نا ده) درجه بندی های پس از درمان را فهرست کرده که در هفته هشتم پرنامة گزوهی:نمزه گذاری کنند شده ‎(Gul‏ وبا تتطح کنار آمدن فعلی مقایسه کنید. ‎cols‏ خاص‌موبوط سپردازش اطلاغاند زارروفتن کنند., ‏برای مسائل بین فردی با حفظ تعادل فگری, ایفای نقش کنید. اظهارات جرأت ورزانه را به صورت متعادل به کار گیرید؛ ‏درباره اهداف کوتاه, میان و بلندمدت بحث کرده و آنها را پردازش كنيد

صفحه 139:
5 آزمون واقع بینانه بودن اهداف به همان 0 ارائه می شوند؟ ‎-Y‏ تصویرسازی دوقطبی حصول هدف: ۳- تعیین اهداف واقع بینانه, تا جلسه آینده (از حالا دو ماه زمان در دست ‎(cal‏ از آنها بيرسيد اين اهداف چقدر واقع بینانه اند و درباره امکان پذیر بودن آنها سوال کنید؛ ۴- اهداف کوتاه مدت واقع بینانه را به تصوير

صفحه 140:
تمرین مرحله چهارم اهمیت تمرین مرحله چهارم را تصريح كنيد در صورت نیاز امکان پیوستن به گروه همسطح دیگر یا گروه پیشرفته تری را تصریح کنید (اما تشویق نکنید). تشکیل جلسات گروهی حمایت را تشویق کنید (که هفتگی يا دو هفته یکبار برگزار می شوند). در حالت ایده آل این گروه شامل ۵۰ درصد تمرین و ۵۰ درصد جبران عقب ماندگی و بحث است. جلسه را جمع بندی کنید (جلسه بعد را خاطر نشان کنید).

صفحه 141:
* آخرین تماس پیگیری ‎٠‏ * تبریک بگویید و در پایان جلسه گواهی شرکت را تحویل درمانجو بدهید.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان