کسب و کار برنامه‌ریزی

کد اخلاق – Code of Ethics

46-Code-of-Ethics

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کد اخلاق – Code of Ethics”

کد اخلاق – Code of Ethics

اسلاید 1: کد اخلاقCode of EthicsMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانکد اخلاقنوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیل/ طراحی / برنامه ریزی / اجرا / بازنگریموضوعتغییرات و سازمانسطحفردی / گروهی / سازمانی / فراسازمانیپیچیدگیکم

اسلاید 3: این مدل مجموعه‌ای از استانداردها، خطوط راهنما، نقش‌ها و ارزش‌ها است که رفتار اخلاقی کسب‌وکار را در شرکت و سازمان و بین کارکنان مختلف سازمان (مدیران، کارمندان و ...) حاکم می‌کند. بعضی از قوانین در کشورها نیز اخلاق کسب‌وکار را حمایت می‌کنند. کدهای اخلاقی توسط سازمان ها جهت توجیه اعضای خود در فهم تفاوت بین درست و غلط در تصمیم گیری های خود ،مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی یک کد اخلاقی بر اسنادی در سه سطح دلالت دارد که عبارتند از: کدهای اخلاق تجاری، کدهای رفتار کارکنان، کدهای عملکرد حرفه ای. کدهای اخلاقی اغلب توسط مدیریت مورد استفاده قرار می گیرد. این کدها برای ترویج یک رویه ی اخلاقی خاص نمی باشد، بلکه به عنوان یکی از ضروریات اداره ی هر سازمان در یک جامعه ی پیچیده که در آن مفاهیم اخلاقی نقش مهمی را دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. در بین کدهای اخلاقی مورد استفاده در فرهنگ، آموزش و آیین کلی یک جامعه تمایزاتی وجود دارد. موضوع مورد بحث این است که آیا سیاست مداران باید از کدها اخلاقی استفاده کنند و یا اینکه آیا آن را به عنوان یک مقوله ی کاملا اختیاری و منوط به انطباق با قانون در نظر گرفت. با این حال کدهای کاربردی اخیر در این زمینه مورد پذیرش قرار گرفته اند. اغلب، اعمالی که کدهای اخلاقی را نقض می کند ممکن است منجر به نقض قانون یا مقرراتی شود که شامل مجازات باشد و یا توسط سازمان های اصلاح دولتی رسیدگی شود. حتی سازمان ها و جوامعی که در ذات خود جنایی محسوب شوند، ممکن است کدهای اخلاقی رفتاری برای خود تعریف کنند. نمونه هایی مانند جوامع هکرها، باند دزدها، و باندهای خیابانی. پنج گام اساسی تدوین منشور اخلاقی : 1. بیان نهادها و افراد و اموری که بنگاه در قبال آنها مسئولیت دارد. 2. اولویت بندی آنها. 3. بیان مسئولیتهای بنگاه در قبال هریک از اعضای مجموعه ای که در گام نخست بدست آمد. 4. تعیین افراد و نهادهائی در بنگاه که باید مسئولیتهای اخلاقی بنگاه را به دوش گیرند. 5. تعیین اینکه کدام مسئولیت بر دوش چه کسانی است

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطهفت نشانه فروپاشی اخلاقی Seven Signs Of Ethical Collapse Jennings هدف اخلاقی Moral Purpose Mourkogiannisمزایابهبود تعاملات میان افراد و نهادهای مختلف.کاربردهامدیریت روابط و ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی ایجاد اخلاق و مسئولیت اخلاق رسانه، کد رفتار هوانوردان، کد رفتاری جنبش بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و سازمان های امداد رسانی غیردولتی، کد اخلاقی نیروی نظامی ایالات متحده، اعلامیه ی ژنو، کد ماآت مصر، هشت احکام، اخلاق متقابل(قانون طلایی)، پنج احکام، سوگند بقراطی، کدهای اخلاق در پژوهش های پزشکی، کد رفتار کریکت، منشور اخلاقی موسسه حسابرسان داخلی، قرآن کریم در اسلام و ....معایبمدیران بر حسب تصور خود از اخلاقی یا غیر اخلاقی بودن با مسائل مواجه میشوند.تصورات ناقص یا وارونه مدیران از مسائل اخلاقی عامل اصلی مفاسد رفتاری یا مالی سازمان است. موانع ترویج اخلاق در سازمان عبارتند از: آموزشهای اجتماعی برون سازمانی. ناآشنائی نسبت به اخلاقیات شغلی. بسترهای معیشتی تصمیم های غیر اخلاقی. زمینه های سازمانی تصمیم گیری غیر اخلاقی. تفوق اضطراب یادگیری بر اضطراب بقا.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان