مدیریت و رهبری

کنترل موجودی Inventory control

Inventory-control

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کنترل موجودی Inventory control”

کنترل موجودی Inventory control

اسلاید 1: کنترل موجودیInventory control

اسلاید 2: عنوانکنترل موجودینوعروشمراحل استفادهبرنامه ریزی / اجراموضوعمالی و سرمایه گذاریسطحسازمانیپیچیدگیزیاد

اسلاید 3: کنترل موجودی، روش‌های مورد استفاده برای اطمینان از اینکه سطح موجودی کالای مورد نظر حفظ شود. هدف از کنترل موجودی، بررسی و نگاه‌داشت سطحی از موجودی است، که هزینه‌های سیستم را کمینه می‌کند.کنترل موجودی جریانی است که ضمانت می‌کند اقلام موجود سازمان با در نظر گرفتن عوامل زمان، مکان، تعداد، کیفیت و هزینه، برای بخش‌های مدیریت عملیات تولید، توزیع، فروش، مهندسی در دسترس باشد. آنچه در کنترل موجودی از اهمیت ویژه برخوردار است، میزان سفارش و زمان سفارش می‌باشد.موجودی کالا، شامل مواد خام و محصولاتی می‌باشد که در انبار نگهداری می‌شود. مدیریت عملیات حوزه‌ای از مدیریت در ارتباط با طراحی و مدیریت محصولات، فرآیندها، خدمات و زنجیره تامین است. هدف آن دستیابی، توسعه و استفاده از منابع و مواد اولیه، به منظور دستیابی به کالاها یا خدمات مورد نیاز مشتریان یک کسب‌وکار است.مدیریت عملیات شامل سطوح راهبردی، تاکتیکی و عملیاتی است. سطح استراتژیک شامل تحلیل سامانه‌ها، تعیین اندازه و موقعیت کارخانجات، تصمیم‌گیری ساختار خدمات یا شبکه‌های ارتباط از راه‌دور و طراحی زنجیره تامین می‌شود.مسائل تاکتیکی شامل تعیین ساختار و آنالیز بهره‌وری کارخانه، روش‌های مدیریت پروژه، انتخاب تجهیزات و جایگزینی است. مسائل عملیاتی عبارتند از: برنامه‌ریزی و کنترل تولید، مدیریت موجودی، کنترل کیفیت و بازرسی، حمل‌ونقل مواد و سیاست‌های تعمیر و نگهداری تجهیزات.عملیات بالانس یا تراز موجودیعملیاتی است برای به حداقل رساندن میزان سطح سرمایه بکار رفته شده برای موجودی با قابلیت تبدیل به سرمایه به طوری که تضمین نماید موجودی برای کلیه عملیات‌های تولیدی، فنی و فروش در موعد مقرر و به میزان کافی در دسترس باشد.انباشت بالای موجودی، باعث افزایش هزینه سازمان یا کارخانه صنعتی شده و مشکلات را پنهان می‌کند و نگاه‌داشت موجودی در سطح بهینه باعث آشکارشدن مشکلات مدیریتی قابل اصلاح در سازمان و تولید می‌گردد (به عنوان مثال: اگر موجودی کالایی در انبار محصول زیاد باشد، در صورت وجود اتلاف در خط تولید به دلیل موجودی بالای محصول در انبار این اتلاف مشخص نمی‌شود، لذا راه حلی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود) یکی از اهداف سازمان‌ها در قبال موجودی کاهش آن است.

اسلاید 4: درستی و صحت موجودی انبارهامدیریت انبار نیاز به اطلاع دقیق از موجودی انبارها داشته و اطلاع دقیق از موجودی انبارها، پایه اصلی سیستم‌های برنامه‌ریزی تولید و کنترل موجودی‌هاست، صحت و درستی موجودی انبارها از طریق ثبت منظم و سیستماتیک ورود و خروج کالا به انبارها، استقرار منظم قفسه‌ها در انبارها و شماره‌گذاری قفسه‌ها، کالاها و چیدمان منظم قطعات در قفسه‌ها، استفاده مطلوب از فضای انبارها امکان پذیر می‌شود.روش های اجرای کنترل موجودیدر سازمان‌ها فرآیند مدیریت کنترل موجودی به نحوی انجام می‌گیرد که اقلام وارده به انبار از حداکثر سقف موجودی تعیین شده فراتر نرود و یا از حداکثر فضای مجاز اختصاص یافته برای انبارش بیشتر نشود. کنترل موجودی در انبار می‌تواند با یکی از روش‌های ذیل انجام گیرد:1 - کنترل دستی و از طریق کارتکس و موجودی فیزیکی بصورت روزانه یا ادواری.2 - کنترل سیستمی و از طریق اخذ گزارشات موجودی بصورت روزانه یا ادواری از نرم افزار مکانیزه انبار و مقایسه با پارامترهای کنترل موجودی توسط انباردار.3- کنترل سیستمی و بصورت کاملا اتوماتیک توسط سیستم انبار با تعریف پارامترهای کنترل موجودی در سیستم نرم‌افزاری انبار.4 - استفاده از روش مدیریت موجودی توسط فروشنده موسوم به VMI.5 - تفکیک موجودی به دسته‌های کانبان و کنترل آن.6 - ارزیابی میزان موجودی در انبار بر مبنای مشاهدات دیداری انباردار، این روش بر مبنای مدیریت دیداری صورت می‌گیرد و کاربرد آن در انبارهایی که تعداد اقلام زیادی را در خود جای داده‌اند، کار پرریسک و پرزحمتی محسوب می‌گردد.مدل‌های کنترل موجودیهدف استفاده از مدل‌ها و فرمول‌های کنترل موجودی، تعیین زمان و مقدار بهینه سفارش با استفاده از مدل‌های ریاضی است، مدل‌های کنترل موجودی، مربوط به اقلام و محصولات با تقاضای مستقل از سایر اقلام و محصولات است و براساس اطلاعات اولیه مانند هزینه‌های سفارش و نگهداری کالا، تقاضای سالانه و روزانه کالا، مدت زمان تحویل اقلام سفارش گذاری شده و... پایش انجام می‌گیرد، که در جای خود باید مورد بحث و بررسی بیشتری قرار گیرد.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطتولید به هنگام Just-In-Time چابکی زنجیره تامین Supply Chain Agilityمزایاحفظ‌نمودن موجودی انبار در سطح مورد نیاز و مطمئنحداقل‌نمودن هزینه‌های سازمان یا کارخانهآشکارنمودن مشکلات کارخانه مثل مشکلات خط تولید برای عیب‌یابی و رفع آنکاربردهاکاربرد اصلی این روش برای کارخانه‌ها، انبارها و سیستم‌های سفارش، توزیع و فروش کالا است.معایبنیاز به دانش تخصصی و پیچیده‌بودن روش‌های مورد استفاده شاید بزرگترین عیب این روش باشد.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان