کسب و کار

مرکز کنترل Locus of Control

Locus-of-Control

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مرکز کنترل Locus of Control”

مرکز کنترل Locus of Control

اسلاید 1: مرکز کنترلLocus of Control

اسلاید 2: عنوانمرکز کنترلنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتغییرات و سازمانسطحفردیپیچیدگیکم

اسلاید 3: در محیطی که همه چیز در حال تغییر است، می‌توانید دلیل موفقیت یا شکست خودتان را به موارد تحت کنترل خود یا مواردی که خارج از نفوذ شما قرار گرفته اند، نسبت دهید. اینکه دلایل شکست و موفقیت به کدام‌یک از این دو عامل نسبت داده شود، تأثیر بسزایی بر موفقیت های بلندمدت شما دارد. در ادبیات مدیریت به این عاملمرکز کنترل می گویند. تاریخچه این مفهوم به سال 1960 بازمی گردد؛ زمانی‌که توسط فردی به نام جولین روتر مطرح شد. پژوهش های وی در سال 1960 در مورد تأثیر رفتار و طرز فکر افراد بر فرآیند زندگی آن‌ها بود.مرکز کنترل، نشان‌دهنده اعتقاد یک فرد به میزان تأثیر رفتار شخصی یا نیروهای خارج از کنترل وی نظیر سرنوشت بر کسب نتایج اثرگذار می‌باشد.افرادی که به مرکز کنترل درونی اعتقاد دارند، خود را مسئول تمام موفقیت ها می دانند؛ اما افرادی که به مرکز کنترل بیرونی معتقد هستند باور دارند که نیروهای بیرونی نظیر: شانس یا سرنوشت، نتیجه کار آن ها را مشخص می کنند.نحوه استفاده از ابزاربه کمک آزمونی که در بخش مکمل آمده، می‌توانید مرکز کنترل خود را تعیین کنید.دستورالعمل: به جدول زیر دقت کنید. در هر شماره از جدول دو عبارت نوشته شده است. هر دو عبارت را مطالعه کرده و یکی از آن‌ها را که به نظر شما تناسب بیش‌تری دارد، انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که هیچ پاسخ صحیح یا غلطی وجود ندارد. پس از انتخاب عبارت مناسب، به دور عدد متناظر با آن یک دایره رسم کنید.

اسلاید 4: مدیریت معایب مرکز کنترل درونی بسیار قویافراد با مرکز کنترل درونی، به دلایل متعددی نسبت به دیگران، موفقیت بیش‌تری کسب خواهند کرد. در شرایطی که افراد نیاز دارند مورد توجه قرار گیرند و آزادی عمل بیش‌تری داشته باشند، داشتن مرکز کنترل بیرونی نوعی مزیت محسوب می‌شود. معمولاً افراد با مرکز کنترل درونی بسیار قوی، نتیجه گرا هستند؛ این امر باعث می شود تا به تدریج اطرافیانشان احساس کنند که دیده نمی شوند و در نتیجه از کنارشان پراکنده شوند. گاه مدیریت افرادی با حیطه کنترل درونی بسیارقوی، به علت تمایل آن‌ها برای کنترل همه امور، مشکلاتی به همراه دارد.اگر جزو دسته‌ای هستید که از مرکز کنترل درونی بسیارقوی برخوردارند، باید مطمئن شوید که توجه کافی به اطرافیان خود دارید؛ در غیر این صورت در ذهن دیگران فردی متکبر جلوه خواهید کرد و اطرافیان تمایل خود را برای همکاری با شما از دست خواهند داد.سعی کنید ریسک های احتمالی را به درستی مدیریت کنید. اتفاقات ناگهانی و تصادفی به دلایل متعددی رخ می دهند در حالی‌که شما فقط با تلاش و پشتکار کافی می توانید برخی از این اتفاقات را مدیریت کنید ولی در مورد سایر اتفاقات، کاری از شما برنمی آید.گذشت زمان و افزایش سن، دو عاملی هستند که به تدریج موجب تقویت مرکز کنترل¬درونی افراد می‌شوند. ریشه اصلی این امر در دو چیز نهفته است: 1. افزایش سن منجر به افزایش توانایی ها برای اثرگذاری بر پیشامدهای زندگی می‌شود. 2. با گذشت زمان افراد در می‌یابند که دستآوردهای امروزشان نتیجه تلاش های دیروزشان بوده است.نکاتی برای تقویت مرکز کنترل درونییادتان باشد که همیشه یک انتخاب وجود دارد، حتی انتخاب نکردن نیز نوعی انتخاب است. به این معنی که به دیگران و رویدادهای اطرافتان اجازه می دهید برای شما تصمیم گیری کنند!هدفگذاری کنید و مشخص کنید که چگونه برای این اهداف و دستیابی به آن‌ها تلاش کرده و اتفاقات زندگی را کنترل می کنید. با انجام این دو کار، سریعاً اعتماد به نفس شما رشد می¬کند. با بهبود مهارت های تصمیم‌گیری و حل مسأله اعتماد به نفس خود را تقویت کرده و کنترل امور را به دست بگیرید. با کمک این ابزارها می‌توان شرایط مختلف را مدیریت و هدایت کرد و از آسیب ها نیز در امان ماند.به ندای درونی خود توجه کنید. اگر ندای درونی‌تان باعث می‌شود تا شما احساس کنید که هیچ انتخابی ندارید یا کاری نمی‌توانید انجام دهید، باید توقف کنید، به عقب برگردید و به خودتان اطمینان دهید که شما قادر به کنترل امور هستید. این موضوع نیاز به تمرین دارد. عزم خود را برای انجام این تمرینات، جزم کنید.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطاهرم های کنترل Levers Of Control مزایامنافع مرکز کنترل درونیدر کل، افراد دارای حیطه کنترل درونی:•موقعیت خود را با مشارکت در فعالیت ها بهبود می‌بخشند.•تلاش ویژه‌ای برای دستیابی به موفقیت می کنند.•برای بهبود دانش، مهارتها و توانایی‌هایشان سخت تلاش می کنند.•بسیار کنجکاو هستند و برای کشف علت تغییر مسیر دادن اتفاقات تلاش می کنند.•به اطلاعاتی که در آینده برای ایجاد خروجی های مثبت قابل به‌کارگیری هستند، توجه دارند.•اغلب سبک مدیریت مشارکتی دارند.کاربردهامرکز کنترل، بیانگر نوع نگرش شما به دنیا و نقش خودتان در تعیین مسیر زندگی است. اگر باور دارید که قدرت کنترل سرنوشت و تعیین مسیر زندگی خود را دارید، در این صورت شما از یک مرکز کنترل درونی قوی برخوردار هستید. در بیش‌تر شرایط این ویژگی لازمه دستیابی به موفقیت های پایدار است.این افراد معمولاً برای رسیدن به خواسته های خود، سخت تلاش کرده و هر نوع فشاری را تحمل می‌کنند. البته این نکات، دلیلی برای نفی مرکز کنترل بیرونی نیست؛ بلکه این ویژگی نیز در برخی شرایط بسیار کارایی دارد. بهترین کار برای بهبود شخصی این است که تمایلات شخصی خود را بشناسید و آن‌ها را با شرایط پیش رو انطباق دهید.معایباین الگوی ارزیابی، یک الگوی معتبر نبوده و تنها با هدف آموزشی طراحی شده است

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان