صفحه 1:

صفحه 2:
ججح 1 ۱ شکی اجتماعی گروه پز

صفحه 3:
۱ ت گروه نام گروه : پزشکی اجتماعی #سال تاسیس : ۱۳۸۲ #مدير گروه : دکتر مجتبی صحت #معاون گروه : دکتر سید علیرضا مروجی تعداد اعضای گروه : ۳ عضو هیئت علمی : ۲ کارشناس : ۱ آدرس : کاشان - کیلومتر ۳ بلوار قطب راوندی- بلوار پزشک- دانشکده پزشکی - طبقه اول تلفن ۰ (۵۴۰ - ۵۵۵۰۰۲۱ - ۰۳۶۱ Email: commed@kaums.ac.ir®

صفحه 4:
1 8 رسالت گروه آموزشی پزشکی اجتماعی تحقق سیاست های آموزش پزشکی کشور در زمینه آموزش اصول اولیه بهداشت و سلامت و آشنایی با برنامه های کشوری و جهانی در رابطه با پیشگیری . مراقبت و درمان بیماربهای مختلف در کلیه رشته های مرتبط. ارلئه آموزش های عملی دانشجویان پزشکی در قالب دوره های کارآموزی و کارورزی در راستای تربیت پزشکان آگاه به مسائل مدیریت بهداشتی و نظام سلامتی از برنامه های لین گروه آموزشی است ا بر اساس آن این افراد قادر باشند با اعتماد به نفس بالا و دید جامعه نكر مديريت ارلئه خدمات بهداشتی کشور را در راستای اجرای مراقبت های عملی بهداشتی جهت تامین . حفظ و ارتقاء سلامتی به عهده گيرند. آموزش تحقیق در سلامت برای دستیابی به مستندات برای تصمیم گیری های مرتبط با پیشگیری. درمان و مراقبت های بیماریها در قالب ‎EBM‏

صفحه 5:
رسالت گروه آموزشی پزشکی اجتماعی ( ادامه) اين گروه آموزش های لازم را توسط اعضاء هیات علمی متخصص پزشکی اجتماعی . اپیدمیولوژی و سایر متخصصین و کارشناسان در حوزه های مختلف انجام می دهد. ين از طریق برگزاری جلسات ۰ بازآموزی ۰ کنفرانس و سمینار به آموزش پزشکان عمومی, متخصص و کارشناسان می پردازد . اين گروه مصمم است بر اساس نتایج پژوهش های کاربردی و با استفاده از منابع علمی معتبر به طور مستمر نیازهای گروه را شناسایی و اولویت بندی نماید و بر اساس آن و نیازهای موجود کشور بر اساس شرایط زمانی و مکانی اهداف و برنامه های آموزشی و پژوهشی خود را هر پنج سال بازبینی و ارتقاء دهد.

صفحه 6:
خب ۱7 فعالیتهای آموزشی: مقطع کارشناسی: * ارائه دروس برای وشته علوم تغذیه: آمار حیاتی, اپیدمیولوژی و بهداشت ارائه درس اپیدمیولوژی برای رشته بهداشت عمومی کلیه مقاطع پزشکی (دکترای پزشکی حرفه ای): © مقطع علوم يايه : اصول و خدمات بهداشتی؛پیدمیولوژی,بهداشت خانواده مقطع فیزیوپاتولوژی: اپیدمیولوژی بالینی مقطع کارآموزی :آمار حیاتی و اپیدمیولوژی بالینی و کارآموزی درعرصه © مقطع كارورزى:كارورزى در عرصه

صفحه 7:
تحصیلات تکمیلی : #دکترای تخصصی: پیشنهاد دوره |1۷1۳ (رزیدنت های عفونی» شامل دروس مدیریت - اقتصاد بهداشت و روش تحقیق پیشرفته .آمار و اپیدمیولوژی کارشناسی ارشدانگل شناسی. میکروب شناسی,. علوم تشریح مباحث روش تحقيق؛ اپیدمیولوژی و آمار #دروس مقطع ‎reaserch‏ 0۷ ]۱ در رشته های اپیدمیولوژی . علوم تشریح. زیست سلولی مولکولی شامل دروس: روش تحقیق پیشرفته (مرکز تحقیقات تروما) ,آمار کاربردی و اپیدمیولوژی پیشرفته

صفحه 8:
حوزه 1 رفن آموزش علوم پایه: لس متوسط تعداد دانشجو در هر دوره: ۳۰-۴۰ لا" تعداد واحد درسی نظری: ۶ واحد لسا فيزيوبات 0 آموزش کار آموزان 1 لا تعداد دوره های آموزشی کارآموزی در هر سال تحصیلی:۶ لس متوسط تعداد دانشجو در هر دوره:۱۰ تعداد واحد درسی نظری: ۴ واحد تعداد واحد درسی کارآموزی: ۳ واحد لا آموزش کارورزان: لا تعداد دوره های آموزشی کارورزی در هر سال تحصیلی: ۶ انا متوسط تعداد دانشجو در هر دوره: ۱۰ تعداد واحد درسی کارورزی: ۴ واحد لا کارشناسی ارشد PHDU

صفحه 9:
آفای دکترمووجی حانم أذر ياد آقاى دكتر مرويجى ‎Sill‏ ‎gui‏ 53 صحت ‏آقای دعتر اکبری ‏ای دوم ‎ ‏ای دکتر مروجی. ‏يي 0 ‎۹۳-۹۵ ‏گروه دز نیمسال دوم‎ GOI ‏علوم پایه دانشحده پزشحی بهداشت حاواده ‏علوم پایهپردیس ‏كارآموزى ‏علوم يايه برديس ‏علوم يايه برديس ‎alge clay ‏بيدميولوزى ‎ate i ‏اصول و خدماتبهداشتی ‏ابیدمیولوزی ‎wea ‎۳ ‏ع ‎۳ ‎war ‎wor ‎aa ‎wee ‎۳ ‎ ‎ ‎ ‏چهارشنبه

صفحه 10:
برنامه آموزشی کارورزان کلاسهای بدو دوره ته در روستا افیلد شهری (مراکز بهداشتی درمانی-مرکز سل ) #کارگاه مهار تهای ار تباطی پزشک و بیمار #کارگاه برخورد با اپیدمی #کارگاه حاکمیت بالینی #کارگاه پایش و ارزشیابی در برنامه های نظام سلامت #کارگاه پزشکی مبتنی بر شواهد #معاونت غذا و دارو #بیمه تامین اجتماعی-بیمه خدمات درمانی ۵اورژانس ۱۱۵ #امتحان

صفحه 11:
برنامه کار آموزی گروه پزشکی اجتماعی: #کارگاه های ۳176 کارگاه پروپوزال نوبسی 8 کارگاه مهارت های زندگی #بیتوته در روستا #فیلد شهری ( مراکز بهداشتی درمانی -گلابچی-مر کز سل) #سازمان بهزیستی شهرستان

صفحه 12:
۱ 0 ۳ ار

صفحه 13:
5 as ۳0 ae 5 معرفى و تاريخجه كروه بزشكى اجتماعى © كروه يزشكى اجتماعى يكى از كروه هاى دانشكده يزشكى مى باشد كه در ارتقاء تحقق سياست هاى آموزشی دانشگاه اقدام به آموزش دروس بهداشتى دانشجویان پزشکی می نماید . فعالیتهای آموزشی پزشکی اجتماعی از سال 1382در قالب دوره های کارآموزی وکارورزی در راستای تربیت پزشکان آگاه به مسائل مدیریت بهداشتی و نظام سلامتی از برنامه های این گروه آموزشی است تا براساس آن این افراد قادر باشند با اعتماد به نفس بالا و دید جامعه نگر مدیریت ارائه خدمات بهداشتی کشور را در راستای اجرای مراقبت های عملی بهداشتی جهت تامین , حفظ و ارتقاء سلامتی به عهده گيرند.

صفحه 14:
معرفی و تاریخچه گروه پزشکی اجتماعی( ادامه) این گروه در حال حاضر دارای 2 عضو هیئت علمی می باشد و آموزش های لازم راتوشط اعضاء هبات علمی متخصص پزشکی اجتماعی , متخصصین اپیدمیولوژی و کارشناسان مربوطه انجام می دهد . همچنین از طریق برگزاری جلسات , بازاموزی , کنفرا نس و سمینار به آموزش پزشکان عمومی و کارشناسان می پردازد این وه مصصم است بر اساس نتایج پژوهش های کاربردی و با استفاده از منایع علمی و معتبر به طور مستمر نیازهای گروه را شناسائی و اولویت بندی نماید و بر اساس ‎ul‏ و نیازهای موجود کشور و پر اساس شرایط زمانی و مکانی اهداف و برنامه های آموزشی و پژوهشی خود را هر پنج سال بازبینی و ارتقاء دهد.

صفحه 15:
0 ‏هاى آمو شل و بزوهتى و‎ el ce خدمات مرئط نا برشكى اجتماعي در بالاترين سطح على و منظقة اى در زمينه هاى زير در خدمته ارتقاى سلامت جامعه باشيم. مرجعیت در زمینه آموزش و پژوهش پزشکی اجتماعی و جامعه نگر در كشور 0 *پیشرو در ارائه الگوی ادغام یافته آموزش در جامعه و نظام ارائه خدمات 5° 09 آموزشی برتر در کشور در زمینه تربیت کارآموزان و کارورزان ‎Sig‏ پیشرو در خدمات پيشگيري و ارتقاي سلامت و بهبود سبک زندگی #پیشرو در پژوهش های تعیین کننده های اجتماعی سلامت

صفحه 16:
11 تسس #وجود تعهد و مسئولیت پذیری در اعضای گروه #وجود زبان مشترک و همفکری در اعضای گروه در خصوص برنامه های گروه #تجربیات و موقعیت اعضای گروه در زمینه مدیریت اجرایی در سطح دانشگاه #ارتباط مناسب با بهداشت شهرستان و مسئولین فیلدهای آموزشی بخصوص در عرصه های روستایی #وجود اعضای هیئت علمی گروه در کمیته ها و شوراهای مختلف دانشگاه #همکاری با شبکه هاي بهداشتی درمانی شهرستان بعنوان شبکه آموزشی

صفحه 17:
199 #بالا بودن رتبه دروس پزشکی اجتماعی )بهداشت) در سطح کشور در امتحانات جامع علوم پایه) #جذب دانشجویان علاقمند به پژوهش و هدایت پژوهش های دانشجویی #هتکاری و مشارکت مدون اعضای هیتت علمی گروه با پروزه ها و طرحهای تحقیقاتی و پایان نامه ها در دانشکده ها و معاونت های دانشگاه و مراکز تحقیقاتی 8ارتباط آموزشی و پژوهشی با سازمانهای خارج از دانشگاه #عضویت و مشارکت فعال اعضای هیئت علمی گروه در شوراها و کمیته ها و سایر مراجع #وجود عرصه آموزشی در مراکز شهری-روستایی

صفحه 18:
© وجود نظام مدون براي يايش برنامه هاي آموزشي مبتني بر اهداف و رسالت #روند توسعه تعداد اعضاي هیأت علمي #تدوین برنامه توسعه نيروي انساني متخصص مورد نیاز گروه در 5 سال آینده #تدوین برنامه مدون براي توسعه فعالیت هاي آموزشي و پژوهشي #روند توسعه منابع فيزيكي, امکانات و تجهیزات در 5 سال اخير #رعایت و پايبندي اعضاي هيأت علمي و كاركنان به آيين نامة ها صواط موكور

صفحه 19:
لوو سس تحلیل تقاط ضعی: #تغداد کم اعضای هیئت علمی متخصص پزشکی اجتماعی #ضعف استفاده عملی از داده های بدست آمده از بررسی های کارورزی و کارآموزی 9فقدان اعتبار مالي مشخص از محل بودجه تخصيصي دانشکده *فضای کم گروه پزشکی اجتماعی #عدم تناسب امکانات فیلد با دروس عملي فضاي آموزشي (کلاس, فیلد سالن کنفرانس سالن امتحانات #کمبود نیروی کارشناسی و تدارکاتی و حمایتی

صفحه 20:
#اعضاي ‎ole wba‏ با انگیزه و تلاشگر #نگرش مثبت مسئولین دانشگاه نسبت به مراقبتهای سرپایی #نگرش مثبت و تعهد مسئولین آموزشی دانشگاه نسبت به آموزش پزشکی جامعه نگر #تلقی ارتقای سلامت و آموزش و پژوهش در مورد آن بعنوان ‎Health promotion )‏ #گرایش اعضای هیئت علمی دانشگاه و معاونت های آن به سمت پژوهش و نیاز به آموزش روش تحقیق در کل دانشگاه

صفحه 21:
#نیاز ساير بخش ها و سازمانها ) آموزش و پرورش: صدا و سیماء شهرداری. سازمانهای #بیمه , سازمان مدیریت و برنامه ریزی, اداره کل زندانها, بهزیستی( به همکاریهای آموزشی #و پژوهشی با گروه پزشکی اجتماعی #هم راستایی مستقیم فعالیت هاي گروه با بیشتر سیاست هاي سلامت کشور *مهیا بودن امکانات, بودجه و حمایت مدیریت دانشکده و دانشگاه

صفحه 22:
= تهدیدها: #تغییرات الگوی جمعیتی )نیاز به تغییر در محتوای آموزشی دوه های کارآموزی و کارورزی) *مهاجرت از روستاها به شهرها #تغییرات الگوی بیماریها #جذب کم نیروهای جدید هیئت علمی #گرایش بیش از حد مسئولین پژوهشی دانشگاه به تحقیقات بالینی و بنیادی و کم ایزش تلقی کردن تحقیقات جمعیتی و کیفی 0 #نامشخص بودن معیارهای ارزشیابی فعالیت های آموزشی و پژوهشی اعضای ‎ale Gils‏ در عرصه های عبلی با ضوانط فعلی 5 #نبود امتیاز مدیریتی برای مسئولیت اجرایی فیلدهای آموزشی

صفحه 23:
خب ۱7 تهدیدها: اری پستها و سیاستهای مدیریت کلان دانشگاه #تحت الشعاع قرار گرفتن آموزش مهارتهای حرفه ای اساسی( مدیریت,ارتباط بین فردی,رهبری, مهارتهای بین رشته ای( در قبال آموزشهای تخصصی و فوق تخصصی #نامتناسب بودن ضوابط نظام پرداخت برای آموزش در عرصه در مقایسه با سایر آموزشهای بالینی و عملی #نداشتن اختیارات و استقلال مالی در هزینه کردن و فرآیندهای ‎is aye GIL‏ *#رواج نامتناسب خدمات بالینی زان زا کم اهمیت تلقی شدن مراقبتهای اولیه و پیشگیری و آموزش در جهت ارتقای سلامت #عدم نظارت و ارزشيابي مستمر و نظام مند

صفحه 24:
کلان ۰ تریت ‎sae‏ انسانی کارآمد در رشته هاي مرتبط با پزشکی اجتماعی به منظور تامین نبازهاي © توسعه دوره هاي آموزش تکمیلی و فلوشیپ * توسعه کمی و کیفی پژوهش * جذب منابع مالی از مراجع خارج دانشگاه جهت انجام پژوهش # مشارکت فعال در آموزش جامعه و گروههای ذینفع در راستای عوامل تعیین کننده سلامت و * بهبود کیفیت زندگی * ایجاد و گسترش عرصه مناسب آموزشی و پژوهشی و مراقبتی پزشکی اجتماعی * ارتقای مستمر دانش و مهارت های حرفه ای اعضای هیئت علمی و کارکنان گروه * مشارکت فعال در ارتقای مستمر دانش و مهارت دانش آموختگان ,اعضای هیئت علمی و * مدیران و کارکنان دانشگاه در خصوص روش های پژوهش و ارتقای سلامت و پزشکی اجتماعی و * طب پیشگیری و مهارتهای مدیریتی و اصلاحات نظام سلامت © جذب تیزوف انسای موزد نیاز گروه: * راه اندازی مرکز پزشکی مبتنی بر شواهد در دانشگاه برای دانشجویان بین الملل * ایجاد کیلینیک غربالگری در بیمارستان و اعزام دانشجویان به فیلد بیمارستانی

صفحه 25:
اهداف اختصاصی: 6 تربیت نيروي انسانی کارآمد در رشته هاي مرتبط با پزشکی اجتماعی به منظور تامین نيازهاي سلامت جامعه #بازنگري و تغییر در برنامه هاي آموزشی دوره كارورزي و کارآموزي در راستاي تغییرات جمعیتی و نیاز هاي جامعه و وظایف جاري پزشکان خانواده # بازنگري و تغییر در عرصه هاي آموزشی کارآموزي وكارورزي © حفظ رتبه بسیار خوب در دروس پزشکی اجتماعی )بهداشت( در امتحانات جامع علوم پایه در کشور تا پایان برنامه در تمامی دوره ها هدایت حداقل 20 پایان نامه در سال توسط اعضاي هیئت علمی گروه تا آخر برتامة #برگزاري کنفرانس هاو ژورنال کلاب هاي مشترك با سایر گروه هاي آموزشی

صفحه 26:
خب ۱7 2- توسعه دوره هاي تکمیلی *#پيشنهاد و راه اندازي , وتوانمند سازي اعضاي هیئت علمی دوره هاي ‎ob L life style medicine WboS‏ برنامه ©راه اندازي دوره ‎MPH‏ تعیین گرهاي اجنماعی سلامت در مركز تحقيقات 5711

صفحه 27:
خب ۱7 3- جذب منابع مالی از مراجع خارج دانشگاه جهت انجام يزوهش. #جذب حداقل 1 گرانت بین المللی ذر طول برنامه مشارکت. و اجراي 3 طرح تحفیقاتی از سازمانهاي خارج از دانشگاه در طول برنامه #مشارکت و اجراي یک طرح تحقیقاتی مشترك با سایر دانشگاههاي علوم پزشکی تا آخر برنامه #کسب مقام گروه برتر پژوهشی حداقل یک بار در طول برنامه #اجراي حداقل 1 طرح در کوهورت كشوري تا پایان برنامه #جان: حدافل 20 مقاله در مجلات ین المللی معتر در طمل برنامه #ایجاد عرصه جامع پژوهشی در عرصه هاي تحت پوشش گروه

صفحه 28:
4- مشارکت فعال در آموزش جامعه و گروههاي ذینفع در راستاي عوامل تعیین کننده سلامت و بهبود کیفیت زندگی #تکمیل و راه اندازي وب سایت گروه به منظور استفاده دانشجویان و عموم مردم #چاپ 5 مقاله در مجلات و روزنامه هاي عمومى در سال در طول برنامه #حضور 3 بار در مجامع عمومی یا نشستهاي سازمانها و گروههاي ذینفع جهت آموزش در خصوص عوامل تعیین کننده سلامت و پزشکی اجتماعی در طول برنامه

صفحه 29:
5- ایجاد و گسترش عرصه مناسب آموزشی و پژوهشی و مراقبتی پزشکی اجتماعی 8گسترش عرصه هاي آموزشی کارآموزي و كارورزي و دستياري در مناطق شهري و روستایی با راه اندازی مراکز آموزشی #مشارکت در برگزاري حداقل 10 کارگاه روش تحقیق در دانشگاه علوم پزشکی کاشان تا پایان برنامه

صفحه 30:
6-جذب نيروي انسانی مورد نیاز گروه جذب حداقل دو نفر متخصص پزشکی اجتماعی و ابيدميولوزى نا سال 1398 #بازنگري و تکمیل پست هاي کازشناسی گروه تا سال 1397 #تخصیص پستهاي هیثئت علمی گروه به اعضاى هيئت علمی مربوطه

صفحه 31:
خب ۱7 نوآوریهای انجام شده در آموزش گروه پزشکی اجتماعی

صفحه 32:
برنامه های گروه در جهت ارتقاء سطح آموزشی دانشجویان پزشکی : #دوره کارآموزی #آموزش پیگیری در سطح سوم در سازمان بهزیستی #کارگاه پروپوزال نویسی برگزاری امتحان به روش 05606 1 109 آموزشی تهیه دفترچه راهنمای آموزشی کارآموزی #افزودن مبحث مديريت به کلاس های بدو دوره کارآموزان #افزودن کارگاه آموزش مهارتهای زندگی در مقطع استاجری افزودن مبحث کسورات بیمارستانی به مباحث کلاسهای توجیهی اعزام دانشجویان به مرکز سل #اعزام دانشجویان به مرکز گلابچی

صفحه 33:
برنامه های گروه در جهت ارتقاء سطح آموزشی دانشجویان پزشکی: #دوره کارورزی کارگاه حاکمیت بالینی ویژه کارورزان کارگاه ارزیابی جامعه ویژه کارورزان #کارگاه پزشکی مبتنی بر شواهد کارگاه مهارتهای ارتباطی پزشک و بیمار #کارگاه برخورد با اپیدمی #افزودن فيلد مرکز فوریت ها ویژه کارورزان گافزودن مبحث مدیریت به کلاس های بدو دوره کارورزان

صفحه 34:
فزودن مبحث تحول نظام سلامت به کلاس های بدو دوره کارورزان #افزودن مبحث آشنایی با طب سنتی به کلاس های بدو دوره کارورزان #تهیه دفترچه راهنمای آموزشی کارورزی و کارآموزی #امتحان کتبی از مباحث و موضوعات مطرح شده در کارگاههای آموزشی #امتحان عملى (050015) #بررسى فرمهاى ©0231 :10211266126121 23116121 گزارش ارزیابی جامعه و مدیریت سیستم بهداشتی درمانی

صفحه 35:
خب ۱7 برنامه های گروه در جهت ارتقاء سطح آموزشی دانشجویان غیر پزشکی: #برگزاری کلاس اپیدمیولوژی برای دانشجویان کارشناسی تغذیه #دوره۲۱ ۳ برای رزیدنت های عفونی برنامه های گروه در جهت ارتقاء سطح آموزشی دانشجویان پزشکی پردیس بین الملل : برگزاری کلاس های اپیدمیولوژی. اصول خدمات بهداشتی و بهداشت خانواده برای دانشجویان پزشکی پردیس بصورت فارسی و انگلیسی

صفحه 36:
۱7 rl برنامه های گروه در جهت ارتقاء سطح پژوهشی دانشجویان پزشکی و غیر پزشکی: اجرای طرح ژورنال کلاب ویّه دستیاران .لین طرح با هدف آموزش مهارتهای متدولوژی. پژوهش در استفاده از مقالات پزشکی ارزیلبی مقالات و تفسیر نتایج و نحوه انجام پژوهشهای کاربردی طراحی شده است که به تدریج طی سال آینده با همکاری سایر گروههای بالینی برای دستیاران اجرا خواهد شد برگزاری کارگامهای پروپوزال نویسیء آمار کاربردی » نحوه ارزیابی مقالات و آموزش متدولوژی پژوهش برای گروههای هدف برگزاری کارگاههای آموزش مداوم با عنوان پزشکی مبتنی بر شواهد برای گروههای پزشکی و غیر پزشکی #برگزاری سمینار های آموزش مداوم با عنوان برنامه حقوق حرفه ای پزشکی

62,000 تومان