پزشکی و سلامت

گزارش عملکرد شرکت خدمات عمومی، بهداشت صنعتی و خدمات درمانی صنعت نفت در سال ۱۳۸۴

gozareshe_amalkarde_sale84_sherkate_melli_naft

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گزارش عملکرد شرکت خدمات عمومی، بهداشت صنعتی و خدمات درمانی صنعت نفت در سال ۱۳۸۴”

گزارش عملکرد شرکت خدمات عمومی، بهداشت صنعتی و خدمات درمانی صنعت نفت در سال ۱۳۸۴

اسلاید 1: 1شرکت خدمات عمومی، بهداشت صنعتی و خدمات درمانی صنعت نفت (سهامی خاص)WWW.PIHO.IRگزارش عملکرد سال 1384

اسلاید 2: 2

اسلاید 3: 3شوراي عالي تخصصيكميسيون معاملاتروابط عموميحسابرسي داخليامور حقوقيبهداشت ودرمان كرمانشاهبهداشت و درمان تبريزبهداشت و درمان اراك بهداشت ودرمان اصفهان بهداشت ودرمان مشهد بهداشت ودرمان تهران بهداشت و درمان ماهشهر بهداشت و درمانآبادان بهداشت و درمان مسجدسليمان بهداشت ودرمان آغاجاري بهداشت ودرمان گچساران بهداشت ودرمان اهواز بهداشت ودرمان گيلان بهداشت ودرمانمازندران بهداشت و درمان شيراز بهداشت ودرمان بوشهر بهداشت ودرمان بندرعباس بهداشت ودرمانخارگحراستدبير كميسون و مسئولكميته گشايش پاكتهاامور ماليكارمند دفتري وماشين نويسمعاونت بهداشت و درمانمعاونت فني و عمرانمعاونت برنامه‌ريزيمعاونت پشتيبانيرئيس دفتركارمند دفتري وماشين نويسماشين نويس و بايگانمتصدي ارزشيابي و رسيدگي به شكاياتمجمع عموميهيئت مديرهمدير عاملنمودار سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت

اسلاید 4: 49 بيمارستان20 دي‌كلينيك و پلي‌كلينيك67 مركز بهداشتي ، درماني خانواده64 مركز پزشكياري55 مركز طب صنعتيو بهداشت عمومي20 منطقه بهداشت و درمانتشكيلات سازمان

اسلاید 5: 5تعریف سازمان جهانی بهداشت از سلامت Health is a state of complete physical, mental and social well-being and not merely the absence of disease or infirmity.سلامت یک وضعیت نیک‌بود کامل جسمی، روانی و اجتماعی می‌باشد و نه فقط نبود بیماری و ناتوانی

اسلاید 6: 6سازمان با بهره‌گیری از پیشرفتهای نوین در علوم پزشکی و تکنولوژیهای مرتبط و با تکیه بر پزشکان و کارکنان باتجربه خود، به عنوان یک سازمان مشتری‌مدار، تلاش می‌نماید با حضوری پررنگ و قوی بخصوص در زمینه درمانهای نوین پیشرفته، خدمات طب صنعتی، بهداشت حرفه‌ای، و حفظ محیط زیست جایگاهی رفیع در جامعه پزشکی و صنعت بدست آورد و موجبات افتخار کارکنان خود و صنعت نفت را فراهم آورد. در این راه سازمان اعتقاد راسخ دارد، موفقیت در گرو توجه و احترام به حقوق کارکنان صنعت و بیماران، توجه کامل به اخلاق پزشکی و رعایت مفاد سوگندنامه بقراط، التزام به اجرای سیاستهای دولت و وزارت محترم نفت، و لزوم توجه به حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار جوامع انسانی می‌باشد.بیانیه مأموریت

اسلاید 7: 7حفظ ، تأمين، و ارتقاي مستمر سطح سلامت كاركنان وزارت نفت و خانواده‌هاي آنانهـــدف کلیحفظ و تأمين سلامت كاركنان شاغل در صنايع نفت، گاز، پتروشيمي، و ساير كاركنان وزارت نفت در مقابل مخاطرات مستقيم و يا غيرمستقيم ناشي از اين صنايع تأمين خدمات بهداشتي و درماني براي كاركنان وزارت نفت و خانواده‌هاي آنانايجاد رضايتمندي در كاركنان و خانواده‌هاي آنان در قبال ارايه خدمات بهداشتي و درماني اهدف اختصاصی

اسلاید 8: 8ویژگی‌های خاص خدمات بهداشتی و درمانی در سازمان خدمات رایگان بوده و وجهی برای ارایه خدمات تعریف شده دریافت نمی‌گردد. در مواردی که اقدامات پزشکی جنبه زیبایی داشته و یا از ضرورت قطعی برخوردار نباشد، هزینه پرداخت شده به عنوان کمک‌هزینه تلقی می‌گردد.خدمات سازمان علاوه بر خدمات معمول بیمه‌های درمانی دیگر، خدمات بیمه‌های تکمیلی را نیز بدون افزایش سرانه جدا، پوشش می‌دهد.عدالت در ارایه خدمات : سازمان در ارایه خدمات خود، کوچک و بزرگ، کارمند و کارگر، با سابقه و کم‌سابقه، پیر و جوان و زن و مرد نمی‌شناسد و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را برای همه جمعیت تحت پوشش فراهم می‌باشد. خدمات در مناطق دورافتاده و محروم از قبیل جزایر خلیج فارس، سکوهای نفتی دریایی و خشکی، مراکز پزشکیاری، خطوط لوله و مخابرات و غیره نیز ارایه می‌گردد.با توجه به رسالت سازمان، حتی در شرایطی که از نظر اقتصادی توجیه ندارد (مناطق عملیاتی و دورافتاده)، خدمات را تأمین و ارایه می‌نماید.خدمات طب صنعتی و بهداشت و همچنین کمیسیون پزشکی در کنار سایر خدمات اصلی سازمان ارایه می گردد.درمان بیماریهای خاص همچون پیوند کلیه، کبد و ... بدون دریافت بودجة خاص انجام می‌شود.

اسلاید 9: 9جمعیت تحت‌پوشش شرکتیردیفنام شرکتجمعیت تحت پوشش1ستاد وزارت نفت2,100 2شرکت ملی نفت ایران155,0513شرکت ملی گاز ایران64,5244شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران97,0985شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران44,8966شرکتهای واگذارشده یا خصوصی صنعت نفت21,7557واحدهای مستقل وابسته به وزرات نفت3,948جمعجمع389،372

اسلاید 10: 10توسعه خدمات، امکانات و تجهیزات بهداشت و درمان تهران راه‌اندازی بخش‌های 7 و 8 بیمارستان مرکزی نفت، راه‌اندازی درمانگاه الغدیر در ساختمان جدید پتروشیمی و همچنین راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی در مراکز طب صنعتی و بهداشت بازسازی اساسی درمانگاه‌های آزادی، فجر، ایرج و شریعتی و همچنین بازسازی بخش‌های داخلی، ICU، پزشکی هسته‌ای، آنژیوگرافی، ICU جراحی، کلینیک قلب و لاندری بیمارستان مرکزی نفت خرید دستگاه‌های اکوکاردیوگرافی، رادیولوگرافی فلوروسکوپی، آندوسکوپی سینوس ،گاماکمرای جدید برای بخش پزشکی هسته‌ای و ... استقرار سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) شامل سیستم‌های ISO 9001،ISO 14001 و ISO 18001 در مراکز طب صنعتی و بهداشت بهداشت و درمان اهواز راه‌اندازی و تجهیز کلینیک‌های دیابت و ماموگرافی، اتاق عمل جراحی قلب و بخش ICU جراحی قلب، بخش اینترونشنال و واحد آنژیوپلاستی، مرکز بهداشت خانواده شهرک قائم، سیستم اکسیژن سانترال بیمارستان ،آزمایشگاه مرکزی درمانگاه‌های تابعه و مرکز وازکتومی واحد بهداشت عمومی خرید دستگاه‌های پالس اکسی‌متری MRI، هولترمانیتورینگ ECG، آندوسکوپی همراه با ویدئوسکوپی،‌ پروسسور رادیولوژی، ست کامل P.C.N.L دستگاه سنگ‌شکن، آرتروسکوپی و دوربین مخصوص آن، کروماتوگرافی، OPG همراه با سفالومتری و ...از محل ذخیره استهلاک و کمک‌های مالی شرکتهای نفتی

اسلاید 11: 11توسعه خدمات، امکانات و تجهیزات بهداشت و درمان اصفهان راه‌اندازی واحد لیزردرمانی در فیزیوتراپی پلی‌کلینیک مرکزی و مرکز درمانی شماره 2و دندانپزشکی در طب صنعتی خطوط لوله و مخابراتبهسازی فضای فیزیکی مراکز درمانی بهداشتی و درمانی شاهین‌شهر، شماره 3، شماره 4 و مرکز بهداشت و درمان کرمانبهداشت و درمان آبادانبازسازی مرکز بهداشتی و درمانی خانواده 22 بهمن (بوارده) و درمانگاه ولی‌عصر (عج) بهسازی فضای فیزیکی واحدهای دندانپزشکی، آزمایشگاه، بایگانی موقت رادیولوژی، آموزش، روابط عمومی و سالن کنفرانسبهداشت و درمان ماهشهر راه‌اندازی اورژانس پتروشیمی مارون و اورژانس سیار پتروشیمی بندرامام خمینی، کلینیک مشاوره در درمانگاه‌های سایت 3 منطقه ویژه، مجتمع پتروشیمی بندرامام خمینی و درمانگاه پتروشیمی بندرامام خمینیاستقرار سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) شامل سیستم‌های ISO 9001،ISO 14001 و ISO 18001 در بیمارستان و کلیه مراکز بهداشتی، درمانی و طب صنعتی

اسلاید 12: 12توسعه خدمات، امکانات و تجهیزات بهداشت و درمان بوشهرراه‌اندازی درمانگاه پتروشیمی پارس بصورت 12 ساعته، درمانگاه پتروشیمی آریا ساسول بصورت 12 ساعته، مرکز اورژانس های داخلی و قلب و عروق پتروشیمی پازارگاد، مرکز اورژانس 115 در منطقه ویژه و تجهیز درمانگاه به سیستم بی سیم جهت ارتباط بیشتر در مواقع اضطراری و همچنین تقویت سیستم اورژانس پیش بیمارستانی و بکارگیری سه دستگاه آمبولانس در عسلویه، انجام مانورهای مقابله با شرایط اضطراری و افزایش سرعت تریاژ بیماران اورژانس، کلینیک روانپزشکی و مشاوره در بیمارستان توحید و کلیه درمانگاههای مستقر در عسلویه بصورت ماهیانه یک روز، کلینیک گوش ،حلق و بینی و انجام عملهای مرتبط در بیمارستان توحید جم، کلینیک اپتومتری در بیمارستان توحید جم،کلینیک اورولوژی جهت کاهش اعزام بیماران به خارج از منطقه، بخش جدید 24 تخته بیمارستان توحید جم، مرکز نظارت بر درمان غیر مستقیم در شهر بوشهر،راه‌اندازی مجدد درمانگاه فاز 2 و3 مجتمع گاز پارس جنوبی بعد از آتش سوزی و افتتاح مرکز اورژانس های جراحی و دی کلینیک پارس، کلینیک دندانپزشکی درمانگاه خانواده پارس جنوبی، مرکز مشاوره درمانگاه پارس جنوبی و همچنین راه اندازی مرکز بهداشت، کلینیک قلب با حضور متخصص قلب در بیمارستان توحید جم و راه اندازی دستگاه اکو و تست ورزشاستقرار سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) شامل سیستم‌های ISO 9001،ISO 14001 و ISO 18001 در بیمارستان و کلیه مراکز بهداشتی، درمانی و طب صنعتیسایر مناطق بهداشت و درمان به تفصیل در گزارش آمده است.

اسلاید 13: 13روند مراجعات سرپایی طی سال‌های اخیر

اسلاید 14: 14روند مراجعات بستری طی سال‌های اخیر

اسلاید 15: 15شاخص‌های بهره‌مندی از خدمات

اسلاید 16: 16شاخص‌های منابع فیزیکی و نیروی انسانی

اسلاید 17: 17طب صنعتی و بهداشتبهداشت و طب صنعتی ضمن توجه به وضعیت سلامت کارکنان در مناطق عملیاتی و صنایع، تلاش می‌نماید نیاز مدیران صنعت نفت در حیطه کارایی و بهره‌وری نیروی انسانی را برآورده سازد. بر این اساس و با توجه به برنامه‌های تدوین شده در واحد طب صنعتی و بهداشت، معاینات دوره‌ای شاغلین بخصوص در واحدهای عملیاتی، بصورت ادواری و منظم انجام می‌پذیرد. از ویژگیهای خدمات بهداشتی و بخصوص خدمات طب صنعتی، تعهد سازمان به ارایه این خدمات از دیرباز بوده است. این خدمات در کمتر سازمان و یا تشکیلات بهداشتی و درمانی در کشور و حتی جهان به عنوان خدمات تفکیک ناپذیر ارایه میگردد و کمتر سازمان بیمه‌ای و یا تشکیلات درمان مستقیم خود را موظف به ارایه این خدمات می‌بیند. در عین حال این خدمات در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در بسته خدماتی، به عنوان خدمات تفکیک‌ناپذیر قلمداد می‌گردد و به صورت جدا شارژ نمی‌گردد. معاینات انجام شده در واحد طب صنعتی و بهداشت عبارتند از معاینات دوره ای کارکنان، معاینات استخدامی،معاینات بازنشستگی، معاینات ویژه شغلی، معاینات بازگشت از سفرهای خارج و معاینات اختصاصی برای کلیه کارکنانیکه چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم در تمأس با هریک از مواد شیمیایی قرار دارند.

اسلاید 18: 18شرح فعالیتپیش‌بینیعملکردمعاینات دوره‌ای 35000 37774 معاینات استخدامی6000 5612 معاینات بازنشستگی5٪ کل کارکنان بازنشسته در سال7.7 درصد معاینات ویژه شغلی 7000 مورد 2394بررسی علل غیبت از کار جمع‌آوری اطلاعات و تشکیل بانک اطلاعات؛ بررسی علل غیبت از کار و تدوین راه‌کارهای مداخله دود 30 درصد از اطلاعات لازم جمع‌آوری شد ولی به دلیل نیاز به حجم نمونه بیشتر، موضوع یاد شده در برنامه عملیاتی سال85 نیز پیگیری می‌گردد پایش و کنترل بیماریهای مزمن غیرواگیر (دیابت، فشار خون، ...)تهیه پروتکلهای کنترل و پایش؛ تکمیل شناسایی کلیه موارد ابتلا در میان کارکناناین پروژه طی سه سال در مراکز طب صنعتی انجام شد و در صورت تامین منابع لازم در سال 1385 انجام خواهد شدحوادث ارزیابی ریسک و پایش حوادث از نقطه نظر نوع آسیبها وعضو درگیر گروه بهداشت حرفه‌ای به HSE وزارتخانه منتقل شدند پوشش پزشکی خانواده مشمول خدمات 80٪ جمعیت تحت پوشش80%تنظیم خانواده 85٪ زنان در سنین بارداری، مراجعه کننده به مراکز سازمان 68%واکسیناسیون99٪99.5٪طب صنعتی و بهداشت

اسلاید 19: 19طب صنعتی و بهداشتردیفشاخص1382138313841میزان پوشش واکسیناسیون99.1٪99.2٪99.5٪2پوشش تنظیم خانواده زنان در سنین باروری (49-15 سال)61٪64٪68.1٪3نسبت سزارین به کل زایمانها 62٪90٪61.4٪درصد مناسب ، نامناسب‌ و محدودیت برای کار در معاینات دوره‌ای کارکنان :درصد مناسب ، نامناسب‌ و محدودیت برای کار در معاینات دوره‌ای کارکنان :درصد مناسب ، نامناسب‌ و محدودیت برای کار در معاینات دوره‌ای کارکنان :درصد مناسب ، نامناسب‌ و محدودیت برای کار در معاینات دوره‌ای کارکنان :درصد مناسب ، نامناسب‌ و محدودیت برای کار در معاینات دوره‌ای کارکنان :4مناسب96٪94٪93٪5نامناسب1٪5٪6٪6دارای محدودیت3٪1٪1٪

اسلاید 20: 20اعمال جراحی بزرگ تعداد روزهای بستریمراجعین به دندانپزشکمراجعین به پزشک متخصصمراجعین به پزشک عمومیمراجعین به راديولوژي مراجعين به آزمايشگاه جمعیت تحت پوشش23,745183,102540,9691,196,5773,107,582274,777880,121658,353درمان و بیمه‌گری تعداد بستری‌شدگان تعداد بستری‌شدگان تعداد بستری‌شدگان تعداد بستری‌شدگانتعداد بیماران سرپاییتعداد بیماران سرپاییتعداد بیماران سرپاییتعداد بیماران سرپاییشرکتیغیرشرکتی شرکتی (مراجعه به مراکز خارج از سازمان)جمع کل بستری‌شدگان در داخل و خارج سازمانشرکتیغیرشرکتی شرکتی (مراجعه به خارج از سازمان)جمع2538022,3999,50657,2853,711,6281.133.500456,0395.301.16744٪39٪17٪70٪21٪9٪به‌روز رسانی چاپ و ارسال دفترچه‌های درمانی جمعیت تحت پوشش از طریق استقرار سیستم متمرکز واحد چاپ این واحد در طول سال 84 تعداد 111817 دفترچه درمانی (اعم از نوع مستقیم و غیرمستقیم) را چاپ نموده است. بررسی بخشی از مدارک متقاضیان و اصلاح سیستم جمعیت تحت پوشش از خدمات جانبی این واحد می‌باشد .

اسلاید 21: 21عملکرد بیمارستانهای سازمان

اسلاید 22: 22شاخص های کارایی و اثربخشی خدماتمراجعه به پزشکان متخصص در مقابل 100 مراجعه به پزشکان عمومی در سال 1383 که 15 درصد افزایش داشته (کم‌رنگ شدن نظام ارجاع)، درسال 1384 به 6 درصد کاهش یافته است. نسبت موارد بستری نیز در سال 1383 نسبت به سال قبل آن تغییری نشان نمی‌دهد ولی در سال 1384 این میزان 4 درصد کاهش نشان می‌دهد میزان بستری به 1000 نفر جمعیت تحت پوشش برخلاف سال 1383 که 18 درصد افزایش نشان می‌دهد، در سال 1384 به میزان 17 درصد کاهش داشته است شاخصهای ضریب اشغال تخت و نسبت پذیرش بیمار برای هر تخت نیز از این روند پیروی نموده‌اند.با وجود کاهش موارد بستری نسبت به جمعیت تحت پوشش و نسبت به ویزیت پزشکان، موارد جراحی و نسبت آن به موارد بستری افزایش یافته است. به عبارت دیگر، در سال 1384بیماران بستری بیشتری تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.آنچه در طول 6 سال گذشته مشاهده می‌گردد، روند رو به افزایش اعمال جراحی نسبت به موارد بستری (به طور متوسط سالی 12 تا 14 درصد) و ویزیت پزشک متخصص نسبت به ویزیتهای پزشکان عمومی می‌باشد (متوسط سالیانه 6 درصد). این واقعیتی است که از یک سو ناشی از تاثیر افزایش نیروی انسانی متخصص در بخش خدمات پزشکی می‌باشد و از سوی دیگر ناشی از افزایش توقعات جمعیت تحت پوشش. بدیهی است پیشرفتهای علمی و تکنولوژیک در دانش پزشکی نیز در این روند بی‌تاثیر نبوده است.

اسلاید 23: 23شاخص های کارایی و اثربخشی خدماتبیمارستانهای سازمان از نظر سطح خدماتی که ارایه می‌دهند، نقش آنها در مناطق عملیاتی و دور افتاده کشور و همچنین نوع جمعیت مخاطب، طیف وسیعی را شامل می‌گردند. بیمارستانهای آبادان، گچساران، آغاجاری و بوشهر نقش اساسی در تامین خدمات بستری بیماران غیرشرکتی بر عهده دارند. خدمات این بیمارستانها در درجه نخست به سمت تامین خدمات اولیه و اورژانس بستری شکل گرفته است و شاخصهای بهره‌وری کمتر مورد توجه بوده است. از سوی دیگر بیمارستانی چون بیمارستان ماهشهر، برای تامین خدمات درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی برای جمعیت محدودی از شرکتی‌ها جهت گرفته است ولی ارایه خدمت به بیماران غیرشرکتی اجتناب‌ناپذیر می‌باشد. در این شرایط طبیعی است که ضمن ارایه خدمات سطوح بالاتر تخصصی، هنوز نمی‌توان عملکردی اقتصادی را از آن انتظار داشت. بیمارستانهای اهواز و به خصوص تهران به عنوان بیمارستانهای مادر و مرجع، پذیرای کلیه بیماران شرکتی از سطح کشور می‌باشند. انتظاری که از این بیمارستانها به عنوان بالاترین سطح ارجاع می‌رود، ارایه بالاترین سطح خدمات تخصصی می‌باشد.ضریب اشغال تخت در بیمارستانی چون بیمارستان تهران به 72 درصد می‌رسد در حالیکه این شاخص برای بیمارستانی چون بیمارستان مسجد سلیمان تنها 14 درصد می‌باشد.این بدان معنی است که بیمارستانهایی که در احداث و یا توسعه آنها، عواملی چون جمعیت تحت پوشش و اقتصادی بودن آن به ناچار تحت تاثیر عوامل استراتژیک و الزامات مناطق عملیاتی قرار گرفته، درصد اشغال تخت وضعیت خوبی را از نقطه نظر شاخصهای اقتصادی نشان نمی‌دهد.

اسلاید 24: 24شاخص های کارایی و اثربخشی منابع انسانیمقایسه نیروی انسانی سازمان در ابتدای سال 1385 با نیروی انسانی در سال 1384، حاکی از کاهش متوسط 2.3 درصدی نیروی انسانی می‌باشد که در رده نیروهای غیرتخصصی بیشتر بوده است. تنها در رده پزشکان افزایش نیروی انسانی به چشم می‌خورد.تاثیر دوره‌های آموزشی و فعالیتهای پژوهشی پزشکان در تعیین ضریب پرداخت حق کیفی و برگزاری مستمر کلاسها، سمینارها، گمفرانسها و سایر فعالیتهای آموزشی جو مطلوبی در این خصوص در سازمان ایجاد نموده است طرح پرداخت به پزشکان براساس ارزیابی عملکرد : این طرح که تیرماه سال 1383 ابلاغ و به مرور در مناطق مختلف سازمان اجرایی گردید در واقع نوعی پرداخت بر اساس کار می‌باشد محورهای ارزیابی این طرح عبارتند از : حضورفیزیکی، آموزش، نظریه مسئول، کمیت و کیفیت کار،سابقه، رعایت صرفه‌جویی و رضایتمندی بیماران.

اسلاید 25: 25وضعیت سلامت جمعیت تحت پوشش (نتیجه خدمات)آنچه هدف غایی از ارایه خدمات بهداشتی و درمانی قلمداد می‌گردد، افزایش سطح سلامت جمعیت تحت پوشش در قالب کاهش مرگ و میر ( Mortality & Morbidity )، کاهش عوارض ناشی از درمان، افزایش سالهای مفید عمر (Disability Adjusted Life Years) و برای کارکنان به طور خاص شاخص روزهای غیبت از محل کار بدلیل بیماری می‌باشد .میزانهای مرگ و میر و میرایی در شرایطی که کلیه رخدادهای آن در سازمان اتفاق نمی‌افتد و سازمان امکان دسترسی به اطلاعات مرگ و میر و خدمات غیرمستقیم دریافتی برای بازنشستگان و حتا بخشی از جمعیت تحت پوشش ندارد، به سادگی قابل ثبت و آمارگیری نمی‌باشد. شاخصهای مربوط به غیبت از محل کار ناشی از بیماری، از جمله مهمترین شاخصهای نتیجه خدمات بخصوص در تشکیلات صنایع نفت می‌باشد. بر اساس اطلاعات بدست آمده، شرکت ملی نفت با متوسط 5.3 روز استراحت بیش از سایر شرکتهای اصلی از استراحت استعلاجی برخوردار شده‌اند و شرکت پتروشیمی با 3.6 روز کمترین میزان روز – استراحت را داشته‌اند . در سال 1384 به طور متوسط هر کارمند 3.1 روز را در استراحت پزشکی به سر برده است.

اسلاید 26: 26وضعیت سلامت جمعیت تحت پوشش (نتیجه خدمات)شاخص13801381138213831384متوسط روزهای از دست رفته برای یک شاغل در سال2.462.343.10متوسط روزهای استراحت صادر شده برای یک بیمار   4.63مجموع نفر سال‌ از دست رفتة کار831932772626799میزان مرگ و میر به 1000 مورد بستری10.813.011.7

اسلاید 27: 27امور مالیایران از جمله کشورهایی است که از نظر سهم بهداشت و درمان در هزینه‌های دولتی و عمومی، از بسیاری از کشورهای دیگر جلوتر می‌باشد. به همین نسبت انتظارات مردم به طور عام و کارکنان وزارت نفت به طور خاص در مطالبه خدمات کیفی بهداشتی و درمانی بالاتر از افراد و جوامع مشابه دیگر بوده است. بدنبال درخواستهای مکرر سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و پیگیری مدیران این سازمان، وزیر محترم نفت با افزایش سرانه درمان کارکنان از 10 درصد به 11 درصد موافقت نمود. امید می‌رود این تصمیم، سرآغاز تحولی اساسی در برنامه‌های سازمان و ارایه خدمات بهداشتی – درمانی باشد . شرکت از محل بودجه جاری علاوه بر ارایه خدمات بهداشتی و درمانی و طب صنعتی در کلیه نقاط کشور، نسبت به احداث و تجهیز پروژه‌ها و همچنین خرید و جایگزینی داراییهای ثابت اقدام نموده است. از جمله به بازسازی بیمارستان آبادان و آغاجاری، تجهیز بیمارستان اهواز،‌ بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی تهران، توسعه و تجهیز بیمارستان مرکزی نفت در تهران و سایر طرحهای توسعه خدمات در سطح مناطق بیست‌گانه می‌توان اشاره نمود. در این راستا 7 میلیارد ریال مخارج توسعه و بازسازی بوده و 33 میلیارد ریال صرف خرید تجهیزات مدرن پزشکی و آزمایشگاهی و جایگزینی تجهیزات فرسوده گردیده است.

اسلاید 28: 28امور مالی متوسط افزایش هزینه در سطح سازمان 21 درصد بوده است، تهران افزایش 35 درصدی داشته که ناشی از ارایه خدمات بیشتر از پیش‌بینی به بازنشستگان بوده است. این موضوع درآمدهای این منطقه را نیز افزایش داده و مانع کسری بودجه شده است. افزایش 38 درصدی خارک و 36 درصدی بوشهر احتمالا ناشی از دریافت و پرداخت به موقع اعلامیه‌های شرکتهای منطقه بوده است. این دو منطقه بیش از هر منطقه دیگر به طور وسیع از خدمات شرکتهای تابع نفت استفاده می‌نمایند . کاهش 25 درصدی هزینه‌های ستاد سازمان از سویی ناشی از صرفه‌جویی و خودداری از هزینه‌های زاید بوده و از سوی دیگر می‌توان ناشی از حسابگذاری صحیح و به موقع هزینه‌ها به مراکز هزینه مناطق دانست. سازمان در سال 1384 معادل 30 درصد انحراف از بودجه پیش‌بینی شده داشته‌ است که 93 درصد آن از محل درآمدها پوشش داده شده است و بقیه کسری بودجه در سال 1384 از محل اضافه دریافتی سازمان از شرکتهای نفتی بابت اصلاحیه بودجه شرکتهای مزبور تامین شده است.

اسلاید 29: 29امور مالی

اسلاید 30: 30امور مالیهزینه‌ها به تفکیک سرفصلها

اسلاید 31: 31امور مالیمحل تأمین هزینه‌ها

اسلاید 32: 32سایر سرفصلهادارو و تجهیزات پزشکی هزینه سرانه دارو در کشورهای با درآمد بالا 100 برابر کشورها با درآمد پایین میباشد. این هزینه در سازمان حدود 20 دلار می‌باشد. در سال 1383 این سرانه به میزان 16 دلار برآورد گردید سهم هزینه‌های دارو و درمان از کل هزینه‌های بهداشت و درمان در سازمان حدود تقریبا 9 درصد می‌باشد. مهمترین موضوعی که قبل از قضاوت عجولانه باید به آن توجه کرد اینست که دارو در ایران به قیمت بسیار پایین عرضه میگردد و دولت سوبسید قابل توجه‌ای بر روی این کالا قائل می‌گردد. هزینه واقعی داروی در ایران احتمالا حدود 2 تا 3 برابر این میزان می‌باشد.کشورهای با درآمد بالاکشورهای با درآمد پایینآمار کشوریسازمان 1384هزینه‌های دارو به نسبت کل هزینه‌های بهداشت و درمان15٪70٪- 258.9٪هزینه‌های از جیببر اساس بیمه‌ها90٪- 500هزینه سرانه دارو در سال (دلار)400420

اسلاید 33: 33سایر سرفصلهادارو و تجهیزات پزشکی

اسلاید 34: 34سایر سرفصلهاسیستم‌های رایانه‌ای و مکانیزاسیون توسعه شبکه‌های LAN و WAN خرید، ارتقاء و اجرای آزمایشی نرم‌افزارهای جمعیت تحت پوشش(نرم افزار پایه)، نرم‌افزار جامع بیمارستانی ، نرم‌افزار جامع طب صنعتی و نرم‌افزار اسناد پزشکی. راه‌اندازی پایگاه اینترنتی سازمان به آدرس WWW.PIHO.IR گسترش سیستم پست الکترونیکی در سطح ستاد و مناطق بهداشت و درمان.

اسلاید 35: 35سایر سرفصلهاسایر فعالیتهای در دست اقدام بازنگری و ابلاغ فصل 10 مجموعه مقررات پرسنلی نفت بازنگری ساختار سازمانی آمادگی و مقابله با بحران اپیدمی آنفولانزای پرندگان استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت در مراکز درمانی سازمان روابط عمومی و طرح تکریم : با توجه به جمیع جهات و فعالیتهای گسترده و تشکیل جلسات متعدد با مسئولین اجرایی در وزارت نفت با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و نماینده آن سازمان در زمینه ایجاد رضایتمندی، سازمان موفق به کسب رتبه نخست در اجرای طرح تکریم گردید.همچنین از طرف تحریریه نشریه مشعل، به عنوان روابط عمومی پاسخ‌گو در سه سال متوالی مقام اول را کسب نمود نظام مشارکت و پیشنهادات

اسلاید 36: 36نتیجه مهمترین چالش پیش روی مدیریت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سال 1384 تامین و حفظ رضایتمندی کارکنان زحمت‌کش صنعت نفت به عنوان مشتریان اصلی، و نگرش سلامت‌نگر در خانواده بزرگ نفت، در کشاکش دیدگاههای اقتصاد‌نگر افراطی به حضور این سازمان در مجموعه وزارت نفت بوده است تلاش در جهت افزایش بهره‌وری، سازمان را در جهت ارایه خدمت به غیرشرکتی‌ها به منظور استفاده از ظرفیتهای خالی خدمات سوق داده است. آمار و ارقام نشان می‌دهد که بهره‌مندی جمعیت غیرشرکتی از خدمات سازمان، بخصوص خدمات بستری در حال افزایش است. و بالاخره، سازمان توانسته است خدمات خود را در بخش تخصصی در مناطق عملیاتی توسعه دهد، نیروی انسانی را با خروج کارکنان دیپلم و زیردیپلم و ورود نیروهای متخصص، کیفی نماید، با مساعدتهای مدیران و وزیر محترم نفت، از یک سازمان زیان‌ده به یک سازمان سودآور تبدیل گردد و به استناد نظرسنجی‌های انجام شده توسط گروههای مستقل از جهاد دانشگاهی، زمینه رضایت‌مندی را در 80 درصد از مراجعین و 90 درصد از مدیران فراهم آورد.

اسلاید 37: 37انتظارات سازمان

اسلاید 38: 38 اعطای مجوز و مهلت حداقل یکسال برای اجرای آزمایشی طرح در تهرانحمایت مالی از سازمان حداقل برای سال اولاخذ فرانشیز از کارکنانیکه در طرح درمان آزاد، به میل خود از خدمات بیرون از سازمان استفاده می کنند پرداخت مشابه سازمانهای بیمه‌گر غیردولتی (بر اساس تعرفه مصوب نظام پزشکی)طرح درمان آزاد اختیاری

اسلاید 39: 39طبق محاسبات انجام شده، هزینه تحمیل شده به سازمان بابت ارایه خدمات به جمعیت بومی مناطق عملیاتی تنها در 4 منطقه به شرح زیر می‌باشد :2) پرداخت مطالبات سازمان بابت ارایه خدمات به جمعیت بومی در مناطق عملیاتیلازم به ذکر است هزینه خدمات ارایه شده در مناطق فوق با تعرفه دولتی که حداکثر یک‌سوم تا یک‌چهارم تعرفه‌های تمام شده مناطق عملیاتی می باشد، دریافت می‌گردد.جمع کل279424جمع7676692118110540مسجدسلیمان69135474168852026224314جم607659589245722948635383خارک173427589138051656619879آغاجاری2067323104215042580430964سال 1382سال 1383برآورد سال 1384نام منطقهجمعیت تحت پوشش شرکتی جمعیت تحت پوشش غیرشرکتی بار مالی ناشی از ارایه خدمات به جمعیت بومیارقام به میلیون ریال

اسلاید 40: 40 4) بازنگری در نظام پرداخت حقوق و دستمزد پیراپزشکان و نیروهای پشتیبانی براساس بهره‌وری 3) حمایت از طرح بهینه‌سازی نیروی انسانی سازمان

اسلاید 41: 41 5) تجهیزات مورد نیاز مناطق بیست‌گانه :با توجه به اینکه در سال‌های اخیر بودجة جداگانه‌ای برای خرید تجهیزات به سازمان اختصاص داده نشده است و بسیاری از وسایل و تجهیزات درمانی مستهلک گردیده‌اند، مبلغ 50میلیارد ریال برای 20منطقه بهداشت و درمان جهت خرید تجهیزات نو و جایگزینی آن با تجهیزات فرسوده، مورد نیاز می‌باشد.

اسلاید 42: 42به امید سلامتی و تندرستی خانواده بزرگ صنعت نفتپایان

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید