62 صفحه
496 بازدید
12 تیر 1401

صفحه 1:

صفحه 2:
= OU. 2 ‏یار لیری, حافظه و فراموشی‎ Learning, Memory and Forgetting Ca ۳۴۰

صفحه 3:

صفحه 4:
ره ‎Pins‏ . زمانی را در نظر بلیری رکه مافظه نراشتیع. شفصیت‌های 8 ‏اير‎ vy ‏پسیار مفروری می‌شریع له از وقايع زنركى غورء جيزى به‎ یار ثم یآورریم و شُافتی از فور نراشتیم.. همچون نوزاری فاقر انش و اطلاعات بوری مکه شایر هر لفظه به این فاطر زنرگی ما در فطر بور...

صفحه 5:
Architecture of Memory 448ls ,lilw روشى اس تكله > ‎OT‏ سبستع حافقه سازمانرهی 5 نمی سورب ف رآینر حافظه :0۴۳2 عوههور

صفحه 6:
ais 2 Atkinson and Shiffrin (1968) مرل پنر فزانه‌ای ‎Multi-store Model‏ فزانه سی زان کوتاه مرت فزانه پلتر مرت ‎Long-term Short-term Sensory‏ ‎Stores. Stores. Stores.‏ اطلاعات را برای از ظرفیت رارای» ظرفیت 7 = 7 ت سيار لوتا ‘ 7 2 شرت سیر بو خی مرورى برقوررار ‏ امفرور له اطلاعات له می‌رارر و مفتصس — را برای مرت رستلاه سی است. زيارى له هى رارر.

صفحه 7:
Architecture of ۹ ‏ساختار‎ Atkinson and Shiffrin (1968 Multi-store Model (slail ji ‏مرل هنر‎ 1 Rehearsal Sensory fl Attention Short-term 1 Long-term a | ۳ ‏.وب"‎ store Decay Displacement Interference fppt.com

صفحه 8:
© فزانه تصویری 510۳6 0602160 فزانه ریرار یه اطلاعات را برای مرت بسیارکوتاهی (هرور ۰/۵ ثانیه) کله‌می‌رارر, (Echoic Store) hy ‏؟ فزانه یز‎ ۰ < 3 00 epee ‏فزانه شنیراری موقت له وروری‌های به نسبت‎ پررازش نشره را (هرور ۲-۴ ثانیه) له می‌رارد. fppt.com

صفحه 9:
غزانه لوتاه مرت (Number of Chunk) «2b3 yIjai_® Bie 5 og . de A ‏يل وافر زفیره شره له از ارغا وافرهای لوپلتر‎ ‏اطلاعات یل شره است.‎ (Recency Effect) 46 ‏*؟ اثر‎ a gt lhe ee ee ‏در یارآوری آزار, پنر مورر آفر یل فهرست به‌طور‎ ‏معمول بسیار بهتر از موارر میانی تن به یار آورره‎ وى شور

صفحه 10:
ارزیابی: 8 تمایز مفیومی بین سه نوع فزاه مافظه وبور «ارر و از نظر ae ‏لیفی متفاوت هستنر.‎ #انزانه‌های حافظه از جهات زیر با هم متفاوت هستنر: (Temporal Duration) (jl; 914 .| (Storage Capacity) ‏ظرفیت کلهراری‎ ۲ Forgetting) ىشومارف‎ ىاهعسينالم‎ ۳ (Mechanisms

صفحه 11:
ارزیابی: ‎x, ۳‏ مرل پنر فزانه‌ای مرل بسیار ساره الا اه است. # مطابق این مرل, فزان هگوتاه مرت به عنوان درواژه‌ای بین فزانه حسی و بلنر مرت است, پا این حال اطلاعات پررازش شره در مافظ هگوتاه مرت با اطلاعات زفیره شره در مافظه پلثر مرت ارتباط رارتر. @ نقش مرور زهنی در زنرگی مهرور است. @ تمرکز پیش از هر بر سافتار حافظه و عرع توبه به فرآیترها.

صفحه 12:
۱۳۰ Mme LAMA ‏هه‎ ‎Jondides et al. (2008 Unitary-store Model ىاهئازخ‎ i ‏مرل‎ * اين مرل بيانكر اين اس تكه بين هافظعى بلئر هرت و دافظهى کوتاه مرت رابطه وبور رارد. به‌طوری که فعالیت‌های افظه بلنر مرت نقش مهمی در حافظ هکوتاه مرت ایفا می‌کننر. fppt.com

صفحه 13:
۱۳۰ Mme LAMA ‏هه‎ ‎Jondides et al. (2008 Unitary-store Model ىاهئازخ‎ i ‏مرل‎ *؟ به عبارتی» حافظ هکوتاه هرت شامل فعالیت‌های موقت بازنمایی حافظه بلثر مرت است و یا بازنمایی موارر یکه به 05 ۳ تازکی درک ‎Has‏ ‎ts 1 Os df. ۳ i125 1 ۰‏ این فعالیت‌ها زمانی انباع می‌لیرر له برفی بازنمایی‌ها در ‎4 3 © af, ‏مرلز توبه قرار رارنر,‎ ‎fppt.com

صفحه 14:
۱۳۰ Mme LAMA ‏هه‎ ‎Jondides et al. (2008 Unitary-store Model ىاهئازخ‎ i ‏مرل‎ بيماران يارزروره (©431111651) رر ايجار ارتباطات جرير هم ‎aE‏ 5 7 4 رر حافظه لوتاه مرت و هم در عافظه بلنر مرت مشلل رارنر. *" عمکلرر فظع یگوتاه مرت این افرار در گلالیف یکه به عافظهى رايطهاى نياز راررء آسیب ریره است. fppt.com

صفحه 15:
۱۳۰ Mme LAMA ‏هه‎ ‎Jondides et al. (2008 Unitary-store Model ىاهئازخ‎ i ‏مرل‎ * در هال ىله هاميان نظريه جنر فزانه‌ای, هیپوگامپ و لب‌های ليهلاهى ميانى را مربوط به حافظه بلنر مرت می‌رانتر, هاميان مرل تك فزانه‌ای, بر نقش موثر این نوامی در ایبار روابط جرير و عمگلرر عافث هکوتاه مرت لیر می‌کنتر. fopt!n

صفحه 16:
۳2 Hannula and Ranganath tase ta gly is (DDD, gb ‏ارائ هکررنر و از آن‌ها فواستث رکه آن‌ها را به صورت‎ ‏ذهنى يهرفائئر.‎ سپس تصاوير رو" ارائه شر. مش رک تگنترگان پایر بیان می‌گررث رکه آیا تصماویر رو با تصاویر زهنی آن‌ها همتا هستنر... اين ‎GL‏ شامل ‎ise‏ رابطه‌ای است... یافته ها ففالیت نواهی قرامی و فلفی توامی هیپوگام پکه مربوط به عمگلرر حافظه رابطه‌ای است: زا نارق زاره

صفحه 17:
ارزیابی: 8 این فر شکه افظ هگوتاه مرت تنها به وسیله مافظه بلثر مرت فعال می‌شور, ساره گلری است. ‎Pte) ۳‏ @ شواهر متقاعرگنتره‌ای ررباره پیماران یارزروره وجور نرارر. ‏6 شواهری مبنی بر این‌که این مرل نسبت به مرل پنرفزانه‌ای ‏50 ی كامل تر است و ارجفیت رارر, ریره ثمی‌شور. ‎

صفحه 18:
Baddeley and Hitch (Central Executive) ‏ایی مرگزی‎ ۳ 9 5 ‏عارى از «ستلاه صس یکه به توجه شباهت «ارر.‎ (Phonological Loop) (Aly D9 ‏که اطلاعات را در یک یل واجی آگفتاری) له می‌رارر.‎ Visuo-spatial Sketchpad) (ylas-5,ly9 eo زلوی_ریداری و فشایی افتصاص رارد. Working Memory (s, ‏دافظهكا‎

صفحه 19:
Baddeley and Hitch 1974 (Episodic Buffer) (5y] x9, te 1 یک سیستم موقت زفیره‌سازی اس تکه می‌تواثر اطلاعات لوپ ‎ps 3 ne oe‏ 8 ‎«ly‏ لوح ریراری- فشایی و عافظه پلثر مرت را حفظ لرره و ارغا ‎ae 5 ۳ .‏ 5 ۳ نمایر. این میانبی توسط عامل ابرایی مرلزی لنترل می‌شور. ‎ ‎Working Memory (s, ‏دافظهكا‎

صفحه 20:
Baddeley and Hitch ۱ عامل اجرایی ‎a‏ ‏هنزور زهنی ‎ij oo‏ مرور زهنی لوح ثبت ریراری- فضایی میانبی رویراری» اطلاعات لوب واجى (صراى ‎(Jor‏ ‏(چشم درونی) برای رمرلزارى متوص را ری افلاعات را به لل ريرارى و فضايى تقسص «ارر. تركيب ه ىكند. كفتارى كله مى رارر. Working Memory (s, ‏دافظهكا‎

صفحه 21:
Baddeley and Hitch (1974) رو فرضیه عبار تثر از: 8 عد وو امه ‎a 8 Spee‏ و ‎ie‏ ‏الر رو تلليف ارْ يل جزء استفاره لننرء نمی توانثر در ‎pe JD‏ با موفقیت انباع شوئر. د آلر رو للیف از اجزاء مفتلف استفاره نماینرء میتوان آن‌ها را با هم و یا به مُل جرآگانه ‎aly Pail‏ Working Memory (s, ‏دافظهكا‎

صفحه 22:
۳۷۲ Phonological (fly D9 اين ارْ اثر شباهفت واجى 51221121217 لهع1و11011010ط ‎AG i rs‏ 0 ‎‘a CRN SOL WE & 8 ae 5 5 2‏ ‎hee)‏ ل ال ۱ ‎AG. ۳ fa | 5 27‏ 00 ا ا ا ات ل لت لا ‎0 ‎ ‎

صفحه 23:
Phonological (fly D9 00 7 75 8 2 7 4 ‎dn, iF 000‏ 7 0-1 1 ارائه شيه ريرارى له يارآورى هىشرء سنبيره شر. ار برفى ‎ee en ae‏ 1 00 أزمورنىها فواستئر رر كين ائجام| تلليف اصلىء تلليف بازرارى ‎J wi‏ لويشى تلرار ارقا" ‎١‏ تا ۸ را انیا رهنر... م۳ ‎we 1 ۳ ee‏ 5 اين تلليف لوب واجى را به كار لرفته و اثر طول للمه عزف بإب فى شر...

صفحه 24:
re 5 a ‏لفتار مربوط می‌شور.‎ Phonological (fly D9 Loop kee ees ۳ به اراک ۳۳۹ of” ‏یل فرآینر لویشی مربوط به‎ ‏تولی رگفتا رکه = نك‎ ۱

صفحه 25:
Phonological (fly D9 پرراز شکلمات یکه به‌طور شنیراری ارائه می‌شور با پرراز شکلماتی 1۱ ارائه شثیرار یکلمات برون توجه ب هکاربرر یا عر کاربرر فرآیتر 21 به خزائه وابمى رسترسى مستقيم رارر ولى ارائه ريدار ىكلمات ل ل ل ل ال 0

صفحه 26:
وم Phonological (fly D9 ‎i $] ١ 7‏ 7 02200 ا اثر طول كلمه را رر ارائه ريرارى از بين 2 1 ۳ ‎Ol IBY ner)‏ ال ا ل ال لك ا ال 00 عر شوه 9 ‎a‏ 7 ارائه شنئيرارى تأثيرى بر اثر طول كلمه نرارر ون اطلاعات مربوط ‎5 5 7 2 De BLM e ‏ل‎ Se a Re ‎ ‎

صفحه 27:
۳۷ Phonological (fly D9 تعقیقات مربوط به بیماران آسیب ریره مفزی نیز از اي نگفته ‎A PA‏ ۳ رم 9 ا ل ل ل ل ا سي بريركى شرهائر ا

صفحه 28:
PA Phonological (fly D9 Loop این لوپ فرافنای حافظه را بیشتر می‌لثر ولی در فعالیت‌های روزمره ریره نمی‌شور, 7 و و ی عمللرر مهم لوب وافى اين ئيست له للمات آشنا را بهيار 2 ۳ © Bye Reel ‏ا ا‎

صفحه 29:
لوح ريدارى- فضايى الوم طء غ51 لهتاومك-مناكتل/ا ‎—iLogie (1995)‏ كك حافظه ‎(Visual Cache) (5,|ny (jy‏ اطلاعات مربوط به یل دیراری و رک را زفیره می‌گنر. كاتب ,39( ‎dnner Scribe)‏ با اطلاعات فشایی و عرکتی سر وکار رارر. تن اطلاعات را رر فافظه نهانی ریراری» مرور می‌گنر و تن را از این حافظه به عامل اجرایی مركزى انتقال می‌رهر. این جزء در طراعی و امرای هرگات برن و هر دست و پا دفیل است.

صفحه 30:
لوح ريدارى- فضايى ‎pad.‏ انوكت م Logie (1 995) حافظه نهانی 5 ريدارى (زفيره لاتب ررونى اطلاعات (مرور زهنی فعال) ريدارى lal dae 7 ‏مرکزی‎

صفحه 31:
لوح ريدارى- فضايى لوطع غ51 لهتاومك-مناكت/ا لع تصاوير ‎GUE PUI Gus jy Seu! Kyl jl Glo PET‏ ففایی نواعی نیمکره راست (قشر پیش پیشانی و پیش هرلتی و پس.-سری) و در زمان انباع گلالیف ریراری توافی تیمگره سمت چپ (قشر آهیانه‌ای و ليهّلاهى) فعال مى شونر. همپنین مطالعه بر روى افرار سیب ریره مفزی حألی از اين اس تکه آسیب به یک امیه, هر رو فعالیت را مفتل ‎Sees‏ fed |

صفحه 32:
لوح ريدارى- فضايى Visuo-spatial Sketchpad هام ‎Aa,‏ 8 | زر ‎a‏ ‏لاربرر در زنرلی روزمره: براى بهت‌یابی جغرافیایی و تلالیف بر نامه‌ریژی فشایی رارای اهمیت است. pp

صفحه 33:
عامل ابرایی مرگزی, به سیستع توبهی شباهت رارد. میمترین و همه‌گاره ترين جزء سيستم دافظ هکاری است. تسیب ریرن قطعات پیشانی قشر مفز می‌توانر مویب افتلال در عمگلرر ابرایی شور. فرر آسیب‌ریره به فوبی می‌توانر مطابق فطوط قبلى امور روزسره عم لکنر ولی نمی‌تواثر در انباع كلاليف جريرء تخسصس جریری را در موقعیت‌های بریر پیاموزر, (Dysexecutive Syndrom) :1,4! ‏سنررم] بركارى‎ 620

صفحه 34:
عمللررهای عمره تغییر برنامه‌های بازیابی ۴ اشترال زمانی در مطالعات کلالیف دوگانه ۴ توبه انتفابی به ممرک‌های فاص و همزمان بی توبهی به ممرک‌های ويلر ™ فعال شرن موقت هافظه بلنر مرت 9

صفحه 35:
bw ‏لين جر تك‎ 1 lp wag wie روک شی هنن بر Collette a gf cs ۳۳ به بررسى مطالعات مرإو[0 طاوير مغزى يررافتئ ركه به جنر عمللرر be ‏مق‎ ae 9 ۳ a5, ‏واهر مرلژی توجه مربوط می‌شر. شواهر نشان می‌رار له پررازش‌های‎ ‎bth‏ عقاف ققد ; ون وه رن کوج اجرايى هناطق مغزى مشترلى ‎ijl‏ ولى از يل كلليف به كلليف ريلر تفاوتهايى_ ريده مى شور. وه ‏عامل اعراى مرلزى الهناددء) ‎

صفحه 36:
Episodic یک سیستع با توان مفرور است. از این بیت رویراری اس تکه می‌توانر اطلاعات منابع متفاوتى را به شل يك رویراد یلپارچه ‎SPL»)‏ به عنوان واسطه بین سیستع‌های فرعی عمل می‌کنر. از لرهاى متفاوت استفاره ه ىكنر و آنها را به شل يك بازنمایی پنر بعری یلبا ره زر ه ىآورر. ویر

صفحه 37:
ار زیابی: @ سیستم افش هکاری به پررازش فعال و زفیره موقت اطلاعات| مربوط می‌شور و از این‌رو در تما تلالیف پیپیره شنافتی هضور oly sey yee Ge, 7 fwd ‏در مدل حافظه كارى هرور كلامى يك فرآينر ائتفابى رر لوب وابى)‎ ‏و‎ ay ‏د‎ Aw a ‏است له واقعگرایانه تر از مرور زهنی مرل پنر فزاه‌ای است.‎ ame, . ar. * . 8 با توبه به توان معرور عامل ارایی مرگزی, فیلی از نقش‌های| آن نا مشفس است. أ 5 ف رن ۳ 8 پلوئلی ارغاع اطلاعات بفش‌های ریلر توسط میانفی دیراری به روشنی مشفس تشره است.

صفحه 38:
ف رآینرهای حافظه Processes of 72

صفحه 39:
Cy ae gate ۱8 55 9 Craik vial Lockhart ‏فرآینرهای اررآلی (92ل1یرگیری تعیین می‌کنتر چه اطلاعاتی‎ ‏در افظه بلنر مرت زفیره شور‎ ‏در پررازش سطوح مفتلفی وبور رارر از تعلیل سطمی تا تعلیل‎ ‏عمق يا معنايى.‎ عمق به مقبه معنای برگرفته از معرک است تا تعرار تعلیل‌های انياء| شره بر آن.

صفحه 40:
CT ae ‏ا‎ Levels of Processing Craik and Lockhart )19 12۳۲۱ ‏فرضیه‌های نظری‎ ‏سطح عمق پررازش یک معرک تاثير زیاری بر قابلیت‎ ‏رارر.‎ OF ‏یارسپاری‎ ‏سطوح عمیق‌تر تعلیل نسبت به سطوح سطمی تعلیل,‎ ۳ رریارهای قوی تر و پایرار تری را تولیر می‌گنر.

صفحه 41:
Cy ae gate ۱8 55 9 Craik ۳ Lockhart هرور تلوراری ‎Ay‏ 6 به گلرار ‎(glo las‏ قبلی مربوط است. مرور بسطی ‎wv (Elaborative rehearsal)‏ تعلیل‌های ‏عميق تر و معنارارتر مطالب در هال پاوگیری اشاره رارر. ‎

صفحه 42:
Cy ae gate Levels of Processing ‏مافظه بلثر مرت به عمق, بسط و تمایز بستّی رارر.‎ در تشبیهات نه پنران بسط افته, یارآوری بهتر از تشییهات كاملا بسط يافته هى باشر. رريارهاى هتمايز رر مقايسه با رريارهاى ‎nly‏ آسان‌تر بازیابی می‌شونر.

صفحه 43:
ارزیابی: ر 8 به رشواری می‌توان سطح پررازش یارگیرنرگان را مشف سکرر. 8سافتار سطوح پررازش تفاوت بین بارگیری هرفمنر و اتفاقی را شرح نمی‌رهر. اهميت بازيابى رس تل مكرفته شره است. ‎ne ۳ 3‏ 1 0 اهمیت عمق پررازش, بسط و تمای زکاملاً روش نیست. این نظریه توبیهی درباره بیماران یارزروره نرارر. زیرا آن‌ها مهارت پررازش عمیق و معنایی را رارنر پا این عال در عافظه ‎a ۲‏ 7 پلثر مرت پا مشلل روبرو هستنر. ‎

صفحه 44:
١ ۴ ياركيرى نا آشّلارء یارگیری پیپیره است برون اين‌که بتوان آن‌چه راکه فرآگرفته می‌شور به زبان آورر. * در اين نوع یاوگیری, یارگیرنره به آموفته‌های فور آلاهی هشيارائهاى ترارر. عرعر

صفحه 45:
١ ۳ ع 7 © يك علامت ستاره رر جهار موقعيت يك صفهه تلویزیوئی خی ۳ 2 7 ظاهر می‌ش رکه در زیر هر یک از آن‌ها ی ککلیر قرار داره شره بور. پا توبه به موقعیت ستاره باير به سرعت ضربه زره ۴۵

صفحه 46:
‎en ro 1 ۳ .‏ ‎igh‏ سیستم‌های «فیل در عافظه و یارگیری انار با ‎ae 5 Z .‏ ورد ‎ee oe‏ سیستم‌هایی له رر حافظه و یارگیری سار نقش دارنرء متفاوتتر؟ ‏استلام: سیستع‌های اأشلار به نسبت تفت ‎WO‏ ‎FP gp oyun setts‏ ‏افتلالاتی چون یارزرورلی قرار نمی‌لیرثر له بر سیستع‌های مک و ‏آشلار تا ثیر رارنر. ‏0 ا ۱ استقلال سنی: یارلیری اآشلار گمتر تهت تأثير سطح رشر ۳ 4 ‎ry‏ يا سن و سال قرار می‌گیرر.

صفحه 47:
ry ‎“a 2 fx 2 saat‏ و تغییرپزیری انرک: در مقایسه با حافظه و یاوگیری مار 1 الل د ۳ ‎Aen‏ ‏تفاوتهاى فرر ىكمترى رر حافظه و ياوكيرى ناآشّلار ريده ‏می‌شور, ‎Avs UF «De ۳ 95‏ ۲ استقلال بهره هوشی: عمللرر ‎AYU‏ ناآشلار به نسبت تدت تأثير بهره هوشى قرار ثم ىكيرر. ‎Ave 5 5 ih ‏در پررازش: سیستم‌های ناآشلار در آلث رکوه‌ها‎ Sip

صفحه 48:
Shanks and St. John,) aie ‏رو معيار باوگیری‎ (1994 dnformation Criterion) (jl Vb) ‏معیار‎ (Sensitivity Criterion) cuwlus ,las Implicit juaie ‏یاوگیری‎ Learning 7

صفحه 49:
۱ نظریه‌های فراموشی ‏ 017 111601165 Ebbinghaus (1885/1913) ۷ 0 a ‏از یاوگیری‎ ore) ese MeO ODT TE SRO IS مى يافت. كر فراموشى کلاریتمی ‎Logarithmic Forgetting)‏ 0

صفحه 50:
ا ءات 14002 يارآورى آنقه ما رر هال هاضر مشغول تن هستيم يا آموفتههاى قبلى و بعرى ما ترافل راشته باشر. 9 ترافل ني شلستر ‎(Proactive Interference)‏ زمان ىله آموفتههاى قبلى بر یارگیری بعری تاثر می‌گزارر, ۳ ترافل پ سکستر ‎(Retroactive Interference)‏ زمان ی که موفته‌های بعری بر یاوگیری قبلی تأثیر می‌گزارر. (0

صفحه 51:
ا ءات 14002 ريشه نظريه ترافل رر نظريات 11112561261 111160 قرن وزرهم است. ود ‎det fs‏ ی ترافل يي شكستر و بسعلستر وقتى رو والنش مفتلف با يك ام 5 ۳ ‎rd‏ ‏مدرل تراعی راشته باشنر, هرالثر است. و3 ‎a‏ 5 رو والنش مشابه با یک ممرک تراعی شونر, رر هر متوسط است. و م ۳ ۳ 3 زمائى له رو محرت مفتلف رخيل باشنرء حراقل است. ا

صفحه 52:
. 7 3 5 5 3 5 فرویر مرعی بو رکه موضوعات بسیار تهری رکنتره یا افطرابآور نمی توانثر به سطح ألاهى ‎sag itis‏ ۶ 03 a a te ‏اسل واپس‌زنی به عمکلرر طرر مطلب و تلهراری آن در فارج از‎ سطح هشيارى قرار رارر. Vit) ‏ل‎ OOP) ۵۲

صفحه 53:
۱ OTE . 7 . . 5 . ‌ فرویر مرعی بو رکه موضوعات بسیار تهری رکنتره یا افطرا بآور نمی توانثر به سطح آگاهی هشیازانه برس ات و" 0 5 2 اصل وايسعزئى به عمللرر طرر مطلب و تُلهدارى آن در فارج از سطح هشيارى قرار رارر. Or

صفحه 54:
بسیاری از اطلاعات ی که در هافظه پلثر مرت ها زفیره شره‌انر, منسوخ و یا بی‌ربط بوره و برای اهراف باری ما بلاستفاره هستنر, بتابراین به صورت هرفنمنر به فراموشی سپرره می‌شونر. ۵۴

صفحه 55:
مر توت ۱۸۹-۱9 ‎dorgetting‏ اطلاعات در فافظه زفیره نشره است. رک 02 اطلاعات در حافظه یره شره است ولی در رسترس نیست: 2

صفحه 56:
ne er PULAU اغلب اطلاعات مربوط په فلق و فوی در رریارها زفیره می‌شونر. tn 7 7 3 ۳ ah ‏آلر عالت فلق و فوی در زمان یارلیری و بازیاپی متفاوت باشر,‎ ‏امتمال فراموشی بیشتر می‌شور.‎ ar

صفحه 57:
Encoding specificity ‏اختصاصى‎ hse ‏اصل‎ هر مطلب پا توبه به ‎ie‏ در تن قرار رارر رمرلررائى شرة و رريادى همنفسر به فرر از اطلاعات بافت و هرف به با میلزارر و برای بازیایی بایر اطلاعات نشانه با رریار (اطلاعات بافت و هرف) همئوانی راشته باشر. هرگونه تغییری در نشانه‌ها یارآوری را گاهش می‌رهر. OV

صفحه 58:
بازشناسى و 7 ۲ ‏بارا‎ ‎| Cri 7 يارآورى است. ‎Recognition‏ and Recall teeny

صفحه 59:
‎ho .‏ تب ‎af‏ 000 برتری بازشناسی بر یارآوری به این رلیل است له همپوشانی ‏بین اطلاعات زفیره شره در حافظه و اطلاعات فاضر در رریارها به‌طور معمول در بازشناسی پیشتر از یارآوری است. ‏*_براساس اصل رمُگررانی افتصاصی زمانی یارآوری یک مطلب از بازشاسی تن بهتر صورت م یگیر رکه اطلاعات ‎Juv‏ از شاه های یارآوری نسبت به بازشاسی همپوشی پیش‌تری با رريارهاى حافظه راشته باشر. ‎fppt.com

صفحه 60:
نظر یه تعلیع ‎Consolidation Theory‏ ‎Duadi (2004)‏ .۴ تطليم عبارت است از غرآینر پایراری برای پثر ساعت و شایر چثر رو زکه اطلاعات را در عافظه بلنر مرت تثیبت و3 م ی لنر. ‎KG é fe ly‏ *؟ خاطرات تازه تشليل شره و رر هال تمليم رر برابر ترافل و فراموشى آسيبيزير هستئر ولى فاطرات قريمى مهو ‎dies‏ ل ا فى سُوثر و مهلم هى لرر ثر.

صفحه 61:
ارزيابى: بر خلاف اكثر نظريههاى ‎ply‏ نظريه تقليم توضيح می‌ره رکه هرا ميزان فراموشى رر طول زما نكاهش مىيابر. #به نظر می‌رس رکه نظریه تعلیم در سال‌های اف مکامل‌ترین نظريه رر رابطه با فراموشی است. ۱ و تر در رابطه با بزییات فرآینر تعلیم» ترریرهایی وپور رارر.

صفحه 62:

70,000 تومان