یادگیری در زمان طفولیت
اسلاید 1: یادگیری در دوران طفولیت
اسلاید 2: معروف ترین تعریفها، تعریفی است که به وسیله کیمبل، پیشنهاد شده است : یادگیری تغییر نسبتا پایدار در (توان رفتاری) رفتار بالقوه که در نتیجه تمرین تقویت شده رخ می دهد. این تعریف را با دقت بیشتری بررسی می کنیم: نخست اینکه یادگیری همواره باید قابل انتقال به رفتار مشاهده پذیر باشد. یادگیرنده قادر به انجام کاری خواهد بود که پیش از یادگیری نمیتوانست آن را انجام دهد . دوم اینکه این تغییر رفتاری نسبتا پایدار است؛ یعنی نه موقتی و نه ثابت است . سوم، تغییر در رفتار الزاما نباید بالافاصله بعد از تجربه یادگیری رخ دهد . چهارم، تغییر در رفتار از تجربه یا تمرین ناشی می شود.پنجم، اینکه تجربه یا تمرین باید تقویت شود.یادگیری چیست؟
اسلاید 3: نقش یادگیری در همه صحنه های زندگی نمایان است. یادگیری تنها آموختن مهارتی خاص با مطالب درسی نیست؛ بلکه در رشد هیجانی ، رشد شخصیتی ، تعامل اجتماعی انسان دخالت دارد. انسان یاد می گیرد که ازچه چیزی بترسد، چه چیزی را دوست بدارد و کجا چگونه رفتار کند. در واقع نوزاد از همان لحظه تولد درگیر فرآیند یادگیری می شود و این توانایی است که باعث پیشرفت و تفاوت روزانه او تفاوت انسانهای یک نسل از انسانهای نسل قبل از خودشان می شود . فرآیند یادگیری با توجه به اهمیتش همیشه مورد توجه بوده و در این مورد دانشمندان بسیاری اظهار نظر، پژوهش و نظریه پردازی کرده و جواب بسیاری از سوالات را روشن کرده اند، بطوری که می توان با صراحت و اطمینان در مورد اینکه یادگیری چیست ؟ ، چگونه رخ می دهد و عوامل موثر کدام هستند ؟ بحث کرد.یادگیری در زندگی انسان چه نقشی دارد ؟
اسلاید 4: کودک در فرهنگ لغت فارسی: کودک به معنی بچه، فرد نابالغ، فرزند انسان است که به حد بلوغ نرسیده است و حکایت از وجودی مستقل دارد که در روند رشد و تکامل قرار دارد در این فرایند هنوز به مرز مشخصی که بلوغ نام دارد نرسیده است اما ذاتا پویا می باشد و بالقوه متکامل است (این تعریف از نظر فعالیت ها و روند تکامل و رشدش تعریف شد.)کودک در اعلامیه سازمان ملل: تعریف کودک در پیمان جهانی حقوق کودک بند یک:کودک کسی است که سن او کمتر از هجده سال باشد مگر اینکه بر اساس قانون ملی قابل اعمال، سن قانونی کمتر تعیین شده باشد.تعریف کودک
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.