مدیریت و رهبری

۵ گام برنامه‌ریزی Steps Planning

5-Steps-Planning

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “۵ گام برنامه‌ریزی Steps Planning”

۵ گام برنامه‌ریزی Steps Planning

اسلاید 1: 5 گام برنامه‌ریزی5 Steps Planning

اسلاید 2: عنوان5 گام برنامه‌ریزینوعابزارمراحل استفاده برنامه ریزیموضوعاستراتژیسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: 5 گام برنامه ریزی، فرایند برنامه ریزی رسمی (آگاهانه) است که برای برنامه برنامه ریزی استراتژیک استفاده می گردد. آرمسترانگ در سال 1982 در مقاله ای به بررسی این 5 گام پرداخت. وی به بررسی اثر بخشی روش های شناخته شده برنامه ریزی مانند 5 عامل پورتر، تجزیه و تحلیل SWOT، مدل ماموریت اشریج، مدل منحنی تجربه، سناریو برنامه ریزی، ماتریس BCG، ماتریس مک‌کینزی در کنار انجام مروری از ادبیات مدیریت در برنامه ریزی شرکت های بزرگ شروع کرد. درحالیکه آرمسترانگ بسیاری از شرکت ها با تمام اندازه ها پیدا کرده که از این ابزارها استفاده می کنند، او شواهد زیادی از موفقیت تضمین شده با استفاده آنها از یک رویکرد رسمی شده به برنامه ریزی استراتژیک را پیدا نکرد. پس از انجام تحقیقات در بسیاری از شرکت ها، آرمسترانگ رویکرد ساده خود را جهت برنامه ریزی استراتژیک رسمی توضیح داد و تاکید نمود که تحت آن شرایط ممکن است به خوبی کار کند.5 گام برنامه ریزی عبارتند از : 1- تنظیم اهداف برای اجرا در دراز مدت2- ایجاد استراتژی های جایگزین.3- ارزیابی استراتژی های جایگزین توسط مقایسه.4- نظارت بر اجرای استراتژی و نتایج.5- دستیابی به سطح بالایی از تعهد در میان سهامداران در طول هر مرحله این فرایند.به منظور موثر بودن، هر رویکرد برنامه ریزی رسمی نیاز به شرایط یا وضعیت خاص دارد که این شرایط توسط آرمسترانگ مشهود گشته است:1- تغییرات عمده در ساختار شرکت مانند ادغام یا مالکیتها، تغییرات بازاریابی بزرگ و یا توسعه محصول جدید.2- دوره ای از عدم اطمینان (بلاتکلیفی) قوی مانند زمانی که شرکت ها با یک بحران مرتبط مواجه شده و یا در طول تغییرات مهم اقتصادی و یا سیاسی هستند.3- شرکت ها در بازارهای بسیار ناکارآمد رقابت کنند. 4- پروژه های مشخص شده با سطح بالایی از پیچیدگی که در آن یک همکاری توامان از بخش های مختلف سازمان مورد نیاز است.بنا به گفته آرمسترانگ، تنها در چنین شرایطی رویکرد رسمی نسبت به برنامه ریزی استراتژیک می تواند برای یک موفقیت شرکت موثر باشد. در تمام شرایط دیگر توصیه می شود یک استراتژی انعطاف پذیر یا فوری دیگری اتخاذ گردد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطبرنامه ریزی استراتژیک Strategic Planningمزایادر شرایط خاص و پیچیده این 5 گام بخوبی می تواند موثر و صحیح به برنامه ریزی استراتژیک کمک نماید. .کاربردهاسازمان ها از این 5 گام می توانند جهت برنامه ریزی استراتژیک استفاده نمایند.معایب

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

دانلود رایگان