علوم مهندسی، فیلم ارائه‌های جذاب، مکانیک، هوافضا و مهندسی پزشکی

نینا تندان: آیا مهندسی بافت می تواند منجر به پزشکی منحصر به فرد و شخصی بشود؟

۸ مهر ۱۳۹۷

بدن هر کدام از ما کاملا منحصر به فرد است، این خیلی هم عالیست تا زمانی که در مورد درمان بیماری صحبتی در میان نباشد، هنگامی که بدن افراد واکنشی متفاوت٬ اغلب غیر قابل پیش‌بینی را به یک درمان ثابت از خود نشان میدهد . نینا تندان که یک مهندس بافت است در مورد راه …

بدن هر کدام از ما کاملا منحصر به فرد است، این خیلی هم عالیست تا زمانی که در مورد درمان بیماری صحبتی در میان نباشد، هنگامی که بدن افراد واکنشی متفاوت٬ اغلب غیر قابل پیش‌بینی را به یک درمان ثابت از خود نشان میدهد . نینا تندان که یک مهندس بافت است در مورد راه حلی احتمالی گفتگو می‌کند: استفاده از سلولهای بنیادی پرتوان القایی برای تولید مدلهای شخصی از اعضای بدن را روی تراشه های کامپیوتری بسازند و داروها و روشهای درمانی جدید رو با آنها آزمایش کنند (که میتوان آنرا پزشکی فوق العاده منحصر به فرد نامید.)

0 دیدگاه برای “نینا تندان: آیا مهندسی بافت می تواند منجر به پزشکی منحصر به فرد و شخصی بشود؟”

دیدگاهی برای این مطلب نوشته نشده است.

اولین دیدگاه را برای “نینا تندان: آیا مهندسی بافت می تواند منجر به پزشکی منحصر به فرد و شخصی بشود؟” بنویسید.

نوشته‌های مرتبط:

فیلم ارائه‌های جذاب

جانی لی نشان میدهد که چطور با استفاده از کنترل بازی های ویدئویی Wii ارزان میتوان یک تخته سفید دیجیتال، صفحه نمایش لمسی و یا یک بیننده سری سه بعدی ساخت.

سبک زندگی

نه روز قبل از (سخنرانی) ۲۰۰۸ TED، دیوید هافمنِ فیلمساز، تقریبا همه ی داراییش را در آتشسوزی یی از دست داد که خانه، محل کار و نتیجه ی ۳۰ سال جمع آوریش را از بین برد. او نگاهی به زندگیِ قبلِ خود که نابود شده می کند و به آینده چشم می دوزد.

سایر

حلیما عدن تاریخ‌ساز شد وقتی نخستین مدل محجبه‌ای بود که روی جلد مجله ووگ ظاهر شد. اکنون او برای به اشتراک‌ گذاشتن پیغامی الهام‌بخش درباره آموخته‌هایش بعنوان یک کودک پناه‌جو در مسیر رسیدن به مدلی بین‌المللی، به اردوگاه پناه‌جویان کاکوما در کنیا بازگشته، جایی که به دنیا آمده و تا سن ۷ سالگی آنجا زندگی کرده.