علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی، علوم انسانی و علوم اجتماعی، فیلم ارائه‌های جذاب

سوزان بلکمور از «مِم»ها و «تِم»ها می‌گوید

۳ آبان ۱۳۹۷

سوزان بلکمور مِم ها را مورد مطالعه قرار می دهد. مم [Meme] یعنی ایده هایی که خودشان را از یک مغز به مغز دیگر کپی می کنند، درست مثل یک ویروس. در همین راه او یک ادعای جسورانه جدید نیز مطرح می نماید: انسان نوع جدیدی از مم تولید کرده است؛ که تِم [Teme] نام …

سوزان بلکمور مِم ها را مورد مطالعه قرار می دهد. مم [Meme] یعنی ایده هایی که خودشان را از یک مغز به مغز دیگر کپی می کنند، درست مثل یک ویروس. در همین راه او یک ادعای جسورانه جدید نیز مطرح می نماید: انسان نوع جدیدی از مم تولید کرده است؛ که تِم [Teme] نام دارد. تم خودش را بوسیلهٔ تکنولوژی پراکنده می سازد، و روش هایی را برای بقای خودش اختراع می کند.

0 دیدگاه برای “سوزان بلکمور از «مِم»ها و «تِم»ها می‌گوید”

دیدگاهی برای این مطلب نوشته نشده است.

اولین دیدگاه را برای “سوزان بلکمور از «مِم»ها و «تِم»ها می‌گوید” بنویسید.

نوشته‌های مرتبط:

سایر

ریچارد برانسن گفتگویی دارد با کریس اندرسن از TED درباره بالا و پایین‎های مسیر حرفه‎ایش، از موفقیتهای میلیارد دلاری گرفته تا تجربه‎های نزدیک به مرگ متعدد او– و برخی از انگیزه‎های ( بسیار شگفت‎آور) او را آشکار می‎کند.

سبک زندگی

نه روز قبل از (سخنرانی) ۲۰۰۸ TED، دیوید هافمنِ فیلمساز، تقریبا همه ی داراییش را در آتشسوزی یی از دست داد که خانه، محل کار و نتیجه ی ۳۰ سال جمع آوریش را از بین برد. او نگاهی به زندگیِ قبلِ خود که نابود شده می کند و به آینده چشم می دوزد.

جذاب و کاربردی در ارائه

در مقاله‌های قبلی ۶۵ نکته‌ی طراحی اسلاید و ایده‌هایی برای ارائه ذکر شد در ادامه نکات بعدی را ذکر می‌کنیم:   ۶۶) عکس‌های موجود در ارائه را با رنگ پوشش دهید یکی از مشکلاتِ افرادی که می‌خواهند اسلاید بسازند یا ارائه بدهند، پیدا­کردن عکس با سبکی پایدار است. یک راه آسان برای ادیت کردن عکس­ها برای پایداری …