علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

اهداف یادگیری، حیطه ها و سطوح

ahdafe_yadgiri_hiteha_va_sotoh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اهداف یادگیری، حیطه ها و سطوح”

اهداف یادگیری، حیطه ها و سطوح

اسلاید 1: اهداف یادگیریحیطه ها وسطوح گرد آورنده : زهرا جوهری دفتر توسعه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد

اسلاید 2: اهداف آموزشي این جلسهشركت كننده دركارگاه بايستي بتواند . يك هدف يادگيري (مطابق با 4معيار) بنويسد.سطوح مختلف اهداف يادگيري را درمثال از هم افتراق دهد.اختلاف سطوح مختلف حيطه شناختي را با ذكر مثال توضيح دهد.براي هريك از حيطه هاي يادگيري سه هدف، در سه سطح بنويسد.

اسلاید 3: طراحی تدریس

اسلاید 4: 5طراحی آموزشیطراحی آموزشی : انتخاب، تولید و برنامه ریزی فعالیتهایی که به یادگیرندگان در یادگیری کمک می کندفرایندی که توسط آن معلم تصمیم می گیرد که چه چیزی را آموزش بدهدچگونه آن را آموزش بدهدچگونه تعیین کند که فراگیران در یادگیری موفق بوده و از آن راضی هستند

اسلاید 5: چه فعالیتهای برای انجام آموزش ضروری است؟ ودر چه زمانی ؟

اسلاید 6: سنجش آغازین7

اسلاید 7:

اسلاید 8: ساختار کوریکولوم Structure of CurriculumObjectiveObjectivesCourseCourseLessonObjectivesLessonObjectivesLessonObjectivesLessonObjectivesLessoncurriculum

اسلاید 9:

اسلاید 10: Definitions: Goals and ObjectivesCourse goalsDescribe the overall purpose of the courseCourse objectivesBreak down goals into measurable behaviors that demonstrateobjectivesGoals

اسلاید 11: 12

اسلاید 12: انتخاب هدفهای آموزشی13هنگام انتخاب هر هدف آموزشی، معلم باید پرسشهای زیر را مورد توجه قرار دهد: چرا فراگير باید به هدف مورد نظر برسند؟ آیا فراگيران آمادگی کافی برای رسیدن به هدف مورد نظر را دارند؟ آیا امکانات آموزشی، چنان هستند که دستیابی فراگيران را به هدف آموزشی تضمین کنند؟

اسلاید 13: فواید استفاده از هدفهای رفتاری141- استفاده از این نوع هدفها کار طرح و اجرای آموزش را برای معلم آسان می کند.2- هدفهای رفتاری عمل ارزشیابی معلم از آموخته های دانشجویان را آسان می کند.3- اگر یادگیرنده بداند که معلم در پایان درس از او چه انتظاراتی خواهد داشت و معلم این انتظارات را به طور آشکار به یادگیرنده بگوید، با آرامش خاطر به یادگیری می پردازد.

اسلاید 14: اجزای طرح درس Lesson Plan Format رعایت نکات زیر برای تدوین طرح درس روزانه ضروری است:1-هدف کلی درس 2-هدفهای رفتاری 3-روش تدریس4-پیش بینی رفتار ورودی 5-وسایل مورد نیاز 6-مراحل تدریس ( فعالیتهای مقدماتی، ارزشیابی آغازين، آماده سازی و ایجاد انگیزه ، نحوه ی ارائه درس ، جمع بندی)7-فعالیتهای تکمیلی ( ارزشیابی پایانی ، تکلیف )8-خود ارزیابی

اسلاید 15: هدفهای آموزشی رفتاری:16هدفهای آموزشی رفتاری هدفهایی هستند که مقاصد آموزشی معلم را بر حسب رفتار قابل اندازه گیری یا به اصطلاح عملکرد یادگیرنده، بیان می کنند.,

اسلاید 16: ویژگی مهم هدفهای رفتاری از نظر میگر:171- بیان هدف به صورت عینی و قابل مشاهده و قابل اندازه گیری، یعنی بر حسب عملکرد دانشجو.2- توصیف شرایطی که با توجه به آن یادگیرنده باید عملکرد خود را نشان دهد.3- ملاکها یا معیارهایی که به وسیله آن، میزان پیشرفت یادگیرنده در رسیدن به هدفها سنجیده می شود.

اسلاید 17: Parts of an ObjectiveMeasurable verbفعل رفتاری Condition of performanceشرایط Criteriaمعیار Contentمحتوا

اسلاید 18: مثال هدف رفتاری و اجزای آن:19دانشجو بتواند:قد نوزاد را در حالت خوابيده و با ۱درصد خطا اندازه گيري كند. محتوا شرایط معیار فعل رفتاری دانشجو بتواند اجزای تشکیل دهنده دندان را از خارج به داخل به ترتیب نام ببرد.

اسلاید 19: حیطه های اهداف رفتاری: Cognitive شناختیAffective عاطفی Psychomotorروان حرکتی

اسلاید 20: Cognitive DomainKnowledge ComprehensionApplicationAnalysisSynthesisEvaluationRecallapplicationProblem solving

اسلاید 21: طبقه بندی هدفهای آموزشی شناختی توسط بلوم

اسلاید 22: Affective DomainReceiving RespondingValuing Organization CharacterizationAwareness and reactionInternalizes worth to process

اسلاید 23: طبقه بندی هدفهای آموزشی عاطفيدریافت کردن(توجه کردن): آگاهی، میل به پذیرش، توجه انتخابیپاسخ دادن : رضایت، میل به پاسخدهیارزش گذاری: پذیرش یک ارزشسازمان : درک مفهوم ارزش ، مجموعه ای از ارزشها را بهم ربط می دهد. شخصیت پذیرفتن

اسلاید 24: Psychomotor DomainReadiness & Imitation Independent performance Acceleration & Accuracy Coordination Normality Aware and ready to respondProficientModify, invent

اسلاید 25: طبقه بندی هدفهای آموزشی رواني-حركتي26عادی شدن: انجام کامل یک مهارت یا بیشتر به آسانیهماهنگی حرکات: انجام چند مهارت همزماندقت: کاری را با دقت و درست تکرار نمایداجرای مستقل: بدون کمکتقلید: با کمک

اسلاید 26: describediscussexplainexpressidentifylocatereportreviewtelltranslateapplycalculateexamineillustrateinterpretoperatepractice schedulesolve usecountdefinelist name record relate repeat underlineanalyzeappraisecalculatecategorizecomparedebatediagramdifferentiateexaminequestiontestarrangeassemblecollectcomposecreatedesignformulateintegratemanageorganizeplanprescribeproposeappraiseassesschoosecomparecriticizeestimateevaluatejudgemeasurerankratereviseselectKNOWLEDGECOMPREHENSIONAPPLICATIONANALYSISSYNTHESISEVALUATIONThe hierarchical steps in the cognitive domain.COGNITIVE DOMAINSimpleComplex

اسلاید 27: AFFECTIVEDOMAINThe hierarchical steps in the affective domain.RECEIVINGCHARACTERIZATIONORGANIZATIONVALUINGRESPONDINGacceptattenddeveloprealizereceiverecognizereplybehavecompletecomplycooperatediscussexamineobeyobserverespondacceptbalancebelievedefenddevoteinfluencepreferpursueseekvaluecodifydiscriminatedisplayfavorjudgeorderorganizerelatesystematizeweighinternalizeverify(formal instruction does not address)SimpleComplex

اسلاید 28: PSYCHOMOTORDOMAINThe hierarchical steps in the psychomotor domain.PERCEPTIONADAPTATIONCOMPLEX OVERT RESPONSEMECHANISMGUIDEDRESPONSESETdistinguish hear see smell taste touchadjustapproachlocateplaceposition preparecopydeterminediscoverduplicateimitateinjectrepeatadjustbuildillustrateindicatemanipulatemixset upcalibratecoordinatedemonstratemaintainoperateadapt buildchangedevelopsupplyconstructcreatedesignproduceORGANIZATIONSimpleComplex

اسلاید 29: چگونگی نوشتن اهداف30ابتدا تعیین غایت یا هدف کلی – بر حسب نتیجه یا پیامد یادگیری نه محتوااستخراج عملکردهای مورد نیاز جهت رسیدن به هدف مورد نظردسته بندی عملکردهاتبدیل به اهداف جزیینوشتن اهداف رفتاری برای هر یک از اهداف جزیی

اسلاید 30: مثال31هدف:آشنايي با بيماريهاي قابل انتقال از طريق اعمال دندانپزشكي هدف رفتاری:دانشجو بتواندانواع بيماريهاي قابل انتقال از طريق اعمال دندانپزشكي را نام ببرد.

اسلاید 31: کارگروهیشما نیز سه هدف رفتاری در حیطه دروس خود با مشخصات گفته شده بنویسید اجزا و حیطه آن را مشخص کنید ......................... 10 دقیقهارائه ......................................................... 10 دقیقهگروه های 5 نفری

اسلاید 32: 12/31/201733

اسلاید 33:

اسلاید 34: Assessment to what extent…Instruction the how… Goal -Contentthe what…Components of a CurriculumStudent Learning

اسلاید 35: منابع:م36فصل آخر كتاب فنون و روشهاي تدريس اثر امان ا... صفويفصل 15 کتاب روانشناسی پرورشی اثر علی اکبر سیف

اسلاید 36: سنجش فرآیند و فرآورده یادگیری: روشهای قدیم و جدید کد کتاب : ۱۳۶۷۳۷۸ نویسنده : علی‌اکبر سیف محل نشر : تهران تاریخ نشر : ۸۷۰۲۲۱ موضوع : آموزش و پرورش - آزمونها و تمرینها,آموزش و پرورش بر مبنای توانش - آزمونها,شاگردان - ارزشیابی,موفقیت تحصیلی - آزمونها,آموختن - ارزشیابی

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید