استراتژی ثبات stability strategy
اسلاید 1: استراتژی ثباتstability strategy
اسلاید 2: عنواناستراتژی ثباتنوعابزارمراحل استفادهاجرا / طراحیموضوعسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط
اسلاید 3: یک شرکت ممکن است ادامه عملیات جاری خود را بدون تغییر قابل توجهی در مسیر شرکتی خود انتخاب نماید. استراتژی ثبات یک استراتژی سطح شرکتی است به معنی استراتژی شکل گرفته ای که دامنه کلی و جهت شرکت را به مثابه یک کل و راهی که در آن عملیات های مختلف کسب و کار خود با هم برای رسیدن به اهداف خاص کار می کنند، تعیین می نماید. این نوع از استراتژی بخصوص با صاحبان کسب و کار کوچک که جاویژهای پیدا کرده و با موفقیت خود برآورده و هیچ برنامه فوری برای رشد کسب و کار خود ندارند، محبوب شده اند.این استراتژی همچنین با شرکت هایی که در حالت بلوغ توسعه می باشند نیز محبوب گشته است. زمان هایی که استراتژی ثبات مناسبند عبارتند از : • هنگامی که یک صنعت با فرصت های بدون رشد یا کند مواجه شده است• زمانی که بسیاری از صاحبان کسب و کار کوچک استراتژی ثبات را به طور نامحدود می کنند. • هنگامی که یک سازمان به تازگی تجربه یک دوره طولانی رشد سریع داشته و نیاز به سرد شدن جهت بازسازی مجدد نقاط قوت برای منابع و قابلیت ها دارد. • هنگامی که یک سازمان به عنوانی به مرحله بلوغ خود رسیده و جای کم و یا هیچ جایی برای رشد خودش وجود دارد.• جاه طلبی های رشد شرکت بسیار متواضعانه بوده و محتوای آن با رشد تدریجی همراه است. اجرای استراتژی ثبات:• بدون هیچ گسترشی در سطح عملیاتی سازمان• استراتژی باید کوتاه مدت باشد.
اسلاید 4: انواع استراتژی ثبات به شرح ذیل می باشد :• با احتیاط پیش روید : آن زمان توقف است، یک فرصت برای استراحت قبل از ادامه استراتژی رشد یا کاهش. این ممکن است برای یک دوره موقت از زمان استفاده گردد تا وضعیت محیط پیرامون تغییر یابد به خصوص اگر آنها در حال رشد خیلی سریع در سال های گذشته هستند. ممکن است توسط شرکتها به عنوان یک استراتژی تست قبل از رفتن به یک استراتژی کامل تکامل یافته بزرگ مورد استفاده قرار گیرد.• بدون تغییر استراتژی : این تصمیمی است که چیز جدیدی انجام نمی دهد و یک انتخاب برای ادامه عملیاتها و سیاست های فعلی برای آینده قابل پیش بینی است. اگر هنگام تجزیه و تحلیل محیط، دیده شود که هیچ فرصت و تهدید قابل توجهی وجود ندارد یا اگر آنها نقاط قوت و ضعف عمده درون سازمان نیستند یا آنها رقبا یا تهدیدات جدید به محصولات جایگزین نیستند، سازمان ممکن است تصمیم بگیرد هیچ کاری انجام ندهد. • استراتژی سود : استراتژی سود تصمیم به انجام دادن هیچ چیز جدیدی در شرایط وخیم تر می باشد اما به جای عمل به مسائل شرکتها که تنها موقتی بوده و برای ایجاد سود حتی در یک مورد از کاهش فروش در درجه اول توسط کاهش سرمایه گذاری ها و سپس مخارج اختیاری کوتاه مدت، در تلاش هستند. به جای اعلام موقعیت ضعیف این شرکت به سهامداران و سرمایه گذاران دیگر، مدیریت ارشد ممکن است به پیگیری این استراتژی وسوسه شود. بدیهی است، استراتژی سود برای به دست آوردن بیش از یک مشکل موقتی مفید است اما اگر برای مدت طولانی ادامه یافت، آن به یک وخامت جدی در موقعیت رقابتی شرکت منجر میشود.
اسلاید 5: ابزارهای مرتبط پیاده سازی استراتژی Strategy Executionمدیر ارشد استراتژی Chief Strategy Officerمزایادر زمانهایی که شرکتها ریسک گریز بوده یا در مقیاس نسبتا کوچکی کسب و کار دارند و تغییر قابل توجهی نیاز نمیخواهند داشته باشد، این استراتژی مناسب و کارآمد است.کاربردهااستراتژی ثبات به مفهوم حفظ موقعیت موجود است و در دو صورت اتفاق می افتد:شرکت وضعیت مناسبی داشته و تهدید خاصی در آینده متوجه آن نمی باشد .امکانات و منابع لازم جهت توسعه سازمان موجود نیستند یا زمان و شرایط محیطی اجازه آن را نمی دهد.معایب
اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.