کسب و کار مدیریت و رهبری

مطالعه موردی – Case Study

33-Case-Study

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مطالعه موردی – Case Study”

مطالعه موردی – Case Study

اسلاید 1: مطالعه موردیCase StudyMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانمطالعه موردینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحگروهیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: روش مطالعه موردي يك رويكرد سيستماتيك براي تشريح ، تحليل، و نمايان كردن راه حل هاي سطحي براي حل هاي مشكلات مي باشد. مطالعه موردي باعث برانگيختگي افكار سازنده و نيازمند بررسي راه حل هاي پذيرش مشكلات و مهارت هاي تصميم گيري براي بهبود نظرات عنوان شده در يك گزارش مي باشد. مطالعه موردي به زبان ساده، روشی است که از منابع اطلاعاتی هرچه بیشتر براي بررسی نظام مند افراد، گروه ها، سازمان ها یا رویدادهااستفاده می کند. مطالعات موردي، هنگامی انجام می شوندکه پژوهشگر نیازمند فهم یا تبیین یک پدیده است. تحقیق کیفی و مطالعه موردي رابرت یین که کتاب مستقلی با نام تحقیق موردي ( 1989 ) نوشته است، در تعریف مطالعه موردي می گوید: مطالعه موردي، یک کاوش تجربی است، که از منابع و شواهد چندگانه براي بررسی یک پدیده موجود در زمینه واقع یاش در شرایطی که مرز بین پدیده و زمینه آن به وضوح روشن نیست، استفاده می کند. مطالعه موردي یکی از روش هاي تحقیق کیفی است و با توجه به اینکه یکی از ویژگی هاي عمده تحقیق کیفی، تمرکز آن بر مطالعه عمیق نمونه ي معانی از یک پدیده (که به آن مورد می گویند) است، به همین دلیل، گاهی به پژوهش کیفی، پژوهش موردي نیز گفته می شود. اگر چه این دوروش، مترادف یکدیگر نیستند، وجود این پژوهش موردي به عنوان یک رویکرد تخصصی از پژوهش علمی، به ویژه به عنوان واکنشی به درك محدودیت هاي پژوهش کمی تکامل یافته است. تحقیق کیفی با داده هایی سروکار دارد، که واقعیت هاي مورد مطالعه را به صورت کلامی تصویري، یا امثال آن (نه کمی و عددي) نمایان کرده و مورد تحلیل قرار می دهد. این نوع تحقیق بر معنایی که افراد ذيربط (شرکت کنندگان در فرایند اجراي تحقیق) از پدیده مورد مطالعه در ذهن دارند، تاکید دارد. زمینه هاي کاربرد تحقیق موردي یین می گوید: به عنوان یک استراتژي، تحقیق موردي در زمینه هایی چون سیاست، علوم سیاسی، مدیریت دولتی، روانشناسی اجتماعی، جامعه شناسی، تحقیقاتی که در زمینه مدیریت و سازمان انجام می شود، تحقیقاتی که در زمینه برنامه ریزي شهري و منطقه اي، مثل تحقیقاتی که در زمینه برنامه ها، کشورهاي همسایه، یا سازمان ها و نهادهاي دولتی انجام می شود و مطالعات و تحقیقاتی که به منظور پایاننامه هاي دوره هاي کارشناسی ارشد و دکتري (در علوم اجتماعی) انجام می شود، به کار می رود. اهمیت و برد مطالعه موردي این روش از جهاتی بسیار حائز اهمیت است: الف) شناخت کل واقعیت؛ تنها با استفاده از این روش می توان کلیک واقعیت را فهمید. روش موردي، بهترین شیوه براي پیاده کردن دیدگاه هاي کلنگر (نظریه گشتالت) و همچنین اندیشه آنانی است، که بر پیکربندي واقعیت تکیه دارند. ب) شناخت ابعاد نهان پدیده اجتماعی؛ تحقیق موردي، واقعیت را در کنه آن بررسی می کند،به اعماق دست می یابد و به مطالعات ژرفانگر می پردازد. ج) دستیابی به کلیت منحصر به فرد؛ همیشه در جامعه، آینده اي خاص و کلیتی بی نظیر وجود دارد؛ که شناخت آن، تنها از طریق مطالعات موردي امکان پذیر است. خصوصیات اصلی مطالعه موردي از منظرمریام ( 1988 ) مطالعه موردي چهار خصوصیت اصلی دارد؛ که عبارتند از: 1. خاص گرا؛ مطالعه موردي بر وضعیت، رویداد، برنامه یا پدیده خاص تمرکز می کند، در نتیجه روش خوبی براي مطالعه مسائل عملی در زندگی واقعی است. 2. توصیفی؛ این روش، توصیفی مفصل از موضوع مورد مطالعه ارائه می دهد. 3. اکتشافی؛ به فهم بهتر موضوع مورد مطالعه کمک می کند. کشف روابط متقابل جدید، کشف چشماندازهاي تازه و کشف معانی جدید و بینش نو، همگی از اهداف مطالعه موردي است. 4.استقرایی؛ غالب مطالعات موردي، تکیه بر استدلال استقرایی دارند. مطالعات موردي قصد ارزشیابی فرضیه هاي از پیش موجود را ندارند؛ بلکه با بررسی داده ها اصول و تعمیم ها را به دست می دهد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطتحلیل خوشه ایCluster Analysis استراتژی جمع آوری دادهData Collection Strategy نقطه نظرات مختلفDifferent Point of View مدل بهبود تطبیقیBenchmarking مزایاساده و قابل اجرا سنجش ذهنی و عینی بطور همزمانمعایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانی نیاز به آموزش قبل از استفاده از تکنیک•بهبود ارزيابي يك پژوهشگر و مهارت هاي تصميم و حل مسئله. •دست يابي به تجارب كسب شده از تحليل فاكتور هاي مفهومي در يك عمليات. •جستجوي نتايجي به دست آمده از تحليل سطحي يك مشكل يا وضعيت.کاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

دانلود رایگان