کسب و کار مدیریت و رهبری

پایداری سازمانی – Corporate Sustainability

60-Corporate-Sustainability

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پایداری سازمانی – Corporate Sustainability”

پایداری سازمانی – Corporate Sustainability

اسلاید 1: پایداری سازمانیCorporate SustainabilityMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانپایداری سازمانینوعابزارمراحل استفادهطراحی / اجراموضوعتغییرات و سازمان / اخلاق و مسئولیتسطحسازمانی / فراسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: پایداری سازمانی موضوعی است که در سال‌های اخیر مورد توجه بیشتری قرار گرفته و به معنای حفظ و توسعه عملکرد سازمان در بلندمدت است تا از این طریق، بتوان رضایت ذینفعان را در طول زمان به دست آورد. کمیته جهانی محیط زیست و توسعه، توسعه پایدار را این‌گونه تعریف می‌کند: «پیشرفت و توسعه‌ای که نیاز نسل فعلی را برآورده سازد، بدون آنکه حق و توان نسل آتی را در برآورده کردن نیازهایش از محیط‌زیست و منابع طبیعی به مخاطره اندازد». به‌طور کلی یک سازمان اگر بخواهد پایدار بماند، باید نه‌تنها در زمان حال بلکه در آینده نیز خوب کار کند و همواره سعی در کسب رضایت گروه‌های متعدد ذینفعان داشته باشد. در سازمان‌های پایدار، هدف، ایجاد توازن بین منافع مالی، اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی در بلندمدت است. پایداری شرکت یک رویکرد کسب‌وکار است که باعث ایجاد یک ارزش‌هایی در مصرف‌کننده و کارمند در دراز مدت می‌شود. این رویکرد به مرور زمان به وسیله‌ی یک استراتژی سبز ایجاد می‌شود که در آن سعی بر پیش رفتن به سمت یک محیط زیست طبیعی است. مطابق این رویکرد حرکت به سمت این محیط زیست طبیعی باید با درنظرگرفتن تمام جنبه‌های مختلف کسب‌وکار، محیط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است. این رویکرد نمی‌خواهد سیاستی را بر سیاست‌های شرکت اضافه کند، بلکه در ایجاد یک شرکت پایدار، ملاحظات حوزه‌ی کسب‌وکار را نیز درنظر می‌گیرد. هم‌اکنون شرکت‌های پیشرو در این زمینه با چالش‌هایی مواجه هستند که برای این چالش‌ها نیز راهکارهایی ارائه شده است. پایداری سازمانی، نیازمند نظام راهبری پایداری است. پایداری سازمان به منافع بلندمدت سازمان و اینکه سازمان در بلندمدت بتواند رضایت ذینفعان را جلب کند توجه دارد. از طرف دیگر راهبری پایداری به چگونگی تامین منافع ذینفعان می‌پردازد. نظام راهبری، مجموعه روش‌ها، سیاست‌ها و قانون‌های ناظر بر هدایت و کنترل صحیح سازمان‌ها است که الگوهای مدیریت سازمانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سازمان‌ها از زمانی که تاسیس می‌شوند دارای نظام راهبری هستند و از آنجا که منافع گروه‌های متعدد ذینفعان متفاوت از یکدیگر است، لذا گزارشگری پایداری به‌منظور شفاف سازی میزان برآورده شدن انتظارات هر یک از گروه‌های ذینفع، ضرورت می‌یابد. موسسه بین‌المللی حسابرسی کی پی ام جی، گزارش‌های پایداری را «گزارش‌هایی مبتنی بر اطلاعات کمی و کیفی عملکرد مالی، اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و زیست محیطی سازمان‌ها» تعریف می‌کند. گزارش‌های پایداری نشان‌دهنده اهمیت دادن به علایق ذینفعان و چگونگی مدیریت آنها است و لذا به ذینفعان اختیار عمل می‌دهد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبط مسئولیت سازمانی Corporate Responsibility مزایابرای این‌که زمان لازم برای حل مشکل را به خودتان بدهید. هرچه مشکل بزرگ‌تر باشد، حل کردن آن به زمان بیشتری نیاز دارد. پیدا کردن یک راه حل مناسب گاهی ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد. برای مثال ما نمی‌توانیم روند تخریب محیط زیست را یک شبه متوقف کنیم. حل چنین مشکلی مستلزم صرف وقت زیاد و توجه بیشتر و طولانی‌مدت‌تر به جزئیات و برنامه‌ریزی است که در جهت تغییر این وضعیت انجام می‌دهیم. برنامه‌ریزی برای پایدارسازی یک فرآیند، به شما کمک می‌کند تا از یک برنامه ابتکاری با ساختاری غیرمنسجم و آینده‌ای نامطمئن به ‌یک برنامه پایدار با ساختار و مشروعیت لازم برای ارائه خدمات‌اش در آینده برسید. داشتن چنین برنامه‌ای تلاش‌های شما را برای پایدارسازی کارآمدتر و مؤثرتر می‌کند و به شما کمک می‌کند قدم‌های لازم را برای رسیدن به اهداف‌تان برای پایداری بلندمدت تاثیرگذاری پروژه مشخص کنید. یک تلاش برنامه‌ریزی شده همیشه نسبت به یک تلاش غیرسازمان‌دهی شده و بدون برنامه‌ریزی ارجحیت دارد. داشتن یک برنامه مدون برای زنده نگه داشتن تاثیرگذاری پروژه قطعا همیشه مقرون به‌صرفه‌تر از شروع یک برنامه جدید و یا تکرار همان برنامه خواهد بود. برنامه‌ریزی برای پایداری یک پروژه یا عملکرد یک سازمان بهتر است همزمان با شروع آن پروژه و یا همزمان با تاسیس سازمان آغاز شود. زمانی که اهداف پروژه را تعیین می‌کنید، یا زمانی‌که چشم‌انداز، ماموریت و اهداف سازمان را تعریف می کنید باید به فکر یک سازوکار پایدار برای آن باشید و برایش یک برنامه مکتوب تهیه کنیدکاربردهاکاهش آسیب بر روی محیط زیست بهبود برندمعایبپیچیده بودن جمع کسب‌وکار موفق و عدم هیچگونه تاثیر منفی بر محیط زیست ،در بسیاری از موارد نبود فناوری‌هایی که در بسیاری از کسب‌وکارها بتوان از آن‌ها در راستای این رویکرد استفاده نمود.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان