کسب و کار مدیریت و رهبری

پروژه در محیط کنترل‌ شده PRINCE2 CCTA

PRINCE2-CCTA

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پروژه در محیط کنترل‌ شده PRINCE2 CCTA”

پروژه در محیط کنترل‌ شده PRINCE2 CCTA

اسلاید 1: پروژه در محیط کنترل‌شدهPRINCE2 CCTA

اسلاید 2: عنوانپروژه در محیط کنترل‌شدهنوعابزارمراحل استفادهبرنامه ریزی/ اجرا / بازنگری موضوعمدیریت پروژهسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: (پروژه ها در محیط های کنترل شده )روشی بر پایه فرایند است برای مدیریت موثر پروژه PRINCE2یک استاندارد بالفعل است که توسط دولت بریتانیا استفاده شده و گسترش یافته است و به طور گسترده ای به رسمیت شناخته شده و در بخش خصوصی مورد استفاده است ، هم در انگلستان و در سطح بین المللی.این روش در گستره عمومی است ، ارائه غیر مالکانه آن بهترین راهنمای عملی تمرینی در مدیریت پروژه می باشد.2PRINCE یک علامت تجاری ثبت شده از OGCاست.در دهه 1970 میلادی توسط متخصصین سابق شرکت IBM الگوی مدیریت پروژه ای برای مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات با نام2PROMPT طراحی شده بود و مورد استفاده قرار می گرفت. تا اواخر دهه 1990، اغلب مدیران پروژه فناوری اطلاعات خصوصاً مدیران شرکت IBM از الگو مدیریت پروژه فوق الذکر استفاده میکردند و آن را موفق تر و کاربردی تر از دیگر الگوهای مدیریت پروژه می دیدند. بعدها وزارت بازرگانی دولتی انگلستان یا همان OGCبا استفاده از تجربیات مدیران پروژه های مختلف موفق و شکست خورده و الگوبرداری از چارچوبهای اصلی الگوی مدیریت پروژه2PROMPT دست به انتشار الگو یا چارچوب مدیریت پروژه2Prince زد. پیش از آن تنها چارچوب عمومی مدیریت پروژه، چارچوب انجمن مدیریت پروژه امریکاPMI با نامPMBOK بود. امروزه هر دوی این چارچوبها در دنیا مورد استفاده قرار می گیرند و کارفرمایان و پیمانکاران بسته به تجربیات قبلی خود، ماهیت پروژه مورد نظر یا قوانین خاص موجود در سازمانها و کشورها دست به انتخاب یکی از این دو نوع چارچوب میزنند. به عنوان مثال در کشور های وابسته یا مستعمرات قدیم بریتانیا مانند کانادا، استرالیا، هلند، افریقای جنوبی، نیوزلند و … به دستور نهادهای حکومتی استفاده از چارچوب 2Prince الزامی است و کارفرمایان و پیمانکاران ارتباطاتشان را بر مبنای اصول موجود در پایه ریزی می کنند.

اسلاید 4: فارغ از قوانین کشورها و فارغ از مولفه های دیگر حاکم بر پروژه ها و فضای آنها، اکثر قریب به اتفاق مدیران و کارشناسان پروژه بر این باورند که با توجه به اینکه پایه و اساس استاندارد مدیریت پروژه 2Princeروی الگویی مخصوص فناوری اطلاعات استوار است، بهتر است از این چارچوب در مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات استفاده شود. طراحی چارچوب 2Princeبه نحوی بوده است که اصطلاحاً بسیار چابک است و همین خصوصیت موجب می شود تا با ماهیت دانشی،‌ تکنولوژیکی و توسعه ای بسیار پرسرعت فناوری اطلاعات سازگار باشد و در مقابل تغییر نیازها و تغییر برنامه ها انعطاف پذیری خوبی از خود نشان دهد. چارچوب مدیریت پروژه 2Princeدارای دو بخش موازی و غیرقابل تجزیه به نامهای زمینه ها یا مضامینThemes) )و فرآیندهاست.زمینه های موجود در 2Prince عبارتند از: مورد تجاریسازمانکیفیتبرنامهریسکتغییرپیشرفتفرآیندهای موجود در 2Princeنیز عبارتند از:شروع یک پروژههدایت پروژهآغاز پروژهکنترل مرحله ایمدیریت تحویل محصولمدیریت یک مرز مرحلهبسته شدن یک پروژه

اسلاید 5: در طول تمامی مدت مدیریت یک پروژه با چارچوب 2Prince مادامی که هر یک از فرآیندهای فوق در حال اجرا است، تمامی مضامین پیشتر گفته شده توسط مدیر پروژه مد نظر قرار گرفته، پایش و کنترل میشود. این عمل همواره در کنار هفت اصل موجود در 2Princeو با تکیه به این اصول پیش خواهد رفت. این هفت اصل عبارتند از: توجیه کسب و کارادامه دارآموختن از تجربهتعریف نقش ها و مسئولیتمدیریت مرحله ایمدیریت استثناتمرکز بر روی محصولاتمناسب سازی با توجه به محیط زیست پروژهفرض و شرایط مدل : پروژه های موفق تر هستند زمانی که با استفاده یک روش اداره می شود.

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطمدیریت پروژه تعریف شده Project Management Definedمدل مدیریت پروژه برنسکات The Berenschot Project Management Modelمزایا•ارائه روش ساختارمند با رویکردی استاندارد برای مدیریت پروژه، تجسم اثبات شده و تاسیس شیوه های خوب در مدیریت پروژه •بطور گسترده ای به رسمیت شناخته شده و زبان مشترکی برای شرکت کنندگان در پروژه فراهم که باعث درک آنها می گردد.•فراهم کردن کنترل در استفاده از منابع و مدیریت ریسک•قادر می سازد پروژه ها موارد ذیل را داشته باشند : oشروع، میانه و پایان کنترل شده و سازمان یافته oبررسی منظم پیشرفت جهت برنامه ریزی و تبدیل موارد به کسب و کار oنقاط تصمیم گیری انعطاف پذیر oکنترل مدیریتی اتوماتیک از هر گونه انحراف از برنامه oدخالت مدیریت و سهامداران در مقاطع مناسب oپتشویق کانال های ارتباطی بین پروژه، مدیریت پروژه، و سهامداران.•به ارمغان آوردن مزایا برای پروژه های فردی شامل : oتعریف نقش ها و مسئولیت ها در هر سطح؛ oکاهش جلسات و بوروکراسی، از طریق مدیریت توسط استثنا؛ oسطوح مناسب برنامه ریزی از سطح بالا دراز مدت به سطح پایین کوتاه مدت؛ oجداسازی فعالیت های مدیریتی از فعالیت های تکنیکی oدرک بهتری از ریسک های پروژه توسط نگران شدن همه oراه های تغییرات مدیریت به منظور کاهش خطر.

اسلاید 7: کاربردهاتمرکز بر روی توجیه تجارتیک تعریف ساختاری سازمان برای تیم مدیریت پروژهپایه تولید محصول مبتنی بر رویکرد برنامه ریزیتأکید به تقسیم پروژه به مراحل قابل مدیریت و قابل کنترلقابل انعطاف پذیری و گسترش آن در سطح مناسبی به پروژه معایبPRINCE2 مدیریت قرارداد یا مدیریت افراد را پوشش نمی دهد.

اسلاید 8: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 9: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان