کسب و کار مدیریت و رهبری

نظریه احتمال وقوع در آینده – Contingency Theory Vroom

55-Contingency-Theory-Vroom

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه احتمال وقوع در آینده – Contingency Theory Vroom”

نظریه احتمال وقوع در آینده – Contingency Theory Vroom

اسلاید 1: نظریه احتمال وقوع در آیندهContingency Theory VroomMGTools.ir

اسلاید 2: عنواننظریه احتمال وقوع در آیندهنوعنظریهمراحل استفادهطراحیموضوعتصمیم گیری و حل مساله / رهبری و مدیریتسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: نظریه اقتضایی یک کلاس تئوری رفتاری است که ادعا می‌کند بهترین راه برای سازماندهی مجموعه‌ای منجرشونده به شرکت یا گرفتن تصمیم در این خصوص وجود ندارد. براساس رویکرد اقتضایی، تلاش می‌شود تا واکنشهای مدیریتی با مسائل و فرصتهای منحصر به فرد وضعیتهای گوناگون، هماهنگ گردد. بعبارتی سازمان/رهبری/سبک تصمیم‌گیری بهینه، بستگی به محدودیت‌های مختلف داخلی و خارجی دارد. برخی از این محدودیت‌ها شامل موارد زیر می‌شود: 1.اندازه سازمان 2.چگونگی سازگاری شرکت با محیط خود 3.تفاوت میان منابع و فعالیت‌های عملیاتی 4.مفروضات مدیران در مورد کارکنان 5.استراتژی‌ها 6.تکنولوژی‌های مورد استفاده عوامل اقتضایی سازمان، رهبری و تصمیم‌گیری از جمله تئوری‌های اقتضایی می‌باشند. این تئوری به 5 سبک مختلف تقسیم می‌شود: - استبدادی نوع 1: رهبر با استفاده از اطلاعات موجود در آن زمان به راحتی تصمیم خود را می‌گیرد , این نوع به طور کامل استبدادی است. - استبدادی نوع 2: رهبر از پیروان خود اطلاعات جمع‌آوری می‌کند. سپس خودش به تنهایی تصمیم نهایی را می‌گیرد. در اینجا مشارکت پیروان فقط ارائه اطلاعات می‌باشد. - شورای نوع 1: رهبر با استفاده از ایده‌ها و پیشنهادات پیروان خود به تنهایی تصمیم می‌گیرد, اما در صورت بروز مشکل پیروان می‌توانند تصمیم دیگری را جایگزین کنند, به عبارت دیگر دخالت پیروان تنها به صورت ارائه جایگزین جداگانه است. - شورای نوع 2: رهبر پس از بررسی ایده‌ها پیشنهادات مردم برای درک بهتر آن‌ها از طریق بحث با آن‌ها گزینه‌های مختلف را بررسی می‌کند, یعنی دخالت پیروان در تصمیم‌گیری به صورت کمک به عنوان یک گروه در تصمیم‌گیری است. - بر اساس گروه نوع 2: رهبر با پیروان در مورد مشکل و راه‌حل‌ها و پیشنهادات آنها بحث کرده و نظر و تصمیم خود را به آنها ارائه می‌دهد و تصمیم نهایی تصمیمی است که توسط گروه پذیرفته می‌شود.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطدیوان‌سالاری Bureaucracy هرم سلسله مراتب نیازهای مزلو Hierarchy of Needs تصمیم‌گیری و پاسخگویی سریع و دقیق Thinking On Your Feetمزایارویکرد اقتضایی در کسب‌وکار مدیریت را به سرعت قادر به تغییر نقش کارکنان بمنظور پاسخگویی به نیازهای فردی از یک پروژه داده شده، می‌سازد.معایبادبیات نامناسب، پیچیدگی، آزمایش تجربی دشوار و واکنشی بودن ن کنشی بودن از جمله معایب این نظریه می‌باشد.استفاده از رویکرد اقتضایی، اهمیت خاصی در مدیریت امروز دارد؛ به طوری که کاربرد این رویکرد به همه وظایف مدیریتی تسری یافته است. برای مثال مفهوم بوروکراسی از نظر ماکس وبر، برای معرفی شکل مطلوب و مناسب سازمان مطرح شد؛ ولی اگر با نگرش اقتضایی به طرح بوروکراتیک سازمان نگریسته شود، این طرح فقط به مثابه یکی از الگوهای سازماندهی قابل استفاده است؛ یعنی انتخاب بهترین ساختار برای هر وضعیت معین، به عوامل چندی بستگی دارد؛ از جمله “میزان تغییرات محیطی”، “فن آوری عمده سازمان” و “راهبردی که سازمان دنبال می‌کند”، “اندازه سازمان” و “شبکه‌های قدرت و کنترل در سازمان”؛ با توجه به این عوامل، فقط هنگامی که محیط نسبتاً پایدار باشد و عملیات آن قابل پیش‌بینی باشد و اندازه آن بزرگ باشد، استفاده از ساختار بوروکراتیک، بهترین کارکرد را خواهد داشت؛ یعنی در سایر وضعیتها باید از گزینه‌های دیگر ساختاری استفاده شود. در واقع بر مبنای رویکرد اقتضایی، “ساختاری که برای یک سازمان مفید است، ممکن است برای یک سازمان دیگر فاقد مطلوبیت باشد” و حتی گفته می‌شود “آنچه که در یک زمان خوب عمل می‌کند، ممکن است در آینده (به دلیل تغییر مقتضیات) خوب عمل نکند”.کاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان