کسب و کار اقتصاد و مالی

بازگشت اجتماعی سرمایه – SROI – Social return on investment

149-Social-return-on-investment

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بازگشت اجتماعی سرمایه – SROI – Social return on investment”

بازگشت اجتماعی سرمایه – SROI – Social return on investment

اسلاید 1: بازگشت اجتماعی سرمایه SROI))Social return on investmentMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانبازگشت اجتماعی سرمایه SROI))نوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / بازنگریموضوعمالی و سرمایه گذاری / استراتژیسطحسازمانیپیچیدگیزیاد

اسلاید 3: SROI یک مدل اندازه گیری مبتنی بر نتایج است که به سازمان ها کمک می کند تا ارزش های اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی که ایجاد می کنند را درک و کنند و به شکل کمی مشاهده کنند. این روش از روش سنتی آنالیز هزینه- منفعت و حسابداری اجتماعی ایجاد شده است. این مدل به وسیله مجموعه ای از اصول ارائه شده که طراحی شده اند تا اطمینان حاصل شود فرایند قوی، شفاف و توسط ذی نفعان ارائه شود. این اصول، یک فرایند شش مرحله ای به شرح زیر است : - معین کردن حوزه و شناسایی ذی نفعان کلیدی مرزهای مشخص در مورد آنچه SROI پوشش می دهد و اینکه چه کسانی درگیر خواهد شد، در گام اول مشخص می شود. - نتایج نقشه برداری از طریق ارتباط با ذی نفعان، یک نقشه تاثیر یا تئوری تغییر که ارتباط بین ورودی ها،خروجی ها و نتایج را نشان می دهد ایجاد می شود. - گواهی کردن نتایج و دادن ارزش به آنها این گام در ابتدا شامل یافتن اطلاعاتی است که نشان دهد نتایج، اتفاق افتاده اند یا خیر. سپس نتایج به صورت پول در می آید (یعنی گذاشتن ارزش پولی روی نتایج ). - ایجاد تاثیر پس از جمع آوری شواهد و مدارک در مورد نتایج و تبدیل به پول کردن آنها (معادل سازی)، آن جنبه از تغییرات که به هیچ صورتی نمی توانسته رخ دهد (مرده) و یا نتیجه سایر عوامل نیست (انتساب) ایزوله می شوند. –محاسبه SROI این گام شامل اضافه کردن تمامی مزایا و تفریق نقاط منفی و مقایسه کردن آنها برای سرمایه گذاری است. -گزارش دهی، استفاده و تعبیه آخرین گام که حیاتی نیز هست عبارتست از به اشتراک گذاری یافته ها و نظریه با ذینفعان و تعبیه فرایند های دارای نتایج خوب در سازمان مدت زمان و منابعی که برای انجام یک SROI استفاده می شود به طور قابل توجهی بسته به حوزه تجزیه و تحلیل و اینکه تا چه حد داده های نتایج در حال حاضر در دسترس هستند متغیر است. سازمان ها می توانند در صورت داشتن ظرفیت و یا تعامل با مشاور ، خودSROI را به عهده بگیرند. دو نوع SROI وجود دارد: 1.ارزیابی کنندهEvaluative SROIs) ) به صورت گذشته نگر انجام می شوند و بر اساس نتایجی واقعی هستند که طی یک دوره ارزیابی صورت گرفته اند. این روش برای پروژه ای که در حال حاضر در حال اجرا است و داده های نتایج به خوبی در دسترس است، مفید ترین روش خواهد بود. 2.پیش بینی کننده Forecasted SROIs) ) پیش بینی می کند چه مقدار ارزش اجتماعی ایجاد خواهد شد اگر فعالیت ها خواسته خود را ملاقات کنند و یا بسیار به آن نزدیک شوند. SROI پیش بینی کننده هنگامی استفاده می شود که پروژه هنوز در مرحله برنامه ریزی برای ارزیابی تاثیر احتمالی آن است و یا در مواردی که با کمبود داده های نتایج رو به رو هستیم. SROI پیش بینی کننده به منظور شناسایی دقت پیش بینی ها می تواند با یک SROI ارزیابی کننده پیگیری شود.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطتحلیل هزینه فایده Cost- Benefit Analysis سرمایه اجتماعی Social Capital مزایا•می تواند به سازمان ها کمک کند تا دریابند که یک فعالیت در یک مسیر قوی و دقیق چه مقدار ارزش اجتماعی ایجاد می کند و در این صورت روابط و فعالیت های خود برای بیشینه کردن آن ارزش مدیریت کند.•این فرایند گفتگویی را با ذی نفعان ایجاد می کند که به آنها کمک می کند تا فعالیت ها را از نظر میزان براورده کردن نیاز ها و انتظاراتشان ارزیابی کنند.معایب• اگر در حال حاضر سیستم جمع آوری داده خوبی برای نتایج، در محل وجود ندارد انجام آنالیز SROI ارزیابی کننده برای اولین بار میتواند وقت گیر باشد. • خطر تمرکز محدود بر روی نسبت وجود دارد. نسبت فقط در روایت گسترده تری در مورد سازمان ها معنا دارد. یک سرمایه گذار مو شکاف فقط بر اساس یک عدد تصمیم گیری مالی انجام نمی دهد. همین مساله در مورد ابزار اندازه گیری اجتماعی نیز وجود دارد. به همین دلیل مقایسه بین سازمان ها تنها بر اساس نسبت توصیه نمی شود. •SROI بیش از آنکه ارزیابی کننده فرایند باشد، ارزیابی کننده نتیجه است. گفتگو با ذی نفعان به پیدا کردن بینش هایی در مورد اینکه چه چیزی کار میکند و چه چیزی کار نمیکند و دلایل آن منجر می شود اما ممکن است مواردی وجود داشته باشد که یک ارزیابی فرایند خاص تر بیشتر کاربرد داشته باشد. • SROIبه یک مجموعه مهارت های گوناگون، از تعامل با ذینفعان تا کار کردن با صفحات گسترده Excel احتیاج دارد. یافتن این مهارت ها در یک فرد ممکن است کار دشواری باشد.

اسلاید 5: کاربردها SROI تاثیر اجتماعی را به زبان بازگشت سرمایه ترجمه می کند، زبانی که به طور گسترده ای برای سرمایه گذاران، واسطه ها و وام دهندگان قابل فهم است. علاقه فزاینده ای به SROI به عنوان راهی برای نشان دادن و اندازه گیری ارزش اجتماعی سرمایه وجود دارد که فراتر از اندازه گیری مالی استاندارد است. •در جایی که SROI قبلا استفاده نشده است، ممکن است در نشان دادن مشتریان بالقوه (مانند نهاد های عمومی یا سایر خریداران بزرگ) کمک کند. مشتریانی که می توانند راه های جدیدی را با در نظر گرفتن تاثیرات محیطی و اجتماعی برای تعریف آنچه از قرار داد ها می خواهند ایجاد کنند. • SROIمی تواند در مدیریت استراتژیک کاربرد داشته باشد. شاخص های معادل شده با پول می تواند به مدیریت در جهت آنالیز آنچه که در صورت تغییر استراتژی امکان اتفاق افتادن خواهد داشت، کمک کند. همچنین به آنها اجازه می دهد تا میزان مناسب بودن آن استراتژی در تولید بازده اجتماعی را ارزیابی کنند یا اینکه آیا راه بهتری برای استفاده از منابع وجود دارد یا نه.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان