کسب و کار مدیریت و رهبری

نمودار گانت Gantt Charts

Gantt-Charts

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نمودار گانت Gantt Charts”

نمودار گانت Gantt Charts

اسلاید 1: نمودار گانتGantt Charts

اسلاید 2: عنواننمودار گانتنوعابزارمراحل استفادهبرنامه ریزیموضوعسطحگروهی / سازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: نمودار گانت : در حقیقت می توان گفت تاریخچه پیداش این نمودار به جنگ جهانی اول بر می گردد جایی که امریکایی به نام هنری گانت برای نخستین بار جداولی را برای برنامه ریزی و کنترل پروزه های موسسه کشتی سازی خود به کار گرفت . از ان زمان نام گانت به عنوان طراح این جدول به آن اضافه شد. هنری گانت به کمک ابزار ابداعی خود توانست در طول جنگ جهانی اول زمان ساخت کشتی های خود را به میزان قابل توجهی کوتاه نماید . امروز گانت چارت به دلیل ساده و قابل فهم بودن آن به عنوان روشی جالب و پرطرفدار در جهان به منظور کنترل و پیش برد پروژه ها به کار گرفته میشود .طبق آمارگیری های انجام شده در میان کاربران نرم افزار برنامه ریزی و کنترل پروژه Microsoft Project نشان داده که هشتاد درصد مدیران در دنیا ترجیح می دهند برای برنامه ریزی و کنترل پروژه هایشان از گانت چارت استفاده کنند .اکثر روش های مرسوم برای برنامه ریزی و کنترل پروژه که امروزه استفاده میشود توسط وزارت دفاع , صنایع نظامی و سازمان ایالات متحده در خلال سالهای دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی ابداع و توسعه یافته اند که از جمله انها می توان به روش ارزش بدست امده , مهندسی ارزش و ساختار شکست کار اشاره کرد . صنعت ساختمان نیز در پیدایش و توسعه روشهایی از قبیل مسیر بحرانی , نمودار پیش نیازی استفاده از نمودار شبکه ای و تسطیع منابع سهم بسزایی داشته است .نمودار گانت نشان دهنده فعاليت هاي برنامه ريزي شده ، تاريخ مراحل مهم و مسئوليت هاي اختصاص داده شده براي تكميل فعاليت ها مي باشد. نمودار گانت به عنوان ابزار مديريت پروژه استفاده مي شود و ابزاري براي پيگيري روند كارها و تاخيرات ممكن و زمان در نظر گرفته شده براي انجام فعاليت ها مي باشد. تاريخ مراحل مهم بر روي نمودار ميله اي افقي مشخص مي شود تا بتوان بين وضعيت پروژه واقعي و برنامه ريزي شده مقايسه انجام داد.فرایند اجرای این تکنیک به شرح ذیل می باشد : 1- تيم تسهيلگر تمام اطلاعات مورد نياز فعاليت هاي پروژه را مشخص مي كند. فعاليت ها توسط افراد گروه كه مسئول فعاليت هستند يا اطلاعات كامل براي انجام پروژه دارند تعيين مي شوند.2- يك نمودار گانت اصلي بر روي وايت بورد با ليست فعاليت ها به ترتيب تكميل ترسيم مي شود.3- تيم زمان لازم براي هر فعاليت را تخمين مي زند. براي هر فعاليت تاريخ تكميل فعاليت مشخص مي شود.4- مسئوليت هر فعاليت مشخص مي گردد.5- تيم فعاليت ها ، ترتيب و دوره زماني را مشخص مي كند و بازبيني نهايي را انجام مي دهد و چارت را تاريخ گذاري مي كند. بعد از اينكه چارت تكميل شد به مدير پروژه داده مي شود.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطجدول ثبت وقایع Events Logنمودار بلوکی Block Diagramروش جمع آوری اطلاعات باسیلی Basili Data Collection Methodمزایاساده و قابل اجراسنجش ذهنی و عینی بطور همزمانامکان ارزیابی در چند بعدکاربردها•براي برنامه ريزي و نظارت فعاليت هاي متوالي پروژه•براي تعيين احتياجات منابع ، مسئوليت فعاليت ها و دوره زماني برنامه كلي پروژه•براي مديريت تكميل پروژهمعایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانیزمان بر بودن تکنیکمشکلات ناشی از انتخاب نامناسب معیارها یا گزینه ها یا تخصیص نامناسب اوزاننیاز به آموزش قبل از استفاده از تکنیک

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان