کسب و کار مدیریت و رهبری

تفکر استراتژیک و مدیریت تحول (کسب و کار و اخلاق)

kasbokar_va_akhlagh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.

  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تفکر استراتژیک و مدیریت تحول (کسب و کار و اخلاق)”

تفکر استراتژیک و مدیریت تحول (کسب و کار و اخلاق)

اسلاید 1: کسب و کارواخلاقتفکر استراتژیک و مدیریت تحولاستاد محترم: دكتر رحيم پورسميه رضازاده دشتي

اسلاید 2: مديريت راهبردي يا مديريت استراتژيكمدیریت استراتژیک ابتدا با تحلیل مسائل پیرامون محیط داخلی و خارجی سازمان، شکل می‌گیرد و پس از پیشنهاد استراتژی‌ها و راهبردهای ممکن و تحلیل آنها، یک یا چند راهبرد بهینه انتخاب می‌شود.

اسلاید 3: اخلاقاخلاقیات در دو زمینه به کار می‌روند، اول: تشخیص فردی (خوب از بد) دوم: روش‌های رفتاری علم اخلاقیات، مجموعه اشکال مختلف خُلق و خوی یک شخص، تعریف کننده یک رفتار. اخلاقیات اغلب به یک سنت آرمانی وابسته است که بین چیزی که هست و چیزی که باید باشد، تمایز ایجاد می‌کند، در حالیکه آداب و رسوم وابسته به یک سنت مادی گرا است که تنها به دنبال پیشبرد واقعیت‌های موجود برای دستیابی به خوشبختی همگانی، از طریق رفتار منطقی است. اساس اخلاق كسب و كار،مسئوليت پذيري در قبال ذي نفعان ، مشتري، جامعه و مردم است.

اسلاید 4: مفهوم اخلاق اداریعوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان را می‌توان در سه طبقه کلی جای داد: الف)سطح كلانب) سطح ميانيج)سطح خرد

اسلاید 5: فاکتورهای سطح کلان اثر گذار بر رفتار اخلاقی فاکتورهای سطح کلان اثر گذار بر رفتار اخلاقیفرهنگاقتصادمحيط سياسيتكنولوژيمذهبقانون

اسلاید 6: فاکتورهای سطح میانی اثر گذار بر رفتار اخلاقیرقابتاختیـار سمتجو سازمـانیارزیابی عملکردرفتار مدیرفرهنگ سازمانیمنابعخصوصیات شغلیاصول رفتاری نظام پاداشافراد مرجعاهداف سازمان

اسلاید 7: رابطه اخلاق با استراتژيرسيدن به اهداف سازمان مستلزم تصميم‌گيري براساس مسائل اخلاقي و نگرش‌هاي فلسفي مي‌باشد. رابطه اخلاق با كسب و كاراخلاق كسب و كار به صورت اخلاق كاربردي بايد به شكل اخلاق و زمينه كاربردي آن نشان داده شود

اسلاید 8: اخلاق خوب و بد-كسب و كار خوب و بدهنگامي كه بين خواسته هاي شخصي و جمعي در هر سطحي اختلاف به وجود آيد مشكلات سازماني به وجود مي آيند و اختلاف رباره ي مفاهيم بنيادين خوب و بد به نتيجه اي مشابه منتهي مي شود.اخلاقبد خوبخوببدكسب و كارمدل كوهن- بلينگهام

اسلاید 9: منشور تفكر اخلاقيعمومي ساختن اخلاق سازمانيمعرفي اصول اخلاقيبازرسي اجراي اصول اخلاقيمديريت فرايند تصميم گيري اخلاقيپاسخ به بررسي هاي ويژه ي اخلاقيتطابق با نص صريح قانونبررسي وضعيت برگزاري كارگاههاي آموزشي اصول اخلاقدرخواست نظريات اخلاقيوضع قوانين و مقررات مربوط به آنهاموافقت با برخي مسائل بر مبناي تصميم گيري اخلاقي و كنار گذاشتن قانونگام برداشتن در جهت حداقل كردن افشاگري اخلاقي

اسلاید 10: قواعد و اخلاق کسب و کاراين نظريه که تجارت و کسب و کار، شيوه‌اي براي بيان کاري است که افراد بايد انجام دهند، در تقابل با تجربه مشترک ما قرار دارد.

اسلاید 11: وظايف مديران در اخلاقي کردن سازمانوظايف مديران در اخلاقي کردن سازمان: الف) ارزشيابي عملکرد‌هاي اخلاقي کارکنان؛ ب) اخلاقي کردن هدف‌هاي سازمان؛ج) اشاعه ارزش‌ها و مسائل اخلاقي در سازمان؛د) اخلاق ورزي در زندگي شخصي؛ذ) اهميت دادن به اخلاق حرفه‌اي در شغل؛و) برخورد عقلاني و روشمند در مواجهه با مشکلات اخلاقي پيش آمده در سازمان و اقدام براي برطرف کردن آنها؛هـ) عنايت خاص به آموزش اخلاق حرفه‌ايي) تهيه و تدوين منشور اخلاقي مربوط به سازمان با مشارکت همه اعضاي سازمان

اسلاید 12: غفلت از عوامل تأثيرگذار بر اخلاق حرفه‌ايدر دانش مديريت اين مسئله كاملا روشن است كه عوامل محيط بيرون سازمان، به ويژه عوامل محيط جهاني كمتر در دسترس سازمان بوده و امكان تأثيرگذاري يا كنترل اين دسته عوامل تقريبا ناممكن است؛ اما با وجود اين، در مقام تحليل مسائل داخلي سازمان، از آن غافل نيستند.

اسلاید 13: عوامل تأثيرگذار بر اخلاق حرفه‌اي 1) جنبة فردي: يعني ويژگي‌ها و خصوصيات فردي، ارزش‌هاي مذهبي، ملاک‌هاي شخصي، عوامل خانوادگي، باورها و اعتقادات و شخصيت از جمله عوامل تأثيرگذار بر اخلاق حرفه‌اي از جنبة فردي هستند. 2) جنبه سازماني: عواملي مثل رهبري، مديريت، ارتباط با همکاران، ارتباط با زيردستان و فرادستان، نظام تشويق و تنبيه، انتظارات همکاران، قوانين و مقررات و رويه‌ها، جو و فرهنگ سازماني در اين حيطه قرار مي‌گيرند. 3) جنبه محيطي: عوامل اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي و همچنين ديگر سازمان‌ها و عوامل رقابتي بين آنها، از جمله عوامل تأثيرگذار بر اخلاق حرفه‌ايست.

اسلاید 14: ضرورت ترويج اخلاق حرفه‌اي در سازمانتوسعة سازماني تلاشي پي‌گير، منسجم و كاملا برنامه‌ريزي شده است كه به منظور بهبود و نوسازي نظام صورت مي‌گيرد. هدف از توسعة سازماني، هم بهبود زندگي (شغلي) فرد و هم بهبود كاركرد سازمان است..از آنجا كه منشور اخلاقي در هر سازمان طي فرايند گفت وگو و مشاركت تمامي‌كاركنان و رئيسان به وجود آمده است، به منزلة يك ميثاق عمومي‌سازمان پذيرفته شده است. به تدريج سازمان گسترش اين اصول را جزو اهداف خود مي‌پذيرد.

اسلاید 15: جمع‌بندي و نتيجه: همان‌گونه كه اين پيش درآمد بر گفتمان در حال پيشرفت اخلاق كسب و كار در بخش‌هاي گوناگون جهان نشان مي‌دهد، اخلاق كسب و كار با چالش‌هاي عملي و نظري متعددي روبه رو است و با پيشرفت جهاني شدن در آينده، اين چالش‌ها پيچيده‌تر خواهند شد؛ بنابراين، مبارزه كردن و تحت كنترل درآوردن اين چالش‌ها، وظيفه شورانگيز، ضرور و پرزحمت است.در اين صورت، درك بسيار غني‌تري از اخلاق كسب و كار پديد مي‌آيد كه به پيچيدگي كسب و كار نو نزديك‌تر است و بهتر مي‌تواند رهنمودهاي اخلاقي را براي انجام عملي كار تجاري تدارك ببيند

اسلاید 16: منابعاخلاق حرفه‌اي؛ ضرورتي براي سازمان ـ نگارش: علي نقي اميري، محمد همتي، مهدي مبيني.اخلاق در کسب و کار ـ نگارش: جوجز اندرل، مترجم: محمداسماعيل توسلي.قواعد و اخلاق کسب و کار ـ برگرفته از سايت تبيان.سايت ويکي‌پديا.با سپاس از صبر و بردباري دوستان

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

افزودن به سبد خرید