صفحه 1:
نظربات فروید ...از رؤيا تا واقعيت ‎lee)‏ م ‏دكتر رضا شجيع وا متا ‎ ‎۱ aloe ot ‏وجود دارد‎

صفحه 2:
Staal Cla eRe ‏ا‎ yea 0 " مراحل روانى جنسى " روان و سطح هوشيارى از نظر فرويد ‎lea‏ ل 000 " مكانيسم دفاعى از نظر فرويد

صفحه 3:
SIC INEST RO) BROT ee) ۱ ‏تولد فرويد‎ ‏اك‎ =) ‏اننا‎ ‎os ‎Fora NOL eS ny) CSB o> eee se fe ‏ا‎ Oe ce Race rere Re ES eer aT ‏لت 6ت‎ ORES Se ey ES Kat a )1821( ‏فرويد عاشق مى شود‎

صفحه 4:
‎E el ener se‏ ك2 ‏ينا ‏دستیار استاد نوتناگل؛ پرفسور داروسازی در بیمارستان عمومی وین عدم علاقه:به جزاعی ‎ ‏ا م ا ا ‎Ren ORV Ta OU. 0 Res npe‏ ‎Rome Ent Shee Meee oe‏ رز[ اعطاى بورس مطالعاتى در سال 1888 و كار كردن با شاركوت؛ ‎CR We Seat Sl Eer]‏ ات ا ل 1 ابهات هیستری و هیپنوتیزم ‎Rr Cee eee eee) ‎

صفحه 5:
‎E el ener se‏ ك2 ‎_ ‎1882-3 ‎cee ieee ‏ل ا‎ aa recy eer eer eye reece ch ‎FAP sre CNG STRSTR TSEC Te NU ye ROM TNT. mower ‎1 ‏ين‎ tones Ce te BE 5D Cte 9 SE Sa ho eS ‏ترس از آب ‏روش درمان بروثر ‎

صفحه 6:
فرويد. نظريات و رويدادهاى زندكى ۱۸۹۲-۹۶ به نظر روش روان ياكسازى بروثر كارساز بود. * فروید هنوز تردید داشت: [0 UL eee nO aC NY Serer SEO a = ovr PRUE cd Ry ed eee erie [| Recor nL LEST COTS Ue i ا ات ‎Beers rene can ie eee‏ * رهاسازى هيينوتيزم توسط فرويد ابداع تكنيك فشار تلوری اغوا (خاطره فراموش شده)

صفحه 7:
فرويد. نظريات و رويدادهاى زندكى ابداع روانکاوی در سال ۱۸۹۶

صفحه 8:
۰۵ ‎E el ener se‏ ك2 ‏مايل ‏مرك يدر ل ‎UE‏ ‎at ad‏ ا ل ‎eC De eMC ROL MOD‏ ‎ee iid‏ مي ل ‎Rowe Recaro Spek rec Tee Cl‏ * خواب پاسخ ضمیر ناخودآگاه است. 9 ۱ اا 010000 اا ا 0000 ف ‎Re cmrr‏ ل ا ا هنوز تحليل مسئله ساده نيست. ‎

صفحه 9:
تقسيم بندى روان و سطح هشيارى انسان Proce bc bc mined ‏ل ا‎ ooo a eo ‏خودآگاه یسا‎ -۱ AONE ESRC Ca CRI Gl Pen ClO a ear SS 1 Arca Sey | ed ‏ل‎ ‎Cesena re) FIPreae ese rarer Pes ROMY PUFF UMN EN ore) Icio ot pai eeee eFC T eS Eg ‏ل‎ Rl tn Renee Seis Sie nee ne aaa el Se Sere ene Ley heel Le Sore Cer ‏بودن. اضطراب آور بودن. آسیب زا‎ ere rope yy ۱ SRE cs Bee iy easee aren eee OSS Es) 6 Br i Soke center Cieere

صفحه 10:
* دسترسی مستقیم به محتویات ضمیر ناخودآگاه امکان پذیر نیست. رب ‎pa‏ ‏ا ا ل م " به باور فرويد بهترين راه دستيابى به ناخوداكاه تحليل روياهاى فرد است. ا م 0 0

صفحه 11:
شخصیت از دیدگاه فروید لا نهاد يا او لا خود يا من 5 لس فراخود يا فرامن

صفحه 12:
«نهاد با او » ا ‎ne er Uc ene) Nee‏ ۳ میباشد. ‎at‏ ال ا ۱ ۱ ‎Ree a‏ * لین بخش از شخصیت خودخواه. غیر منطقی. احساساتی و لذت جو بوده و نسبت به نیازها و خواسته های دیگران و همچنین واقعیات بی اعتناست. ا ا ل © " نهاد تابع هيج ضابطه اى نيست. " نهاد را ميتوان نفس اماره خواند.

صفحه 13:
« خود يا من « ا الا ا ا Re mre ‏ل ل‎ Et ke os log PRC eM eid oee ewe Ch an eT Oey ‏واقعی فراهم آید. به تاخیر می اندازد.‎ م ل 0 3 ‏ا اللا ا ا ا ا ل‎ ge sire) ۱ are Ease] Se tae ee TS a leet eee Ll ‏ميكوشد با لحاظ شرايط و محدوديتهاى محيط و واقعيات ميان اين دو‎ 1 0 Pes | PCH I see ry

صفحه 14:
« فراخود با فرامن » ee ee RCS ee Re Reade Sv Ree) eRe eld SSE oe) oats ee Re ‏ا‎ ‎0 eRe SSE NCS CSS ‏ا‎ 0 ES eS or PAP e Can pescanres pear eh Tis Por Pee CN FCRN HN aera espe) ‏شهولنی. خودخواهلنه و لجام گسیخته نهاد. بوبیُه آنهلیی که از سوی جامعه منع‎ اه او ا ا ا زورب ‎ed tt ed dl‏ ل ا ا ا ا ا ل ‎ete‏ 0

صفحه 15:
نیروی نهاد به مرآتب بیشتر از خود و فراخود است و خود و فراخود در حقیقت انرژی خود را از آن تامین میکنند. فراخود به جاى ارضاى نيازهاى نهاد سعى ميكند آنها را صرفاً سركوب كرده و به ناخودآكاه انتقال دهد. ORCS Ses ‏ا ا ا‎ ey ete ey kel ‏ل ل ا ل‎ Le here EBL ‏درق است تشكيل نافته الست‎ میل جنسی مهمترین جزء اروس و خشونت مهمترین جزء تاناتوس است.

صفحه 16:
تست روانشناسى اولويت فرويد ا ا ‎ae al‏ ا ‏'- يكى درب خانه را مى زند و صدايتان مى كند. | ‎i 2‏ ‎ ‎ ‏رد هر ۱ ‎ ‏۰ اولوبت های خود را تعیین کنید ‎

صفحه 17:
پاسخ تست ۱- زنگ تلفن. نشانه شغل و کار شماست. ۲- گربه بچه. نشان دهنده خانواده است. ۳- زنگ در خانه . نشان دهنده دوستان شماست. ۴- لباس ها. نشان دهنده پول است. ل ل ل

صفحه 18:
مراحل رشد روانی- جنسی فروید 1 Oey reed ea har oe Over SPRUE SEER. HT aU ‏مى كيرد.‎ ار را اس ‎ene ms Seer Tal)‏ 0 نظریه و فرويد اعتقاد داشت كه شخصيت انسانها طى يك سرى مراحل دوران ل ۱۳ ناحيههاى تحريك يذير خاصى متمركز مىشود. اين انرى روانى- نل )ا تريشت ملرة4يةه عنوان نيروى .محركى كله در يشت رفتارها ‎Rue) ee eee Rome Sehr SOB EC)‏

صفحه 19:
مرحله دهانى (از تولد نا دو سالكى) در خلال اين مرحله. تنها راه تعلمل نوزاهبا جهان خارج از طريق دهان است ‎BO)‏ ل ا ‎leat‏ ال ل ا ا ام م فعالیت‌های ارضاء کننده‌ای نظیر مکیدن و مزه کردن. لذت می‌برد. به دلیل ‎ete aed eee een OS ee Set ee aS eee‏ 00 | رشد مى يابد. م ل ا ا ا ل ا ‎ee‏ ‏ل يت اگر تثبیت در لین مرحله اتفاق افتد. 2 ا که فرد در آینده‌با ‎eben‏ ۱ ‎ae ie ent Ieee noe cg‏ 1 ناخن جويدن منجر شود.

صفحه 20:
مرحله مقعدی (از دو تا سه سالگی) 1 ete tones ae Bese ۱ ‏ل ا ا‎ ere Cee wee shee a) ‏بكيرد كه نيازهاى بدنى خود را كنترل كند. رشداين كنترل به حس‎ ‏استقلال و ييشرفت مىانجامد.‎ ا ۱ آداب دستشويى رفتن دارد. نخستين رويكرد. مستلزم ياداش و تشويق به ا ل م ۱ ‎ey‏ ا ل ا ا ا ل الا ا ل ات ا لان ‎Ye al Sel eS ca ree Co ool eae)‏ م ل ‎eee Ne Skee hee‏ ‎on) NCCES Sev SP Oe")‏ ا ا ل ‎RY‏ ‎Nhe en we ere Oe‏ ۱

صفحه 21:
مرحله آلتی (از چهار تا پنج سالگی) [0 Oe aN CORRE ‏ا‎ ‎0 SOP Tey error Fn en OE eee See ets eed Seer Se ee eee) fener uel ree) PRR Teeny) ‏رقیبی برای عاطفه مادر می‌کنند. «عقده‎ ‏ا ا ا ا ل ل ل‎ از طرف ديكر. بجه مىترسد كهبه خاطر لين احساس مورد تنبيه يدر قرار كيرد. 0 ee we ore 0 ee eR eS cl eee ee ee] ‏وس رت دس‎

صفحه 22:
نقد نظریه رشد روانی- جنسی فروید ای ۱ ا ا يت ل ركنا آزمایش علمی نظریه فروبد دشوار است. مفاهیمی چون «زیست ملیه» 1 ‎Pea OO ee Etre eco = Uae eat eel ts Seo ed‏ ‎aa Re Te eet ead)‏ ۱ ‎eS ee Sere rle Se Reeve ees}‏ ل بين دو متغير در نظر كرفت. ل اا ل ل ‎erred‏ ا ‎el ee‏ ل ل ا ل كك است. نه بر روی مشاهده واقعی و مطالعه کودکان.

صفحه 23:
ا ا خود برای رهایی از اضطراب ناشی از عدم تامین نیازهای نهاد. که برآورده سازی آنها مجازات و تنبیه از سوی جامعه و وجدان را بدنبال دارد. به یک سری مکانیسمهای 11100 خصوصيات مشترك تمام اين مكانيسمهاى دفاعى شامل: 0 ‏ا‎ ad ‎a Tae‏ ا ا ا ی ‏" محافظت از خود و ذهن خودآگاه و همچنین کاهش اضطراب. رنجش, درد. خشم. اندوه سرخوردگی واسترس میباشد. ‎Roe SD Coe lane eee ed BRC ICN See eee sli Soy aCe eae TS et eRe Ie evan ‏* محافظت خود انگاره از خجالتزدگی و احساس گناه نزد دیگران و حفظ آبرو

صفحه 24:
فروید (اواخر زندگی)

صفحه 25:
ere ry)

صفحه 26:
ا ا ا ل ‎Od Re co‏ مبانی متافیزیک. ولف و توبن (۲۰۰۶) ‎eee conn Cas i‏ ا هر ثانيهء فرصتى است دوباره براى تغيير كردن يادت باشه.

صفحه 27:
منابع * گوشه هایی از فلسفه زیگموند فروید (۱۲۵:/۵۱۱۱5۵۴۵1093.00۳0 * نظریه‌های رشد کودک ‎http/www.ravanyar.comichildpsychology‏ ۱ eae httpywww.iranianuk.comarticle * خلاصه ای از نظریه زیگموند فروید ‎http:/mohsenazizi.blogfa.com‏ ۱۸۱۹۵۰۲۱۱۸۵ ۱۵(۵۰۵۱۰ ۳۸۳۸۴۰۱۱۵۰۱۱۰۲ ۵۵/۵۵ ۹ ns * نظريه يرداز تجزيه و تحليل روانى (مكتب آناليزروانى) http./futurer-\-.mihanblog.com * نظریه روانکاوی شخصیت ۲۱۲۵:/۱۵۲۵۴۱65.۲05/۱0۲ * فروید به زبان ساده. نوشته ریچارد آپی نینا نری» ترجمه: پریساء انتشارات ۳

34,000 تومان