علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

آشنایی با مدل تعالی EFQM

ashnaee_ba_model_taali_EFQM

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با مدل تعالی EFQM”

آشنایی با مدل تعالی EFQM

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: ويرايش سال 20102شركت مهندسين مشاور كاين آشنايي با مدل تعالي

اسلاید 3: 3توجه مهممحتواي اين جزوه، كارگاه‌هاي آموزشي، فرم‌ها و پيوست‌هاي مربوطه، متعلق به شركت مهندسين مشاور کاين مي‌باشد.كلية حقوق چاپ و تكثير محفوظ است و هرگونه تكثير غير مجاز، ممنوع مي‌باشد.

اسلاید 4: 4خداوندا مردم شكر نعمت هاي تو مي كنند و من شكر بودن تو، چرا كه نعمت بودن توست. دكتر علي شريعتي

اسلاید 5: 5 تاريخچه معرفي بنياد EFQM ضرورت مدل مفاهيم اصول تعالي مدل EFQM ارتباط بين اصول تعالي و مدل EFQM ابزارهاي ارزيابي (RADAR LOGIC) خودارزيابي (SELF-ASSESSMENT)فهرست مطالب

اسلاید 6: 6 سازمان برتر و سرآمد چگونه سازماني است؟ معيارهايي كه بر رفتارهاي آنها حاكم مي باشند، چيستند؟به نظر شما :

اسلاید 7: 7MEASUREMENT ,ANALYSIS &IMPROVEMENT تحليل سيستمي سازمانRESOURCESPRODUCT/SERVICESUPPLIERRequirementsCustomerPROCESS1PROCESS2PROCESS3PROCESS4PROCESS7LEADERKPI

اسلاید 8: 8تعريف يك سازمان سرآمد:سازمانهايي كه فرايندها، مصرف منابع و به طور كلي تمام توان خويش را در راستاي تحقق نيازمنديهاي ذينفعان خود هدايت مي كنند.سازمانهايي كه تلاش مي كنند با بدست آوردن خروجي هاي مثبت ناشي از عملكرد خويش، رضايتمندي ذينفعان خود را تا حد ممكن فراهم آورند.

اسلاید 9: 9 افزايش آگاهي عمومي نسبت به اهميت كيفيت و ضرورت توجه بيش از پيش به آن در سطح جامعه با در اختيار داشتن يك متدولوژي اجرايي علمي . امكان ارزيابي سازمانها بر اساس معيارهاي علمي ارزيابي عملكرد. امكان خودارزيابي سيستماتيك توسط سازمان‌ها و شناخت نقاط قوت و ضعف خويش و همچنين مقايسه با ساير سازمانها. امكان شناسايي دستاوردهاي موفق سازمانها در زمينه بهبود كيفيت و معرفي آنها به ساير سازمانها به منظور الگو برداري .ضرورت مدل

اسلاید 10: 10ضرورت مدل ايجاد انگيزه رقابت در سازمانها براي بهبود دائمي كيفيت فرايندها ، محصولات و خدمات توليدي . شناسايي و معرفي سازمانهاي برتر و سرآمد و ارج نهادن به تلاش آنها. افزايش توان رقابت پذيري سازمانها در سطح بين المللي و همچنين افزايش سازگاري آنها با ابزارهاي منطقه‌اي و بين المللي . افزايش سطح بهره وري و دستيابي به موفقيت‌هاي پايدار اقتصادي .

اسلاید 11: 11 از جمله مهمترين مدلهاي سرآمدي مي توان به مدلهاي زير اشاره كرد: مدل دمينگ (ژاپن)مدل مالكوم بالدريج (امريكا)مدل EFQM (اروپا)

اسلاید 12: 12 جايزه دمينگ(ژاپن)جايزه كيفيت اروپاجايزه ملي كيفيت مالكوم بالدريج(آمريكا)مشهورترين جوايز كيفيت:

اسلاید 13: 13 جايزه دمينگ: در سال 1951 به پيشنهاد آقاي كنچي كوياناگي (Kenchi Koyanagi) ، توسط اتحاديه مهندسين و دانشمندان ژاپني (JUSE) به يادبود خدمات برجسته دكتر دمينگ ايجاد شده است.جايزه دمينگ Deming Prize

اسلاید 14: 14 آغاز بكار در سال 1987 با امضاي قانون شماره 107-100 توسط رونالد ريگان.جايزه ملي كيفيت مالكوم بالدريج امريكا4اطلاعات و تجزيه و تحليل آن5تمركز برمنابعانساني3تمركز برمشتري و بازار7نتايجكسب وكار2طرح ريزياستراتژيك1رهبري6مديريتفرآيندنماي سازماني : محيط ، روابط و چالشها

اسلاید 15: 15 جايزه كيفيت اروپا EFQM - آغاز بكار در سال 1991 توسط بنياد مديريت كيفيت اروپا

اسلاید 16: 16Network of 25 NPOsAustrian Association for QualityBbest (Belgium)Center for Ledelse (Denmark)Center for Excellence FinlandMouvement Français pour la QualitéDGQ Deutsche Gesellschaft für Qualität (Germany)Hellenic Management Association (Greece)Associazione Italiana per la QualitàExcellence NorwayAssociaçao Portuguesa para a QualidadeClub Géstion de Calidad (Spain)Swedish Institute for QualitySwiss Association for Promotion of QualityTurkish Society for QualityBritish Quality FoundationCentre for Competitiveness (Northern Excellence)Quality Scotland FoundationWales Quality CentreExcellence IrelandCzech Society for Quality (New!)Hungarian Quality Development Centre (New!)Polish Centre for Testing and Certification (New!)Metrology Institute of the Republic of Slovenia (New!)Ukrainian Association for Quality (New!) کشورهاي مشاركت كننده در EFQM

اسلاید 17: 17EFQM يك چارچوب و الگوي خود ارزيابي است كه موجب حركت و هدايت فعاليتهاي بهبود مستمر مي‌گردديك استاندارد مديريت كيفيت نيستيك ابزارمميزي نيستتوجه داشته باشيد EFQMمدل EFQM يك رويكرد استقرار مديريت كيفيت جامع (TQM) است.مدل سرآمدي EFQM چيست ؟

اسلاید 18: 18به منظور نشان دادن تصويري واقعي از كيفيت فعاليت‌هاي سازمانبه منظور شناسايي حوزه‌هاي تمركز فعاليت‌هاي بهبودبه منظور ساماندهي طرح‌هاي بهبود در چارچوبي واحدبه منظور تشويق يادگيري از طريق بهينه‌كاوي‌هاي داخلي و خارجيبه منظور درك محرك‌هايي كه موجب نتايج كسب وكار مي‌شوندبه منظور ايجاد زبان مشتركبه منظور گذر از « يا » به « و » در دستيابي به نتايجبه منظور ايجاد تعادل بين ذينفعان مختلفدلايل استفاده سازمانها از مدل EFQM

اسلاید 19: 19بيش از 70 كشور داراي برنامه جايزه ملي كيفيت هستند !كشورهاي داراي برنامه جايزه ملي كيفيتكشورهاي فاقد برنامه جايزه ملي كيفيتضرورت جايزه ملي کيفيت ايران

اسلاید 20: 20جايزه ملي كيفيت ايران، جايزه‌اي است ملي كه در يكصد و دومين جلسه شوراي عالي استاندارد به تصويب رسيد.تاريخ اعطاء جايزه: در روز 18 آبان هر سال مصادف با روز ملي كيفيت توسط رياست محترم جمهوري اسلامي ايران به برترين و سرآمد‌ترين سازمانهاي ايراني حائز شرايط در بخش‌هاي مختلف كشور كه در زمينه ارتقاء كيفيت و سرآمدي كسب و كار فعاليت‌هاي چشمگيري را انجام داده‌اند، اعطاء مي‌گردد. جايزه ملي كيفيت ايران

اسلاید 21: 21نخستين دوره جايزه ملي بهره وري و تعالي سازماني از طرف وزارت صنايع و معادن وبا هماهنگي سازمان ملي بهره وري ايران در سال 1382 به اجرا در آمد.اهداف : به منظور ارتقاء سطح مديريت سازمانها استقرار سيستم هاي مديريت كيفيت افزايش بهره وري و گسترش مفاهيم تعالي سازماني ايجاد فضاي رقابتي براي تعالي سازمانها ايجاد فضاي لازم براي تبادل تجربيات موفق سازمانهاجايزه ملي بهره وري و تعالي سازماني

اسلاید 22: 22مدل تعاليEFQM

اسلاید 23: 23منطق رادار (RADAR Logic)مفاهيم بنيادين تعالي(Fundamental Concepts)ارزيابي بيروني(External Assessment)خود ارزيابي سازماني(Organizational Self-Assessment)مولفه هاي اصلي تعالي سازمانيمعيارهاي مدل تعالي(The EAQM Excellence Model)عملکرد برتر پايدار که در آن انتظارات تمامي ذينفعان محقق شده يا از آنها فراتر رفته است.

اسلاید 24: 24ارزشها و مفاهيم محوري جايزه كيفيت اروپاکسب نتايج متوازنAchieving balanced resultsارزش افزايي براي مشتريانAdding Value for Customersرهبری با دوراندیشی، الهام بخشی و يکپارچگيLeading with Vision, Inspiration & Integrityمديريت به وسیله فرايندهاManaging by Processesموفقیت از طریق کارکنانSucceeding through Peopleمسئوليت پذير براي آينده پايدارTaking Responsibility for a Sustainable Futureپرورش خلاقيت و نوآوريNurturing, Creativity & Innovationايجاد شراکت هاBuilding Partnerships

اسلاید 25: مفاهیم بنیادی در ویرایش جدیدبرای اولین باری است که ارتباطی مستقیم و پایدار بین هر یک از 8 مفهوم و هرکدام از 32 معیار ایجاد شده استآنچه تغییر نکرده است این است که مفاهیم بنیادی روشی منحصر بفرد و کارآمد برای تبیین وضعیت سرآمدی به صورت همه جانبه می باشد. همچنین این 8 مفهوم بدون ترتیب خاصی هستند و از نظر وزن و اهمیت، ترتیب خاصی را دنبال نمی کنند. اینکه کدام مفهوم بیشترین اهمیت را دارد، بستگی به وضعیت جاری و محیط مخصوص سازمان دارد و اینکه در آینده در نظر دارد به چه جایگاهی برسد.

اسلاید 26: معرفي مفاهيم بنيادين تعالي1. دستیابی به نتایج متوازنسازمانهاي متعالي از طريق برنامه‌ريزي و دستيابي به مجموعه‌اي متوازن از نتايج که نيازهاي کوتاه مدت ذينفعان را برآورده کرده و يا در مواردی فراتر مي‌رود، مأموريت خود را محقق ساخته و به سوي چشم انداز پيش مي روند.

اسلاید 27: معرفي مفاهيم بنيادين تعالي2. ارزش افزائی برای مشتریانسازمان های متعالی مشتریان را علت اصلی وجودی خود می دانند و تلاش می کنند تا از طریق درک و پیشبینی نیازها و انتظارات آنها برایشان نوآوری و خلق ارزش نمایند.

اسلاید 28: معرفي مفاهيم بنيادين تعالي3. رهبری با دوراندیشی، الهام بخشی و درستیسازمان های متعالی رهبرانی دارند که آینده را به تصویر کشیده و آن را محقق می سازند و به عنوان الگو برای ارزش ها و اخلاق سازمانی، ایفای نقش می کنند.

اسلاید 29: معرفي مفاهيم بنيادين تعالي4. مدیریت از طریق فرآیندهاسازمان های متعالی از طریق فرآیندهای ساخت یافته و همسو با استراتژی ها و با بهره گیری از تصمیم گیری مبتنی بر واقعیت ها مدیریت می شوند تا نتایجی متوازن و پایدار را خلق کنند.

اسلاید 30: معرفي مفاهيم بنيادين تعالي5. موفقیت از طریق کارکنانسازمان های متعالی کارکنان خود را ارج می نهند و فرهنگ توانمندسازی را برای دستیابی متوازن به اهداف سازمانی و شخصی ایجاد می کنند.

اسلاید 31: معرفي مفاهيم بنيادين تعالي6. پرورش خلاقیت و نوآوریسازمانهای متعالی از طریق نوآوری مستمر که به واسطه تحت کنترل درآوردن خلاقیت ذینفعان حاصل می‌گردد، نسبت به افزایش ارزش افزوده و توسعه عملکرد خود اقدام می نمایند.

اسلاید 32: معرفي مفاهيم بنيادين تعالي7. ایجاد شراکت هاسازمان های متعالی برای کسب اطمینان از موفقیت دوجانبه، با انواع شرکا روابط مبتنی بر اعتماد را جستجو، ایجاد و حفظ می کنند. این شراکت ها می تواند به طور مثال با مشتریان، جامعه، تامین کنندگان کلیدی، نهادهای آموزشی و سازمان های غیردولتی شکل بگیرد.

اسلاید 33: معرفي مفاهيم بنيادين تعالي8. مسئولیت پذیری برای آینده ای پایدارسازمان های متعالی الگوی ذهنی مبتنی بر اخلاق، ارزش های شفاف و بالاترین استانداردها را برای رفتار سازمانی، درون فرهنگ خود جای داده اند که این موارد آنها را قادر می سازد تا برای پایداری اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی تلاش کنند.

اسلاید 34: 34 اين مـدل غير تجويزي كه ساختار آن بر پايه ارزشهاي هشت گانه ودر مدل برتري نه ناحيه شكل يافته است بر پايه اين فرضيه استوار شده است كه: نتايج برتري در رابطه با عملكرد، مشتري، پرسنل و جامعه، از طريق تحقق رهبري، استراتژي، پرسنل، شراكتها و منابع، و فرايندها قابل دستيابي است.EFQM مدل تعالي

اسلاید 35: 35EFQM مدل برتري

اسلاید 36: 361رهبري 9نتايج كليدي1e 1d 1c 1b 1a 9b 9a ساختار مدل

اسلاید 37: 37EFQM مدل برتري

اسلاید 38: نگاهی به تغییرات اعمال شده در 9 معیار: نامگذاری بهتر پایداری درونی بیشترهمپوشانی کمترمحتوای به روز شده وزن دهی متعادل تر

اسلاید 39: 39 سازمان‌هاي متعالي رهبراني دارند كه آينده را به تصوير كشيده و آنرا محقق مي‌سازند و همواره به عنوان الگو براي ارزش‌ها و اخلاق سازماني، ايفاي نقش مي‌كنند و الهم بخش اعتماد هستند. آنها انعطاف پذيرند و سازمان را قادر مي‌سازند تا براي حصول اطمينان از موفقيت مداوم سازمان، آينده را به موقع پيش بيني كرده و عكس العمل نشان دهد.1- رهبري تعريف

اسلاید 40: معيارهاي رهبري 1a-رهبران ماموريت، چشم انداز، ارزش‌ها و اخلاقيات را ايجاد كرده، توسعه داده و خود به عنوان الگو عمل مي‌كنند.1b- رهبران، سيستم مديريت سازمان وعملكرد آن را تعريف،  پايش، بازنگري و هدايت كرده و بهبود مي‌دهند.1c- رهبران با ذي‌نفعان بيروني فعالانه در تعامل هستند.1d- رهبران با همراهي كاركنان سازمان، فرهنگ تعالي را تقويت مي‌كنند.1e- رهبران اطمينان مي‌يابند كه سازمان منعطف است و تحول در آن به صورت اثربخش مديريت مي‌شود.

اسلاید 41: 41ارتباط و تعامل معيارهاي فرعي 1-1مقصد، جهت‌گيري وفرهنگ سرآمدي1-5اطمينان از اثربخش بودن تحولات سازماني 1-2ايجاد و اجراي سيستم‌هايمديريت سازمان1-3تعامل با مشتريان،شركا و جامعهايجاد تغييرات و تحولاتتقويت رفتار1-4همراهي كاركنان وتقويت فرهنگ تعالي

اسلاید 42: 42سازمان‌هاي متعالي، ماموريت و چشم انداز خود را از طريق توسعه يك استراتژي متمركز بر ذي‌نفعان به اجرا در مي‌آورند. خط‌مشي‌ها، برنامه‌ها، اهداف و فرآيندها براي تحقق استراتژي، توسعه يافته و جاري مي‌شوند.2- استراتژي تعريف

اسلاید 43: 43معيارهاي استراتژي 2a-استراتژي، مبتني بر درك نيازها و انتظارات توأمان ذي‌نفعان و محيط بيروني است.2b- استراتژي مبتني بر درك قابليت‌ها و عملكرد دروني است.2c- استراتژي و خط‌مشي‌هاي پشتيبان توسعه يافته، بازنگري و به روز مي‌شود.2d- استراتژي و خط‌مشي‌هاي پشتيبان در ميان گذاشته شده، اجرا و پايش مي‌شوند.

اسلاید 44: 44ارتباط و تعامل معيارهاي فرعي 2-1نيازها و انتظارات ذينفعان و محيط بيروني 2-2درك قابليت‌ها وعملكرد دروني2-3ايجاد ، بازنگري و به روز كردن استراتژي2-4اجرا و پايش استراتژيدرونداد‌ايجاداستراتژي جاري كردناستراتژي

اسلاید 45: 45سازمان‌هاي متعالي كاركنان خود را ارج مي‌‌نهند و فرهنگي را ايجاد مي‌كنند كه دستيابي به اهداف سازماني و شخصي در بردارنده منافع طرفين، ميسر شود. آنها قابليت‌هاي كاركنان خود را توسعه داده و عدالت و برابري را ترويج مي‌‌دهند. اين سازمان‌ها با كاركنان خود به گونه‌اي ارتباط برقرار كرده و ايشان را مورد تشويق، قدرداني و مراقبت قرار مي‌دهند كه آنها را برانگيزانند، در آنها تعهد ايجاد كرده و قادرشان سازند تا از مهارت‌ها و دانش خود در راستاي منافع سازمان استفاده كنند.3- کارکنانتعريف

اسلاید 46: معيارهاي کارکنان3a-برنامه‌هاي كاركنان استراتژي سازمان را پشتيباني مي‌كند.3b- دانش و قابليت‌هاي كاركنان توسعه مي‌يابد.3c- كاركنان همسو شده، مشاركت داده شده و توانمند مي‌شوند.3d- كاركنان در سراسر سازمان به طور اثربخش ارتباط برقرار مي‌كنند.3e- كاركنان تشويق، قدرداني و مراقبت مي‌شوند.

اسلاید 47: 47ارتباط و تعامل معيارهاي فرعي 3-1 برنامه‌ريزيمنابع انساني3-5 تشويق ، قدرداني و مراقبت 3-2 دانش و قابليت هاي كاركنان3-3 مشاركت و توان افزايي3-4 ارتباط دو سويه ( متقابل )محيط مناسبتمركز بر توانايي‌ها با توجه به اهدافاقدام

اسلاید 48: 48سازمان‌هاي متعالي شراكت‌هاي بيروني، تامين‌كنندگان و منابع دروني را به منظور پشتيباني از استراتژي و خط‌مشي‌ها و اجراي اثربخش فرآيندها، برنامه‌ريزي و مديريت مي‌كنند. اين سازمان‌ها از مديريت اثربخش پيامدهاي زيست محيطي و اجتماعي توسط آنها (شراكت‌هاي بيروني، تامين كنندگان و منابع دروني) اطمينان مي‌يابند.4- شراكتها و منابع تعريف

اسلاید 49: 49معيارهاي شراکت ها و منابع4a-شركا و تامين كنندگان براي منافع پايدار مديريت مي‌شوند.4b- منابع مالي براي تضمين موفقيت پايدار مديريت مي‌شوند.4c- ساختمان‌ها، تجهيزات، مواد و منابع طبيعي به روشي پايدار مديريت مي‌شوند.4d- تكنولوژي براي پشتيباني از تحقق استراتژي مديريت مي‌شوند.4e- اطلاعات و دانش براي پشتيباني از تصميم گيري اثربخش و ايجاد قابليت سازماني، مديريت مي‌شوند.

اسلاید 50: 50ارتباط و تعامل معيارهاي فرعي 2استراتژي4-1 شرکا و تامين کنندگان 4-2 منابع مالي 4-3 ساختمانها، تجهيزات، مواد و منابع طبيعي4-4 تکنولوژي 4-5 اطلاعات و دانش همسوسازيهمسوسازيهمسوسازيهمسوسازيهمسوسازي

اسلاید 51: 51سازمان‌هاي متعالي فرآيندها، محصولات و خدمات خود را به منظور خلق ارزش فزاينده براي مشتريان و ساير ذي‌نفعان خود طراحي و مديريت كرده و بهبود مي‌بخشند.5- فرايند‌ها، محصولات و خدمات تعريف

اسلاید 52: 52معيارهاي فرايند‌ها، محصولات و خدمات 5a-فرآيندها به منظور بهينه سازي ارزش براي ذي‌ نفعان، طراحي و مديريت مي‌شوند.5b- محصولات و خدمات به منظور خلق ارزش بهينه براي مشتريان توسعه مي‌يابند.5c- محصولات و خدمات به طور اثربخش ترويج و بازاريابي مي‌شوند.5d- محصولات و خدمات توليد، تحويل و مديريت مي‌شوند.5e- روابط با مشتريان مديريت شده و ارتقا مي‌يابد.

اسلاید 53: 53ارتباط و تعامل معيارهاي فرعي 5-1طراحيو مديريت فرايندهامديريت فرايندهامحصولات و خدمات5-3ترويجوبازاريابي5-4توليد،تحويل وخدمات پساز فروش5-5روابط با مشتريانمديريت و توسعه6نتايجمشتريان5-2توسعهمحصولاتو خدمات

اسلاید 54: 54سازمان‌هاي متعالي:مجموعه‌‌اي از شاخص عملكردي و دستاوردهاي مرتبط را به منظور تعيين جاري سازي موفق استراتژي و خط‌‌مشي هاي پشتيبان مبتني بر نيازها و انتظارات مشتريان، توسعه داده و در مورد آن‌ها توافق مي‌كنند.اهداف روشني را مبتني بر نيازها و انتظارات مشتريان، همسو با استراتژي اتخاذ شده، براي نتايج كليدي تعيين مي‌كنند.نتايج خوبي از مشتريان با روند مثبت يا پايدار، حداقل براي يك دوره سه ساله، نشان مي‌دهند.دلايل اصلي و محرك‌هاي روندهاي مشاهده شده و تاثيري كه اين نتايج بر ساير شاخص‌هاي عملكردي و دستاوردهاي مرتبط دارند را به وضوح درك مي‌كنند.عملكرد و نتايج آينده  را پيش بيني مي‌كنند.درك مي‌كنند كه چگونه نتايج كليدي كه به آنها دست يافته اند را باسازمان‌هاي مشابه مقايسه كرده و از اين داده ها در جايي كه كاربرد دارد، براي هدف گذاري استفاده نمايند.نتايج را براي درك تجارب، نيازها و انتظارات گروه‌هاي خاص مشتريان، بخش بندي مي‌كنند.6- نتايج مشتري تعريف

اسلاید 55: 55نتايج مشتري.. شاخصهاي برداشتي6a.. شاخصهاي عملكردي6b  شهرت و تصوير سازمان ارزش محصولات و خدمات تحويل محصولات و خدمات خدمات و پشتيباني  مشتريان و روابط با آنها وفاداري مشتريان و تعامل فعال با آنها تحويل محصولات و خدمات خدمات و پشتيباني مشتري و روابط با آنها شكايات و تشكرها قدرداني‌هاي بيروني

اسلاید 56: 56ارتباط و تعامل معيارهاي فرعي 6-2 شاخص‌هاي عملكرد سنجش‌هاي داخلي6-1 شاخص‌هاي برداشتي ديدگاه مشتريانعملكرد بازخور

اسلاید 57: 577- نتايج کارکنانسازمان‌هاي متعالي: مجموعه‌‌اي از شاخص هاي عملكردي و دستاوردهاي مرتبط را به منظور تعيين جاري ساز ي موفق استراتژي و خط‌مشي‌هاي پشتيبان مبتني بر نيازها و انتظارات كاركنان خود، توسعه داده و در مورد آنها توافق مي‌كنند. اهداف روشني را مبتني بر نيازها و انتظارات كاركنان، همسو با استراتژي اتخاذ شده، براي نتايج كليدي تعيين مي‌كنند. نتايج خوبي از كاركنان با روند مثبت يا پايدار، حداقل براي يك دوره سه ساله، نشان مي‌دهند. دلايل اصلي و محرك‌هاي روندهاي مشاهده شده و تاثيري كه اين نتايج بر ساير شاخص‌هاي عملكرد و دستاوردهاي مرتبط دارند را به وضوح درك مي‌كنند. عملكرد و نتايج آينده را پيش بيني مي‌كنند. و....

اسلاید 58: 58نتايج کارکنان.. شاخصهاي استنباطي7a.. شاخصهاي عملكردي7bرضايت، مشاركت و تعامل فعالاحساس افتخار و ارضارهبري و مديريتهدف‌گذاري، مديريت شايستگي‌ها و عملكردتوسعه شايستگي‌ها، كارراهه شغلي و آموزشارتباطات اثربخش و ...مشاركت و تعامل فعالهدف‌گذاري، مديريت شايستگي‌ها و عملكردعملكرد رهبريتوسعه كارراهه شغلي و آموزشارتباطات دروني

اسلاید 59: 59ارتباط و تعامل معيارهاي فرعي 7-2 شاخص‌هاي عملكرد سنجش‌هاي داخلي7-1 شاخص‌هاي برداشتي ديدگاه كاركنانعملكرد بازخور

اسلاید 60: 608- نتايج جامعه سازمان‌هاي متعالي: مجموعه‌‌اي از شاخص هاي عملكردي و دستاوردهاي مرتبط را به منظور تعيين جاري ساز ي موفق استراتژي اجتماعي و زيست محيطي و خط‌مشي‌هاي مرتبط، مبتني بر نيازها و انتظارات ذي‌نفعان بيروني مربوطه، توسعه داده و در مورد آن‌ها توافق مي‌كنند. اهداف روشني را مبتني بر نيازها و انتظارات ذي‌نفعان بيروني، همسو با استراتژي اتخاذ شده، براي نتايج كليدي تعيين مي‌كنند. نتايج خوبي از جامعه با روند مثبت يا پايدار، حداقل براي يك دوره سه ساله، نشان مي‌دهند. دلايل اصلي و محرك‌هاي روندهاي مشاهده شده و تاثيري كه اين نتايج بر ساير شاخص‌هاي عملكرد و دستاوردهاي مرتبط دارند را به وضوح درك مي‌كنند. عملكرد و نتايج آينده را  پيش بيني مي‌كنند. و ...

اسلاید 61: 61نتايج جامعه.. شاخصهاي برداشتي8a.. شاخصهاي عملكردي8b پيامد‌هاي زيست محيطي تصوير و شهرت سازمان پيامدهاي اجتماعي پيامدهاي محيط كار عملكرد زيست محيطي پيروي از مقرارت و حاكميت عملكرد اجتماعي عملكرد ايمني و بهداشتي عملكرد منبع يابي  و تداركات مسئولانه

اسلاید 62: 62ارتباط و تعامل معيارهاي فرعي 4شراكتها و منابع5فرايندها، محصولاتو خدمات8-2 شاخص‌هاي عملكرد سنجش‌هاي داخلي8-1 شاخص‌هاي برداشتي ديدگاه جامعهعملكرد بازخور

اسلاید 63: 639- نتايج كليديسازمان‌هاي متعالي: مجموعه‌‌اي از نتايج كليدي مالي و غير مالي را به منظور جاري سازي موفق استراتژي و خط مشي هاي پشتيبان مبتني بر نياز ها و انتظارات ذي نفعان كليدي، توسعه داده و در مورد آن ها توافق مي كنند. هداف روشني را مبتني بر نيازها و انتظارات ذي نفعان كليدي، همسو با استراتژي اتخاذ شده، براي نتايج كليدي تعيين مي‌كنند. نتايج كليدي خوب را با روندي مثبت يا پايدار، حداقل براي يك دوره سه ساله نشان مي‌‌دهند. دلايل اصلي و محرك‌هاي روندهاي مشاهده شده و تاثيري كه اين نتايج بر ساير شاخص‌هاي عملكردي و دستاوردهاي مرتبط دارند را به روشني درك مي‌كنند. عملكرد و نتايج آينده را پيش بيني مي‌كنند.درك مي‌كنند كه چگونه نتايج كليدي كه به آنها دست يافته‌اند را با سازمان‌هاي مشابه مقايسه كرده و از اين داده‌ها در جايي كه كاربرد دارد، براي هدف گذاري استفاده نمايند.نتايج را براي درك سطوح عملكردي و دستاوردهاي استراتژيك حاصله درون حوزه‌هاي خاص سازمان بخش‌بندي مي‌كنند.

اسلاید 64: 64نتايج كليدي عملكرد. دستاوردهاي كليدي 9a. شاخصهاي‌كليدي عملكرد 9b دستاوردهاي مالي عملكرد در مقايسه با بودجه حجم محصولات يا خدمات كليدي تحويلي دستاوردهاي كليدي فرآيندها شاخص‌هاي عملكرد مالي هزينه‌هاي پروژه شاخص‌هاي عملكرد فرآيندهاي كليدي عملكرد شركا و تامين كنندگان تكنولوژي، اطلاعات و دانش

اسلاید 65: 65ارتباط و تعامل معيارهاي فرعي 2استراتژي 4شراكتها و منابع 5 فرايندها محصولات و خدمات 9-2 شاخص‌هاي كليديسنجش‌هاي داخلي9-1 دستاورد‌هاي كليديسنجش‌هاي دستاوردهاپيش‌بيني‌ها دستيابي به برنامه

اسلاید 66: 66 خود ارزيابي در مدل تعالي EFQM

اسلاید 67: 67 خودارزيابي چيستخود ارزيابي يك بازنگري جامع، روشمند و منظم از فعاليت‌ها و دستاوردهاي يك سازمان با استفاده از مدل تعالي سازماني است.فرآيند خود ارزيابي، تشخيص صريح نقاط قوت و زمينه‌هايي كه قابل بهبود هستند را براي سازمان ممكن مي‌‌سازد. در ارزيابي و خود ارزيابي‌هاي اوليه، سازمان روند بهبود را طي دوره‌هاي عملياتي متوالي در درون خود مي‌سنجد و در سطوح بالاتر تعالي، اين كار را از طريق مقايسه خود با رقباي محلي، سازمان‌هاي الگو و سازمان‌هاي تراز اول در حرفه خود يا حرفه‌هاي مشابه در جهان صورت مي‌دهد.

اسلاید 68: 68تعيين دقيق نقاط قوت و نواحي قابل بهبود ارائه روشي سيستماتيك و مبتني بر واقعيت جهت ارزيابي سازمان و سنجش دوره اي آنايجاد زباني منطقي و چهار چوبي مناسب جهت اداره و بهبود سازمانتعليم عملي پرسنل سازمان با مفاهيم اصولي برتري سازماني و چگونگي ارتباط آن با مسؤليت‌هادرگير كردن تمامي پرسنل سازمان در تمامي سطوح و در فرايند بهبودفوايد خودارزيابي

اسلاید 69: 69 انجام ارزيابي با روشي كاملاً مرتبط با سطوح كلان و خرد سازمان شناسايي تجربيات خوب و مشاركت آنها با سازمانايجاد اين امكان كه سازمان بتواند خود را با ساير سازمانها بر اساس خواسته هاي مدلي شناخته شده و قابل قبول مقايسه نمايد .ايجاد هماهنگي در بهبودهاي مختلف در حين عمليات معمولي شركتايجاد فرصت بواسطه دست يابي به جايزه داخلي به منظور شناخت سطح پيشرفت ها و سطح پايداري بخشهاي سازمان آماده شدن براي دريافت جايزه كيفيت فوايد خودارزيابي

اسلاید 70: 70 ارزيابي عملکردعملکرد مناسب؟آيا پايا باقي مي ماند؟نياز به بهبودنمايش موفقيتارزيابي نتايج بدست آمدهنياز به درک ارزيابي جهت گيري هابرنامه ريزي نتايجانتخاب نوع تغييرفرآيندها و برنامه هاتغيير مراجعاجراي برنامه هابررسي نتايج

اسلاید 71: 71Self AssessmentModelProcessEvidenceTrainingStrengthsScoreAreasforImprovementActionPlanوروديها و خروجيهاي خودارزيابي

اسلاید 72: 72فرآيند خودارزيابيقدم هاي 1تا 8قدم 7شناسائي و اجراي اقداماتاصلاحيقدم 5هدايتخود ارزيابي قدم 4انتخاب و آموزش ارزيابانقدم 3برنامه‌ريزي براي اجراي خود ارزيابيقدم 2ايجاد و گسترش استراتژي ارتباطي قدم 1ايجادو حفظ حمايتها قدم 6بررسي دستآوردها و تعيين اولويت ها نظارت بر پيشرفت ها و بازنگري فرآيند خودارزيابيقدم 8

اسلاید 73: نتايج: مرتبط و قابل استفاده - محدوده - يکپارچگي - بخش بندي عملکرد - روندها - اهداف - مقايسه ها - علت هارويکرد: مناسبيکپارچهجاري سازي: اجرا شدهسيستماتيکارزيابي و اصلاح: اندازه گيرييادگيري و خلاقيتبهبود و نوآوريجاري سازي رويکردهاطرح ريزي و توسعه رويکردهانتايج مورد نظرارزيابي و اصلاح رويکردها و جاري سازي آنهامنطق رادار

اسلاید 74: 74منطق رادار بيان کننده اين است که سازمان به منظور انجام فعاليتها و رسيدن به نتايج مورد انتظار خود، بايد رويکردهايي داشته باشد که انها را مستقر سازد و با استفاده از فرايند يادگيري و نواوري، انها را از جنبه هاي مختلف بهبود دهد.منطق رادارRADAR

اسلاید 75: 75تعيين نتايج مورد نظرResultsطرح ريزي و توسعه رويكردهاApproachجاري سازيDeploymentارزيابي و اصلاحAssess & Refine منطق رادار

اسلاید 76: 76 RADAR قلب مدل EFQM و مبناي امتيازدهي به معيارهاي نه گانه مدل تعالي است. منطق رادار قابليت نشان دادن نقاط قوت و نواحي قابل بهبود در گستره سازمان را دارا و از کلمات زير تشکيل شده است: نتايج (Results) : مربوط به امتياز دهي معيارهاي نتايج رويکرد (Approach) : مربوط به امتياز دهي معيارهاي توانمندساز جاري سازي (Deployment) : مربوط به امتياز دهي معيارهاي توانمندساز ارزيابي و اصلاح (Assessment & Refnie) : مربوط به امتياز دهي معيارهاي توانمندسازمنطق رادار

اسلاید 77: 77به طور کلي بر اساس منطق رادار سازمان نياز دارد : نتايجي را که به عنوان بخشي از فرايند دستيابي به خط مشي و راهبردهاي خود هدف گذاري نموده است تعيين کند. مجموعه اي از رويکردهاي با ثبات و يکپارچه را که منجر به نتايج گردد، طرح ريزي و تدوين نمايد. رويکردها را به طريق نظام مند بگونه اي که از استقرار کامل اطمينان حاصل شود، جاري نمايد. رويکردها را ارزيابي و اصلاح نمايد.منطق رادار

اسلاید 78: 78 Questionnaire approach Matrix chart approach Workshop approach Pro Forma approach Award Simulation approach رويكرد پرسشنامهرويكرد ماتريسرويكرد كارگاهرويكرد پرفرمارويكرد روش جايزهروشهاي انجام خودارزيابي

اسلاید 79: 79تقسيم بندي روشهاي انجام خودارزيابيبر مبناي برداشت perception Based پرسشنامه Questionnaire ماتريس Matrix Chart

اسلاید 80: 80بر مبناي واقعيت Fact Based كارگاهي workshop پروفرما Proforma شبيه‌سازي جايزه Award Simulation تقسيم بندي روشهاي انجام خودارزيابي

اسلاید 81: 81Dream BigPlan WellAct Boldly

اسلاید 82: 82سرافراز و سربلند باشيداز همراهي شما سپاسگزارم

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید