سایر

آشنایی با انواع بایگانی اسناد در سازمان‌ها

ashnaee_ba_anvae_agahi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با انواع بایگانی اسناد در سازمان‌ها”

آشنایی با انواع بایگانی اسناد در سازمان‌ها

اسلاید 1: بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم

اسلاید 2: موضوعآشنایی با انواع بایگانی اسناد در سازمان‌ها 

اسلاید 3: 3/22مقدمهگسترش و توسعه فعاليتهاي سازمان و افزايش تبادلات سازماني باعث مي شود. اين امر معضلاتي چون دشواري دسترسي به اسناد، كندي بازيابي آنها و از همه مهم‌تر هزينه‌هاي سنگين نگهداري را دربر دارد. ازجمله پيامدهاي اين مسائل مي توان به صرف زمان زياد پرسنل در نگهداري و بازيابي اسناد، اشغال حجم زيادي از فضاي فيزيكي براي نگهداري از اين اسناد، نگراني هاي ناشي از حفظ و امنيت اسناد و هزينه هاي خريد و نگهداري تجهيزات مناسب براي بايگاني فيزيكي اسناد و... اشاره كرد.

اسلاید 4: اهداف بايگانيبايگاني به طور اجمالي در بردارنده دو هدف عمده است :الف) اسناد حاوي اطلاعاتي هستند كه سازمان هاي به وجود آورنده را ناگزير از مسئوليت پذيري و پاسخگويي مي كنند و از طرف ديگر به عنوان ابزاري موثر در دست مديران و هدايت مديريت محسوب مي‌شوند.ب) اسناد به عنوان مدرك در مراحل قانوني مورد توجه و استفاده قرار مي‌گيرند.4/22

اسلاید 5: روش‌های بايگاني از نظر جا و مكاناز نظر محل استقرار آن در سازمان‌ها به سه گونه تقسيم‌بندي گردد:الف- بايگاني متمركز (Centralized Files)در اين شيوه كه معمولاً در سازمان‌هاي كوچك و با تشكيلات محدود بايگاني كه كليه اسناد و مدارك سازمان و مؤسسه در يكجا متمركز شده و اداره امور اسناد را عهده‌دار است. در اين حالت واحدهاي سازمان بطور مستقل فاقد بايگاني مي‌باشد. 5/22

اسلاید 6: سازمان الف – بايگاني متمركز6/22

اسلاید 7: ب- بايگاني غيرمتمركز (Decentralized Files)در اين روش كه معمولاً بعلت حجم مكاتبات زياد بهتر است هر يك از واحدهاي سازمان بطور مستقل و جداگانه داراي بايگاني باشند. سازمان ب – (بايگاني غيرمتمركز)7/22

اسلاید 8: پ- بايگاني نيمه متمركز (Semi – centralized files)در اين روش بعلت حجم مكاتبات زياد هر يك از واحدهاي سازمان داراي بايگاني مربوط به خود بوده و علاوه بر آن به علت نياز سازمان به كليه اسناد همه واحدها، يك «بايگاني مركزي» نيز در تشكيلات سازمان شكل مي‌گيرد.سازمان پ – (بايگاني نیمه متمركز)8/22

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید