پزشکی و سلامت بیماری‌ها

آشنایی با برنامه تحول نظام سلامت

ashnaee_ba_barname_tahavole_nezame_salamat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با برنامه تحول نظام سلامت”

آشنایی با برنامه تحول نظام سلامت

اسلاید 1: 1آشنایی با برنامه تحول نظام سلامت تهیه و تنظیم : مریم پیروزی / مدیر بیمارستان سیدالشهدا سمیرم

اسلاید 2: ارکان نظام تحول سلامت کشور 1- ستاد کشوری اجرای برنامه تحول سلامت2-ستاد اجرای برنامه تحول سلامت دانشکاه3-ستاد اجرایی برنامه تحول سلامت شهرستان 4- ستاد اجرایی برنامه تحول نظام سلامت بیمارستان 2

اسلاید 3: محور های برنامه تحول سلامت 1- دستورالعمل برنامه کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی 2-دستورالعمل حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم 3-دستورالعمل برنامه حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستانهای وابسته به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی 4- دستورالعمل ارتقای خدمات ویزیت در بیمارستانهای وابسته به وزارت بهداشت 5-دستورالعمل برنامه ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستانهای وابسته به وزارت بهداشت6- دستورالعمل برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج 7-دستورالعمل ترویج زایمان طبیعی 3

اسلاید 4: 1- دستورالعمل برنامه کاهش میزان پرداختی بیماران بستریهدف کلی:حفاظت مالی شهروندان در برابر هزینه های سلامت از طریق ساماندهی تامین خدمات بیمارستانی و کاهش پرداخت سهم بیماران اهداف اختصاصی:کاهش پرداخت مستقیم بیماران واجد بیمه سلامت به میزان 10% کل هزینه بستری-جلوگیری از ارجاع بیماران برای خرید دارو ، تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی شمول دستورالعمل تمامی بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بسته خدمات :دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی (در پوشش بیمه پایه – خارج از پوشش بیمه پایه خدمات تشخیصی و درمانی خدمات تشخیصی و درمانی خارج از پوشش بیمه بغیر از موراد ذیل تحت پوشش برنامه می باشد - هزینه های جراحی و تشخیصی و درمانی زیبایی-هزینه اقامت در اتاق یک تخته – هزینه اقامت در اتاق vip4

اسلاید 5: 1- دستورالعمل برنامه کاهش میزان پرداختی بیماران بستریبسته خدمات :دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی (در پوشش بیمه پایه – خارج از پوشش بیمه پایه خدمات تشخیصی و درمانی خدمات تشخیصی و درمانی خارج از پوشش بیمه بغیر از موراد ذیل تحت پوشش برنامه می باشد هزینه های جراحی و تشخیصی و درمانی زیبایی-هزینه اقامت در اتاق یک تخته – هزینه اقامت در اتاق vip-هزینه خدمات ناشی از ضرب و جرح -هزینه خدمات ناشی از خودکشی خدمات مشمول بیمه تکمیلی ( تعهدات بیمه تکمیلی طبق روال قبل اجرا و بیمارستان موظف است که میزان تعهد بیمه های تکمیلی طرف قرارداد را در طول اجرای برنامه تغییر ندهد 5

اسلاید 6: 1- دستورالعمل برنامه کاهش میزان پرداختی بیماران بستریزنجیره تامین خدمات تشخیصی و درمانی :-بیمارستان موظف است تمامی خدمات مورد نیاز بیمار که در فهرست بیمه پایه و برنامه می باشد را به بیماران عرضه نماید در صورتیکه بیمارستانی امکان ارائه همه خدمات مورد نیاز بیماران را نداشته باشد بر اساس زنجیره ارجاع بین بیمارستانی مصوب ستاد دانشگاه عمل می نماید مسئولیت و هزینه نقل و انتقال بیماران به عهده بیمارستان ارجاع دهنده می باشد نحوه تنظیم صورتحساب بیماران :6جمع کل سهم بیمار سهم بیمه تکمیلید1.2.1 ماده 6بند1.2.2 ماده 6سهم یارانه سلامت سهم بیمه پایه نوع خدمت

اسلاید 7: 2- دستورالعمل برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم هدف کلی:-ارتقای کیفیت خدمات سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته کشوربا هدف افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت هدف اختصاصی : -جذب و ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر توسعه یافته ارتقای عدالت در دسترسی و بهره مندی مردم به خدمات سلامت در مناطق محرومکاهش پرداخت از جیب مردمساماندهی مناسب تر نظام ارجاع در سطح تخصصی در مناطق کمتر توسعه یافته حذف پرداختهای غیررسمی در این مناطق اجرای صحیح نظام سطح بندی در بخش نیروی انسانی شمول دستورالعمل:کلیه پزشکان متخصص و پزشکان شاغل در اورژانس بیمارستان ها :7

اسلاید 8: 2- دستورالعمل برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم نحوه امتیازدهی به شهر / شهرستانبر اساس معیار های -ضریب محرومیت -درجه بدی آب و هوا -مرزی و غیر مرزی بودن -جمعیت شهر -امتیاز مربوط به شرایط اجتماعی – اقتصادی – فرهنگی و تسهیلات جذب پزشک دسته بندی شهر / شهرستان الف )شهرستان هایی با امتیاز 61 و بیشتر ب) شهرستان های بین 51 تا 60 امتیازج) شهرستان های بین 41 تا 50 امتیاز د) شهرستانهای بین 31 تا 40 :8

اسلاید 9: 2- دستورالعمل برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم معیار های ارزیابی عملکرد پزشکان :اصلی ترین معیارهای ارزیابی عملکرد پزشکان -انجام به موقع ویزیت بیمارانتعیین تکلیف بیماران اورژانس در حداقل زمان ممکمحضور به موقع در اتاق عمل و حضور سریع بر بالین بیمار رعایت اندیکاسیون های بستری در بخش های درمانی رعایت گایدلاین های ابلاغی وزارت بهداشت حضور فیزیکی در مرکز درمانیانجام مقیمی و آنکالی حسب نیاز دانشگاه 9امتیازمبنای گزارشمعیارهاردیفتا 30 امتیازمعاونت درمانرضایت معاونت درمان 1تا 40 امتیازبیماران بخشرضایت بیمارا از پزشک 2تا 30 امتیاز رئیس بیمارستانرضایت حوزه مدیریتی از عملکرد پزشک3

اسلاید 10: 3-دستورالعمل برنامه حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستانهای تابعههدف کلی: بهره مندی به هنگام مردم از خدمات درمانی از طریق حضور دائم پزشکان متخصص در بیمارستان هدف اختصاصی :-ارائه به موقع خدمات درمانیپاسخگویی 24 ساعته بیمارستان تعیین تکلیهف بیماران توسط متخصص مربوط در بخش اورژانسانجام به موقع ویزیت بیمارانافزایش رضایتمندی مردم شمول دستورالعمل :پزشکان متخصص مراکز مشمول طرح : بیمارستانهای بالای 64 تخت فعال 10

اسلاید 11: 3-دستورالعمل برنامه حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستانهای تابعهالزامات پزشکان کلیه پزشکان مقیم مکلف به رعایت مصوبات و پروتکل مصوب کمیته تعیین تکلیف بیماران – رعایت اندیکاسیون های بستری – ویزیت به موقع و تعیین تکلیف بیماران اورژانسرا انجام دهدتمام بیماران بستری تحت نظر اورژانس پیش از ترخیص توسط متخصص مقیم ویزیت شده باشندارزیابی عملکرد پزشکان متخصص 11امتیازمبنای گزارشمعیارهاردیفتا 30 امتیازمعاونت درمانرضایت از عملکرد پزشک متخصص1تا 30امتیازمدیر شبکه رضایت از عملکرد پزشک متخصص2تا 40امتیاز رئیس بیمارستانرضایت از عملکرد پزشک متخصص3

اسلاید 12: 4-دستورالعمل ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستانهای وابسته هدف کلی :حداکثر استفاده از امکانات آموزشی افزایش انگیزه ارائه دهندگان خدمتارتقای کیفیت ویزیتماندگاری پزشکان در بخش دولتیهدف اختصاصی:افزایش انگیزه ارائه دهندگان خدمات و ماندگاری پزشکان حفظ و افزایش تعداد اعضای هیئت علمی تمام وقت استاندارد سازی و ارتقای کیفیت در ارائه خدمات ویزیت سرپاییافزایش رضایت بیماران مراجعه کنندهتغییر رفتار پزشکان و ایجاد تمایل به سمت فعالیت در کلینیک ویژه شمول دستورالعمل:پزشکان غیرهیئت علمی - اعضای هیئت علمی تمام وقت جغرافیایی12

اسلاید 13: 4-دستورالعمل ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستانهای وابسته هدف کلی :حداکثر استفاده از امکانات آموزشی افزایش انگیزه ارائه دهندگان خدمتارتقای کیفیت ویزیتماندگاری پزشکان در بخش دولتیهدف اختصاصی:افزایش انگیزه ارائه دهندگان خدمات و ماندگاری پزشکان حفظ و افزایش تعداد اعضای هیئت علمی تمام وقت استاندارد سازی و ارتقای کیفیت در ارائه خدمات ویزیت سرپاییافزایش رضایت بیماران مراجعه کنندهتغییر رفتار پزشکان و ایجاد تمایل به سمت فعالیت در کلینیک ویژه شمول دستورالعمل:پزشکان غیرهیئت علمی - اعضای هیئت علمی تمام وقت جغرافیایی13

اسلاید 14: 5-دستورالعمل ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانهای وابسته هدف کلی :یکپارچگی کمی و کیفی خدمات هتلینگ و استاندارد سازی آنها بر اساس نیازها و انتظارات خدمت گیرندگان هدف اختصاصی:-رتبه بندی کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستان ها تحت پوشش ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ در همه بیمارستان هاایجاد تعریفی واحد از کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستانی پاسخگویی به انتظارات بیماران با خدمات هتلینگ نظارت ، ارزیابی و پایش مستمر کیفیت خدمات هتلینگ ایجاد فضای رقابتی در بهبود خدمات هتلینگ افزایش رضایتمندی بیماران و همراهان شمول دستورالعمل:همه بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت 14

اسلاید 15: 5-دستورالعمل ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانهای وابسته نحوه ارزیابی و رتبه بندیرتبه بندی بیمارستانها به گروههای (سه ستارخه – سه ستاره مثبت – چهخار ستاره و پنج ستاره در طول 6 ماه اول استراتژی ارتقای سطح خدمات هتلینگ به صورت حمایتی خواهد بود تا کلیه بیمارستان ها به حداقل سه ستاره دست یابندظرف مدت یکماه اول از ابلاغ برنامه تیم ارزیاب وظیفه دارد نیازهای هر بیمارستان و براوردهزینه های بهبود وضع موجود برای رسیدن به استانداردهای سه ستاره را اعلام نمایند اولویت اجرا تعداد و کیفیت تختهای بستری بیماران – میز غذای بیمار – کیفیت تشک – پتو و ملحفه و بالش- تجهیزات مربوط به تخت- کیفیت و تنوع غذای بیمار پرده و پاراوانو انواع جداکننده ها –فضای فیزیکی اتاق بیمار – فضای انتظار و امکانات همراه بیمار – نیروی انسانی مراقب بیمار – سیستم سرمایش و گرمایش فضای بستری – سرویس های بهداشتی و حمام – سیستم احضار پرستار 15

اسلاید 16: 6-دستورالعمل برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج – خاص و نیازمند هدف کلی : حفاظت مالی از بیماران نیازمند برابر هزینه های کمرشکن سلامت اهداف اختصاصی :پوشش فرانشیز و هزینه خدمات غیر بیمه ای ضروری پوشش فرانشیز موارد بستری بیماران نیازمند مبتلا به بیماریهای غیر ویژهشناسایی و ثبت نام بیماران مبتلا به بیماری های ویژهتوسعه مراقبتهای نظام مند از بیماران ویژه بیماری های مشمول برنامه :هموفیلی- تالاسمی-ام اس- دیالیز خونی – دیالیز صفاقی- پیوند کلیه- کاشت حلزون –سرطان – سوختگی – بستری طولانی مدت در بخش های ویژه – بیماریهای روانی – پیوند اعضا و فراهم آوری- bmt-مسمومیتها – اسکولیوز- صرع مقاوم به درمان – هپاتیت مقاوم در تالاسمی و هموفیلی- جراحی DBS برای بیماران پارکینسون و دیستونی 16

اسلاید 17: 7-دستورالعمل ابرنامه ترویج زایمان طبیعی هدف کلی :ارتقای شاخص های سلامت مادران و نوزادان از طریق کاهش سزارینهدف اختصاصی:کاهش میزان سزارین به میزان ده درصد تا پایان سال 93افزایش رضایتمندی مادران باردار از طریق حفظ حریم خصوصی با بهینه سازی فضای فیزیکی اتاق زایمان کاهش پرداخت از جیب مردم افزایش انگیزه ارائه دهندگان خدمت جهت افزایش میزان زایمان طبیعی -شمول دستورالعمل:همه بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت راهکار ها رایگان شدن فرانشیز زایمان طبیعی – تعریف تعرفه تشویقی مازاد تعرفه مصوب جهت ارائه دهندگان خدمت – پرداخت حق الزحمه بیهوشی جهت متخصصین بیهوشی جهت اننجام زایمان بی درد- ارائه تسهیلات برای پزشکان و ماماهای غیر شاغل – بهینه سازی فضای بلوک زایمان 17

اسلاید 18: هر آن کهدر عاقبت کار نگریستدر عاقبت کار نگریست18

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید