بیماری‌هاگزارش‌های دولتیمراقبت‌های بهداشتیپزشکی و سلامتسایر

آشنایی با برنامه تحول نظام سلامت

صفحه 1:

صفحه 2:
ارکان نظام تحول سلامت ‎IPS‏ ۱- ستاد کشوری اجرای برنامه تحول سلامت ۲-ستاد اجرای برنامه تحول سلامت دانشکاه ۳-متاد اجرایی برنامه تحول سلامت شهرستان 6- ستاد اجرایی برنامه تحول نظام سلامت بيمارستان

صفحه 3:
محور هأى برثامه تحول سلامت ۱- دستورالعمل برنامه کاهش میزا ۱ ته به زارت بهداشت و درمان و آموزش بزشكى ۲-دستورالعمل حمایت از ماندگاری ۳-دستورالعمل برنامه حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستانهای وابسته به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی - دستورالعمل ارتقاى خدمات ویزیت در بیمارستانهای وابسته به وزارت بهداشت. ۰-دستورالعمل برنامه ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستانهای وابسته ب بهداشت 1-قستورالغمل ‎ut,‏ فال مالي از بیماران صعب العلاج ۷-دستورالعمل ترويج زايمان طنز :-

صفحه 4:
۱- دستورالعمل برنامه کاهش میزان پرداختی بیماران بستری هدف کلی: حفاظت مالی شهروندان در برابر هزینه های سلامت از طریق ساماندهی تامین خدمات بیمارستانی و کاهش پرداخت سهم بیماران اهداف اختصاصی: -کاهش پرداخت مستقیم بیماران واجد بیمه سلامت به میزان 7/۱۰ کل هزینه بستری --جلوگیری از ارجاع بیماران برای خرید دارو . تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی -شمول دستورالعمل -تمامی بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی -بسته خدمات : -دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی (در پوشش بیمه پایه - خارج از پوشش بیمه يايه -خدمات تشخيصى و درمانی.. ره -خدمات تشخیصی و|درمانی وی از نیمه بغیر از موراد ذیل تحت پوشش برنامه می باشدٍ ‎ -‏ ف بنه هاء, حراح .و تشخيص ودد مان اباب -هزينه اقامت د اتاق بي نخته ‎ ‎

صفحه 5:
۱ - دستورالعمل برنامه کاهش میزان پرداختی بیماران بستری -بسته خدمات : -دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی (در پوشش بیمه پایه - خارج از پوشش بیمه پایه -خدمات تشخیصی و درمانی -خدمات تشخیصی و درمانی خارج از پوشش بیمه بغیر از موراد ذیل تحت پوشش برنامه می باشد -هزینه های جراحی و تشخیصی و درمانی زیبایی --هزینه اقامت در اتاق یک تخته هزینه اقامت در اتاق ‎Vip‏ ینه خدمات ناشی از ضرب و جرح --هزینه خدمات ناشی از خودکشی -خدمات مشمول بیمه تکمیلی ( تعهلوّأت بیمه تکمیلی طبق روال قبل اجرا و بیمارستان موظف است که ‎Steganos‏ تکمیلی طرف قرارداد را در طول اجراى برنامه تغيير ندهد ۳

صفحه 6:
- دستورالعمل برنامه کاهش میزان پرداختی بیماران بستری -زنجیره تامین خدمات تشخیصی و درمانی : --بیمارستان موظف است تمامی خدمات مورد نیاز بیمار که در فهرست بیمه پایه و برنامه می باشد را به بیماران عرضه نماید -در صورتیکه بیمارستانی امکان ارائه همه خدمات مورد نیاز بیماران را نداشته باشد بر اساس زنجیره ارجاع ‎om‏ بیمارستانی مصوب ستاد دانشگاه عمل می نماید -مسئولیت و هزینه نقل و انتقال بیماران به عهده بیمارستان ارجاع دهنده می باشد -نحوه تنظیم صورتحساب بیماران a 5211-2 2

صفحه 7:
۲- دستورالعمل برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محر هدف کلی: -ارتقای کیفیت خدمات سلامت در مناطق کمتر توسعه يافته کشوربا هدف افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت هدف اختصاصی : -جذب و ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر توسعه یافته ارتقای عدالت در دسترسی و بهره مندی مردم به خدمات سلامت در مناطق محروم کاهش پرداخت از جیب مردم ساماندهی مناسب تر نظام ارجاع در سطح تخصصی در مناطق کمتر توسعه بافته حذف پرداختهای غیررسمی در اين مناطق

صفحه 8:
۲- دستورالعمل برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محرا نحوه امتیازدهی به شهر / شهرستانبر اساس معیار های ‎Cat‏ محرومیت ‏-درجه بدی آب و هوا ‏-مرزى و غير مرزى بودن ‏-جمعيت شهر ‏-امتياز مربوط به شرايط اجتماعى - اقتصادى - فرهنكى و تسهيلات جذب پزشک دسته بندى شهر / شهرستان ‏الف )شهرستان هایی با امتیاز ۶۱ و بیشتر ب) شهرستان های بین ۵۱ تا ۶۰ امتیاز ج) شهرستان های بین ۴۱ تا ۵۰ امتیاز ‏د) شهرستانهای بین ۳۱ تا ۴۰ ۷ ‎ ‎

صفحه 9:
۲- دستورالعمل برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محر معیار های ارزیابی عملکرد پزشکان ۱ رضایت معاونت درمان معاونت درمان ۲ رضایت بیمارا از پزشک ۳ رضایت حوزه مدیریتی از عملکرد پزشک رئیس بیمارستان -اصلی ترین معیارهای ارزیابی عملکرد پزشکان سانجام به موقع ویزیت بیماران -تعیین تکلیف بیمران اورژانس در حداقل زمان ممکم -حضور به موقع در اتاق عمل و حضور سریع ترعایت اندیکاسیون های بستری در بخش -رعایت گایدلاین های ابلاغی وزاك زیکی در مرکزقمانی ‎ne‏ قفا نمی و آنکالق ختیب نیاز داشگاه

صفحه 10:
۳-دستورالعمل برنامه حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستانهای تابعه هدف کلی: بهره مندی به هنگام مردم از خدمات درمانی از طریق حضور دائّم پزشکان متخصصی در بیمارستان هدف اختصاصی : -ارائه به موقع خدمات درمانی پاسخگویی ۲۴ ساعته بیمارستان تعیین تکلیهف بیماران توسط متخصص مربوط در بخش اورژانس انجام به موقع ویزیت بیماران افزایش رضاپتمندی مردم شمول دستورالعمل : پزشکان متخصص ی مراكز مشمول سد

صفحه 11:
۳-دستورالعمل برنامه حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستانهای تابعه الزامات پزشکان کلیه پزشکان مقیم مکلف به رعایت مصوبات و پروتکل مصوب کمیته تعیینتکلیف بیماران - رعایت اندیکاسیون های بستری - وبزیت به موقع و تعیین تکلیف بیماران اورژانسرا انجام دهد ام بیماران بستری تحت نظر اورزانس بيش از ترخيص. توسط متخصص مقیم ویزیت شده باشند ارزیابی عملکرد پزشکان متخصص ‎١‏ رضایت از عملکرد پزشک متخصص معاونت درمان ۲ رضایت از عملکرد پزشک متخصص مدير شبكه ‏۳ رضایت از عملکرد پزشک متخصص رئیس بیمارستان ‎

صفحه 12:
۴-دستورالعمل ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستانهای وابسته هدف کلی : حداکثر استفاده از امکانات آموزشی افزایش انگیزه ارائه دهندگان خدمت ارتقای کیفیت ویزیت ماندگاری پزشکان در بخش دولتی هدف اختصاصی: -افزایش انگیزه ارائه دهندگان خدمات و ماندگاری پزشکان -حفظ و افزایش تعداد اعضای هیئت علمی تمام وقت -استاندارد سازی و ارتقای یت در ارائه خدمات ویزیت سرپایی افزایش رضایت بیماران مراجعه کنندد تغییر رفتار پزشکان و ایجاد میلست فعالیت در کلینیک ویژه -شمول دستورالعمل: -بزشكان غيرهيئت علمى 02-0 تمام وقت جغرافیایی LS 22

صفحه 13:
۴-دستورالعمل ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستانهای وابسته هدف کلی : حداکثر استفاده از امکانات آموزشی افزایش انگیزه ارائه دهندگان خدمت ارتقای کیفیت ویزیت ماندگاری پزشکان در بخش دولتی هدف اختصاصی: -افزایش انگیزه ارائه دهندگان خدمات و ماندگاری پزشکان -حفظ و افزایش تعداد اعضای هیئت علمی تمام وقت -استاندارد سازی و ارتقای یت در ارائه خدمات ویزیت سرپایی افزایش رضایت بیماران مراجعه کنندد تغییر رفتار پزشکان و ایجاد میلست فعالیت در کلینیک ویژه -شمول دستورالعمل: -بزشكان غيرهيئت علمى 02-0 تمام وقت جغرافیایی LS 22

صفحه 14:
۵-دستورالعمل ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانهای وابسته هدف کلی : یکپارچگی کمی و کیفی خدمات هتلینگ و استاندارد سازی آنها بر اساس نیازها و انتظارات خدمت گیرندگان هدف اختصاصی: -رتبه بندی کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستان ها تحت پوششش ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ در همه بیمارستان ها ایجاد تعریفی واحد از کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستانی پاسخگویی به انتظارات بیماران با خدمات هتلینگ نظارت . ارزیابی و پايش مستمر کیفیت خدمات هتلینگ ابجاد فضای رقابتی در بهبود خدمات افزايش رضایتمندی بیماران و همرا -شمول دستورالعمل: -همه بیمارستان های"تحت

صفحه 15:
۵-دستورالعمل ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانهای وابسته نحوه ارزیابی و رتبه بندی رتبه بندی بیمارستانها به گروههای (سه ستارخه - سه ستاره مثبت - چهخار ستاره و پنج ستاره در طول ۶ ماه اول استراتژی ارتقای سطح خدمات هتلینگ به صورت حمایتی خواهد بود تا کلیه بیمارستان ها به حداقل سه ستاره دست یابند ظرف مدت یکماه اول از ابلاغ برنامه تیم ارزیاب وظیفه دارد نیازهای هر بیمارستان و براوردهزینه های بهبود وضع موجود برای رسیدن به استانداردهای سه ستاره را اعلام نمایند اولویت اجرا تعداد و کیفیت تختهای بستری بیماران - میز غذای بیمار - کیفیت تشک - پتو و ملحفه و بالش- تجهیزات مربوط به تخت- -فضای فیزیکی اتاق بیمار - فضای سیستم سرمایش و گرمایش فضای پتنری - سرویس های بهداشتی و حمام - سیستم احضار پرستار عمد ود طاع- ‎if ee‏ و تنوع غذای بیمار پرده و پاراوانو انواع جداکننده ها ار و امکانات همراه بیمار - نیروی انسانی مراقب بیمار -

صفحه 16:
۶-دستورالعمل برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج - خاص و نیازمند هدف کلی : حفاظت مالی از بیماران نیازمند برابر هزینه های کمرشکن سلامت اهداف اختصاصی : پوشش فرانشیز و هزینه خدمات غیر بیمه ای ضروری پوشش فرانشیز موارد بستری بیماران نیازمند مبتلا به بیماریهای غیر ویژه شناسایی و ثبت نام بیماران مبتلا به بیماری های ویژه توسعه مراقبتهای نظام مند از بیماران ویژه بیماری های مشمول برنامه : هموفیلی - تالاسمی -ام اس- دیالیز خونی - دیالیز صفاقی - پیوند کلیه - کاشت حلزون - سرطان - سوختگی - بستری طولانی مدت در بخش های ویژه - بیماربهای روانی - پیوند اعضا و فراهم آوری- 01008 -مسمومیتها - اسکولیوز - صرع مقاوم به درمان - هپاتیت مقاوم در تالاسمی و هموفیلی - جراحی 1796 برای بیماران پارکینسون و دیستونی

صفحه 17:
۷-دستورالعمل ابرنامه ترویج زایمان هدف کلی : ارتقای شاخص های سلامت مادران و نوزادان از طریق کاهش سزارین هدف اختصاصی: کاهش میزان سزارین به میزان ده درصد تا پایان سال ‎٩۳‏ ‏افزایش رضایتمندی مادران باردار از طریق حفظ حریم خصوصی با بهینه سازی فضای فیزیکی اتاق زایمان کاهش پرداخت از جیب مردم افزایش انگیزه ارائه دهندگان خدمت جهت افزایش میزان زایمان طبیعی -شمول دستورالعمل: -همه بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت -راهکار ها -رایگان شدن فرانشیز زایمان ‎Bac‏ - تعریف تعرفه تشویقی مازاد تعرفه مصوب جهت ارائه دهندگان خدمت - پرداخت نموه آشی جهت متخصصین بیهوشی جهت اننجام و ۳0 ان و ماماهای غیر شاغل - بهینه سازی فضای بلوک 4 0

صفحه 18:
0 |

تهیه و تنظیم :مریم پیروزی /مدیر بیمارستان سیدالشهدا سمیرم 1 2 3 -1دستورالعمل برنامه کاهش میزان پرداختی بیماران بستری هدف کلی: حفاظت مالی شهروندان در برابر هزینه های سالمت از طریق ساماندهی تامین خدمات بیمارستانی و کاهش پرداخت سهم بیماران اهداف اختصاصی: کاهش پرداخت مستقیم بیماران واجد بیمه سالمت به میزان %10کل هزینه بستری- -جلوگیری از ارجاع بیماران برای خرید دارو ،تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی -شمول دستورالعمل تمامی بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکیبسته خدمات : دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی (در پوشش بیمه پایه – خارج از پوشش بیمهپایه خدمات تشخیصی و درمانی خدمات تشخیصی و درمانی خارج از پوشش بیمه بغیر از موراد ذیل تحت پوششبرنامه می باشد -هزینه های جراحی و تشخیصی و درمانی زیبایی-هزینه اقامت در اتاق یک تخته– هزینه4اقامت در اتاق vip -1دستورالعمل برنامه کاهش میزان پرداختی بیماران بستری بسته خدمات : دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی (در پوشش بیمه پایه – خارج از پوشش بیمهپایه خدمات تشخیصی و درمانی خدمات تشخیصی و درمانی خارج از پوشش بیمه بغیر از موراد ذیل تحت پوششبرنامه می باشد هزینه های جراحی و تشخیصی و درمانی زیبایی-هزینه اقامت در اتاق یک تخته– هزینه اقامت در اتاق vip-هزینه خدمات ناشی از ضرب و جرح-هزینه خدمات ناشی از خودکشیخدمات مشمول بیمه تکمیلی ( تعهدات بیمه تکمیلی طبق روال قبل اجرا وبیمارستان موظف است که میزان تعهد بیمه های تکمیلی طرف قرارداد را در طول اجرای برنامه تغییر ندهد 5 -1دستورالعمل برنامه کاهش میزان پرداختی بیماران بستری زنجیره تامین خدمات تشخیصی و درمانی : -بیمارستان موظف است تمامی خدمات مورد نیاز بیمار که در فهرست بیمه پایه و برنامه میباشد را به بیماران عرضه نماید در صورتیکه بیمارستانی امکان ارائه همه خدمات مورد نیاز بیماران را نداشته باشد بر اساسزنجیره ارجاع بین بیمارستانی مصوب ستاد دانشگاه عمل می نماید مسئولیت و هزینه نقل و انتقال بیماران به عهده بیمارستان ارجاع دهنده می باشد-نحوه تنظیم صورتحساب بیماران نوع خدمت :- 6 سهم بیمه پایه بند 1.2.د1.2.1 سهم 2ماده ماده 6 یارانه سالمت 6 سهم بیمه تکمیلی سهم بیمار جمع کل -2دستورالعمل برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم هدف کلی: ارتقای کیفیت خدمات سالمت در مناطق کمتر توسعه یافته کشوربا هدف افزایش دسترسیمردم به خدمات سالمت هدف اختصاصی : جذب و ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر توسعه یافتهارتقای عدالت در دسترسی و بهره مندی مردم به خدمات سالمت در مناطق محروم کاهش پرداخت از جیب مردم ساماندهی مناسب تر نظام ارجاع در سطح تخصصی در مناطق کمتر توسعه یافته حذف پرداختهای غیررسمی در این مناطق اجرای صحیح نظام سطح بندی در بخش نیروی انسانی شمول دستورالعمل: کلیه پزشکان متخصص و پزشکان شاغل در اورژانس بیمارستان ها :- 7 -2دستورالعمل برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم نحوه امتیازدهی به شهر /شهرستانبر اساس معیار های ضریب محرومیتدرجه بدی آب و هوامرزی و غیر مرزی بودنجمعیت شهرامتیاز مربوط به شرایط اجتماعی – اقتصادی – فرهنگی و تسهیالت جذب پزشکدسته بندی شهر /شهرستان الف )شهرستان هایی با امتیاز 61و بیشتر ب) شهرستان های بین 51تا 60امتیاز ج) شهرستان های بین 41تا 50امتیاز د) شهرستانهای بین 31تا 40 :8 -2دستورالعمل برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم معیار های ارزیابی عملکرد پزشکان :- ردیف معیارها 1 رضایت معاونت درمان معاونت درمان 2 رضایت بیمارا از پزشک بیماران بخش تا 40امتیاز 3 رضایت حوزه مدیریتی از عملکرد پزشک رئیس بیمارستان تا 30امتیاز اصلی ترین معیارهای ارزیابی عملکرد پزشکان-انجام به موقع ویزیت بیمارانتعیین تکلیف بیماران اورژانس در حداقل زمان ممکمحضور به موقع در اتاق عمل و حضور سریع بر بالین بیماررعایت اندیکاسیون های بستری در بخش های درمانیرعایت گایدالین های ابالغی وزارت بهداشتحضور فیزیکی در مرکز درمانیانجام مقیمی و آنکالی حسب نیاز دانشگاه9 مبنای گزارش امتیاز تا 30امتیاز - 3دستورالعمل برنامه حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستانهای تابعه هدف کلی: بهره مندی به هنگام مردم از خدمات درمانی از طریق حضور دائم پزشکان متخصص در بیمارستان هدف اختصاصی : -ارائه به موقع خدمات درمانی پاسخگویی 24ساعته بیمارستان تعیین تکلیهف بیماران توسط متخصص مربوط در بخش اورژانس انجام به موقع ویزیت بیماران افزایش رضایتمندی مردم شمول دستورالعمل : پزشکان متخصص مراکز مشمول طرح :بیمارستانهای باالی 64تخت فعال 10 - 3دستورالعمل برنامه حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستانهای تابعه الزامات پزشکان کلیه پزشکان مقیم مکلف به رعایت مصوبات و پروتکل مصوب کمیته تعیین تکلیف بیماران – رعایت اندیکاسیون های بستری – ویزیت به موقع و تعیین تکلیف بیماران اورژانسرا انجام دهد تمام بیماران بستری تحت نظر اورژانس پیش از ترخیص توسط متخصص مقیم ویزیت شده باشند ارزیابی عملکرد پزشکان متخصص ردیف معیارها مبنای گزارش امتیاز 1 رضایت از عملکرد پزشک متخصص معاونت درمان تا 30امتیاز 2 رضایت از عملکرد پزشک متخصص مدیر شبکه تا 30امتیاز 3 رضایت از عملکرد پزشک متخصص رئیس بیمارستان تا 40امتیاز 11 - 4دستورالعمل ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستانهای وابسته هدف کلی : حداکثر استفاده از امکانات آموزشی افزایش انگیزه ارائه دهندگان خدمت ارتقای کیفیت ویزیت ماندگاری پزشکان در بخش دولتی هدف اختصاصی: افزایش انگیزه ارائه دهندگان خدمات و ماندگاری پزشکانحفظ و افزایش تعداد اعضای هیئت علمی تمام وقت استاندارد سازی و ارتقای کیفیت در ارائه خدمات ویزیت سرپاییافزایش رضایت بیماران مراجعه کننده تغییر رفتار پزشکان و ایجاد تمایل به سمت فعالیت در کلینیک ویژهشمول دستورالعمل: پزشکان غیرهیئت علمی -اعضای هیئت علمی تمام وقت جغرافیایی12 - 4دستورالعمل ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستانهای وابسته هدف کلی : حداکثر استفاده از امکانات آموزشی افزایش انگیزه ارائه دهندگان خدمت ارتقای کیفیت ویزیت ماندگاری پزشکان در بخش دولتی هدف اختصاصی: افزایش انگیزه ارائه دهندگان خدمات و ماندگاری پزشکانحفظ و افزایش تعداد اعضای هیئت علمی تمام وقت استاندارد سازی و ارتقای کیفیت در ارائه خدمات ویزیت سرپاییافزایش رضایت بیماران مراجعه کننده تغییر رفتار پزشکان و ایجاد تمایل به سمت فعالیت در کلینیک ویژهشمول دستورالعمل: پزشکان غیرهیئت علمی -اعضای هیئت علمی تمام وقت جغرافیایی13 - 5دستورالعمل ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانهای وابسته هدف کلی : یکپارچگی کمی و کیفی خدمات هتلینگ و استاندارد سازی آنها بر اساس نیازها و انتظارات خدمت گیرندگان هدف اختصاصی: رتبه بندی کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستان ها تحت پوششارتقای کیفیت خدمات هتلینگ در همه بیمارستان ها ایجاد تعریفی واحد از کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستانی پاسخگویی به انتظارات بیماران با خدمات هتلینگ نظارت ،ارزیابی و پایش مستمر کیفیت خدمات هتلینگ ایجاد فضای رقابتی در بهبود خدمات هتلینگ افزایش رضایتمندی بیماران و همراهان شمول دستورالعمل:همه بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت14 - 5دستورالعمل ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانهای وابسته نحوه ارزیابی و رتبه بندی رتبه بندی بیمارستانها به گروههای (سه ستارخه – سه ستاره مثبت – چهخار ستاره و پنج ستاره در طول 6ماه اول استراتژی ارتقای سطح خدمات هتلینگ به صورت حمایتی خواهد بود تا کلیه بیمارستان ها به حداقل سه ستاره دست یابند ظرف مدت یکماه اول از ابالغ برنامه تیم ارزیاب وظیفه دارد نیازهای هر بیمارستان و براوردهزینه های بهبود وضع موجود برای رسیدن به استانداردهای سه ستاره را اعالم نمایند اولویت اجرا تعداد و کیفیت تختهای بستری بیماران – میز غذای بیمار – کیفیت تشک – پتو و ملحفه و بالش -تجهیزات مربوط به تخت -کیفیت و تنوع غذای بیمار پرده و پاراوانو انواع جداکننده ها – فضای فیزیکی اتاق بیمار – فضای انتظار و امکانات همراه بیمار – نیروی انسانی مراقب بیمار – سیستم سرمایش و گرمایش فضای بستری – سرویس های بهداشتی و حمام – سیستم احضار پرستار 15 - 6دستورالعمل برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العالج – خاص و نیازمند هدف کلی : حفاظت مالی از بیماران نیازمند برابر هزینه های کمرشکن سالمت اهداف اختصاصی : پوشش فرانشیز و هزینه خدمات غیر بیمه ای ضروری پوشش فرانشیز موارد بستری بیماران نیازمند مبتال به بیماریهای غیر ویژه شناسایی و ثبت نام بیماران مبتال به بیماری های ویژه توسعه مراقبتهای نظام مند از بیماران ویژه بیماری های مشمول برنامه : هموفیلی -تاالسمی-ام اس -دیالیز خونی – دیالیز صفاقی -پیوند کلیه -کاشت حلزون – سرطان – سوختگی – بستری طوالنی مدت در بخش های ویژه – بیماریهای روانی – پیوند اعضا و فراهم آوری- bmt -مسمومیتها – اسکولیوز -صرع مقاوم به درمان – هپاتیت مقاوم در تاالسمی و هموفیلی -جراحی DBSبرای بیماران پارکینسون و دیستونی 16 -7دستورالعمل ابرنامه ترویج زایمان طبیعی هدف کلی : ارتقای شاخص های سالمت مادران و نوزادان از طریق کاهش سزارین هدف اختصاصی: کاهش میزان سزارین به میزان ده درصد تا پایان سال 93 افزایش رضایتمندی مادران باردار از طریق حفظ حریم خصوصی با بهینه سازی فضای فیزیکی اتاق زایمان کاهش پرداخت از جیب مردم افزایش انگیزه ارائه دهندگان خدمت جهت افزایش میزان زایمان طبیعی شمول دستورالعمل:همه بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشتراهکار ها رایگان شدن فرانشیز زایمان طبیعی – تعریف تعرفه تشویقی مازاد تعرفه مصوب جهت ارائهدهندگان خدمت – پرداخت حق الزحمه بیهوشی جهت متخصصین بیهوشی جهت اننجام زایمان بی درد -ارائه تسهیالت برای پزشکان و ماماهای غیر شاغل – بهینه سازی فضای بلوک زایمان 17 هر آن که در عاقبت کار نگریست در عاقبت کار نگریست 18

62,000 تومان