علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

آشنایی با مدل مبنا (تحلیل عوامل محیطی)

enviromental_analysis_session_9

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با مدل مبنا (تحلیل عوامل محیطی)”

آشنایی با مدل مبنا (تحلیل عوامل محیطی)

اسلاید 1: به نام خداعنوان درس : آشنايي با مدل مبنا (تحليل عوامل محيطي)External Analysis

اسلاید 2: نقشه راهنماي مدل مبنا

اسلاید 3: در پايان مطالعه اين درس خواهيد توانست: با ضرورت و اهميت تحليل عوامل محيطي در برنامه‌ريزي استراتژيک آشنا شويد با مدلي براي تحليل عوامل محيط دور آشنا شويد و اجزاي آن را تشريح کنيد با مدل پورتر براي تحليل عوامل محيط نزديک (محيط صنعت) آشنا شويد و از طريق آن جذابيت صنعت را تحليل نماييد

اسلاید 4: مجموعه آماده‌سازي تدوين

اسلاید 5: ضرورت تحليل محيط و انواع محيط بر طبق تئوري سيستم‌هاي باز (Open Systems Theory) سازمان‌ها همواره در بستر تغيير و تحولات محيطي قرار دارند.اين تغييرات بر تمامي نقش‌هاي مدير از جمله برنامه‌ريزي اثر داشته و مدير در ايفاي نقش خود به اين تغييرات توجه مي‌کند.

اسلاید 6: تحليل محيط دور: آناليز PESTLE

اسلاید 7: تحليل محيط دور: آناليز PESTLE

اسلاید 8: تحليل محيط دور: آناليز PESTLE

اسلاید 9: تحليل محيط دور: آناليز PESTLE

اسلاید 10: تحليل محيط دور: آناليز PESTLE

اسلاید 11: تحليل محيط نزديک (آناليز پورتر)وي در دانشگاه هاروارد در رشته اقتصاد در شاخه سازمان‌هاي صنعتي (IO) به‌تحصيل مشغول بود.اين امر باعث تمرکز ذهن وي بر علت سودآوري بعضي صنايع نسبت به ديگران شد.وي تمرکز بر محصولات خاص، مزيت در هزينه‌ها، مزيت در تمايز محصولات و توليد به مقياس را جز فاکتورهاي مهم رقابتي تلقي کرد.پورتر در نهايت، چارچوب جامع خود را براي تحليل ساختاري جذابيت صنعت در چهارچوب خط‌مشي کسب و کار ارايه کرد.مايکل پورتر …

اسلاید 12: پنج عامل پورتر … * تهديد ورود رقباي جديد * قدرت چانه‌زني عرضه‌کنندگان (تأمين‌کنندگان) * قدرت چانه‌زني خريداران (مشتريان)* ايجاد و گسترش محصولات و خدمات جايگزين * شدت رقابت در ميان رقبا تحليل محيط نزديک (آناليز پورتر)تهديد کالاها يا خدمات جايگزينتهديد ورود رقباي جديدقدرت چانه‌زني عرضه‌کنندگان و تأمين‌کنندگانقدرت چانه‌زني خريدارانشدت رقابت ميان رقباي موجود

اسلاید 13: تهديد کالاهاي جايگزين چه ميزان خطر براي ورود محصولات جايگزين محصولات فعلي وجود دارد؟ ميزان هزينه‌اي که مشتري بايد متحمل شود تا از کالاي جايگزين استفاده کند، چقدر است (Switching Cost)؟ محصولات جايگزين، تا چه حد قابليت سودآوري و نفوذ در بازار را دارند؟ روند کاهش قيمت محصولات جايگزين و بهبود کيفيت آنها تا چه حد است؟ تا چه حد، رقبا تمايل دارند نفوذ در بازار يا ظرفيت توليد خود را افزايش دهند؟تحليل محيط نزديک (آناليز پورتر)

اسلاید 14: قدرت چانه‌زني خريداران و مشتريان تعداد و حجم مشتريان بالقوه و بالفعل شرکت چه ميزان است؟ ميزان هزينه‌اي که مشتري بايد متحمل شود تا از توليد کننده ديگر خريداري نمايد چه ميزان است (switching cost)؟ ميزان محصولات جايگزين محصولات فعلي تا چه ميزان است که باعث تغيير جهت مشتري بدان سمت شود؟ تا چه حد محصولات توليدي ثابت، استاندارد، مشخص و غير متمايز است که باعث شود مشتري به راحتي آن را از منبع ديگري نيز تهيه نمايد؟ ميزان وابستگي شرکت از بعد مالي به خريد مشتريان تا چه حد است؟ ميزان اطلاعات و آگاهي خريداران و مشتريان از کيفيت، قيمت و ساير مشخصه‌هاي محصولات و خدمات در اين صنعت چقدر است؟ تا چه حد، خريدارن و مشتريان قادرند تهديدي براي ايجاد و گسترش يكپارچگي به‌سمت مبداء (Backward Integration) باشند؟ تحليل محيط نزديک (آناليز پورتر)

اسلاید 15: قدرت چانه‌زني تأمين‌کنندگان و اعتباردهندگان تعداد تأمين‌کنندگان و اعتباردهندگان مهم و اساسي شرکت چقدر است؟ مواد اوليه به‌کار رفته در محصولات توليدي تأمين‌کنندگان تا چه ميزان قابل جايگزيني است؟ تأمين‌کننده تا چه حد قادر است در توليد خود انعطاف داشته باشد، به نحوي که تکنولوژي توليد خود را نوعي تغيير دهد که تأمين‌کننده، ديگر مناسب نباشد؟ تا چه ميزان احتمال دارد که تأمين‌کنندگان، محصولاتي مشابه توليد نمايند، به نحوي که تبديل به رقيبي جدي گردند؟ تأمين‌کنندگان تا چه ميزان در خروجي کيفي محصولات توليدي نقش دارند؟ ميزان انحصاري بودن و محدود بودن عرضه‌کنندگان در صنعتي که در آن فعاليت مي‌شود، تا چه حد است؟ ميزان هزينه‌اي که بايد متحمل شويم تا تأمين‌کننده يا اعتباردهنده خود را تغيير دهيم چقدر است (Switching Cost)؟تا چه ميزان، براي تأمين‌کننده خود مشتري مهمي به شمار مي‌رويم و تأمين کننده براي يافتن مشتري جايگزين مشکل دارد؟ تا چه حد محصولات توليدي توسط تأمين‌کنندگان براي موفقيت و بقاي ما ضروري است ؟ تا چه حد، منابع مالي اعتبار دهندگان براي موفقيت و بقاي ما ضروري است ؟ تا چه حد، تأمين‌کنندگان قادرند تا مانع و تهديدي براي ايجاد يكپارچگي به‌سمت مقصد (Forward Integration ) براي ما باشند؟ تحليل محيط نزديک (آناليز پورتر)

اسلاید 16: تهديد ورود رقباي جديدمقياس اقتصادي تا چه حد مي‌تواند مانع ورود رقباي جديد به صنعت شود؟ تا چه حد، متمايز کردن محصولات و خدمات مي‌تواند مانع ورود رقباي جديد شود؟ تا چه حد داشتن نام و علامت تجاري (Brand) در اين صنعت حايز اهميت است؟ ميزان هزينه‌اي که مشتريان فعلي بايد متحمل شوند تا از محصولات توليدکنندگان تازه وارد استفاده کنند، چقدر است (Switching Cost)؟ تازه‌واردان و رقباي جديد تا چه حد قادرند به کانال‌ توزيع دسترسي داشته باشند؟ تازه واردان و رقباي جديد تا چه حد قادرند به تکنولوژي و دانش فني اين صنعت دسترسي داشته باشند؟ تازه واردين و رقباي جديد تا چه حد قادرند به مواد اوليه ضروري براي فعاليت در اين صنعت دسترسي داشته باشند؟ ميزان سرمايه اوليه مورد نياز براي ورود به اين صتعت و توليد در مقياس اقتصادي تا چه حد است؟ موفقيت در اين صنعت، تا چه حد به وفاداري مشتريان و داشتن شهرت و اعتبار مرتبط است؟ دولت تا چه اندازه‌ مي‌تواند با قوانين محدود کننده خود مانع ورود رقباي جديد به اين صنعت شود؟ تحليل محيط نزديک (آناليز پورتر)

اسلاید 17: شدت رقابت ميان رقباي موجود هزينه‌هاي ثابت صنعتي که در آن فعاليت مي‌کنيم چه ميزان است؟ ميزان رشد و باز شدن بازار صنعتي که در آن فعاليت مي‌کنيم چه ميزان است؟ در حال حاضر، شدت رقابت ميان رقبا در صنعت تا چه حد است؟ تا چه اندازه، ميان محصولات توليدي رقباي مختلف ما تنوع وجود دارد؟ افزايش نسبي در ظرفيت توليدي رقبا تا چه حد است؟ ميزان آزادي عمل فروش (Openness in Terms of Sale) در اين صنعت تا چه ميزان است؟ تحليل محيط نزديک (آناليز پورتر)

اسلاید 18: موانع خروج از صنعتتحليل محيط نزديک (آناليز پورتر) تجهيزات و تکنولوژي مورد استفاده در اين صنعت تا چه حد تخصصي و براي منظورخاص است، و نمي‌توان از آنها براي توليد ساير محصولات استفاده کرد؟ ميزان هزينه‌اي که بايد متحمل شويم تا از اين صنعت خارج شويم چقدر است (Switching Cost)؟ تا چه حد، موانع و مشکلات اجتماعي و دولتي براي خروج از اين صنعت وجود دارد؟ ميزان امکانات، توانمندي‌ها و قابليت‌هاي ما براي خروج از اين صنعت چقدر است؟

اسلاید 19: مجموعه آماده‌سازي تدوين

اسلاید 20: فهرست منابع و مراجع[1] Porter, M.E.; COMPETITIVE ADVANTAGE, Free Press, NY, 1998[2] Vasconcellos Filho P.D.; ENVIRNOMENTAL ANALYSIS FOR STRATEGIC PLANNING, Managerial Planning, January- February 1985.[3] Stead, W.E.; STRATEGIC DECISION MAKING AND THE ENVIRNOMENTS, Sage Publications, 1996.[4] Environmental Scanning; THE BETTER MANAGEMENT PRACTICES, Council on the Cost and Quality of Government, NSW Premier’s Department, www.ccqg.nsw.gov.au, May 2004.

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید