صفحه 1:
Te Sy LS ‏ا‎ Sy ‏روشهای آموزش و ارتباط‎ ۸ ۳۶ ۳ ADSM

صفحه 2:

صفحه 3:
برنامه آموزشی جیست ؟ 1 ots jgel Aol eee nl npr cme ane ‏اس‎ ‏می شود.‎

صفحه 4:
sy NS TE Fre roe eS Ree Neer ete ESE 0 0

صفحه 5:

صفحه 6:
ارتباط چیست ؟ 8 ارتباط یعنی مشارکت ل ‎Peer ree ove errr ra CS nn) ore‏ 1 1B ae

صفحه 7:
‎SOP tc Mea ace Te‏ را

صفحه 8:
قباط اجزاى فرآيند ارتب ‎vi 1‏ 1 بيامء و ۳ لثرلت

صفحه 9:
: خصوصبات فرستنده پیام بساید کاملابسه موضوع مورد بسحناگاه .1 بساشد در نظر گسیرنده ازلعتبار بسرخوردار بساشد 2۰ قابلاعنماد بماشد .3 ‎fae YB‏ ار

صفحه 10:
بر يبام یا گیرنده د خصوصيات مخاطب ‎rey > :‏ ‎eco ۱‏ بر ‎ee:‏ ‏7۳ ‏3 سا باط د 1 مهايتدر برقرايوايتبا قدیندریافتییام اننظر < ۱ ‎es ۲ ( a A 3 3‏ 7 ۱ ۲ 1 منبع بيا تا ‎ie ۱‏ به بیام ۸ 1 تماد بسه ٍ

صفحه 11:
‎pel‏ پر ‎i ‏ی ی ۳ پیام‎ ٩ artpan war) 7 ۱5 ۳ + ‎

صفحه 12:
eR Pee cre Meyer 1 ‏ل 7 يبيام آشنا‎ We prem ff-a Pam ‏باشد‎ قابسترس‌ب‌اشد .3

صفحه 13:
رد1۳ 7۳ 00

صفحه 14:
* فردى (مشاوره ) * كروهى ( براساس هدف آموزش ) : ؟ روش و فنون انتقال اطلاعا ت eS Boas eel ie ‏روش وفنون انتقال وكسب مهارت‎ *

صفحه 15:
و فنون انتقال اطلاعات

صفحه 16:

صفحه 17:

صفحه 18:
0 de كثر لميستاهنو كوشداهن. 1 شناخشيازهاومختلفكرمهم هدف. 2 لستقب از سواسلهایگ رود هدف. 3 رله حلها و مشارکتتر لفکار لعتماد بسه آنچه که گروه میدلند, 5

صفحه 19:
ele See ST ‏ل‎ 5) : داشته باشیم باید ۱ با آنچه که مردم می دانند ارتباط را شروع کنیم و به آن اعتماد كنيم . از دادن دستورو امر ونهى خوددارى كنيم . ايده هايى به مردم ارائه كنيم كه عملى و قابل اجرا باشد . از وسايل كمكى آموزشى استفاده كنيم . 000 ee

صفحه 20:
رز هایشان را بشناسیم . طبين ارتباط جشمى برقرار كنيم . حين آموزش سوال كنيم . افراد را به بحث و تبادل نظر تشويق كنيم .

صفحه 21:
۳7 رفتار افراد تابعى از دلنش و نگرش آنهاست. درك افراد از اسيب يذيرى نسبت به بيمارى و تاثير ييشكيرى و درمان در ان تصميم او را در رابطه با انجام يا عدم ‎al‏ ال ‎Oe aE‏ دهد .

آموزش ،برنامه ریزی آموزشی ، روشهای آموزش و ارتباط ‏AIDS.ir :آموزش موفق آموزشي است كه ‏مبتني بر برنامه ‏اجرا ‏ارزشيابي برنامه آموزشي چيست ؟ برنامه آموزشي عبــارتست از :يك سلسله اقدامات كه براي انتقال دانش ،ايجاد نگرش و كسب مهارت مشخص توسط فراگير ،تنظيم مي شود. :مراحل برنامه ریزی آموزشی .1تجزيه و تحليل مخاطبين و تعيين نيازهای آنان تعيين اهداف 2. انتقال اطالعات و افزايش آگاهي * تغيير نگرش * كسب مهارت و رفتار صحيح * تعيين روش آموزش 3. تعیین فعالیت ومنابع آموزش 4. تهیه جدول زمانبندی فعالیتها واجرای آموزشی 5. ارزیابی 6. ارتباط چیست ؟ ارتباط یعنی مشارکت مشارکت در افکار ،احساسات و دانش ارتباط یعنی گوش دادن و آموختن از سایرین :نقش و سهم حواس پنجگانه در دريافت پيام بينايی %75 شنوايی %13 المسه %6 چشايی و بويايی هرکدام %3 :اجزای فرآیند ارتباط منبع یا فرستنده پیام 1. مخاطب یا گیرنده پیام 2. پیام 3. کانال ارتباطی 4. اثرات5 . :خصوصیات فرستنده پیام باید کامال به موضوع مورد بحث آگاه باشد 1. در نظر گیرنده از اعتبار برخوردار باشد 2. قابل اعتماد باشد 3. دارای مهارت های ارتباطی باشد 4. :خصوصیات مخاطب یا گیرنده پیام مهارت در برقراری ارتباط با فرستنده پیام 1. قدرت دریافت پیام ازنظر جسمی و ذهنی 2. گرایش به منبع پیام و کانال ارتباطی 3. داشتن اعتماد به پیام 4. :خصوصیات پیام متناسب با وضعیت فرهنگی و اجتماعی گیرنده پیام 1. براساس نیاز گیرنده باشد 2. با موضوعات واقعی تقویت شود 3. ساده واضح و جذاب باشد 4. متناسب با سطح دانش گیرنده پیام باشد 5. :خصوصیات کانالهای ارتباطی برای گیرنده و فرستنده پیام آشنا باشد1. متناسب با پیام باشد 2. قابل دسترس باشد 3. انواع آموزش مستقیم فردی غیر مستقیم گروهی :آموزش مستقیم فردی (مشاوره ) گروهی ( براساس هدف آموزش ) : روش و فنون انتقال اطالعا ت روش و فنون تغییر نگرش روش وفنون انتقال وکسب مهارت :روش و فنون انتقال اطالعات سخنرانی ‏مکان ‏زمان ‏شرایط سخنران بارش افکار توضیحی – بحث :روش وفنون تغییر نگرش ایفای نقش داستان ناتمام :روش و فنون انتقال مهارت طرح مساله نمایش عملی :چگونه ایدز را آموزش دهیم کنار ایستادن و گوش دادن 1. شناخت نیازهای مختلف گروه هدف 2. استقبال از سوالهای گروه هدف 3. تشویق گروه به شناخت مشکالت و ارائه راه 4. حل ها و مشارکت در افکار اعتماد به آنچه که گروه میداند5. برای اینکه در آموزش ايدز ارتباط خوبي با مخاطب :داشته باشیم باید .1 .2 .3 .4 .5 .6 مشکل را از دید جامعه ببینیم . با آنچه که مردم می دانند ارتباط را شروع کنیم و به آن اعتماد کنیم . از دادن دستورو امر ونهی خودداری کنیم . ایده هایی به مردم ارائه کنیم که عملی و قابل اجرا باشد . از وسایل کمک آموزشی استفاده کنبم . به احساسات گروه هدف پی ببریم . ادامه .7باورهایشان را بشناسیم . .8با مخاطبین ارتباط چشمی برقرار کنیم . .9در حین آموزش سوال کنیم . . 10حتما افراد را به بحث و تبادل نظر تشویق کنیم . :یادمان باشد رفتار افراد تابعی از دانش و نگرش آنهاست، درک افراد از آسیب پــذیری نسبت بــه بیماری و تاثیر پیشگیری و درمان در آن تصمیم او را در رابطه با انجام یا عــــدم انجام یک رفتار خاص تحت تاثیر قرار می دهد .

51,000 تومان