صفحه 1:
آموزش بینایی ايتومتريست عنايت اسروش کلینیک بینایی و ویژن تراپی معالی آباد e.osroosh2008@gmail.com

صفحه 2:
اهداف ورود تكنولوزى به دنياى امروز و نيازهاى بينايى افسانه 600/90 nee Deas.) چگونه نقایص مهارتهای بینایی را تشخیص بدهیم؟ للا سر بینایی و یادگیری بیش فعالی و مشکلات بینایی بهداشت بینایی تنبلى جشم ودرمان در سال)©

صفحه 3:
‎er em‏ كت ‏تغيرات زيادى در قرن )© پیشروی دانش آموزان ‏افزايش سرعت ارتباطات ‏کامپیوترها » بازیهای ویدئوی ۳ ‎

صفحه 4:
eer ‏ار‎ ۰ طوفان اینترنت

صفحه 5:
ورود تکنولوژی به دنیای امروز و نیازهای بینایی ۶ زندگی سریع امروزی + تشخیص نیازها

صفحه 6:
راهنمای مشکلات بینایی ‎٠‏ مشكلات بينايى در (00 ميليون كودك زير ©0) سال ‏۰ چالش در زندگی تحصیلی و اجتماعی ‎Dre ae ‏-مشکل یادگیری‎ ‏ا ال له‎ 0 mee ars ‏سرکشی‎ ‏ی‎ ‏-خودکشی‎ ‏-انگل جامعه‎ ‎

صفحه 7:
افسانه دید 20/20 ۹/2 : توانایی دیدن ونگاه کردن به جيزى

صفحه 8:
مفهوم بينايى ۱ erent ۱ Ow TEST ed سازماندهی اطلاعات بینایی بوسیله مغز و تلفیق ان با دیگر حسها و تجربیات گذشته معنا و مفهوم بخشيدن پیش بینی سلسله مراتب تکامل بینایی در طی سال اول زندگی

صفحه 9:
بندرت مشکلات بیناییس تهدید دید مشكلات بينايى -> خلل درتكامل و رشد در جهت نرمال نتیجه: مشکل در یادگیری و انجام فعالیتهای روزمره از سردرد تا رفتارهاى متمردانه 3 4 5 6 7 8 1 10 1

صفحه 10:
خبر خوب ‎٠‏ تقريبا بررياى مشكل بينايى در هر كودكى رياه حل ساده ا ى ‎٠‏ توسط ايتومتريستى كه بصورت كلمن ۰ بعد از مواريد درمانى ديكر مانند مشاوره تحصیلی می تواند مقمر ثمر

صفحه 11:
۳ ‏ی‎ Bee LES) ‏ه يفيك‎ ‏سلامتى‎ ٠ ‏لك‎ ‎٠‏ فاكتورهاى محيطى ‏۰ نتیجه گیری - بينايى را مى توان يرورش داد ‎

صفحه 12:
منشع مشکلات بینابی در کودکان 5 pon ‏تب بالا‎ صدمه به سر یا چشم ابا مشکلات دوران بارداری» زايمان و بعد از ان

صفحه 13:
ای الك ‎٠‏ نكته ظريف: ‏شناسایی کودک با مشکلات 5۹ ‏تومتربست ‏ارجاع به ايتومتري ‎00 ‏ا‎ SCS) wie ‎

صفحه 14:
8 ey 5 ۳ Ser, 4 : Jaf Jel ‏د‎ | a ‏عد‎ ‎Cre ۲‏ ۳ سس ما بو 9 ‎۱ ‎eee ‏انحراف جشم‎ ‏تاری دید ‎ ‏دوبینی

صفحه 15:
۳ ‎٠»‏ انواع مهارتهاى بينايى ‎٠‏ بررسى نقايص مهارتهاى بينايى و تاثير ان در خواندن و نوشتن ‏۱ ‏مهارتهای بینایی ‎

صفحه 16:
ee. Bh raed ا ©- مهارت و توانايى فوكوس كردن مهارت هماهنكى هر دو چم بان مس مهارت تقارب و تباعد چشم ‎Leos)‏ جنم با دست ستوانایی ادراک بینایی

صفحه 17:

صفحه 18:
2 مهارت و توانایی فوکوس كردن EYE: accommodation (focusing) Be 200 sag tm ‏توانایی ایجاد و حفظ وضوح‎ تصوير در فواصل مختلف ی ‎ceed‏ ‏نیاز به تطابق خوب علاوه بر داشتن دید 660/90 برای واضح دیدن هنگام مطالعه ويا تغيير توجه از تابلو به متن 520000 زیادی در م هستند ولی 4 ۸ ‎RPO BTS‏ ا ‎RKMCOMAU‏ ‏7 ‏مشکل می شود كاعة ای ی 1605 ‎lens more convex.‏ نا

صفحه 19:
relaxed muscle distant objet $7” Wen you look at things that are far away, muscles in your eye relax and your lens looks like a slim disc contracted muscle ‘When you look at things that are close, muscles in your eye contract and make your lens thicker icke near object

صفحه 20:
تطابق اجزا : قدرتء» انعطاف يذيرى ‎٠‏ انتظار جهت وضوح تصوير القت ‎٠‏ طولانى شدن زمان انجام کار عدم تشخيص مشكلات تطابقى ‎٠‏ هر جه كار سختر زمان در معاينات روتين 00 نگاه از تابلو به متن -+ نيازمند انعطاف يذيرى خوب عدم انعطاف پذیری مناسبس» تجربه تاری

صفحه 21:
زمانيكه تطابق خسته شد ‎ne)‏ ا ‎ey Toe‏ شود 0 ‏ل‎ Sree sve es ‏متن یا تابلو ازاردهنده می شود‎ ‏بدتر از تاری خستگی است که‎ ‏نتيجه تلاش جهت غلبه بر‎ ‏مشكل و حفظ وضوح است‎

صفحه 22:
شروع با مشكلات كمتر در يايان مشكلات بيشتر كاهش تمركز يايين امدن درك مطلب ادامه تلاش جهت وضوح سوزش جشم سردرد اجتناب از كار نزديك

صفحه 23:
ادامه مت تطابة 9 4 اك با 3 ۸ 1 صحبت با دوست بجاى تقلا در ‎J / i‏ برابر تارى ديد ‎cee‏ 000 بدقت نگاه کردن به جزئیات ان نتيجه: به اشتبام> مشكل رفتارى يا توجه

صفحه 24:
8 علامت مشکل تطابق اس در شروع مطالعه خوب و بتدریج کاهش پیدا می اكند ا ‎eT es)‏ هنگام ۳9 ‏| ‏مطالعه ‏سنارت از تاری دید با وجود داشتن ديد 600 0۱ ‏9 را خیلی به چشمش نزديك مى كند ‏5 اخة ‎fey elem wee resleeey‏ 0 ‎Sone)‏ ا ا ل با میزان باهوشیش مطابقت ندارد لد ا سات ‎ees)‏

صفحه 25:
ا ل دا ا ل 6 ك2 شوند؟آيا كلمات ديدنشان مشك( كس ‎٠‏ © وقتى كه دارى مى خوانى و سرت را بالا مى ارى به ۳۳ نگاه مى كتى كلمات تار اند؟ ‎

صفحه 26:
3-مهارت هماهنكى هر دو جشم با هم در هم شدن کلمات مشک سار[ كلاس ينجم شروع مشكلات هنكام مطالعه 00 دومین معاینه (تجویز عینک) 1 مشکل

صفحه 27:
9 ‎oe do 7‏ شكفتى از سوالات ۳ 9 ‎ee‏ ‎er‏ ۲ تقر ادر ‎ee‏ ‏نفر ابراز کردند ۷ ۵ ‎mor 2‏ و بینی از 4 ۱ ور | بحساس سار و ما ادر

صفحه 28:
ny rete) 0 en exes WOO) ‏در صورت عدم انجام تست‎ Fl) XO ae eT OTs ewes) AS 1۳ ORNS OoE er ‏در جامعه احساس عدم کفایت‎ ‏و شکست داشت‎ كاوهي بيج ب فا سس سس ‘ha 1 ‏عم ی مها‎ ken eh pt ey ng, ott fa, ewe rama ‏جل ضرم‎ > cea ward ae es a he (0 et hee ht or pe, OF ht ea me re peat hg od a a on Te ey a و رنه ماد ‎Serer ses‏ ‎HE‏ نومه متسد ‎Se‏ ۳[ ‎omic eM geass‏ دس اع افرع ده وه هچ ‎natn pg‏ اي ‎or mig a‏ سوه یاس ع يم ع لس اس ا مس هه ود

صفحه 29:
بعد از مشخص شدن مشکل چند ماه ویژن تراپی قادر به انجام مطالعه طولانی مدت بدون مشكل جلوكيرى از بروز اين نوع ترازدى افزايش آكَاهى ازطريق آموزش

صفحه 30:
ee a eel Eee ar Oe ane * )- هنكام مطالعه فرد يك جشم را ببندد ‎٠‏ ©- هنكام مطالعه فرد سرش را ‏بكذارد كف يكى از دستانش ‏۰ 0. هنگام مطالعه سر را طوری ‏به یک سمت بچرخاند که همزمان جشمها نتوانند متن را . ‏<6- هنكام مطالعه جيزى را به ‎RACER EPO RCA‏ ‏6- زمان كيى كردن از روى تابلو حروفى را توى كلمات تکرار کند ‎9 re rea ee) ‏يى خط قرار دادن اعدا د با‎ ‏مشكل مواجه مى شود‎ ‏م نشان دادن هر كدام از علايمى كه در مورد تطابق گفته ‏شد

صفحه 31:
| ‏ا ا‎ ees ‏زمانی که چشمها از یک نقطه به‎ ‏نقطه دیگر نگاه می کنند‎ تواتایی حرکت چشم نامیده می شود 0 ‏ا‎ Seo) 0 ‏مى كنند يا در مطالعه از يك‎ 20 lS ع ل ات الات 2

صفحه 32:
4-مهارت حرکت چشم ‎con a go os ap‏ دو نا حيه شبكيه ناحيه مر كزى ->+ ارسال اطلاعات زياد بينايى به مغز ناحیه محیطی -+ ارسال اطلاعات كمتر بينايى و مسئول دید کمتر واضح محیطی

صفحه 33:
| ا د ” (ناواضح) اشيائ واقع در نقطه نكام>ه مركز شبكيه (واضح) درک این كت تجربه ما از اين ازما يش ->ه ا لد شبكيه

صفحه 34:
4مهارت حرکت چشم ‎pent ٠‏ دقيق چشمی در عین مطالعه ‎٠»‏ كند بودن حركات -> کند شدن مطالعه ‏* دقیق نبودن حرکات ‏ دقیق نبودن بینایی و بی دقتی کودک ‎

صفحه 35:
5 قث خصه نقص حرکات = چشم BE Te eer eas [۱ حركت جشم سرش را حركت از انكشت هنكام مطالعه دهد استفاده بكند گم کردن یا جا انداختن ‎٠‏ ©-به كودك برجسب مشكل سر هی ماه توجه زده شود 9- اشتباه به ظاهر بی دقتی (اول ويا اخر كلمات را جابجا ياحنف)

صفحه 36:
‎We evn eS‏ لت ‎By eS eran Or)‏ ‎apne‏ ‏2 ‏فرد بايد اعداد را با صداى بلند ‎a]‏ 0 انجام تست الف براى فهم موضوع ‎

صفحه 37:
تست غر بالكرى نقص حركات جشم ا عدم وجود خطوط وسط اعداد با انكشت به او نشان دهيم له رمث رم 4

صفحه 38:
+ نباید زیر 6 سال انجام شود ‎٠‏ دقت: ‏- 9 ساله یک یا دو سطر را جا می اندازد ‏- ۵ ساله یک خط ‎Roam cap FEU oe ‏را اضافه یا کم کند‎ ‎

صفحه 39:
re ED aa ree CS ah alae ‏زمان مورد انتظار‎ ‏ا‎ ‏ساله 0ك ثانيه‎ © POLY oes Pera 0 ‏و بزرگتر 000 ثانیه‎ 0

صفحه 40:
ری اطلاعات خامى را براى ما فراهم مى كند در صورت مشاهده هر كدام از علائم ينجكانه جه فرد اين تست را ياس كند يا نكند بايد ار جاع شود

صفحه 41:
| ec ewe a ‏مشکل دارد و نمی تواند در یک‎ ‏خط بنویسد‎ :نبت يخنط بدا در رن أميزى از خط بیرون می زند “#4 در مسائل ریاضی در یک ستون نمی تواند بنویسد ۳ ‎at ash‏ ۳ در اينكه بتواند ان را بنويسد مشكل دارد

صفحه 42:
7-توانایی ادراک بینایی رل ۱9 تفاوتها و شباهت ها در آن جيزى است كه مى بينيم

صفحه 43:
6 مشخصه نقص »3 ادراک بينايبى ۰ - مشکل در یادگیری ‎٠‏ 642 در يايان كلاس اول هنوز تشخيص كلمات مشكل وارونه خوانى داشته ‎are)‏ ‎٠‏ ©- كودك در بيش دبستانى 2 * © حروف مشابه اول يا انتها ‎eh ae ‏سحن ا‎ 5 55 ‏هچ ار الي 0 ‎Se‏ تنهایی بشناسد ولی در قلب هنوز در تشخیص حروف و 0 ‎yee Riper ee‏ 2 1 به تفکیک بیان کند

صفحه 44:
علائم 9 نشانه ها ‎wa)‏ 2 ل 00 ‎٠‏ وابسته به رفتار ‎٠‏ مهارتهاى كارى ‎

صفحه 45:
مشخصه های قابل مشاهده به يك طرف ويا شانه يكطرف بالاتر تنك كردن جشمها ايلك ‎pe ee et OLS)‏ ا مطالعه كتاب چم با هسام و برخورد با اشیاء لیا انداختن اشیاء معتکل هن گر ف ۳ ترجیع در استفاده از یک چشم سوزش» خارش»قرمزی | ۳

صفحه 46:
وابسته به رفتار بودن دامنه توجه 9 هنگام مطالعه | تاری دید تهوع و سرگیجه الت تهوح هنكام نث 4 ۳ ماشین hs

صفحه 47:
مهار تهای کاری كات جهت چپ و راست . .. . . . . هنگام مطالعه (تكرار) * ماليدن جشمها بعداز كمى ‎Gas Sue‏ لك 0# ‎is‏ ۰ جا انداختن کلمات یا دوبارخواندن کج کردن يا چرخاندن سر به ۰ حذف لغات کوچک(تکرار) ‎ey goto‏ بود 010 7 ‎٠ 22-7 2‏ جلو و غقب يردن د ‎BEA‏ اك 00250 مشکل در یادآوری چیزی که 1 نوشته مشکل در یادآوری» تشخیص وترسيم دوباره اشكال هندسى

صفحه 48:
تست د سای 48) O0 LOD ok) ‏شامل:‎ ارزيابى سيستم يردازش اطلاعات بينايى ۳ ta a Shee 2h 5)! ‏ارزيابى ديكر مهارتهاى بينايى‎

صفحه 49:
چه زمانی باید تست عملکرد بینایی انجام شود؟ * هر زمان که علائم و نشانه هاى مشكلات بينايى وجود داشت

صفحه 50:
جرا مدارس ابن تستها را انجام نميدهند؟ ‎Vad ۰‏ درصد بالايى از دائنش ‎BE‏ بينايى را ندارند الا ‎ee‏ ‏دانش آموزان هزینه بر است ۳ ‎eee nae.‏ ‎Ce ype teers)‏ ۳۰۱ ‎ee ere ea‏ ‎eS Dane Dio)‏ ده و یادگیری نیست ‎

صفحه 51:

صفحه 52:
اختصا ای هر 2 مان اختصاصی ادر 9 Gils ‏ينات بینایی در‎ ‏امل تمريا‎ 5 ‏ومنزل‎

صفحه 53:
2 van) eye ee ce Age eny اس ‎Dee‏ 00 حركتى بينايى

صفحه 54:

صفحه 55:

صفحه 56:
VTE Vision Training Equipment

صفحه 57:
‎٠‏ عينكهاى تكاملى ‎٠‏ عينكهاى درمانى ‏انواع عينكهاى تجويزى * عينكهاى جلو كيرى كننده ۱ ‎ ‎

صفحه 58:
برنامه درمانی چقدر طول می کشد؟ رح ۱

صفحه 59:
‎SSID‏ اك و مشکلات بینایی خیلی شبیه اند ‎ana EG)‏ لور در ا 9 ‎

صفحه 60:
Wisual Problernis-~ 1 | ۷] ۷ ADHD= ۷۱۷۱۷ ۷۱ ۷ x KI x] ۱] Xx x] x Symptoms Often hes aifficuny playing quictty (Often tole excessivety (Often hes aifticuty aweming tum (Otten intemiste or introges So Stree

صفحه 61:
‎ne,‏ سا هگا ماه لهاك اث ‏-هر (0© دقيقه جند قدم راه رفتن ‎0 ‏ستمرکز غیر فعال ‏- تمرینات ریلکسیشن ‎

صفحه 62:
تنبلی چشم ودرمان در سال 91

صفحه 63:

29,000 تومان