سایر آموزش

آموزش فعال

amozeshe_faaal

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آموزش فعال”

آموزش فعال

اسلاید 1: دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا. (عج) دانشکده بهداشت آموزش فعال Active Teachingهرمز سنائی نسبPh.D آموزش

اسلاید 2: « مشکل ما اين نيست که بسياری از چيزها را نمی دانيم،مشکل ما اين است که معمولا به چيزهايی که می دانيم عمل نمی کنيم.اگر به چيزهايی که می دانيم عمل کنيم، چيزهايی را که نمی دانيم خواهيم آموخت.»سيد جمال الدين اسد آبادی

اسلاید 3: اهداف بحثتدریس فعال را تعریف کند.یادگیری فعال را تعریف کند.مراحل تدریس فعال را نام ببرد.طبقه بندی الگوهای تدریس را نام ببرد.پنج مورد از روشهای تدریس فعال را نام ببرد.مزایای استفاده از روشهای تدریس فعال را توضیح دهد.نقش استاد و دانشجو را در روشهای تدریس فعال و رایج مقایسه کند.روش مناسب را در هنگام تدریس به کار ببرد.

اسلاید 4: مقدمه

اسلاید 5: هرم یادگیری

اسلاید 6: تعاریفتدریس: Teachingعبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و فراگیر (Interaction) بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم برای ایجاد تغییر در رفتار فراگیر.تدریس فعال: Active Teachingبه روشی اطلاق می شود که در آن فراگیران در جریان آموزش برانگیخته شده و در امر یادگیری می کوشند. در واقع معلم نقش راهنما و هدایت کننده را ایفا می کند و یک ارتباط متقابل بین معلم و فراگیر وجود دارد.

اسلاید 7: فرآیندیاد دهی فعال: فعالیتهایی که معلم در کلاس با کمک فراگیران انجام می دهد تا امر یادگیری با معنا محقق شود. در این تحقق، فعالیتها عبارتند از درگیر کردن دانش آموز در حل مسأله، مشارکت خود دانش آموز در امر یادگیری و ایجاد تفکر انتقادی در فراگیران.یادگیری: عبارت است از ایجاد تغییر نسبتا“ پایدار در رفتار بالقوه یادگیرنده، مشروط بر آنکه این تغییر بر اثر تجربه رخ دهد.

اسلاید 8: یادگیری فعال: Active Learningشامل روشهایی است که در آن دانشجویان نقشی بیش از یک شنونده را به عهده می گیرند و در پردازش و کاربرد اطلاعات نیز مشارکت دارند.اجزای اصلی یک یادگیری فعالصحبت کردن و گوش دادن، نوشتن، خواندن، وانعکاس اطلاعات

اسلاید 9: نظریه های یادگیری1- نظریه رفتار گرایی: به دو گروه تقسیم شدند: الف- الگوهای مبتنی بر اصول شرطی سازی کنش گرا، و ب- الگوهای مبتنی بر اصول شرطی سازی متقابل.در این نظریه، تقویت، شرط لازم برای یادگیری است.2- نظریه شناخت گرایی: در این دیدگاه، هر انسانی در ذهن خود اطلاعات عدیده ای دارد که می تواند در یادگیری به او کمک کند.

اسلاید 10: مقایسه دو نظریه رفتارگرایی و شناخت گرایی

اسلاید 11: 3- نظریه نوروفیزیولوژیکی: این نظریه بر این باور است که یادگیری سبب تغییراتی در جریان عصبی می شود. در این نظریه یادگیری به دو مرحله تقسیم می شود: الف- یادگیری در دوران کودکی که از نوع افزایشی است، و ب- یادگیری در دوران بزرگسالی که از نوع بینشی است. این دو نوع یادگیری با هم رابطه دارند.4- نظریه فراشناخت: عبارت است از آگاهی، کنترل و هدایت سازمان شناخت خود. در این دیدگاه، فرمان رشد فراگیران به خود آنان سپرده می شود و فراگیران هستند که باید راه یادگرفتن را یاد بگیرند.

اسلاید 12: طبقه بندی الگوهای تدریسالگوهای تدریس در چهار خانواده اصلی به شرح زیرتقسیم بندی می شوند:1- خانواده پردازش اطلاعات2- خانواده الگوی فردی3- خانواده الگوی اجتماعی تدریس4- خانواده سیستم های رفتاری

اسلاید 13: جدول خانواده های تدریس و الگوهای آن

اسلاید 14: ادامه جدول خانواده های تدریس و الگوهای آن

اسلاید 15: ادامه جدول خانواده های تدریس و الگوهای آن

اسلاید 16: ادامه جدول خانواده های تدریس و الگوهای آن

اسلاید 17: ادامه جدول خانواده های تدریس و الگوهای آن

اسلاید 18: ادامه جدول خانواده های تدریس و الگوهای آن

اسلاید 19: ادامه جدول خانواده های تدریس و الگوهای آن

اسلاید 20: الگوها و روش های تدریس فعال1-الگوی آموختن کنترل خود (یادگیری کنترل خود)2- الگوی یادگیری در حد تسلط (تسلط یاب)3- الگوی یادسپاری 4- الگوی تدریس ایفای نقش (وانمود سازی – روش تقلیدی)5- الگوی تدریس پژوهشگری

اسلاید 21: 6- الگوی بدیعه پردازی (نوآفرینی – سینکتیکز)7- الگوی پژوهش گروهی8- الگوی آموزش آزمایشگاهی9 - الگوی کاوشگری علوم اجتماعی10- الگوی آموزش برای رشد مفهوم و مهارت11- روش پرسش و پاسخ

اسلاید 22: 12- روش بحث گروهی (مباحثه ای)13 - روش بحث گروههای کوچک14- روش انجام دهید، نگاه کنید، یاد بگیرید15- روش بارش مغزی (طوفان مغزی)16- روش کنفرانس

اسلاید 23: 17- روش کارگاهی18- سمینار19- یادگیری موضوعات کلینیکی به شکل برنامه ریزی شده گروهی20- روش شبیه سازی21- روش یاذگیری بر اساس طرح مسأله22- پی.ام.پی23- نمایش کلینیکی24- گزارش صبحگاهی

اسلاید 24: 25- سمپوزیوم26- روش گردش علمی27- روش فراگیر – استادی28- روش چند حسی (مختلط)29- روش پروژه ای30- روش نمایشی (نمایش علمی)

اسلاید 25: مراحل تدریس فعالتدریس فرآیندی است که چهار مرحله بنیادی دارد:1- آمادگی2- ارائه مطلب3- کاربرد4- امتحان و سنجش

اسلاید 26: رهبری نحوه تسهیل بحثشناخت استاد و دانشجو از همدیگرتعریف و تمجید از دانشجویانایجاد انگیزه و انرژی از طریق شوخی و تذکر دادنمخالفت کردندریافت ایده های همدیگر در هنگام دریافت نظراتخلاصه کردن

اسلاید 27: داشتن اهداف آموزشی واضحگفتن ایده هاارائه فعالیتهاچالش ایجاد کردنبحث مداوم و خلاصه کردن تجارب

اسلاید 28: ملاکهای انتخاب الگوها و روشهای تدریستعیین اهداف آموزشیآگاهی از نظریه ها و اصول یادگیریدر نظر گرفتن توانایی های فردی فراگیراندر نظر گرفتن انگیزه فراگیرانتسهیلات، تجهیزات و منابع آموزشی

اسلاید 29: مقایسه رویکرد تدریس رایج و فعال

اسلاید 30:

اسلاید 31: مثالهایی از روشهای تدریس فعال مورد استفاده توسط مدرسان

اسلاید 32: بعضی از مزایای استفاده از روشهای تدریس فعالافزایش زمان باقی ماندن اطلاعات در ذهن درک بهترتعامل دانشجویان با مدرس و با یکدیگرکار گروهیکسب مهارتهای ارتباطی

اسلاید 33: افزایش سطح مهارتهای فکر کردنانگیزش / علاقمندی / تحریکلذت بردنفرصتهای یادگیری بیشترکاهش ترس / کاهش خطر شکست

اسلاید 34: عوامل خطر تشخیص داده شده از نظر اساتیدکوچک بودن کلاسبزرگ بودن کلاسمیزها را نمی توان جابجا کردمن به اندازه کافی وقت ندارم

اسلاید 35: زمان جلسه کافی نیستمن قادر به کار کردن با داشجوها نیستممن وقت اضافی ندارمدانشجویان مشارکت جدی ندارنددانشجوها خیلی شلوغ هستندمن نمی توانم کلاس را کنترل کنم

اسلاید 36: دانشجویان کلاس از هم جدا خواهند شدسایر اساتید فکر می کنند من کنترل کلاس خود را از دست داده اممن با استفاده از این رویکرد احساس راحتی بیشتر می کنمانجام فعالیتها نیاز به آمادگی های بیشتری داردمن تجربه کافی برای آموزش فعال ندارممن انجام نمی دهم زیرا آن را قبلا مورد آزمون قرار داده ام

اسلاید 37: نتیجه گیری

اسلاید 38: ما می دانیم که آموزش و یادگیری فعال مؤثر و عملی است بنابراین ما چرا در آموزش خود از استراتژیهای آموزش فعال بیشتر استفاده نمی کنیم.

اسلاید 39: با تشکر از توجه شما

اسلاید 40: ﺳﺆال؟پيشنهاد؟انتقاد؟رهنمود؟...؟؟؟.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید