پزشکی و سلامت

آموزش و پرورش در مدیریت بالینی Education and Training in Clinical Governance

amozesh_na_tamrin

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آموزش و پرورش در مدیریت بالینی Education and Training in Clinical Governance”

آموزش و پرورش در مدیریت بالینی Education and Training in Clinical Governance

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمEducation and Training in Clinical Governanceدکتر سیدمهدی

اسلاید 2: انتشار سالیانه 25000 مجله بیومدیکال10 تا 15 درصد از مقالات منتشر شده در مجلات طبی اعتبار پایدار دارند Of Lasting Valueورود تکنولوژی های جدیدافزایش درخواستهای بیماراندرخواست تمرکز بیشتر بر کیفیت و نتیجه مطلوب از درمانپذیرش نقش های بیشتر و متغیر نسبت به گذشته در پرسنل سلامت بویژه پزشکان ( معلم ، هیات علمی ، محقق ، مدیر و...)آنچه آموخته می شود ( دانش ، مهارت ) در معرض آفت فراموشی و از دست دادن استبرای داشتن بهترین عملکرد ( کیفیت : کار درست را ، درست و در اولین بار انجام دادن) باید از معتبر ترین دانش و مهارت بهره جست

اسلاید 3: برای تضمین کیفیت خدمت ، دانش و مهارت آموزی باید امری دائمی باشد Life Long Learning روزآمد بودن وظیفه اخلاقی و قانونی ( و قطعا شرعی ) هر پرسنل مرتبط به خدمات سلامتی است روزآمدی در زمینه حفظ و ارتقا دانش و حفظ و ارتقاء مهارت وایجاد نگرش حرفه ای مناسب

اسلاید 4: 3 - ارزشیابی سالیانه:با اهداف:1 – کمک به پرسنل برای بهتر و باکیفیت تر انجام دادن کارها2 – کمک به پرسنل برای بدست آوردن توانمندیهای مورد نیازشان در آینده

اسلاید 5: اصول ارزشیابی سالیانه:1- محرمانه بودن نتایج – امروزه بهای بیشتری به به اشتراک گذاشتن نتایج داده می شود2- آمادگی قبلی: هم ارزیاب و هم ارزیابی شونده3 – توجه به نظرات ارزیابی شونده : افراد بهتراز مربیان وارزیابها می توانند به نقد خود به پردازند4 – دیدگاه ارزیاب : عموما باید مثبت و ارتقا دهنده باشد5 – توافق بر سر نتیجه ارزیابی و برنامه متعاقب آن : یک بیانیه مکتوب با امضای دو طرف 6 – تاکید بیشتر بر ارزیابی 360 درجه

اسلاید 6: 4- تمدید اعتبار مجوز : Revalidation در بسیاری از کشورها این تمدید اعتبار از طریق تجمیع امتیازات لازم ، حاصل از طی دوره های آموزشی سالیانه – مثلا برای 5 سال - و گاها پس از تائید منتخبین محلی صورت می گیرد اصولی که رعایت آن در آموزش ضروری است:آموزش باید بر اساس نیاز های یادگیرنده طراحی شده باشدمسئولیت آموزش باید به اشتراک گذاشته شود یعنی اینکه آموزش می تواند از طریق خطا کردن صورت بگیردآموزش فعال باشد . از طریق کشف و درک و خود استنتاجی آموزش گرفتن از طریق هم سانان: موثر تر از شیوه های سنتی معلم وشاگردی بدلیل برقراری ارتباط بهترتاکید و تکرارمحیط مساعد : نقش تعیین کننده ای دارد . محیط های بسیار آرام یا پر تنش و اضطراب مانع از یادگیری می شوند

اسلاید 7: مراحل طراحی یک برنامه آموزشیتعیین نیازهای آموزشیاجرای برنامهارزشیابیبرنامه ریزی آموزشیریشه مشکلات چیست ؟آیا مشکلات با آموزش قابل حل است ؟طراحی نحوه حل مسئله و یا مشکل بوسیله کارآموزانایجاد دانش ، مهارت و یا نوع رفتار لازم در کارآموزانارزشیابی دوره و عملکردکارآموزان بویژه در محیط واقعی کارتشخیص مسئله و یا مشکلطراحی راه حلاجرای راه حلارزشیابی اثرات راه حل های اجرا شده1234فرآیند آموزش

اسلاید 8: 1- نیازسنجی آموزشی (Needs Assessment )چه کسانی نیاز به آموزش دارند ؟ و به چه نوع آموزش هایی نیاز دارند ؟آنچه که افراد می خواهند یا ترجیح می دهند عیب یا مشکلفاصله بین وضع موجود و وضع مطلوبنقطه ای که قصد رسیدن به آن را داریم نیاز آموزشی : نیاز آموزشی به نیازهای اطلاق می شود که از طریق آموزش قابل رفع است

اسلاید 9: 2- اولویت بندی نیازهای آموزشی:میزان تکرار میزان اهمیت میزان شمولیت ( فراگیری و سطح گستردگی )ارزشگذاری و محاسبه مجموع امتیازات

اسلاید 10: 3- برنامه ریزی ( Planning) برنامه ریزی عبارتست از تعیین فاصله بین وضعیت موجود با وضعیت مطلوب و مشخص نمودن راه های رسیدن به هدف ( وضعیت مطلوب ). مراحل برنامه ریزی آموزشی منابع انسانی1- تعیین اهداف آموزشی2- تعیین محتوا3- تعیین مدت اجرای برنامه4- تعیین شرایط شرکت کنندگان5- تعیین روش های آموزشی 6- پیش بینی تسهیلات و خدمات آموزشی 7- انتخاب اساتید و مربیان آموزشی

اسلاید 11: 1 - تعیین اهداف آموزشی:چه نوع دانش ، مهارت و یا رفتار خاصیبه سه سوال زیر جواب دهد :1- چه می خواهیم یاد بدهیم یا فراگیر چه چیزی را باید یاد بگیرد؟ ( کار یا عمل ).2- عمل یا کاری که فراگیر بعد از طی دوره باید انجام دهد ، تحت چه شرایطی باید انجام پذیرد؟3- معیار و ملاک ما در یاد گرفتن با یاد نگرفتن فراگیران در چیست ؟ به عبارت دیگر موفقیت یا عدم موفقیت خود را در یاد دادن با چه ملاک یا مقیاس خواهیم سنجید ؟ ( معیار )

اسلاید 12: 2 – تعیین محتوا:تناسب منابع آموزشی دوره با سرفصل های پیشنهادی3 – تعیین مدت اجرای برنامه:میزان و درجه فاصله وضعیت موجود با هدفهای ویژه یا اختصاصینوع آموزش که متشکل از آموزشهای شبانه روزی،آموزشهای حین کاروآموزشهای ضمن خدمت محل آموزش و نظر خواهی از فراگیران و سازمانهای ذی نفع 4 – تعیین شرایط شرکت کنندگان:در انتخاب افراد شرکت کننده در دوره های آموزشی بایستی 4 نکته را در آن لحاظ نمود :الف - تجانس تحصیلی ب – تجانس شغلی ج – تجانس تجربی د - دوره های آموزشی طی شده

اسلاید 13: 5- تعیین روش های آموزشی:1– هدف آموزش 2- مدت و زمان آموزش 3 - بودجه آموزش 4 – سطح و تعداد کارآموزان 5 – اساتید و مربیان آموزشی 6 – محل آموزش 7 – وسایل و لوازم آموزشی

اسلاید 14: مدل تعیین نیاز بر اساس برنامه پنجم از برنامه های تحول اداری : آموزش و بهسازی نیروی انسانی شیوه تعیین نیازها 1 –شناسائی وظائف و فعالیتهای اصلی هر رشته شغلی – کتاب طبقه بندی مشاغل - نظرات صاحب نظران - مشتریان داخلی و خارجی 2 – تعیین رشته های تحصیلی مرتبط با رشته شغلی مورد نظر 3 – تعیین دانش مهارت و نگرش های لازم برای انجام هریک از وظائف 4 – مقایسه 2و 3 : پیدا کردن عناوین آموزشی مورد نظر یک توانمندی، چند عنوان آموزشی یا بالعکس 5 – تخصیص آموزشها به طبقات شغلی 6 – تعیین اهداف رفتاری :بیانگر رفتار فرد پس از آموزش7 – تعیین سرفصلهای آموزشی 8 – تجمیع موارد در یک فرم

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید