کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

آموزش و پرورش موتور اصلی محرک توسعه کارآفرینی در ایران

tosee_kar_afarini_dar_iran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آموزش و پرورش موتور اصلی محرک توسعه کارآفرینی در ایران”

آموزش و پرورش موتور اصلی محرک توسعه کارآفرینی در ایران

اسلاید 1: سخنران:دكتر محمود احمد پور داريانيwww.karafarini.irآموزش و پرورش موتور اصلی محرک توسعه کارآفرينی در ايرانارايه در بيست و ششمين اجلاس مديران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق کشور

اسلاید 2: دکتر محمود احمدپور دارياني تحصيلات: دکتراي مديريت منابع انساني تربيت مدرس سوابق تجربي: 30سال مديريت سازمان هاي بزرگ سوابق علمي: عضو هيات علمي دانشگاه تهران دانشکده کارآفريني تاليفات: تعداد 12جلد کتاب در خصوص کارآفريني آدرس سايت: www.karafarini.ir پست الکترونيکي: ahmadpord@gmail.com تلفن : 77513690 تلفن همراه : 09121111767

اسلاید 3: تجارب كارآفرينيجنگل استراتژيكسب و كار اينترنتي

اسلاید 4: كارآفرينياين كتاب رئيس شماستكارآفريني يك دقيقه اي

اسلاید 5: 101 تكنيك حل خلاق مسئلهكارآفريني

اسلاید 6:

اسلاید 7: پرسش هاچرا کارآفرینی برای آموزش و پرورش مهم است؟آیا در خصوص آینده شغلی دانش آموزان نگرانی هست یا خیر؟چه تفاوتهایی از نظر مهارتی ، دانش و مجموعه توانمندی ها بین دانش آموزان ایرانی و خارجی (آمریکایی،ژاپنی و اروپایی) وجود دارد؟

اسلاید 8: پرسش هانقش تجربه و مهارت در سبد دانش و مهارتهای آموزش و پرورش چیست؟چرا حتی بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهها توانایی پیدا کردن شغل و کار ندارند؟کارآفرینی چیست؟ کسب و کار چیست؟

اسلاید 9: پرسش هانظر دین مبین اسلام درباره کارآفرینی و کسب و کار چیست؟تفاوت کارآفرینی و کسب و کار چیست؟تفاوت مدیر،خلاق،سرمایه گذار و نوآور چیست؟

اسلاید 10: چرا يک مديراز مدير ديگر موفق تر است؟ چرا يک شـرکـت از شرکـت ديـگرعملـکـرد بهتردارد؟ چرا يک سـازمان از سـازمان ديگر عملکرد بهتر دارد؟ چرا يک کشــور از يـک کشـور ديگــر بـهتــر اسـت؟ چراهاي موفقيت

اسلاید 11: کشوري توسعه يافته مي باشد اقتصاد موفق شرکتهاي موفق چگونه مي توان شرکتهاي موفق را ايجاد کرد؟ 1) خالقين ايــن شرکتها چـه کسـاني هستند؟ 2) چگونه اين شرکتها با تغييرات محيط بين الملل خود را وفق مي دهند؟

اسلاید 12: كليد واژه هاتوسعهكسب و كاركارآفريني

اسلاید 13: نقش شركتهاي بزرگ و كوچك در رشد اقتصاديMicro, Small andMedium Firms(Secondary Economy)Social,Cultural,PoliticalContextGeneral NationalFramework ConditionsOpenness (External Trade)Government (Extent Role)Financial Markets (Efficiency)Technology R&D (Level, Intensity)Infrastructure (Physical)Management (Skills)Labor Markets Flexible)Institutions (Unbiased, Rule of Law)MajorEstablished Firms(Primary Economy)NationalEconomicGrowth(GDP, jobs)

اسلاید 14: فرآيند كارآفرينانه در رشد اقتصاديSocial,Cultural,PoliticalContextEntrepreneurialFramework ConditionsFinancialGovernment PoliciesGovernment ProgramsEducation & TrainingR&D TransferCommercial, Legal InfrastructureInternal Market Openness Access to physical InfrastructureCultural, Social NormsEntrepreneurialOpportunitiesNationalEconomicGrowth(GDP, jobs)EntrepreneurialCapacitySkillsMotivation

اسلاید 15: فرآيند كارآفرينانه در رشد اقتصادي تعامل فرصتهاي كارآفرينانه و توانايي هاي كارآفرينانهSocial,Cultural,PoliticalContextGeneral NationalFramework ConditionsEntrepreneurialFramework ConditionsMajorEstablished FirmsMicro, Small and Medium FirmsEntrepreneurialOpportunitiesEntrepreneurialCapacityBusinessDynamicNationalEconomicGrowth

اسلاید 16: الكاسب حبيب الله كسب و كار تعريف : كسب و كار عبارت است از خريد و فروش كالا ها ، توليد كالا يا عرضه ي خدمات به منظور بدست آوردن سود است. انواع كسب و كار :كسب و كار خانگي Home Businessكسب و كار خانوادگي Family Business كسب و كار روستايي Rural Businessكسب و كار مجازي:1- کسب و کار اينترنتي E- Business2- کسب و کار بدون کارخانهكسب و كار كوچك ومتوسط ( SME )كسب و كارهاي بزرگ Large Scale Business

اسلاید 17: کسب و کار = دلالي , آقا زاده بودن, راحت طلب، ثروت باد آورده، سرمايه دار، زالوصفت نمي باشد. پيامبر گرامي مي فرمايد: الکاسب حبيب الله توسعه فرهنگ کسب و کار: فرآيند آشنايي از کودکي درخانواده تا ورود به نهادهاي کسب و کار کسب و کار : آشنايي با نام شرکتها آشنايي با نام محصول آشنايي با نام بنيان گذار آشنايي با مهارتهاي كسب و كار نگاه کسب و کارانه: حساس شدن نسبت به محيط اطراف خود در زمينه انواع کسب وکار اصول توسعه کسب و کار

اسلاید 18: مهارتهاي کسب و کار: پنج مهارت آينده ساز شهروند عضو جامعه اطلاعاتي مهارت 1: زبان کسب و کار (انگليسي و چيني) مهارت 2: IT اينترنت+ کامپيوتر+ E-Commerce مهارت 3: مديريت : توان سرپرستي و اداره واحدها مهارت 4: بازاريابي : خريد و فروش و E-Marketing مهارت 5: اقتصادي مالي: هزينه منفعت کردن هرفعاليت

اسلاید 19: کارآفرين فردي است داراي ايده و فکر جديد که از طريق ايجاد يک کسب و کار ( کسب و کار خانگي ، کسب و کار اينترنتي، کسب و کار خانوادگي، کسب و کار کوچک ومتوسط...) با بسيج منابع که توأم با مخاطره مالي ، اجتماعي آبرويي و حيثيتي مي باشد محصول و خدمت جديد به بازار ارائه مي نمايد.کارآفريني (احمدپور 1999)

اسلاید 20: نکات مورد توجه در تعريف کارآفريني: 1- ايده و فکر جديد = خلاقيت 2- ايجاد کسب و کار= چگونه طرح کسب وکار ( PB ) و مراحل اجرا را طي کنيم. ( بسيج منابع و مخاطره يعني چه ؟) 3- محصول و خدمت جديد به بازار= نوآوري - بازار

اسلاید 21: با کارآفرين چيست؟مدير سرمايه گذارمخترعنوآورخلاقتفاوت

اسلاید 22: مدير کارگر سرمايه گذار متخصص کارشناسآيا کارآفرين يک شغل است ؟

اسلاید 23: کسي که در اطرافيان ما صاحب کارخانه باشد چه مي ناميم؟! شغل او چيست؟ مالک- کارخانه دار- سرمايه دار- پولدار-زالوصفت اما کارآفرين نمي گوئيم.

اسلاید 24: انواع كارآفرينانكارآفرينيفردي Individual Entrepreneurshipشركتي ( سازماني )CorporateEntrepreneurshipانتفاعي و بدنبال ثروت profit - Making & Opportunity Seekingغيرانتفاعي - انسان دوستانه Non - Profit & Philanthropyفراكارآفريني يا كارآفريني سازمان Intrapreneurship or Corporate Venturingسازمان كارآفرينانهEntrepreneurial Organizationموسسات غيرانتفاعي Non - Profit Institutions موسسات دولتيGovgernmental Organizationنوسازي Renewalتغيير قوانين رقابتChanging the Competition Rules اجتماعي social Entrepreneurship

اسلاید 25: طبق نظروي كارآفرين نيروي محركه وموتور توسعه اقتصادي مي باشد . وي مشخصهكارآفرين رانوآوري مي داندوفرايندكارآفريني را“تخريب خلاق“(Creative Destruction) مي نامد .بعبارت ديگر ويژگي تعيين كننده در كارآفريني همانا انجام كارهاي جديد و يا ابداع روشهاي نوين در انجام كارهاي جاري است . روش نوين همان “ تخريب خلاق “ مي باشد . از نظروي نوآوري در هر يك از زمينه هاي ذيل كارآفريني محسوب مي شود .- ارائه كالاي جديد- ارائه روشي جديد در فرايند توليد- گشايش بازاري تازه- يافتن منابع جديد- ايجاد هرگونه تشكيلات جديد در صنعتتعاريف كارآفرينژوزف شومپيتر Josep Schumpeter 1934

اسلاید 26: خانوادهمدرسهدانشگاهواحد کسب و کار( بنگاه)رئيس جمهور کارآفريندولت و مجلسنهادهاي پشتيبان توسعهمدل جامع توسعه كارآفريني

اسلاید 27: دانش گرا(مدار)کسب و کارگرافني و حرفه اي و کار دانشکارآفرين

اسلاید 28: رويکرد کارآفرينانه رشد کسب و کار نوآوري خلاقيت مالي کارودانش عزم اراده بازاريابي مستفل و مديريت عمل گرايي رويکرد دانش محور آقاي خود بودن زبان انگليسي تجربه محوري توزيع دانش توفيق طلب کردنمدل تلسكوپي كارآفريني

اسلاید 29: رئيس جمهور کارآفرين نهادهاي مالي بنگاه کسب دانشگاه مدرسه خانواده دولت و مجلس پشتيبان و کار قوانيني - رسانه - احترام به ارزش کار - الگوي نقش - احترام به کسب و کار - تجربه والدين - درآمد ارزش است - قصه هاي کودکان - پول در آوردن خوب است -نقش مادر در روياهاي کودک - خريد و فروش - مديريت - مديريت اداره چند نفر - بازار - دانش و دانايي - زبان انگليسي - رويايي کردن کسب وکار سطوح گوناگون اقدام به ايجاد بنگاه آشنايي تکميلي ابتدايي – آشنايي مقدماتي سطح خانواده توسعه کسب و کار: فرآيند تلاش همه جانبه از قانون تا رهبر کارآفرين به منظور نهادينه کردن کسب و کار توسعه کارآفريني: فرآيند تلاش همه جانبه از خانواده تا رهبر کارآفريني به منظور نهادينه نمودن فرهنگ کارآفرينانه لکوموتيوران ايجاد بنگاه توسعه دانايي- It بازار حس رقابت تشويق توسعه محلي کارآفريني کسب و کار تکنولوژيهاي سرمايه گذاران

اسلاید 30: خانوادهمدرسهرئيس جمهور کارآفريندولتنهادهاي ماليبنگاهدانشگاهالکاسب حبيب اللهفرهنگکسب و کارتوسعهکسب و کارنگرش کسب و کارکسبو کارگرابودنفرهنگ کارآفرينانهنوآوريخلاقيترئيس خود بودنعزم ارادهرشدنوآوري

اسلاید 31: - عامل ايجاد و توزيع ثروت ؛ برانگيزنده توسعه اقتصادي جامعه و موتور رشد و توسعه اقتصادي .- عامل اشتغال زايي .- عامل انتقال تكنولوژي .- عامل ترغيب و تشويق سرمايه گذاري .- عامل شناخت ؛ ايجاد و گسترش بازارهاي جديد .- عامل تعادل در اقتصاد پويا .- عامل تحول وتجديد حيات ملي ومحلي ( كارآفريني فراتر از شغل و حرفه است، يك شيوه زندگي است )نقش هاي كارآفرينان

اسلاید 32: - عامل كاهش بوروكراسي اداري ( كاهش پشت ميزنشيني و مشوق عمل گرايي و … )- عامل نوآوري و روان كننده تغيير .- به عنوان يكي از عوامل توليدمثل زمين ؛ سرمايه ؛ انسان و …- عامل تحريك و تشويق حس رقابت .- عامل تحريك ؛ تركيب و مهيا كردن عوامل توليد .- عامل ساماندهي منابع و استفاده اثربخش از آنها .- عامل يكپارچگي و ارتباط بازارها .- عامل رفع خلل ؛ شكافها و تنگناهاي بازار و اجتماع .نقش هاي كارآفرينان

اسلاید 33: 7 اصل موفقيت کارآفريني1- همگام بودن با تغييرات جهاني2- کسب و کار گرا بودن3- بازارگرا بودن4- تفکر استراتژيک5- دانايي – مديريت دانش6- نوآوري7- رشداقتصاد ملي به اقتصاد جهاني(مهارتهاي کسب و کار)جامعه صنعتي به جامعه اطلاعاتي(مهارتهاي دانش محور)انقلاب کارآفريني(مهارتهاي کارآفرينانه)

اسلاید 34: پايانبا تشکر از توجه شما

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید