ارتباط با رسانه
اسلاید 1: ارتباط با رسانه؛ خطوط كلي تغيير حسن نمکدوست تهراني
اسلاید 2:
اسلاید 3: ContentCommmunicationCollaborationComputerCommunityبا ظهور اينترنت، فناوري ديجيتال به صورت عمدهاي از ابزاري براي محاسبه به ابزاري براي برقراري ارتباط تبديل شد. با قابل اعتماد شدن اين ابزار روز به روز بر شمار كاربران آن افزوده گشت.همگرايي بر جذابيت اين امكان و شمار استفاده كنندگان آن افزود.بيزمان و بيمكان بودن، امكان جستوجو، فرامتن و تعامل از ويژگيهاي دورانساز اين فناوريها هستند.رسانه های جدید
اسلاید 4: رسانه های جدید4 پیشرفت رسانه ای در سال های اخیر باعث افزایش تعداد کانال های ارتباطی برای کارگزاران روابط عمومی شده است:جایگزین شدن پخش دیجیتال به جای آنالوگ و استفاده از ماهوارههاي پخش و شبكههاي كابلي باعث افزایش چشمگير امكان دسترسي به شبکه های رادیویی و تلویزیونی در همه جا شده است. فرایندهای چاپی و طراحی مرتبط با تولید روزنامه و مجله، به مراتب كيفيتر، متنوعتر، ساده تر و ارزان تر و اختصاصيتر شده است؛توليد محتواي وب به سرعت مخاطبمحور ميشود؛ رسانههاي اجتماعي و شبكههاي اجتماعي تازهترين نمود اين تحولند و قطعا پايان آن نيستند؛همگرايي، ادغام و يكپارچه شدن رسانهها ديگر امري بديهي است. روزنامه بدون وبسايت، وبسايت بدون محتواي راديويي و تلويزيون، تلويزيون بدون نشريه يا سايت خبري بدون معناست.
اسلاید 5: بر اساس تحولات جدید باید برای دسترسی به مخاطب برنامه ریزی کرد. دو پرسش دشوار اما:كدام مخاطب؟ مخاطبي كه خودش توليدكننده محتواست!چه نوع برنامهريزي و چگونه برنامهريزي؟ وقتي همهچيز دستخوش تغيير پيدرپي و سريع است .بهخصوص كه ما در قبل هم دقيق نميدانستيم:ارتباط چه زمان آغاز ميشود؟آغاز كننده ارتباط كيست؟مخاطب كيست؟ارتباط چه زمان پايان مييابد؟پايان دهنده ارتباط كيست؟ارتباط چقدر قابل برنامهريزي است؟
اسلاید 6: چهار C در ارتباطاتدرک (Comprehension)آیا مخاطب، معنای پیام را آنگونه که شما می خواهید، درک می کند؟رابطه (Connection)آیا مخاطب احساس می کند پیام شما به او مربوط است؟قابليت قبول (Credibility)آیا مخاطب آنچه را شما می گویید ميپذيرد؟قابليت سرايت (Contagiousness)آیا روش ارائه پیام از سوی شما باعث همه گیر شدن آن می شود؟
اسلاید 7: رسانه بزرگ یک پیام مخاطب انبوه رسانه های فراوان پیام های متکثر گروه های مخاطب(گروه های) مخاطب پیام های متکثر به رسانه های بزرگ (گروه های) مخاطب پیام های متکثر بر رسانه های بزرگ (کارکرد وبلاگ های به عنوان رکن پنجم دموکراسی)(گروه های) مخاطب پیام های متکثر در رسانه کوچک / بزرگ (روزنامه نگاری شهروندی)(گروه های) مخاطب پیام های متکثر (گروه های) مخاطب (رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی)معنا+++++∞
اسلاید 8: تدوین راهبردهای رسانه ای باید مبتنی بر ویژگیهای امروزی رسانهها باشد. كدام ويژگيها؟ همگرایی دسترسی پذیری رقابت پذیری تشكيلات زدایی مرز زدایی تکثرگرایی اقتدار زدایی و بهخصوص، بهخصوص، اينكه اسطوره پيام آفرين و مخاطب جاي خود را به واقعيت پيامآفرين مخاطب ميدهد. و 1 = شده است: ...، 7، 6، 5، 4، 3، 2 = محترم و معتبر!M’MM’M
اسلاید 9:
اسلاید 10: سه تحول بنیادین در فضای جدید رسانه ای گذر از کنش رسانه ای به کنش اجتماعی گذر از مفهوم امکان به مفهوم حق گذر از مفهوم کنش اقتدار گرایانه رسانه ای به کنش رهایی بخش رسانه ای
اسلاید 11: سبک تهاجمي يا سرزنشگرانه سبک کوتاه آمدن و يا انکار خود سبک حسابگرانه يا عقل گرايانه سبک منحرف کردن توجه يا دستکاري(انگولک) کردن سبک همسطح ويا اعتماد به نفسسبک هاي ارتباط برقرار کردن1. مجموعه اي از سبک هاي ارتباطي که در برابر هر کس وجود دارد. راههاي بسيار گوناگوني براي موقعيت هاي ارتباطي وجود دارد و همه آنها را مي توان در زمان مقتضي به کار بست؛2. هر سبک در موقعيت هاي خاصي مؤثر است؛3. بسنده کردن به يک سبک خاص براي همه موقعيت ها دردسر ساز است.
اسلاید 12: سبكهاي برقراري ارتباط
اسلاید 13: عکس العمل در بحرانحمله به مدعي – ما را نباید مورد سرزنش قرار دهید، همه تقصیرها متوجه X است. تکذیب – هیچ گاه چنین چیزی رخ نداده است. بهانه آوردن – ما قدرت جلوگیری از وقوع آن را نداشتیم.نیت خیر – نیت خیر داشتیم، اما همه چیز به بیراهه رفت. توجیه – ما این کار را با هدف خیر انجام دادیم. خود شیرینی – خدای من شما فوق العاده اید.کم کردن حالت تهاجم – شرایط آنقدرها که شما می گویید هم بد نیست.اقدام اصلاحی – ما برای جبران «ب»، کار «الف» را انجام می دهیم.معذرت خواهی کامل – متاسفیم.
اسلاید 14: تعامل با رسانه هامهم ترین قاعده در تعامل با رسانه ها: در دسترس باشید. روزنامه نگاران معمولا محدودیت زمانی دارند. اگر پاسخگو نباشید، شانس اظهار نظر در مورد موضوعی که به خود شما مربوط است را از دست داده اید. روزنامه نگار نماینده بخشی از جامعه است، بنابراین برخورد صحیح با وی از اهمیت بالایی برخوردار است.قاعده مهم: روزنامه نگار دوست شما نیست، او فردی است که وظیفه حرفهای خود را دنبال میکند. وظیفه او ارائه دقیق و بی طرفانه یک گزارش است. سپردن این نکته در ذهن، به شروعی خوب کمک می کند.
اسلاید 15: ارائه اطلاعات از سوی روابط عمومی در صورتی که:ارزش خبری داشته باشد؛از منبع موثق برخوردار باشد؛در قالب مناسب تنظیم شده باشد،می تواند توجه روزنامه نگار را برای انتشار جلب کند.
اسلاید 16: خبرسازیاگر رسانه ها سوژه شما را نخرند، هیچ زمینه ای برای انتقال پیام نخواهید داشت. این زمینه از طریق ساختن یک «رویداد خبری» فراهم می شود. برای اینکه رویدادها تبدیل به خبر شوند باید عاملی آن ها را دارای ارزش خبری کند. باید اتفاقی واقعی که قالبی روشن و کنشی آشکار دارد رخ دهد . فعالان روابط عمومی می توانند اطلاعات موثق از منابع شناخته شده ارائه دهند. در این حالت آن ها نقش روزنامه نگار را بر عهده می گیرند و تعریف می کنند چه چیزی خبر هست و چه چیزی خبر نیست. بدین شکل کارگزاران روابط عمومی به «دروازهبانان» تحریریه ها تبدیل می شوند.روزنامه ها در انتشار خبر از تلویزیون عقب افتاده اند و در نتیجه تا حدودی از موقع قاطع قبلی خود یعنی انتشار سخت خبر دست شسته اند. آن ها در اندیشه راه های تازه ای برای سرگرم کردن و روشنگری خوانندگان خود هستند و این موقعیتی تازه است که روابط عمومی ها باید و می توانند از آن بهره بگیرند.
اسلاید 17: چارچوب بندیچارچوب بندی ماجراهای خبری، کمک می کند ذهنتان را منظم کنید و به راحتی پیام مورد نظر را به مخاطب انتقال دهید. قاب بندی کمک می کند با سازماندهی پیام و بدون نیاز به توضیح اضافی، انتقال انجام شود. چارچوب تعریفچارچوب چشم اندازچارچوب دامنهچارچوب اصلاح
اسلاید 18: چهارچوب تعریفپاسخ به این سؤال ها کمک می کند تولید یا خدمات قابل ارائه خود را معرفی کنید:چیست؟چگونه کار می کند؟چه کسانی می توانند از آن استفاده کنند؟چه نیازی به استفاده از آن است؟
اسلاید 19: چارچوب چشم اندازپاسخ به این سؤال ها، اهداف و ماموریت سازمان شما را به مخاطب معرفی می کند:ما کجا بوده ایم؟اکنون کجا هستیم؟به کجا می رویم؟هدف از رفتن به آن جا چیست؟
اسلاید 20: چارچوب دامنهزمانی که تولید یا خدمات ارائه شده از سوی شما با حل یک مشکل سر و کار دارد، پاسخ به این سؤال ها راهگشا است:مشکل چیست؟این مشکل چقدر جدی است؟چه کسانی تحت تاثیر قرار گرفته اند؟چه اقداماتی در نظر گرفته شده تا از تکرار چنین اتفاقی جلوگیری شود؟
اسلاید 21: چارچوب اصلاحابتدا اشتباه را عنوان و سپس اصلاحیه آن را مطرح کنید.اشتباه: مطرح شده که A رخ داده است.اصلاحیه: در واقع، آنچه رخ داده B است.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.