صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
۱۱ سس ارائه روش هاي صحیح در برقراري ارتباط با 56 ‎err)‏ رید سا سا مک فا ار ‎oro‏ el oe -- اطلاعات صَحَيح ذَرّ"اختيار ميكذارد

صفحه 5:
* یک محیط عجیب و غریب الا ا ا سمه ‎cai‏ د ا ل ل 0 - خجالت در هنكام" افشاى.مطالب شخصى واسرار زندكي cori UM Wiig ocerel oe

صفحه 6:

صفحه 7:
سوت کوش دادن فعال ‎ce‏ جور 2222 5222 55-5 تسس ‎Lol‏ ال ۱ * گوش دادن شامل شنیدن لت بيمار مى 1495 555595 7 ۳ ۱7 درك آن است. en etree پاداشهاي کوچکی

صفحه 8:
* 2-جمله بندي مجدد — 3-بازناب دادن احساسات " ۰ ۱ مه سید و

صفحه 9:
و ا ‎ae‏ ‏ور ‏" ابن كار ما را توانمند مى كند نا از طريق مشاهدهة دقیق بیمار» استنباط دقيقى از او به دست اورد. لابه بيماز ای كه: * احساس راحتی"داشته باشد. ۱ ‏ار‎ 15 55a

صفحه 10:
رجحب 22252252 = ۲ زبان بدن: حفظ حالت جسمی راحت و ‎es‏ الل ا ‎Bip) ere ree‏ ‎Gusse cnollS yo4S Jiao.‏ ۳ ‎Jie apse 07 500‏ تست ‎4B du acolo! »‏ « — اد 4.دقت در زبان بدن ‎pees)‏

صفحه 11:
اخیرا شب ها براحي موادم

صفحه 12:
298

صفحه 13:
(ols be aS cul wh oa%0 sau ale> * exS ols losscl, lon Ls * در این روش از کلماتی مشابه کلمات بیمار هدف از اين كارنشان دادن به بيمار است كه 0 ا 535595 72002 ۱۳۹ ‏يي‎ ‎Os ala i ia

صفحه 14:
مجح حك 22 2-2222 تست . " احساس تحت هدايت بودن نمايد. ‎Pee bey rod Pre‏ بیان کند. ~ 2 eee eee

صفحه 15:
. نا وقتي این قرص را میخورم ‎ESAS Rance atten‏ من شب ها تا دی ‎Ret‏ ‏دارم و ورس ‎FE‏ 7 74

صفحه 16:

صفحه 17:
ی بیمار چه آنها که گفته شده يا به صورت - ‎LS oS pe‏ را ترس و ببرازطات سا ات ار > ‎Sas pis aus;‏ می کند: را ۱ ۱ ‏را‎ * 3 ee ee! = 0 ‏یاد‎ ™ ao SCS EE | ee ‏ل‎ 2 5 م ال 00

صفحه 18:
من به آدم هاي نادرستي اطمینان کردم

صفحه 19:
وج ‎are‏ 22755 ‎ *‏ منظورمان را روشن کنیم. oP Die) are Cerro Oren eern cre more = کرده انم: Pp eee oe ‏باعث تداوم ۹۱ ۱ ا‎ * + بحنراربه نحوي,منطقی خانمه:دهیم: بي 777 TRG ‏و۹‎ 1 Gry, yop erm 5

صفحه 20:
حب شما در حين راء رفن ذكار ذرد قفسه ‎RRS arse rernep ret‏ بعد غذا هم, زمینه و خاتواده دارين آنا :9

صفحه 21:
‎ae‏ ات وجود دارد. به روشهاي زیر است: ل ۱( ۳۱۳۲ = 2-کنکاش ‎corre APY Rg ‏4ك‎ ‏همراه باشدبیمار را تشویق به ادامه

صفحه 22:
- 2 , ‏'((وقتي‎ pik ‏حك‎ els ار رس 7 13:55 7( بيمارستان رز ‎Ce‏ شد)) _ ۳ کنی (ایا حال من خوب,خواهد (Peery

صفحه 23:

صفحه 24:

صفحه 25:
اميد ان كه طولاني ترين شب سال سرآمار ررشناین در زنددب باریتان Sev)

ارتباط در ماني دكتر طوبي كاظمي دانشيار قلب و عروق اول ديماه 1390 ...ارتباط درمانی ارتباط بین بیمار و گروه مراقبت های بهداشتی باعث: ارائه روش هاي صحيح در برقراري ارتباط با بيماران است وبه ما .كمك مي كند تا اين ارتباط مختل نشود احساس حامي و پشتيبان -اطالعات صحيح در اختيار ميگذارد -بازخورد -امید در بيمار ايجاد ميكند --.بيمار براحتي مشكلش را بيان ميكند .لذا بيمار را بهتر ميفهميم يك محيط درماني یک محیط عجیب و غریب ممکن است باعث تردید و ترس و وحشت شود : ‏روشهاي جديد اصطالحات مخصوص یک صنف پزشکی • ممکن است رفتارهای محافظت(گارد گيري) ایجاد کنید : -خجالت در هنگام افشای مطالب شخصی واسرار زندگي -اطمینان نميكنند -ترس از اخراج از محيط كاردر اولين برخورد با بيمار بسيار مهم است. مهارتهاي پايه گوش دادن پردازش پاسخ دادن تعریف گوش دادن فعال گوش دادن فعال یکی از مهارت هاي اصلی ارتباط با بيماراست. گوش دادن شامل شنیدن آنچه بیمار می گوید و برقراري ارتباط براي نشان دادن درك آن است. ابراز عالقه کالمی پاداشهاي کوچکی هستند براي تشویق بیماربه ادامه صحبت مهارت هاي گوش دادن فعال ‏ ‏ ‏ ‏ -1توجه کردن -2جمله بندي مجدد -3بازتاب دادن احساسات -4خالصه کردن توجه کردن توجه کردن :ابراز توجه و هوشیاري نسبت به حرفهاي بیمار به صورت کالمی و غیرکالمی. این کار ما را توانمند می کند تا از طریق مشاهده دقیق بيمار ،استنباط دقیقی از او به دست آورد. ‏به بيمار کمک می کند كه: احساس راحتی داشته باشد. ایده ها و احساسات خود را باز و به شیوه خود بيان کند. به ما اعتماد كند توجه کردن :راهنماها .١تماس چشمی و حالت چهره مناسب .٢زبان بدن :حفظ حالت جسمی راحت و خم شدن اندکی به جلو،استفاده از حرکات طبیعی دست .٣دنبال کردن کالمی صحبت بيمار با استفاده از جمالت کوتاهی مثل « ادامه بدهید » «،خوب » .4دقت در زبان بدن بيمار مثال توجه کردن اخيرا شب ها براحتي نميخوابم خب بيشتر برام بگين اول ديماه مبارك جمله بندي مجدد ‏ ‏ ‏ ‏ جمله بندي مجدد پاسخی است که ما عبارت قبلی بيماررامجددا بیان كنيم در اين روش از کلماتی مشابه کلمات بيمار استفاده می کنيم ،اما خالصه تر است. هدف از این کارنشان دادن به بيمار است که شما آنچه او می گوید درك میکنید. باعث ميشود بيمار موضوع مورد نظر مارا برجسته كند و حتي جهت بحث را تعيين ميكند. جمله بندي مجدد ( (2 ‏جمله بندي مجدد به بيمار کمک می کند: بداند که ما آنچه او گفته ،فهمیده ايم. احساس تحت هدایت بودن نماید. بیانات خود را روشن بيان کند. مثال جمله بندي مجدد وقتي اين قرص را ميخورم هميشه دچار سردرد ميشم من شب ها تا دير وقت بيدارم و ودرس ميخونم پس ..پس اين قرص شما را اذيت ميكن پس ..مشكل خواب ندارين به خاطر درس خوندن بيدارين بازتاب دادن احساسات ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ مااحساسات بيمار چه آنها که گفته شده یا به صورت غیرکالمی قابل استنباط است را ابراز كنيم. بازتاب احساسات به بيمار در زمینه هاي زیر کمک می کند: • بداند که ما احساس او را درك می کنيم. • امکان ابراز واضح احساساتی که به صورت مبهم بیان شده را فراهم نماید. • یاد بگیرد احساسات و رفتار با هم مرتبطند. • بدون آن که بيمار احساس کند تحت فشار قرار گرفته ،مشكالتش را بيان ميكند. مثال بازتاب احساسات من به آدم هاي نادرستي اطمينان كردم آدم هاي نادرس ت؟ خالصه کردن ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ خالصه کردن به ما کمک میکند تا: • منظورمان را روشن کنيم. •بيمار متوجه شود که ما مشكل او را درك كرده ايم. • باعث تداوم و پیوستگی ادامه بحث ميشود. •بحثرا به نحوي منطقی خاتمه دهيم. • ضمن به رسمیت شناختن وجود سایر مشکالت، بر روي یک مشکل تمرکزكنيم. مثال خالصه کردن خب شما در حين راه رفتن دچار درد قفسه سينه ميشيد ،گاهي بعد غذا هم ،زمينه بيماري قلبي هم توي خانواده دارين،آيا ....؟ پاسخ دادن در تمام مراحل شرح حالگيري از بيمار وجود دارد. به روشهاي زير است: -1 ابراز همدلی -2 کنکاش -3 تفسیر -4 سکوت:وقتي با نشانه هاي توجه همراه باشد،بيمار را تشويق به ادامه بحث ميكند. تاكيد بر حقايق:چه زماني مرخص مي شوم؟))ما جواب مي دهيم((:وقتي بهتر شدي)). (( اگر من در خانه باشم بهتر از خود مراقبت مي كنم)).ومادر پاسخ ((:در صورت بهبودي شما از بيمارستان ترخيص خواهيد شد)) اطمينان بخشي((::آيا حال من خوب خواهد شد؟))ما نبايد بگوييم((:بله حتما))بلكه بهتر است كه ((ما هرچه در توان دارم براي حصول سالمتي شما انجام ميدهيم)) رازداري اميد آن كه طوالني ترين شب سال سرآغاز روشنايي در زندگي كاريمان .باشد

51,000 تومان