schizophreni_dar_danesh_amoozan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اسکیزوفرنی در دانش آموزان”

اسکیزوفرنی در دانش آموزان

اسلاید 1: اسکیزوفرنی در دانش آموزان

اسلاید 2: تشخیص:

اسلاید 3: معیارهای تشخیص اسکیزوفرنی که در DSM-Ivآمده است عبارتند از :الف. هذیانب. توهم ج.گفتار در هم ریختهد. رفتار به شدت آشفته یا کاتاتونیاییر. علائم منفی همچون بی تفاوتی عاطفی

اسلاید 4: این علائم حداقل باید برای شش ماه در فرد دیده شوند و او نتواند در این مدت به سطح پیشرفت میان فردی، تحصیلی و شغلی قابل انتظار برسد.بر حسب سن شروع بیماری دو نوع اسکیزوفرنی در کودکان و نوجوانان قابل تشخیص است :اسکیزو فرنی بسیار زودرس قبل از 13 سالگی و اسکیزوفرنی زودرس قبل از 17 یا 18 سالگی ظاهر می گردد.نمی توان برای این بیماری تعریفی جامع و همگانی را پیدا کرد و براساس نتیجه ای که وری و تیلور گرفته اند هیچ کدام از مجموعه معیارهای تشخیصی کاملا راضی کننده نیستند .

اسلاید 5: مشخصات:

اسلاید 6: تشخیص افتراقی:برای متمایز کردن بیماری هایی چون صرع باید به سنجش های عصب شناسانه دست زد.همچنین باید احتمال وجود وضعیت های ناشی از مواد مخدر را نیز در نظر گرفت .در مراحل خاصی از اسکیزوفرنی و دیگر اختلال های عاطفی، نوسان خلق و خو امری رایج است و باید آنها را مستثنی کرد.باید به امکان اختلالات رشد گسترش یابنده همچون درخودماندگی و روان رنجوری، وسواس فکری – عملی توجه داشت . اگرچه در حال حاضر می توان بین اسکیزوفرنی و بیماری درخودماندگی تفاوت قائل شد.

اسلاید 7: 1. ادراک های نابهنجار2. افکار هذیانی3. اختلال های فکری

اسلاید 8: 1. ادراک های نابهنجار:توهم ، متداول ترین علامت اسکیزوفرنی زودرس محسوب می شود. توهم ها ارداک هایی هستند که با وجود محرک های ناکافی یا حتی عدم وجود چنین محرک هایی به وجود می آیند و بدین خاطر هیچ کس دیگری متوجه آنها نمی شود.ماهیت این توهم ها در کودکان آمرانه یا آزاردهنده است . کودکان صداهایی غیرقابل کنترل را می شنوند که یا به شکل مستقیما یا به شکل سوم شخص با انها سخن می گوید.توجه به این نکته مهم است که این صداها واقعا شنیده می شوند و تصوری درکار نیست .

اسلاید 9: 2. تفکر هذیانی:هذیان ها ، باورهای کاذب و انعطاف ناپذیری هستند که با توجه به شخص دچار ان با فرهنگ او، گروه همسالانش یا سطح رشد او نامناسب هستند و به توضیحات معقول مخالف خود پاسخ نمی دهند.کثرت هذیان ها در کودکان مبتلا به اسکیزوفرنی بسیار متفاوت است .بیشتر هذیان ها به خصوص در کودکان بزرگتر به شکل پارانویایی هستند و نیز بیشتر به افراد مهم در زندگی آنها مربوط می شوند.باورهای هذیانی، فعالیت های روزمره کودکان و علائق و نگرانی های آنها را نشان می دهند و در آن ها مضامینی چون هیولا، ارواح و حیوانات رایج هستند.

اسلاید 10: 3.اختلال فکری:این اختلال به بیان دشوار افکار، گسستگی انها، تفکر غیر منطقی و تغییر جهت نامنظم ایده ها منجر می شود. این وضعیت باعث می شود که دیگران نتوانند به اسانی صحبت های آنان را پی بگیرند .افکار مهاجم اغلب بر موضوع های مهم موردنظر بیمار متمرکز هستند. مثلا کودکی که عاشق حیوانات است شاید به آزار و اذیت آنها فکر کند.علاوه بر این افکار ناخواسته، گاه امکان دارد که ذهن به طور ناگهانی و بدون هیچ دلیلی خالی شود. این تجربیات بسیار ترسناک هستند و شاید کودک ، خود را تسخیر شده تصور کند .

اسلاید 11: علائم منفی اسکیزوفرنی:نبود احساسفقدان انگیزشرفتار قالبی دشواری در معاشرت

اسلاید 12: علایم جسمانی:بی قراری شدیدکندی حرکتاطوار قالبیژست های عجیبعدم برقراری ارتباط چشمیاختلال در خوردنعطش دائمی

اسلاید 13: زمان بروز:

اسلاید 14: اسکیزوفرنی معمولا در اواخر نوجوانی و یا اوایل جوانی بروز می کند . بین 15 تا 35 سالگی. اما شروع ان می تواند از اوایل کودکی باشد.یک نفر از هر صدنفر جمعیت بزرگسال می تواند دچار این بیماری شود.با بالا رفتن سن میزان بروز این بیماری افزایش می یابد .بیماری اسکیزوفرنی در مردان به نسبت دو به یک بیشتر از زنان است .

اسلاید 15: علل بیماری:عوامل ژنتیکیصدمه مغزی در حین تولد یا اندکی پس از آن نا هنجاری های مغزی عوامل محیطیعوامل آشکارساز

اسلاید 16: درمان:دارو درمانیدرمان با تشنج های الکتریکیفرد درمانیحمایت از خانوادهگروه درمانی

اسلاید 17: سیر اختلال و پیامد آن:

اسلاید 18: شیوه زندگی بیماران اسکیزوفرنی می تواند بسیار متفاوت باشد . آنان یا افرادی بالقوه بهنجار و مستقل هستند یا ممکن است به شدت معلول و محتاج به خدمت باشند.اگرچه همگی آنها در معرض خطر آشفتگی روانی و آسیبهای بالقوه قرار دارند می توان با استفاده از راهکارهای مناسب بر روند بیماری تاثیر گذارد.بیماری برخی افراد تنها یک مرحله ای است اگرچه شاید لازم باشد که برای جلوگیری از عود بیماری به طور نامحدودی دارو مصرف کنند.احتمال دارد برخی از بیماران فواصل کوتاه یا بلند قطع بیماری را داشته باشندو برخی دیگر به صورت مزمن بیمار باشند .

اسلاید 19: حدود ده درصد بیماران به خاطر شدت بیماری خود به مراقبت های شدید نیاز دارند. ده تا سیزده درصد از این بیماران مرتکب خودکشی می شوند.تنها اقلیت اندکی از کودکان و نوجوانان بدون شدت یافتن مجدد بیماری بهبود می یابند. در عین حال اسکیزوفرنی زودهنگام می تواند فرد را به شدت ناتوان و دچار بیماری مزمن بکند .این امر ضروری می سازد که اقدامات نوتوانی و حرفه ای بخش مهم درمان تلقی شوند.اگر بیمار سابقه رشد طبیعی داشته باشد در گذشته اختلال های شخصیتی او ظهور نکرده باشند از هوش بالاتراز حدمتوسط برخوردار باشداطرافیان او می توانند بلافاصله با ظهور علائم و پیش اگهی های بیماری از بروز بیماری خبردار شوند.

اسلاید 20: معلمان چه کمکی می توانند بکنند؟

اسلاید 21: 1.تشخیص زودهنگام و ارجاع بیمار به مراکز درمانی:در این کودکان علایم تاخیرهای رشدی مثل دیرزبان باز کردن و بی عرضگی ظاهر می گردد.شروع بیماری تدریجی است و از بین رفتن مهارت های شناختی و اجتماعی می تواند اولین نشانه اختلال باشد.در مواردی که کودکان یا نوجوانان رفتار عجیب و یا غیر قابل توجیهی نشان دهند که نشانه تغییری مشخص در سرشت یا شخصیت آنها باشد باید نگران بروز بیماری روانی بود.معلم ها باید به طور غیر رسمی به مرکز بهداشت روانی کودک و نوجوان خبر بدهند و درباره نگرانی خود با آنها صحبت کنند.

اسلاید 22: 2.حمایت از کودکان بیمار در محیط مدرسه:ایجاد برنامه منظم روزانه داشتن انتظارات روشن مدیریت رفتار افزایش روابطافزایش انگیزه در نظر گرفتن اهداف سهل الوصول هوشیاری نسبت به نشانه های عود بیماریحمایت از والدین

اسلاید 23: 3.نقش معلمان در ارزیابی و معاینه:احتمال دارد که کودک مدتی را برای ارزیابی و معاینه بیشتر در بیمارستان بستری شوند تا نحوه درمان صحیح مشخص شود. معلمان می توانند اطلاعات باارزشی در این ارزیابی ارائه کنند.این ارزیابی باید تاحد امکان اختصاصی باشد و در آن به طور مفصل به تغییرات رفتاری پرداخته شود و راهکار های انتخاب شده و پیامدهای آنان بررسی شوند.یک بخش مهم از نقش معلم تقویت این واقعیت است که این فرد هنوز آینده ای دارد. می توان این علاقه را با تماس های منظم ایجاد کرد .تماس ها و دیدارهای منظم اهمیت شایانی دارد.

اسلاید 24: TitleLorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vivamus et magna. Fusce sed sem sed magna suscipit egestas. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vivamus et magna. Fusce sed sem sed magna suscipit egestas. برای عضویت در شبکه دانشجویان ایران عدد 1 را به شماره زیر پیامک کنید100080809090برای ورود به شبکه آموزشی دانشجویان کلیک کنیدMadsg.comلطفا آدرس ما را به خاطر داشته باشید

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید