کسب و کار مدیریت و رهبری

اصول و مبانی مدیریت ۲

osul_va_mabaniye_modiriat_2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اصول و مبانی مدیریت ۲”

اصول و مبانی مدیریت ۲

اسلاید 1: اصول ومباني مديريتنام درس: اصول ومباني مديريت نام مؤلف: دكتر علي رضائيان تعداد واحد: 3 رشته تحصيلي: مهندسي فن آوري اطلاعاتطراح اسلايدها : محمد تقي فقيهي نژاد

اسلاید 2: فصل اول

اسلاید 3: مقدمهظهور سازمانها و گسترش آنهامديريت متناسب با ساختار ملاك درستي هر عمل نتيجه

اسلاید 4: تعريف مديريت مديريت، فراگرد به كارگيري موثر و كارآمد منابع مادي و انساني بر مبناي يك نظام ارزشي پذيرفته شده است.اهداف تعيين شده

اسلاید 5: تعريف مديريتفراگرد:تغيير به سوي هدف با استفاده از بازخورد

اسلاید 6: پنج نكته‌ي اساسي زيربناي مفاهيم كلي مديريتمديريت يك فراگرد است؛مديريت بر هدايت تشكيلات انساني دلالت دارد؛مديريت موثر مبتني بر تصميم‌گيري مناسب و دستيابي به نتايج مطلوب است؛مديريت كارآ، متضمن تخصيص و مصرف مدبرانه منابع است؛مديريت بر فعاليتهايي هدفدار، تمركز دارد؛

اسلاید 7: خرده سيستم ارزشيميزان موفقيت در به كارگيري شيوه‌هاي رهبري و مديريت، تحت تأثير ارزشهاي حاكم بر بافت فرهنگي جامعه قرار دارد. در واقع هر جامعه‌ي معين، فراخور ماهيت عناصر تشكيل دهنده‌ خود،‌ از« نظام ارزشي» خاصي برخوردار است.سرمايه داري تابع زمان ومكان تحول ارزشهاكمونيستيمكتب اسلام

اسلاید 8: تعريف سازمانسازمان عبارت است از مجموعه‌اي از افراد كه براي تحقق اهدافي معين همكاري مي‌كنند.استفاده از انسانها در همه سازمان‌هاهدفمندي سازمان‌ها« تقسيم كار » در سازمان‌هاارائه خدمات به خارج از سازمانگرفتن منابع از خارج از سازمانسازمانهای انتفاعی و غیر انتفاعیسازمانهای تولیدی و خدماتیسازمانهای دولتی وخصوصی

اسلاید 9: فراگرد شكل گيري و رشد واحدهاي سازمانيشروع فعاليتبحران رهبري سازمانيچگونه بايد سازمان سامان يابد؟ وظايفي است كه تحت عنوان اصول مديريت شناخته شده‌اند.برنامه ريزي سازماندهيبسيج منابعهدايت وسرپرستي كنترل

اسلاید 10: سبكهاي مديريتسازمانهاي در حال رشد، پنج مرحله‌ي تدريجي تكامل را طي مي‌كنند كه هر مرحله‌ي آن از يك دوره‌ي آرامش و يك دروه‌ي بحران تشكيل شده است و به يك انتخاب ختم مي‌گردد.

اسلاید 11: مديريت به منزله‌ي علم، هنر، و حرفهواقعا مديريت چيست؟مديريت تا چه حد مبتني بر يافته‌هاي علمي است؟مديريت علم است يا هنر؟آيا مديريت اساساً يك حرفه است؟

اسلاید 12: مديريت به منزله‌ي علم، هنر، و حرفهبخشي از طريق آموزش« علم مديريت »بخشي ديگر ضمن كاراز طريق كسب تجارب و اندوخته‌ها« هنر مديريت » علم « دانستن » استهنر « توانستن »

اسلاید 13: ويژگي‌هاي هر حرفهمشتمل بر مجموعه‌اي از مهارتهاي فني و دانسته هاي نظري باشد؛مستلزم رعايت ضوابط اخلاق حرفه‌اي باشد؛ از تشكيلاتي با قدرت تنبيه يا اخراج « افراد فاقد توانايي حرفه‌اي و صلاحيت اخلاقي » برخوردار باشد؛برنامه‌هاي آموزشي ويژه يا ضمن خدمت، براي افراد شاغل در آن حرفه، قابل ارائه باشد.

اسلاید 14: آموزش مديريتروشهاي يادگيري دانش مديريت :1) از طريق آموزش : فقط دانش نظري فرد را افزايش مي‌دهد2) ضمن انجام كار: به كندي صورت مي‌پذيرد و كافي نيستتركيب 1 و 2: تمرين تا دانسته‌هايمان در قالب رفتارهاي پايدار جلوه‌گر شوند

اسلاید 15: آموزش مديريتچهار سطح در نظر گرفته شده براي تغيير در رفتار انسان:تغيير در دانش وي؛تغيير در نگرش وي؛تغيير در رفتار وي؛تغيير در رفتار گروهي ( گروهي كه فرد در آن عضويت دارد ).

اسلاید 16: آموزش مديريت

اسلاید 17: آموزش مديريتبا تلفيق نظريه و عمل و مشاهده‌ي اسوه‌هاي مديريت مشاهدات و تجربيات عملي در زمينه مديريت -----<<اهميت مديريتي

اسلاید 18: اهميت مديريتمديريت در بحران با جذب مديران توانمند، موفقيت و شكست نهادها را ناشي از تفاوت در نحوه‌ي مديريت آنها مي‌دانند.عضو اصلي و حياتبخش سازمانمهمترين زمينه فعاليتي انسان براي رسيدن به اهداف

اسلاید 19: مديريت و مديرانمديريت: شيوه‌هاي مطلوب انجام دادن كار به گونه‌اي كه افراد، سازمانها و به طور كلي جامعه را كامياب و برخوردار گرداند.مدير: مدير كسي است كه مسؤوليت عملكرد يك يا چند نفر در سازمان را به عهده دارد.مي‌توان دو دو شاخص « اثر بخشي » و « كارآيي » را براي ارزيابي عملكرد مديران به كار برد.موفقيت واقعي مدير در گرو اثر بخشي فعاليت وي براي كسب هدف و كارايي عملكرد است.

اسلاید 20: « اثر بخشي » و « كارآيي » در مديريت

اسلاید 21: شرايط داشتن « زندگي كاري » داراي « كيفيت عالي »ارائه‌ي پرداخت منصفانه و كافي در برابر كاري كه بخوبي انجام مي‌شود؛تأمين شرايط كاري ايمن و سالم؛تمهيد فرصتهايي براي يادگيري و كسب مهارتهاي جديد؛ايجاد زمينه‌ي رشد و پيشرفت در مسير ترقي؛حمايت از حقوق فردي كاركنان؛تقويت روحيه‌ي كاركنان و ايجاد حس افتخار به كار و سازمان در آنان؛ايجاد تعادل روحي و رواني.

اسلاید 22: سطوح مديريتنوع كارسطح سازمانو شرايط و مقتضيات موجودبه درجاتي از مهارتهاي مديريتي نياز دارد.يك شركت بزرگ چند صد هزار نفري سرپرست ده نفر از كاركنان يك دفتر بيمه

اسلاید 23: طبقه بندي سطوح مديريت:سطح عملياتي ( سرپرستي )؛سطح مياني؛سطح عالي.

اسلاید 24: سطوح مديريت

اسلاید 25: سطح عملياتي ( سرپرستي )افرادي پرمشغلهمراجعه مكرر افراد براي نظارت در رفت و آمد كاركنان خود را براي انجام كارهاي خاص، مأمور مي‌كنند.برنامه‌هاي عملياتي تفصيلي و كوتاه مدت واحد خود را تنظيم مي‌كنندوقت كمي را صرف برنامه‌ريزي، گزارش نويسي، و مطالعه مي‌كنند.بيشتر وقت خود را با كاركنان، مقداري از آن را با همكاران زمان اندكي را با افراد مافوق يا خارج از سازمان مي‌گذرانند.

اسلاید 26: نگاره 1-1 متوسط زماني که مديران عملياتي صرف فعاليتهاي گوناگون ميکنند (بر اساس پژوهش بدين، 1989، ص12)سطح عملياتي ( سرپرستي )

اسلاید 27: سطح ميانيحلقه‌ي واسطه‌اي ميان مديران عملياتي و مديران عالي گزارش مستقيم به مديريت عالي مديريت و نظارت بر سرپرستان بيشتر وقت به تحليل داده‌ها، آماده‌سازي اطلاعات براي تصميم گيري، تنظيم برنامه و طرح‌هاي عملي بر مبناي تصميم‌هاي مديريت عالي برنامه‌ريزي فعاليت‌هاي سرپرستان و هدايت آنها براي نيلي به اهداف سازماني است. مديران مياني بيشتر اوقات به تنهايي كار مي‌كنند.تنظيم برنامه هاي ميان مدتارزيابي مديران عملياتي

اسلاید 28: سطح عاليمدير در سطوح عملياتي و مياني موفق  سطح مديريت عاليدرگير برنامه‌ريزي‌هاي جامع و بلند مدت مي‌شوندارزيابي عملكرد كلي واحدهاي عمده‌ي سازمان

اسلاید 29: طبقه بندي مديران بر اساس مقام و عنواننگاره 2-1 منصب و عنوان سازماني متناظر با هر سطح مديريت

اسلاید 30: مديريت از نظر فعالیت سازمانیمدیران تخصصیمدیران عمومی –پراکندگی کاری

اسلاید 31: نقشهای مدیر ارتباطیتشریفاتیرهبریرابط هیئت مدیرهاطلاعاتیآگاهی دهنده-- ارزیابیتوزیع کنندهسخن گوییتصمیم گیرینوآوریآشوب زداییمذاکره کننده تخصیص دهنده منابع

اسلاید 32: مديريت موفق و مؤثربه كسب هدفهاي سازماني يا چيزي بيش از آن مي‌انجامد.حداقل نتيجه‌ي قابل قبول را با استفاده از ابزارهايي نظير تنبيه، توبيخ، كسر حقوق و غيره فراهم سازد، مدير موفقبتواند 80 الي 90 درصد توانايي‌هاي افراد را به كار گيردمدير مؤثر

اسلاید 33: مديريت موفق و مؤثربهره مندي از توانايي هاي ذاتي و اكتسابيداشتن تواناييهاي فني ، انساني، ادراكي،طراحي و توان حل مسئلهميزان تطابق توانايي‌هاي افراد با شغل انتخابي آنهاميزان همكاري كاركنان و مافوقهانقشي اساسي موفقيت در گرو همكاري با افراد متعددي است مديريت و رهبري مترادف با « نفوذ » و يكي از مسيرهاي اعمال نفوذ استفاده از« قدرت » است جلب همكاري ديگران با استفاده از انواع منابع قدرت

اسلاید 34: مديريت موفق و مؤثر

اسلاید 35: مديريت موفق و مؤثرعامل مؤثر ديگر بر ميزان موفقيت، آثار امدادهاي غيبي و رويدادهاي پيش بيني نشده است كه در قالب فرصتها و محدوديت‌هاي جديد ظاهر مي‌شوند:

اسلاید 36: مديريت سازمان‌هاي كوچكجزء لاينفك اقتصادمنشأ نوآوريهاي عمده‌اي در عرصه‌ي صنعت وتجارتنيروي محركه‌ي نوآوري در اقتصاد تعداد کارکنان- میزان فروش سالیانه-جمع داراییها بخش عمده‌اي از سهام متعلق به « مدير / مالك »

اسلاید 37: فرصت‌هاي مسير پيشرفت در سازمان‌هاي كوچكبررسي دو نكته : 1) افسانه‌ي ورشكستگي 2) افسانه‌ي مشاغل كم درآمدشكست 80 % سازمان‌ها و واحدهاي اقتصادي كوچكحداكثر تا پنج سال اول پس از تأسيسدر طول 8 سال اول 18%80% مشاغل جدید توسط واحدهاي اقتصادي كوچك

اسلاید 38: گزينه هاي مسير پيشرفت در واحد هاي اقتصادي کوچک

اسلاید 39: كارآفرينيفراگرد شكار فرصت‌ها به وسيله‌ي افراد بدون در نظر گرفتن منابع موجود در اختيار آنها

اسلاید 40: كارآفرين سازمانيكارآفرينان سازمان‌هاي بزرگدر داخل يك سازمان، محصولات، فعاليت‌ها و فناوري‌هاي جديد را كشف مي‌كند و به بهره‌برداري مي‌رساند.

اسلاید 41: انواع رهيافت‌هاي كارآفريني رهيافت « محتوايي » يا « صفات مشخصه »رهيافت « فراگردي » يــــــا « رفتاري »

اسلاید 42: رهيافت محتوايي ( صفات مشخصه)هدف از به كارگيري رفيافت محتوايي، متمايز ساختن كارآفرينان از غير كارآفرينان، و تعيين قلمرو مطالعه‌ي ويژگي‌هاي شخصيتي و روان‌شناختي كارآفرينان است. بر اساس اين رهيافت، مهمترين ويژگي‌هاي شخصيتي كه براي كارآفريني ضرورت دارند، عبارتند از:نياز به توفيق طلبيتمايل به قبول مخاطرهبرخورداري از مركز كنترل درونيداشتن روحيه‌ي خلاق

اسلاید 43: رهيافت فراگردي ( رفتاري )هدف از به كارگيري رهيافت فراگردي، متمركز شدن بر شناسايي كاركردها و فعاليت‌هاي كارآفرينان، و تبيين ماهيت كارآفريني است. در قلمرو مطالعه‌ي اين رهيافت، بررسي همه‌ي عوامل اثر گذار در تأسيس يك شركت جديد، مانند محيط، فرد، فراگرد و سازمان مد نظر قرار مي‌گيرد.

اسلاید 44: روش‌هاي تحقيق در مديريت مطالعه‌ي سرگذشت‌ها و قضاوت‌هاي افراد مطالعه‌ي موارد خاص در سازمان‌ها جمع‌آوري منظم داده‌ها مطالعه‌ي آزمايشگاهي بررسي ميداني

اسلاید 45: طبقه بندي روش‌هاي تحقيق در مديريتروش‌هاي سطوح پايين‌تر، اعتبار اطلاعات بدست آمده بيشتر روش‌هاي سطوح بالاتر از دقت بيشتري

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید