اطلاعات حمل و نقل جاده ای
اسلاید 1: تعاریفFree way (آزاد راه): راهی است با روسازی آسفالت یا بتن برای عبور سریع وسایل نقلیه موتوری که دارای معابر رفت و برگشت جدا از هم (مجزا) و شامل حداقل 2 خط عبور در هر جهت است ورود به آن و خروج از آن فقط از محلهای معین که برای این منظور اختصاص یافته و تحت شرایط خاص از نظر زاویه ورود وخروج امکان پذیر می باشد.تقاطع همسطح در آزادراه وجود ندارد و مسیرهای متلاقی دارای تقاطع غیر هم سطح (تبادل) می باشند. Express way )راه اکسپرس):بزرگ راهی است که به عنوان راه با سرعت بالا با حداقل 4 خط (2 خط در هر جهت ) تعریف شده است و می تواند یا با دسترسی محدود یا با دسترسی جزیی و مختصر باشد.
اسلاید 2: تعاریف (ادامه) Main road(راه اصلی)راهی است با روسازی آسفالت یا بتن که برای عبور وسایل نقلیه موتوری و به ندرت وسایل نقلیه غیر موتوری و پیاده در نظر گرفته می شود و جزیی از شبکه سراسری و ملی است . راه اصلی در بسیاری از حالتها ،به دو خطه دوطرفه عمل می کند ولی در مواردی می تواند به چهار خطه پیوسته ویا مجزا توسعه یابد. تقاطعها معمولاً هم سطح است .Highway (راه اصلی چهار خطه (بزرگراه))راهی است با روسازی آسفالت یا بتن برای عبور سریع وسایل نقلیه موتوری که دارای معابر رفت و برگشت ،شامل حداقل دو خط عبور است تقاطع های مهم بزرگراه معمولا از نوع غیر مسطح است. ورود به بزرگراه و خروج از آن با محدودیت نسبی انجام می گیرد.راه اصلی عریض: راهی است دو طرفه با حداقل دو خط عبور با سواره رو به عرض 3.65 متر برای هر خط عبوری و شانه های طرفین به عرض حداقل 1.85 متر.راه اصلی معمولی :راهی است با سواره رو به عرض 7 متر با اضافه شانه های طرفین به عرض حداقل 1 متر
اسلاید 3: تعاریف (ادامه)راه فرعی :راهی است که ارتباط مراکز جمعیت و تولید داخل یک منطقه را برقرار می کند و جزیی از شبکه داخلی آن است.راه فرعی معمولا به صورت دو طرفه عمل می کند. راه فرعی درجه یک : راهی است با حداقل 2 خط عبور با سواره روی روسازی شده به عرض3.25 متر برای عر خط باضافه شانه های طرفین.راه فرعی درجه دو:راهی گفته می شود با دو خط عبور سواره رو به عرض 5.5 متر باضافه شانه های طرفین. ماخذ سالنامه آماری کشور
اسلاید 4: اطلاعات بین المللی
اسلاید 5: شبکه راههای انگلستان حدود 370،000 کیلومتر می باشد که یکی از راههای مهم حمل و نقل می باشد .احداث Express way در چین در سال 1988 آغاز گشت و دارای شرایط زیر می باشد: - طول بزرگراههاي موجود تاپايان 2005 = 1،900،000 كيلومتر - طول آزادراههاي موجود تا ابتداي 2006 = 41،200 كيلومتر - طول آزادراههاي موجود در سال 2006 = 4،400 كيلومتر - طول آزادراههاي موجود تا پايان 2007 = 45،600 كيلومتر - برنامه احداث راه اكسپرس تا پايان 2010 = 65،000 كيلومتر - برنامه احداث راه اكسپرس تا پايان 2020 = 85،000 كيلومتر - برنامه احداث راه اكسپرس تا پايان 2030 = 120،000 كيلومتر - برنامه احداث راه اكسپرس تا پايان 2050 = 175،000 كيلومتر
اسلاید 6: ژاپن دارای 89 راه اكسپرس می باشد که در6 شهر، متمرکز می باشند.8 راه اكسپرس ژاپن توسط East Nippon ساخته شده و مالک آنها می باشد. 17 راه اكسپرس ژاپن توسط West Nippon ساخته شده و مالک آنها می باشد.شبکه راه اكسپرس در مالزی بعد از ژاپن و چین در جنوب شرقی آسیا با 1،192 کیلومتر طول در مقام سوم می باشد كه داراي 30 راه اكسپرس است.کلیه راه هاي اكسپرس در مالزی با روش Bot مدیریت می گردند.طولانی ترین راه اكسپرس در مالزی از شمال به جنوب با 966 کیلومتر طول می باشدمالزی دارای 61 عدد بزرگراه می باشد.
اسلاید 7: مقايسة طول راههاي برخي از كشورها (سال 1997)منابع آماري: سايت the-bag-lady.co.ukنسبت طول راهها به مساحت مساحت (ميليون كيلومتر مربع ) درصد راههاي آسفالت شدهطول كل راهها(هزار كيلومتر)نام كشورنام كشور67/06/9616420آمريكابرخي از بيشترين كشورها63/02/3--2000هندوستانبرخي از بيشترين كشورها23/06/891980برزيلبرخي از بيشترين كشورها13/06/9221210چينبرخي از بيشترين كشورها07/34/0741160ژاپنبرخي از بيشترين كشورها1/06/150162ايرانكشورهاي خاور ميانه07/02/243162عربستان سعوديكشورهاي خاور ميانه18/08/0--140پاكستانكشورهاي خاور ميانه11/04/0864/47عراقكشورهاي خاور ميانه22/02/0235/41سوريهكشورهاي خاور ميانه05/05/0--2/39يمنكشورهاي خاور ميانه11/03/0308/32عمانكشورهاي خاور ميانه
اسلاید 8: مقايسة طول راههاي برخي از كشورها (سال 1997)منابع آماري: سايت the-bag-lady.co.ukنسبت طول راهها به مساحت مساحت (هزار كيلومتر مربع ) درصد راههاي آسفالت شدهطول كل راهها(هزار كيلومتر)نام كشورنام كشور03/06001321افغانستان كشورهاي خاور ميانه 002/025006/6سودان كشورهاي خاور ميانه 1003/6لبنان كشورهاي خاور ميانه 06/01001008/4امارات متحده عربي كشورهاي خاور ميانه 25/020805/4كويت كشورهاي خاور ميانه 38/41771/3بحرين كشورهاي خاور ميانه 1/010922/1قطر1/010922/1قطر38/41771/3بحرين برخي از 25/02805/4كويت كمترين 06/011008/4امارات متحده عربي كشورها1003/6لبنان
اسلاید 9: در ايران بازاء هر كيلومتر مربع مساحت 1/0 كيلومتر راه وجود دارد ، كه اين مقدار در مقايسه با كشورهاي نظير هندوستـــان بايد 6 برابر گردد . و در مقايسه با كشوري نظير چين با توجه بهوسعت آن (6 برابر ايران ) بايد 30 درصد افزايش يابد.« نتايج »
اسلاید 10: اطلاعات كشور ايران
اسلاید 11: وضعیت آزاد راههای تحت حوزه استحفاظی وزارت راه و ترابری طی (83-73) متوسط رشد سالیانه طی 83-73 : 10% ماخذ:سالنامه آماری و گزارش اقتصادی سال 1383ونظارت بر عملکرد برنامه سوم توسعه
اسلاید 12: وضعیت بزرگ راههای تحت حوزه استحفاظی وزارت راه و ترابری طی (83-73)متوسط رشد سالیانه طی 83-73 : 11.9% ماخذ:سالنامه آماری و گزارش اقتصادی سال 1383ونظارت بر عملکرد برنامه سوم توسعه
اسلاید 13: وضعیت راههای اصلی کشور تحت حوزه استحفاظی وزارت راه و ترابری طی (83-73)متوسط رشد سالیانه طی 83-73 : 2.1% ماخذ:سالنامه آماری و گزارش اقتصادی سال 1383ونظارت بر عملکرد برنامه سوم توسعه
اسلاید 14: وضعیت راههای کشور (شامل آزادراه ،راه اصلی ،راه فرعی آسفالته، سایر راههای آسفالته راه فرعی شنی و سایر راههای شنی) تحت حوزه استحفاظی وزارت راه و ترابری طی (82-73)متوسط رشد سالیانه طی 83-73 : 1% (علت کاهش طول راهها در سال 77 واگذاری بخشی از راههای روستایی به وزارت جهاد کشاورزی بوده است.) ماخذ:سالنامه آماری و گزارش اقتصادی سال 1383ونظارت بر عملکرد برنامه سوم توسعه
اسلاید 15: ردیفنام استانطول راه (کیلومتر)درصد سهم آزادراه و راه اصلی استان در کل راه هانسبت طول راه استان به جمعیت (درهزار)نسبت طول راه استان به مساحت (درصد)سهم طول راه در کل کشور1خراسان1091523.98.53.613.52سیستان بلوچستان773524.226.54.39.63فارس729831.59.7694خوزستان4859447.57.765کرمان474837.3122.65.96اصفهان466075.95.24.35.87آذربایجان غربی306225.86.58.23.88یزد276428.116.53.93.49آذربایجان شرقی275339.7463.410هرمزگان255012.7133.63.211کرمانشاه242831.579.8312مازندران22864249.62.813همدان200439.35.910.22.514گیلان177129.43.512.72.2
اسلاید 16: 6 استان کشور حدود 50 درصد راههای کشور را در بر دارند. ماخذ سالنامه آماری کشور ردیفنام استانطول راه (کیلومتر)درصد سهم آزادراه و راه اصلی استان در کل راه هانسبت طول راه استان به جمعیت (درهزار)نسبت طول راه استان به مساحت (درصد)سهم طول راه در کل کشور15مرکزی176045.46.562.216کردستان174616.66.862.217گلستان168858.16.38.12.118تهران167576.40.78.72.119لرستان167454.95.85.92.120سمنان161856.714.11.7221بوشهر157721.711.96.81.922زنجان157530.58.97.21.923ایلام153846.818.77.61.924اردبیل150442.778.41.925قزوین137653.56.98.91.726چهارمحال بختیاری131278.69.28.11.627کهکیلویه و بویراحمد118329.212.77.61.528قم64462.33.65.70.8
اسلاید 17: ردیفپروژهطول (کیلومتر)هزینه هر متر طول (هزار ریال)سهم هزینه دریافتی در سال 1384 به کل هزینه (درصد)هزینه دریافتی در سال 1384 (میلیون ریال1آزاد راه2010.39712.926.752بزرگراه82.12.73421.6487163راه اصلی246.51.99319.8972374راه فرعی445.475325.6858435راه روستایی734.312681.975860.9پروژههای احداث راه که در سال 84 افتتاح گردیده اند41 پروژه احداث آزادراه توسط وزارت راه وترابری در دست احداث است.95 پروژه احداث بزرگ راه توسط وزارت راه و ترابری در دست احداث است.91 پروژه احداث راه اصلی توسط وزارت راه و ترابری در دست احداث است.
اسلاید 18: نمودار طول راههاي احداث شده و در دست اجرا (طي سالهاي 82 - 76)
اسلاید 19: نمودار اعتبارات راههاي احداث شده و در دست اجرا (طي سالهاي 82 - 76)(ارقام به ميليارد ريال)
اسلاید 20: روند اعتبارات ملي بابت راهسازي (طي سالهاي 82 - 76)(ارقام به ميليارد ريال)منابع آماري: قانون بودجة كشور سال 82
اسلاید 21: روند طول راههاي احداث شده (طي سالهاي 82 - 76)(ارقام به كيلومتر)منابع آماري: قانون بودجة كشور سال 82
اسلاید 22: نمودار ارزش افزوده کل بخش حمل و نقل طی سالهای 1379-1370 (به قیمت جاری)
اسلاید 23: نمودار ارزش افزوده کل بخش حمل و نقل طی سالهای 1379-1370 (به قیمتهای ثابت سال 1376)
اسلاید 24: نمودار سهم ارزش افزوده بخش حمل ونقل جاده ای در ارزش افزوده کل حمل و نقل طی سالهای 1379-1370 (به قیمتهای ثابت سال 1376)
اسلاید 25: نمودار سهم ارزش افزوده کل بخش حمل ونقل در تولید ناخالص داخلی طی سالهای 1379- 1370 (به قیمتهای ثابت سال 1376)
اسلاید 26: نمودار سهم ارزش افزوده کل بخش حمل ونقل جاده ای در در تولید ناخالص داخلی طی سالهای 1379-1370 (به قیمت جاری)
اسلاید 27: نمودار سهم ارزش افزوده بخش حمل ونقل جاده ای در ارزش افزوده کل حمل و نقل طی سالهای 1379-1370 (به قیمت جاری)
اسلاید 28: تعداد پروژهای ملی در دست اجرای استان های کشور
اسلاید 29: مبلغ قرارداد پروژهای وزارت راه و ترابری به تفکیک مهندسین مشاور
اسلاید 30: 1- متوسط رشد ساليانه اعتبارات راهسازي معـــادل 5/39 درصد طي 6 سال (82-76) مبين رشد مستمر فضاي كار راهسازي دركشور مي باشد.2- تمركز اعتبارات راهسازي طي 6 ســـال (82-76) در احداث آزادراهها ، بزرگراههـا و راههاي اصلي كشور مي باشد و رشد اعتبارات در بخــش راههـــاي فرعي كشور قابل توجه نمي باشد.3- با توجه به خلاء موجود در راههاي كشور در مقيــاس منطقه اي و جهاني و همچنين استهــلاك راههـــاي احداث شــده فضاي راهســازي در كشور قابل تامل مي باشد. « نتايج »
اسلاید 31: احداث راه توسطسازمان عمران ومسكن
اسلاید 32: سهم رشته فعاليت عمراني در احداث راه كشورشرح76777879808182838485اعتبارات مصوب بابت راه سازي6466526001087113421965772مبلغ كاركرد در رشته فعاليت بابت راه سازي60123477298176177340465804درصد سهم رشته فعاليت در كشور91986/66/883ارقام به ميليارد ريالمتوسط سهم رشته فعاليت عمراني در احداث راهطي 82-76 : 9/8%
اسلاید 33: برآورد مبلغ كاركرد شركتها و رشته فعاليت بابت احداث راه76767777787879798080مبلغدرصد از كلمبلغدرصد از كلمبلغدرصد از كلمبلغدرصد از كلمبلغدرصد از كلدي77ملي ساختمان1149213278111515جنرال مكانيك6010098224652726162رامان122712171515رشته فعاليت60123477298ارقام به ميليارد ريال
اسلاید 34: برآورد مبلغ كاركرد شركتها و رشته فعاليت بابت احداث راه81818282838384848585مبلغدرصد از كلمبلغدرصد از كلمبلغدرصد از كلمبلغدرصد از كلمبلغدرصد از كلدي24142715431364148611ملي ساختمان3419432485251022223329جنرال مكانيك73415833122362084539649رامان45264928902691198911رشته فعاليت176177340465804ارقام به ميليارد ريال
اسلاید 35: برآورد مبلغ كاركرد شركتها و رشته فعاليت بابت احداث راه868687878888مبلغدرصد از كلمبلغدرصد از كلمبلغدرصد از كلدي8572802035026ملي ساختمان540426604895071جنرال مكانيك4843834625رامان16313777363رشته فعاليت127213631336ارقام به ميليارد ريال
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.