کسب و کار اقتصاد و مالی

اقتصاد مدیریت

eghtesade_modiriat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اقتصاد مدیریت”

اقتصاد مدیریت

اسلاید 1: اقتصاد مدیریتفصل یکمقدمه ای بر اقتصاد مدیریت

اسلاید 2: اهداف فصل:اقتصاد مدیریت و رابطه آن با نظریه کلاسیک اقتصادفرایند تصمیم گیریتئوری یا نظریه بنگاهنقش قیود یا محدودیت ها بر نظریه بنگاهسود چیست ؟دلیل وجودی سود اقتصادی: هدف مدیران و مساله صاحب و عاملنقش بنگاههای اقتصادی در جامعه

اسلاید 3: 1- اقتصاد مدیریت و رابطه آن با نظریه کلاسیک اقتصاد و سایر علوم تعریف اقتصاد مدیریت : کاربرد نظریه ها و روش های اقتصادی در بازرگانی و تصمیمات اداری را اقتصاد مدیریت گویند .یکی از مهمترین خصلتهای مورد نیاز برای مدیر توانایی وی در تصمیم گیری هاست و در اینجاست که اقتصاد مدیریت بعنوان ابزاری در فرایند تصمیم گیری ظاهر می شود.

اسلاید 4: راه حل های بهینه مسائل بازرگانیاقتصاد مدیریت

اسلاید 5: اقتصاد مدیریت در طبقه بندی مطالعات مدیریت بازرگانی دارای 2 جایگاه است:1- به عنوان یک درس کمکیبا نظریه ها، روش ها ، تکنیک های تجزیه و تحلیل و...2- به عنوان یک درس تلفیقیزمینه های اصلی مختلف مدیریت را به یکدیگر متصل کرده و نشان می دهد که در تلاش بنگاههای اقتصادی تاثیر آنها بریکدیگر چگونه است.(حسابداری، تولید، پرسنلی، بازاریابی و ...)*اقتصاد مدیریت، بریگام و پاپاس ترجمه موسوی الغروی

اسلاید 6: 2- فرآیند تصمیم گیری : تصمیم گیری فرایند انتخاب از میان پیشنهادهای مختلف برای رسیدن به اهداف است.  یک مسئله هنگامی اتفاق می­افتد که یک سیستم نتواند به اهداف مسلم خود دست­یابد، یا نتواند به نتایج  پیش­بینی شده برسد و یا اینکه نتواند طبق برنامه کارکند.

اسلاید 7: تفاوت بین حل مسئله و تصمیم گیری: هربرت سایمون فرایند تصمیم­گیری را در 5 فاز بیان می کند:هوشمندی طراحی انتخاب اجرا نظارت

اسلاید 8:

اسلاید 9: فرآیند تصمیم گیری:گام اول: ایجاد یا مشخص كردن اهدافگام دوم: تعریف مسألهگام سوم: مشخص كردن راه حلهای ممكنگام چهارم: انتخاب بهترین راه حل ممكنگام پنجم: اجرای تصمیم

اسلاید 10: 3- نظریه بنگاه:یکی از زمینه های اصلی کاربرد اقتصاد مدیریت ، مدیریت بنگاه های اقتصادی است . منظور از نظریه بنگاه آن است که به چه طریق بنگاه کار می کنند و اهداف آنها چیست ؟ اما شکل بهتری از این نطریه آن است که بنگاه سعی در حداکثر کردن ارزش بازاری خود دارد . * اهداف چندگانه در نظریه بنگاه اقتصادی، جرج هنزن کمپ

اسلاید 11: ارزش بنگاه را ارزش فعلی جریان نقدی مورد انتظار در آینده تعریف می کنند” ارزش فعلی سود های انتظاری آتی:=

اسلاید 12: 4-نقش قیود یا محدودیت ها بر نظریه بنگاه:الف – ممکن است نهاده های تولید محدود باشند . ب- ممکن است محدودیت های قانونی یا قرار دادی اعمال میشود . ج-قوانین متعدد نظیر مجموع مقررات محیط زیست ،قوانین ضد تراستی و قانون مالیات که در مجموعسود بنگاه و نیز ارزش بنگاه را محدود می کند.

اسلاید 13: 5-سود چیست ؟ با توجه به اهداف مختلف استفاده کنندگان تعاریف و روشهای اندازه گیری متفاوتی برای آن ارائه شده است.(کلاید، 2007)با توجه به اهداف استفاده کنندگان سود می توان سه رویکرد زیر را مورد توجه قرار داد: ساختاری،تفسیری رفتاری *سود حسابداری در برابر سود اقتصادی، غلامرضا کردستانی و مریم کشاورز هدایتی

اسلاید 14: تفاوت سود اقتصادی و حسابداری:سود حسابداری :سود عبارت است از تفاوت بین درامد کل و هزینه کل یک بنگاه سود اقتصادی :تفاوت بین سود به دست آمده از سرمایه گذاری انجام شده و سود بهترین گزینه از دست رفته است که از آن به هزینه فرصت نیز یاد میشود.(هزینه های ضمنی + هزینه های صریح) - درآمد = سود اقتصادی هزینه های صریح - درآمد = سود حسابداری

اسلاید 15: هزینه فرصت از دست رفته چیست ؟هزینه فرصت، هزینه فرصت سرمایه (Opportunity cost of capital) یا هزینه فرصت از دست رفته (lost opportunity cost) به معنی هزینه های ناشی از رد بهترین گزینه جایگزین در هنگام اخذ یک تصمیم است. به عبارت دیگر:هزینه فرصت عبارت است از ارزش عایدی ناشی از بهترین گزینه قابل دسترس در مقایسه با گزینه انتخابی قبلی. در صورت‌های مالی به عنوان هزینه واقعی منظور نمی‌شوند. *دائره المعارف حسابداری

اسلاید 16: 6-دلیل وجودی سود اقتصادی:در نظریة اقتصاد خرد در خصوص مقوله سود، سخن از گرایشی برای صفر شدن سود بنگاههای اقتصادی است، بطوریكه به دلیل ورود و خروج از صنعت، سود اقتصادی بنگاهها رفته رفته محو می شود و مدیر شركت در بلند مدت نصیبی بیش از هزینه فرصت مناسب سرمایه (و كار) خویش نخواهد داشت .با این حال در دنیای واقعی شاهد سود اقتصادی چشمگیر بسیاری از شركتها هستیم، علت چیست؟ در پاسخ به این سؤال چهار نظریه یا چهار عامل مطرح شده است.

اسلاید 17: دلیل سودآوری برخی از شركتها:نظریه اصطكاكی سو د : یكی از دلایل وجودی سود یا زیان اقتصادی را می توان به علت عدم وجود تعادل همیشگی در بازارها دانست .نظریه انحصاری سود: دومین دلیل وجودی سود را می توان در این واقعیت دید كه تمامی بازارها رقابتی نیستند.نظریه نوآوری سود : سومین دلیل وجودی سود را می توان به دلیل نوآوری های بعضی از بنگاهها دانست .نظریه جبرانی سود: سرانجام چهارمین دلیل وجودی سود را باید در عامل ریسك یا خطر جستجو كرد .

اسلاید 18: 7 – هدف مدیران و مساله صاحب و عاملمالک یک موسسه از مدیر و یا هیات مدیره جدا است که برایاقتصاد دانان مدیران بنگاه را عامل می نامند مالکین بنگاه که صاحب نامیده میشوند کار می کنند. مشکل صاحب –عامل این است که مدیران به دنبال اهداف شخصی خود فعالیت می کنند و صاحبان بنگاه ها به فکر افزایش سود و یا سهام خود می باشند .

اسلاید 19: 8-نقش بنگاههای اقتصادی در جامعهاین علم می تواند راههایی در جهت افزایش و بهبود منافعشان به جامعه ارائه دهد . بنگاه های اقتصادی باعث رشد اقتصادی کشورهای غربی و افزایش سطح رفاه جامعه گشته است.

اسلاید 20: روشهای مختلف دخالت دولت در اقتصاد بازار بدون قید و شرط:نظارت بر قیمت گذاری: دولت با كنترل قیمت و نرخ گذاری محصولات بنگاههای انحصاری یا انحصار چند جانبه ای نظیر آب و برق از منافع ستثماری كه بنگاه می تواند از مصرف كننده بدست آورد، جلوگیری می كند .اجرای قوانین ضد انحصاری : دولت به منظور جلوگیری از ادغام بنگاههای رقیب در حالتی كه اثر ادغام منجر به كاهش قابل ملاحظه ای در رقابت می شو د، از قوانین ضد انحصاری استفاده می نماید .تدوین قوانین كار: دولت به منظور برابر كردن قدرت چانه زنی بنگاههای اقتصادی و كارگران، قوانین كار را تدوین می نماید .درونی كردن هزینه های اجتماعی: دولت برای جبران برخی از هزینه هایی تحمیلی بنگاههای اقتصادی بر اجتماع ( هزینه های برونی ) مقرارتی وضعمی نماید .

اسلاید 21: با تشکر از توجه شما دوستان

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید