کسب و کار مدیریت و رهبری

الگوهای مدیریت دانش

olgoohaye-modiriat-daanesh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “الگوهای مدیریت دانش”

الگوهای مدیریت دانش

اسلاید 1: *بسمه تعالی*مدیریت دانش سازمانی

اسلاید 2: الگوها یا مدلهای مدیریت دانش

اسلاید 3: فهرست مطالب:چکیده......................................................................................................6مقدمه.....................................................................................................8دسته بندی مدلها.....................................................................................10رده بندی مدلها........................................................................................11مدلهای شبکه.........................................................................................12مدلهای شناختی.....................................................................................13مدلهای انجمنی/ ارتباطی........................................................................14مدلهای فلسفی......................................................................................15ارتباط نوع مدیریت دانش و نوع دانش........................................................17روش منفعل............................................................................................18روش سیستم محور.................................................................................19

اسلاید 4: روش انسان محور ..................................................................................21روش پویا................................................................................................22مدل عمومی دانش در سازمان.................................................................23مدل بویست............................................................................................27مدل نوناکا...............................................................................................29عنصر SECI..............................................................................................30عنصر Ba.................................................................................................32عنصرKa .................................................................................................35مدل شش بعدی مدیریت دانش.................................................................36مدل رن جانستون....................................................................................40مدل ادل و گرایسون................................................................................42فرآیندهای مدیریت دانش.........................................................................43فرآهم کننده های مدیریت دانش...............................................................45

اسلاید 5: مدل استیوهالس....................................................................................47مدل هیسیگ..........................................................................................48مدل مارک م . مک الروی.........................................................................50مدل بک من...........................................................................................52مدل بکو ویتزو ویلیامز.............................................................................54نتیجه گیری...........................................................................................56منابع....................................................................................................58

اسلاید 6: چکیده دانش به عنوان منبع اصلی سازمانها تلقی میشود. چنانچه سازمانها بخواهند به مدیریت دانش به عنوان یک سرمایه سازمانی بپردازند، بایستی عوامل زیرساختی مناسبی را فرآهم آورند. فراهم آوری عوامل زیرساختی نیازمند مجموعه های سازمانی است که سازوکارهای خاصی را می طلبد. از آنجا كه تاكنون مدل مديريت دانشي كه مورد توافق همگان باشد موجود نيست، بنابراین لازم است تا ضمن آشنايي با مدلهاي ارائه شده در اين زمينه ، برحسب مورد و متناسب با موضوع مورد نظر از آنها بهره جست. در اين بخش از نوشتار براي دستيابي به هدف فوق نخست دسته بندي هاي ارايه شده دررابطه با مدلهاي مديريت دانش، معرفي مي شود،

اسلاید 7: سپس براي فراهم آوردن زمينه آشنايي بيشتر با مدلهاي مديریت دانش و فراهم كردن امكان مقايسه و تطبيق بين آنها ،به معرفی چندین مدل از مدلهای مدیریت دانش میپردازیم.

اسلاید 8: مقدمهمدیریت دانش موضوعی پیچیده و پویاست. موفقیت مدیریت دانش مستلزم نگرشی سیستمی است که کلیه عوامل و اجزاء و فرآیندهای مدیریت دانش را مد نظر قرار دهد. هر گونه جزء نگری ممکن است چالشهای جدی بر سر راه موفقیت برنامه های مدیریت دانش بوجود آورد. بسیاری از سازمانها بر این باور هستند که دانش، مهمترین دارایی آنهاست، اما در عمل کمتر به آن پایبندند. یکی از دلایل عمده این امر آن است که سازمانها نمیدانند چگونه به سراغ مدیریت دانش بروند. بر اساس نگرش و رویکردی که صاحبنظران نسبت به مدیریت دانش

اسلاید 9: اتخاذ کرده اند، مدلهای مختلفی شکل گرفته است. اثر بخشی هر کدام از این مدلها به موقعیت و جایگاهی بستگی دارد که سازمان در آن قرار گرفته است.

اسلاید 10: دسته بندی مدلهادسته بندی مدلهابه دو گونه است: يكي از نظر ديدگاهي كهزمينه ساز مدلهاستو ديگري با توجه به مراحل فرايندي مدل هاي ارايه شده است

اسلاید 11: رده بندی مدلها1) مدلهای شبکه2) مدلهای شناختی3) مدل هاي انجمني/ ارتباطي4) مدلهاي فلسفي

اسلاید 12: 1) مدلهای شبکه:در اين نوع از مدل ها،تمركز بر روي ارتباطات،كسب، تسهيم وانتقال به طريق تبادل اطلاعات افقي است. دانش هاي مهم در شبكه اي متشكل از افراد ،كه به وسيله ابزار مختلف به هم مي پيوندند، نهفته است و آگاهي از اين بينش ها و اطلاعات ، خارج از گروه ها و تيم هاي رسمي، عاملي كليدي به شمار ميرود. در اين نگرش ، ساختن روابط اجتماعي ،سرمايه اجتماعي و قائل بودن روابط متقابل به عنوان كار و فعاليت اصلي دانش، مورد توجه قرار گرفته است.

اسلاید 13: 2)مدلهای شناختی:دانش به مثابه دارايي سازماني است كه نياز به دستيابي دقيق ، بيان، ذخيره، اندازه گيري ،نگهداري و انتشار كنترل شده دارد. ايجاد ارزش از طريق كاربرد متوالي بهترين روشهاي حاصل و نيز پرهيز از خطاهاي ناآشكار ريشه يابي شده و بهره بردن از درسهاي آموخته شده به دست می آید. در اين نگرش بر روي استفاده دوباره ، تكثير استانداردسازي و حذف روشهاي قديمي كه كارآيي خود را از دست داده اند ، تمركز مي شود.

اسلاید 14: 3) مدل هاي انجمني/ارتباطی:در اين مدلها درباره ويژگي هاي گروه هاي كاري كه بايد داراي قابليت هايي چون، خودسازماندهي ، فراگيري مستمر و تبادلات غير رسمي باشند، بحث مي شود. دانش در تفكري ايجاد مي شود كه در يك انجمن گردش ميكند؛ جايي كه زبان مشتركي وجود دارد، اعتماد اجازه بهره برداري از مكاشفه ها را مي دهد ، ممكن است آرايه هاي نهفته به صورت خلاقانه برنامه ريزي شود و نشانه هاي مهم و راه حل هاي كاري متوالي به وسيله بيان داستان هاي كاري منتشر میشوند.

اسلاید 15: 4)مدلهای فلسفی:در اين مدلها بازارها و فرايندهاي داخلي بر پايه گفتگوي دوطرفه در يك زمينه استراتژيك، پرسش در مورد فرضيات و كندوكاو مداوم درباره رفتار رقبا، مورد توجه قرار مي گيرد. اين ديدگاه، شخصي سازي را مقدم بر كدكردن ميداند و تكنولوژي كمي را مورد استفاده قرا ر مي دهد . همچنين محرك هاي فرهنگي اصلي براي اين كار ، حفظ ارتباط آزاد (تبادل نظر) ، تشويق ، انعكاس نظرات، كنكاش خلاقانه و اثبات عقيده و نظر است.

اسلاید 16: با توجه به تجربيات سازمانهاي پيشرفته در زمينه مديريت دانش، تركيب مدلهاي شبكه، فلسفي و انجمني به همراه استفاده از مدل شناختي ، تركيبي مناسب براي مديريت دانش در سازمان است و محرك هاي اصلي در اين راستا؛ ارتباطات و روابط ، اعتماد ، همدلي، انجمن گفتگوي دو جانبه عميق و تكنولوژي براي دستيابي به گفتگو و برقراري ارتباط با ثبات هستند.

اسلاید 17: ارتباط نوع مدیریت دانش و نوع دانش

اسلاید 18: روش منفعلسازمان‌هایی كه داراي روش منفعل هستند، تمايل كمي به مدیریت دانش دارند و به صورت يك روش سيستماتيك اداره نمي شوند. در اين نوع از سازمان‌ها تعريف مناسبي از دانش وجود ندارد، از اینرو اثربخشی در سازمان‌های فوق در طول مدت زمان کاهش می‌یابد.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید