علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

امور اجرایی مدیریت

modiriyat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “امور اجرایی مدیریت”

امور اجرایی مدیریت

اسلاید 1: e

اسلاید 2: اموراجرایی مدیریت

اسلاید 3: پودمان 3 رشته فناوری اطلاعاتگروه 2مریم دهقانی زادهفهیمه شفیعیفاطمه زارعاستاد: جناب آقای پاکدل

اسلاید 4: مدیریت در تمام فعالیت های کسب و کار و سازمانی عمل هماهنگی تلاش های افراد برای به انجام رساندن اهداف و مقاصد مورد نظر با استفاده از کارآمد و موثر منابع موجود است. مدیریت شامل برنامه ریزی، سازماندهی، کارگزینی، پیشرو و یا هدایت و کنترل یک سازمان (یک گروه از یک یا چند نفر و یا اشخاص) و یا تلاش به منظور رسیدن به هدف. منابع شامل استقرار و دستکاری از منابع انسانی، منابع مالی، منابع تکنولوژیکی، و منابع طبیعی.مدیریت

اسلاید 5: تا چه اندازه ای در کار و فعالیت خود موفق هستید ؟ چه برنامه ای را برای آینده شغلی و تحصیلی خود در نظر گرفته‌اید؟ مهم‌ترین مشوقان شما در کار و تحصیل چه کسانی هستند ؟ چه راهبردی برای مواجهه با مشکلات دارید؟ استرس چه نقش و جایگاهی در روند برنامه کاری و تحصیلی شما دارد؟ از چه راهکارها، ترفندها و الگوهایی برای برطرف کردن و غلبه بر آن استفاده می‌کنید؟

اسلاید 6: همان‌طور که می‌دانید، این‌ها سؤالاتی هستند که تا حدودی خودمان پاسخ آن‌ها را تعیین می‌کنیم و اغلب به طور نسبی در شرایط مختلف برای هر فردی پیش می‌آیند. اما حل این معماها و عبور از آن‌ها به دانش و اعتماد به نفس بالایی نیاز دارد. اینکه چه راهکاری را برمی‌گزینیم و چه واکنشی نسبت به این قبیل مسائل داریم؛ نشان دهنده شناخت، دانش، مهارت و تجربه حاصل از رویارویی با آن‌ها است، برای آشنایی بیشتر و راهبردهای مقابله با این پدیده، با ما در این مقاله همراه شوید.

اسلاید 7: هر عاملی که سلامت ذهنی و جسمی را تحت تأثیر قرار دهد و موجب بروز نگرانی شود؛ استرس نامیده می‌شود. اغلب افراد با هر سمتی و در هر جایگاهی، حداقل یک بار با این پدیده مواجه شده‌اند و تأثیرات نامطلوب آن‌را در روند کار و زندگی تجربه کرده‌اند. استرس یا فشار عصبی، ناهمگونی، فقدان تمرکز، ترس از موفق نشدن و در نهایت ناتوانی در اجرایی منطبق با خواسته های آرمانی است. این دغدغه و تطابق ناپذیری ذهنی، اغلب درهنگام اجرای امور حساس و سرنوشت سازی مانند مصاحبه‌ها، آزمون‌ها، عملیات‌ها و پروژه های بزرگ رخ می‌دهد.کار بیش از اندازه و مدیریت امور در زمان محدود، بیشترین علائم بروز این پدیده هستند.استرس

اسلاید 8: یکی از مهم‌ترین راه های رهایی از فشار کاری و استرس، زمان‌بندی و اولویت دادن به برنامه های شغلی و تحصیلی است. با استفاده از این راهبرد، زمان بیشتری برای پرداختن به مسائل مختلف خواهید داشت. تنظیم فهرست روزانه و یادآوری امور اولیه، تا حد زیادی فشارهای کاری را کاهش می‌دهد.حذف برخی از برنامه های کاری و به تعویق انداختن دیدارها و جلسات غیرضروری نیز تا حدودی از فشارهای کاری می‌کاهد، بدین طریق اوقات بیشتری را برای مطالعه و تحقیق درباره مسائل مختلف خواهید داشت.مدیریت زمان

اسلاید 9: بسیاری از کارآفرینان و افراد خلاق، تمرین و تکرار را عاملی موثر برای حفظ تمرکز و خلاقیت بیشتر در اجرای کارهای متفاوت می‌دانندچه بخواهيد در شركت كنوني خودتان به جايگاه مديريتي ارتقاء يابيد يا در شركت جديدي اين كار را آغاز نماييد به كمك موارد ذيل مي‌توانيد آمادگي خود را به ديگران اثبات نماييدتمرین

اسلاید 10: مديران بزرگ افرادي خلاق، فعال و سخت‌كوش و واقع‌بين هستند. يك راه مناسب براي بروز و نشان دادن اين ويژگي‌ها اين است كه مشكلات موجود در واحد يا شركت خودتان را يافته و اقدام به رفع و حل آن‌ها نماييد. بدين طريق اولين قدم‌ها به سمت مديريت را برمي‌داريد. مديران مي‌گويند و ديگران منتظر هستند تا به آن‌ها گفته شود كه چه كنند.سعي در رفع و حل مشكلات

اسلاید 11: جهت دستيابي به پست مديريتي لازم است يك سري تحقيقات انجام دهيد. خصوصيات و ويژگي‌هاي مديران شركت خود را در نظر داشته باشيد. سپس ويژگي‌ها و وظايف شغلي خود را بررسي نماييد كه در چه مواردي مي‌توانيد خصوصيات و ويژگي‌هاي مشابه را پياده نماييد.بررسي ويژگي ساير مديران

اسلاید 12: با به كارگيري موارد و كاربردهاي مديريتي در جايگاه كنوني‌تان، خود را در ليست نفر بعدي براي ارتقاء قرار دهيد.اكثر سازمان‌ها از گروه‌هاي گوناگون، نيروهاي اجرايي، گروه‌هاي مطالعاتي و پروژه‌اي تشكيل شده‌اند كه مسووليت مديريتي بر عهده ندارند و تمامي اين گروه‌ها به يك مدير و ناظر نياز دارند.آن دسته از افراد كه افكار و روياي مديريت در ذهن دارند بايستي با اعلام آمادگي براي پذيرش مسووليت‌هاي بيشتر به واسطه درخواست و پيگيري آن خواسته خود را مطرح نمايند. خود و قابليت‌هايتان را ثابت كنند.نمايش قابليت‌هاي مديريتي

اسلاید 13: پيشنهاد دهيد كه مي‌توانيد در غياب مديرتان مسووليت‌هاي او را بر عهده بگيريد. اگرچه مسووليت‌هاي زيادي بر دوش‌تان قرار مي‌گيرد اما بهترين راه براي بروز توانايي‌هايتان به ديگران مي‌باشد. اگرچه بسياري از مديران ترجيح مي‌دهند كه فردي باتجربه در غياب آنان مسووليت امور را به دست گيرد اما در مواردي كه امور از حساسيت كمتري برخوردار مي‌باشند اين امر امكان‌پذير خواهد بود. نكته مهم ديگري كه هيچ‌گاه نبايد فراموش شود اين است كه نشان دهيد به شغل مديريت علاقه‌منديد نه به القاب و عناوين.در غياب مدير مسووليت را بر عهده بگيرد

اسلاید 14: شروع به كار در يك پست جديد عليرغم مهيج‌ بودن همراه با استرس و دلشوره خواهد بود. چند ماه اول حالت دوره آزمايشي خواهد داشت كه در آن مدير و همكاران مي‌خواهند توانايي‌ها، استعدادها و قابليت‌ تطبيق و سازگاري با محيط شركت را در شما ارزيابي نمايند. دوره آزمايشي دوره حساسي است كه زير ذره‌بين قرار داريد لذا تمام سعي خود را به كار مي‌بريد كه هيچ خطا و اشتباهي از شما سر نزدند. كاميابي وموفقيت در شغل جديد

اسلاید 15: پل‌هاي پشت سر را خراب نكنيد.مهارت‌هايتان را به روز نماييد.روش گذشته را فراموش كنيد.با قدرت شروع به كار نماييد.اطلاع از قوانين اينترنتي شركت.همكاران خود را بشناسيد.نكات ذيل در موفقیت در شغل جدیدبه شما كمك خواهند نمود:

اسلاید 16: بر اساس تحقیقات انجام شده، مسئولیت‌های حساس، مهم‌ترین عامل بروز فشار و نگرانی کاری عنوان شده‌اند. همان‌طور که می‌دانید، کارهای بزرگ نیاز به افراد متخصص و کارآزموده تر دارند. البته اغلب این افراد به خوبی در برابر مشکلات مقاومت می‌کنند؛ اما نخستین تجربه‌ها همیشه حساس و سرنوشت ساز خواهند بود.بی‌شک انتخاب چنین افرادی از طرف یک مقام بالاتر، دلیل روشنی برای مهارت و دانش آن‌ها خواهد بود؛ اما زمانی افراد به این درک و اعتماد به نفس خواهند رسید، که تحت شرایط واقعی قرار گیرد و میان گزینه های مختلف، بهترین‌ها را انتخاب کنند؛ تصمیم‌های برتر، نشان دهنده مهارت و اعتماد به نفس بیشتری هستند.مسئولیت

اسلاید 17: کارکنان را درک کنيد.مدير تسهيل‌گرباشید.افراد را متقاعد کنيد.کارکنان خود را براي بهسازي هدايت کنيد.ارتباط نزدیک با کارکنان داشته باشید. گوش‌کنيد و درگير شويد.خوش بین باشید.آنچه مديران به تنهايي مي‌توانند انجام دهند؟

اسلاید 18: مديران بايد اطمينان حاصل کنند که تمام همکاري‌هاي يک کارمند، چه بزرگ چه کوچک، مورد توجه قرار گرفته است. شعار بسياري از مديران اين است که «چرا بايد براي انجام کاري از کسي تشکر کنم که او براي آن کار دستمزد مي‌گيرد» .بسیاری از کارکنان از این مسئله ناراحتند که مديران وقتي را اختصاص نمي‌دهند تا به خاطر انجام صحيح يک کار از آنها تشکر کنند، اما خيلي سريع آنها را به خاطر اشتباهات نکوهش مي‌کنند.کارکنان را درک کنيد

اسلاید 19: براي کارکنان خود يک تسريع‌کننده باشيد. ترکيب کردن مدل فرمان دادن و کنترل کردن، يک راه مطمئن براي کاهش بي‌انگيزگي است. در عوض، نقش کليدي خود را به‌عنوان تسريع‌کننده کارکنان تعريف کنيد. اين شغل شماست که انجام کارهاي آنها را تسهيل کنيد.براي واحدهاي ديگر و سطوح مديريتي، نقش يک محور را ايفا کنيد.مدير تسهيل‌گرباشید

اسلاید 20: افراد را متقاعد کنيد آنچه را که آنها براي موفق شدن نياز دارند در اختيارشان مي‌گذاريد. به عقايد و نظرات کارکنان در مورد مشکلات انجام کار، گوش کنيد. تجربيات و مشاهدات کارکنان براي مشخص کردن اينکه چگونه میتوان عملکرد بهتری داشت، راه گشا هستند ، از جمله چگونه شما به‌عنوان مدير مي‌توانيد بيشتر مفيد باشيد.همواره به ياد داشته باشيد که مي‌خواهيد عملکرد را بهبود ببخشيد نه اين‌که برتري خود را بر کارمندان ثابت کنيد. بنابراين واقعگرا باشيد و بدون اينکه کار غيرممکني را بخواهيد، بر آنچه واقعا شدني است، متمرکز شويد. در مورد چيزي که اطلاعي از آن نداريد، پيشنهاد ندهيدو از کسي که موقعيت را مي‌شناسد براي نظر افکندن به آن موضوع کمک بگيريد.افراد را متقاعد کنيد

اسلاید 21: يک دليل عمده که بسياري از مديران به بهبود عملکردکارکنان زیر دست خود کمک نمي‌کنند، اين است که نمي‌دانند چگونه بدون رنجاندن يا دلسرد کردن پرسنل اين کار را انجام دهند. اين را تشخيص دهيد که کارمندان مي‌خواهند بدانند چه موقع کم‌کاري کرده‌اند. از اينکه کارکنان يک انتقاد شايسته را دريافت کنند، نترسيد. کارکنان شما نياز دارند بدانند که چه موقع خوب عمل نکرده‌اند. در همان زمان، بازخورد مثبت دادن را هم فراموش نکنيد. هدف نهايي شما اين است که در نهايت تيمي را تشکيل دهيد که مستوجب تقدير باشد.کارکنان خود را براي بهسازي هدايت کنيد.

اسلاید 22: داشتن ارتباط خوب ومناسب با کارکنان بسیار کارساز است.يک ارتباط خوب نيازمند آن است که مديران با آنچه که پرسنل مي‌خواهند و نياز دارند که بدانند، خود را هماهنگ کنند. بهترين راه براي اين کار سوال کردن از خود پرسنل است. اغلب مديران بايد خودشان را به برقراری ارتباط منظم عادت دهند. شما بايد ملاقات‌هاي منظمي را با کارمندان تنظيم کنيد، ملاقات‌هايي که هدفي به جز ارتباط دو طرفه ندارند. ملاقات با مديريت براي آنکه نتايج ملاقات را به پرسنل انتقال دهد و واقعيت را به آنها بگويد بايد طرح خاصي داشته باشد،. ارتباط نزدیک با کارکنان داشته باشید

اسلاید 23: مديران مشارکتي به‌طور مداوم علاقه‌مندي خود را به عقايد و تصورات کارکنان آشکار مي‌کنند. آنها صبر نمي‌کنند تا اينکه پيشنهادها به وسيله روابط رسمي يا نظام پيشنهادها جامه عمل به خود بگيرد. آنها به دنبال فرصتي مي‌گردندکه گفت‌وگوي مستقيمي با افراد و گروه‌ها داشته باشند، تابدانند براي اصلاح و بهتر کردن اثربخشي چه مي‌توان کرد. آنها جو و فضايي را ايجاد مي‌کنند که نشان مي‌دهد همواره نياز به تغيير و اصلاح وجود دارد و کارکنان را براي نوآوري‌هايشان شناسايي مي‌کنند. مديران مشارکتي فقط يک‌بار حدود وظايف را تعريف مي‌کنند و بعد به کارکنان آزادي عمل مي‌دهند تا با توجه به دانش و تجربه‌شان و متناسب با خودشان عمل کنندگوش‌کنيد و درگير شويد

اسلاید 24: افراد خوش بین در هر شرایطی به دنبال نکات مثبت هستند؛ آن‌ها با نادیده گرفتن مشکلات، بازتاب‌های موفقیت و امواج مثبت را جستجو می‌کنند و در هر شکست یا مشکلی همیشه به دنبال گرفتن درس با ارزشی هستند. زیرا معتقدند که مشکلات، ما را متوقف نمی‌کنند؛ بلکه به ما آموزش می‌دهند، با استفاده از آموزش‌ها می‌توان به پیشرفت‌های بیشتری دست پیدا کرد. افراد خوش بین همیشه برای هرمشکلی راه حلی دارند. درهنگام به وجود آمدن مشکلات به جای ترک میدان مبارزه و مقصر دانستن دیگران، راهبردهای مختلف را ارزیابی می‌کنند. خوش بین باشید

اسلاید 25: راه‌هاي مختلفي وجود دارد که مديريت ندانسته کارکنان را بی‌انگيزه مي‌کند و علاقه آنها را به کار اگر از بين نبرد کم مي‌کند.بعضی از شرکت‌هاو سازمانها با پرسنل همانند يک وسيله قابل خريد و فروش رفتار مي‌کنندو در اولين مشکلي که درکار ظهور مي‌کند، کارکنان و پرسنل که معمولا به‌عنوان بزرگترين دارايي سازمان از آنها ياد مي‌شود، قابل خرج کردن مي‌شوند. به عبارتي سازمان‌ها با مديريت غلط خود، به انگيزه کارکنان آسيب مي‌زنند و نيروهاي انساني را از دست مي‌دهند. حدود نيمي از پرسنل در تحقيق ما مي‌گويند که اعتبار و مزايای کمي دريافت مي‌کنند يا اين‌که هيچ اعتباري نمي‌گيرند و تقريبا دو سوم مي‌گويند که مديريت بيشتر مايل است که به خاطر عملکرد ضعيف از آنها انتقاد کند، تا اينکه به خاطر کار خوبشان از آنها تعريف کند. مديريت نامناسب به‌طور غيرعمدي کارکردن را براي پرسنل دشوار مي‌کند. چگونه مديريت ‌انگيزه را از بين مي‌برد؟

اسلاید 26: یکی از وظایف اصلی مدیران، کارآیی کارکنان و ایجاد انگیزش در آنان می‌باشد، وجود منابع سرشار مادی به تنهایی سازمان و تشکیلات منسجم و کارآمد ایجاد نمی‌کند، عنصر ضروری و اجتناب ناپذیر دیگر وجود نیروی انسانی کارآمد و اثر بخش است. بعضی از مهم‌ترین شیوه‌های اجرایی که نقش مؤثری در ایجاد انگیزه و کارآیی کارکنان دارد.

اسلاید 27: 1ـ همنشینی با افراد سازمان2ـ مشورت3ـ تشویق و تنبیه4ـ پاسخگویی به کارکنان و کنترل عملکرد آنان5ـ رفق و مدارا نسبت به زیر دستان همراه با قاطعیت6ـ تواضع و عدم اجتناب از زیردستان7ـ رعایت عدالت8ـ رسیدگی به مشکلات مالی و اقتصادی زیردستان9ـ به کار گماری افراد براساس لیاقت و شایستگی10ـ بخشش و گذشت نسبت به زیردستاندر عهدنامه 53 نهج البلاغه به نقل از فیض الاسلام به شرح زیر آمده است.

اسلاید 28: همیشه بهترین افراد برای اجرای دشوارترین کارها برگزیده می‌شوند؛ اگر استعدادها و مهارت‌های خود را به درستی بشناسید و درک کنید، قطعاً در مواجهه با آزمون‌های مختلف موفق خواهید شد. باید بیاموزید که رابطه ای منطقی میان کارها، وظایف و توانایی‌های خود ایجاد کنید؛ با برنامه ریزی و تعیین حوزه اختیارات خویش، زمان بیشتری برای پرداختن به اولویت‌های کاری خواهید داشت.یک توصیه

اسلاید 29: برابري: در مسائلي مثل دستمزد، مزايا و امنيت شغلي با پرسنل به طور عادلانه و برابر رفتار شود.موفقيت: احساس افتخار کردن از شغل و از کارفرماهمراهي و رفاقت: داشتن روابط خوب و پربار با همکارانسه هدف کليدي افراد در کار

اسلاید 30: کلام آخر سوابق و تجربه های کاری مانند شناسنامه ای مطمئن خصوصیات، استعدادها و توانایی‌های افراد را نشان می‌دهند. به طور منظم فهرست اهداف، فعالیت‌ها و طرح‌های خود را مرور کنید. اهداف را به دو بخش کوتاه و بلند مدت تقسیم بندی کنید و عبور از موانع را قدمی نزدیک‌تر برای رسیدن به ایده آل‌ها بدانید. کنفوسیوس می‌گوید: «طی کردن راهی که هزار فرسنگ است، با برداشتن اولین قدم آغاز می‌شود.» مدت زماني است در حرفه‌اي مشغول به كار هستيد و تمامي مسووليت‌ها و دين خود را نسبت به آن به خوبي ادا كرده‌ايد، اينك نوبت آن رسيده كه عهده‌دار مسووليت‌ها و پست‌هاي بالاتر و مهم‌تري شويد.

اسلاید 31: خسته نباشیدبا تشکر از شما

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید