کسب و کار فروش و بازاریابی

بازاریابی و مدیریت بازار

bazaryabi_va_modiryate_bazar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بازاریابی و مدیریت بازار”

بازاریابی و مدیریت بازار

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمبازاریابی ومدیریت بازاراستاد:دکترحاج علی اکبریدانشجو:سمیه جاویددانشجوی کارشناسی ارشد:مدیریت بازرگانی گرایش مالی

اسلاید 2: تعریف بازاریابی بین المللمنظور از بازاریابی بین الملل یابازاریابی چند ملیتی بازاریابی کالا وخدمات بیش از یک کشور است ومیتواند شامل صدور کالا از کشوری به کشور دیگر باشد ویا موسسه ای که هم تولید وهم بازاریابی آن در بیش از یک کشور انجام گیرد بی آنکه کالایی از مرز آن عبور کند

اسلاید 3: انواع بازاریابی بین المللمناطق آزاد تجاریاتحدیه گمرکیبازارمشترکاتحادیه اقتصادیاتحدیه سیاسی

اسلاید 4: اهمیت بازاریابی بین المللمنابع اقتصادی تکنولوژی سطح زندگی افرادیک کشور به اقتصاد کشورهای دیگر بستگی دارد.کشورها ازطرق مبادلات بین الملل سطح تولید خود رابالا میبرند سود کسب میکنند.از طریق واردات کالاهایی که قادر به تولید آن نیستند بدست می آورند واز طریق صادرات کالای تولید مازاد بر مصرف خود را به کشورهای دیگر میفرستند

اسلاید 5: علت اولیه مبادلات:تفاوت قیمت تفاوت قیمت به دلیل تفاوت درشرایط عرضهامکانات تولیدتفاوت درشرایط تقاضاالگوی مصرفویا ترکیبی از اینها

اسلاید 6: مزایای بازاریابی بین المللیباعث استفاده از پیشرفتهای تکنولوژی جدید میشودبرقراری تعادل در مواقعی که فروش دریک ناحیه کاهش می یابد و جبران آن با افزایش فروش در ناحیه دیگر انجام میپذیردباعث افزایش قدرت رقابتی شرکتهای بین المللی می شود

اسلاید 7: منطقه آزاد تجاریمحدوده حراست شده بندری یا غیر بندری است که از شمول مقررات جاری عمومی کشور متبوع خارج است.وبا استفاده از مزایایی مانند بخشودگی مالیاتی وعوارض گمرکی ومعافیت از مقررات ویژه صادرات واردات باجذب سرمایه خارجی وجذب تکنولوژی امکان جذب درآمدهای ارزی را فراهم میاورد

اسلاید 8: دلایل انتخاب منطقه ای به عنوان منطقه آزادمناطق آزاد مناطقی که بنابر خصوصیات طبیعی خود:مانند قرار داشتن درشاهراه تجاری-حوزه های ارتباطی-اقتصادی متراکم دارای قابلیتهای بالقوه بااهمیتی میباشند

اسلاید 9: تاریخچه اولین منطقه آزاد تجاریاولین منطقه آزادتجاری در سال1888میلادی در بندر هامبورگ ایجاد شد که موفقیتش باعث ایجاد مناطق آزاد دیگر بویژه در اروپا شدکپنهاک در1894ایجاد شد-سنگاپور هنگ کنگ ماکائو درآسیا در زمره بنادر آزادی که بتدریج قبل از جنگ جهانی دوم ایجاد شدندبعد از جنگ جهانی دوم منطقه آزاد شاتون درایرلند برپاشد

اسلاید 10: تاریخچه ایجاد مناطق آزاد در آسیاهندوستان اولین کشوردرسال1965سنگاپور دومین کشوردرسال1968فیلیپین سومین کشوردرسال1969مالزی چهارمین کشوردرسال1970کره پنجمبن کشور در سال 1970 تایلند ششمین کشور در سال1980

اسلاید 11: مناطق آزاد تجاری در ایراندرجمهوری اسلامی ایران در سال1368 دو جزیره قشم کیش در خلیج فارس وبندر چابهار کناردریای عمان به عنوان مناطق آزاد تجاری-صنعتی برگزیده شدند تا با استفاده از تسهیلات اداری گمرکی به پایگاههایی برای گسترش صادرات غیرنفتی تبدیل شوند

اسلاید 12: مناطق آزاد تجاری ایرانکیشقشمچابهارانزلیاروندماکوارس

اسلاید 13: نقش مناطق آزاد در توسعه اقتصادیتامین سریع مواد اولیه مورد نیاز کارخانه های داخلیکاستن از میزان بیکاری ملیارتقا کیفیت تولیدات داخلی به منظور صادراتتاثیرجریان توسعه در مناطق محروم مجاور مناطق آزادایجاد امکانات لازم برای رشد صنعت توریسم

اسلاید 14: اهداف مناطق آزاد تجاری:ایجاد منطقه آزاد از جمله ابزار توسعه اقتصادی است که میتواند موجب جلب سرمایه تکنولوژی-آموژش نیروی انسانی-تحصیل مدیریت علمی-وصل به بازار جهانی ودر نهایت دریچه به سوی توسعه اقتصادی گردد

اسلاید 15: اهداف اصلی(کلی) مناطق آزادتامین کمبودهای توسعه اقتصاد ملیبهره گیری ازمزایا پتانسیل ها به طور کلی برتری های نسبی اقتصاد ملیوصل تدریجی اقتصاد ملی به اقتصاد جهانیبرقراری ارتباط منظم بین اقتصاد ملی و اقتصاد جهانی

اسلاید 16: اهداف تفضیلی علاوه بر اهداف کلیجذب سرمایه خارجی بویژه در بخش های مولدتامین ارز بیشتر برای رفع نیازهای اقتصادیافزایش کارایی اقتصاد ملیایجاد فرصت های اشتغال جدید در منطقه آزاد جذب و انتقال تکنولوژی به درون اقتصاد ملیافزایش تنوع بخشی صادرات گسترش تجارت خارجیآشنایی عینی عملی با تجارت جهانیاستفاده از برتریهای نسبی(نیروی کار ارزان-ذخایر معدنی-کالای کشاورزی سایر مواد اولیه)افزایش درآمد ناشی از فعالیتهای خدماتی(حمل ونقل-انباداری-بارگیری وتخلیه بیمه گری جهانگردی)خروج از اقتصاد تک محصولی ودستیابی به اقتصادبدون نفت

اسلاید 17: تسهیلات قانونی کلیه مناطق آزاد ایرانمعافیت مالیاتی 15ساله برای دریافت کنندگان مجوز فعالیت اقتصادیامکان ورود اتباع خارجی بدون اخذ روادیدکارایی سرعت و خدمات کامل بانکهای دولتی وخصوصی وشرکتهای بیمه100% مالکیت خارجیعدم محدودیت در انتقال ارز به دیگر مناطق آزاد ایران با سایر کشورهاآزادی کامل ورود خروج سرمایهمعافیت از حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه

اسلاید 18: علل ناکامی مناطق آزادمکان یابی نادرست-فضای نامساعد برای جذب سرمایه خارجیبی ثباتی سساسیضعف مدیریت مناطق آزاد (فساد مالی-قوانین دست و پاگیر)کمبود ارتباطات و ضعف خدمات دهی

اسلاید 19: آسیبهای مناطق آزاد ایراندربخش صادراتدر بخش اشتغالپایین بودن دستمزد کارگران عادی وبالا بودن دستمزد کارگران فنینبود ابزارهای کنترل

اسلاید 20: شرایط موفقیت مناطق آزادسازگاری هدفهای منطقه آزاد با استراتژی ملیصراحتهای قانونیدسترسی به تسهیلات زیربنایی وخدمات همگانیسازمان اجرایی مناسبانتقال تکنولوژی تامین فضای بازار کار وزندگی اجتماعیحمایت پیگیرانه دولت

اسلاید 21: راهکارهای توسعه مناطق آزاد کشوردولت باید با یکپارچگی و عزم واقعی با جلب مشارکت بخش خصوصی امور برنامه ریزی وسیاست گذاری مناطق آزاد راباتوجه به جهت گیری های کلان تجاری وسرمایه گذاری که منتهی به توسعه پایداراقتصادی این مناطق وکشور خواهد شد به وزارت بازرگانی واگذار کند.

اسلاید 22: مناطق آزاد چگونه اداره می شوند؟هر منطقه توسط سازمانی که به صورت شرکت یا شخصیت حقوقی مستقل تشکیل می گردد و سرمایه آن متعلق به دولت است اداره میشود وبراساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری-صنعتی مصوب هفتم شهریور ماه 1372 مجلس شورای اسلامی واساسنامه مربوط اداره خواهد شد موارد پیش بینی نشده در قانون مذکور واساسنامه تابع قانون تجارت خواهد بود

اسلاید 23: چه کسانی در مناطق آزاد می توانند سرمایه گذاری کنند؟کلیه اشخاص حقیقی حقوقی وموسسات اعم از ایرانی خارجی و سازمانهای بین المللی طبق مقررات مناطق آزاد می توانند مستقلا“ ویا با مشارکت سازمانها وشرکتهای تابعه آن ویا با مشارکت یکدیگر در مناطق آزاد سرمایه گذاری کنند

اسلاید 24: آیا داشتن شریک محلی برای سرمایه گذاران خارجی الزامی است؟خیر الزامی نیست اما معمولا“ سرمایه گذاران خارجی به علت آشنا بودن طرفهای ایرانی با شرایط کار،مقررات وضوابط اداره ها ،راههای استفاده از امکانات محلی وغیره تمایل به اختیار نمودن شریک محلی دارند.

اسلاید 25: حد مجاز سرمایه گذاری خارجی در ایران چه میزان است؟در ایران هیچ گونه محدودیتی برای سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد

اسلاید 26: سرمایه گذاری خارجی در چه بخشهایی مجاز است؟سرمابه گذاری در کلیه زمینه هایی که فعالیت بخش خصوصی در آن مجاز است قابل انجام می باشد و استفاده از نامهای تجاری وخارجی در کلیه زمینه ها مجاز است.

اسلاید 27: متولی پذیرش وحمایت از سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد تجاری صنعتی کیست؟بر عهده معاونت اقتصادی می باشد.مدیریت سرمایه گذاری که زیر مجموعه معاونت اقتصادی می باشد کلیه امور مربوط به سرمایه گذاریهای اعم از داخلی خارجی را بر عهده دارد.

اسلاید 28: منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلیسازمانی نوپاست که عملا“ از اواخر 84 فعالیت خود را بر اساس قانون شروع کرده است.

اسلاید 29: ویژگی ومزایا از منظرجغرافیاییدارای موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزرهمجواری با بنادر آستارا خان-ترکمنستان-قزاقستان-آذربایجاننزدیکی به بزرگترین ذخایر نفت گاز دریای خزرنزدیکی به فرودگاه رشت با برخورداری از تجهیزات کامل ناوبرینزدیکی به پایتخت به عنوان بازارهای مصرف

اسلاید 30: ویژگی ومزایا از لحاظ اقتصادیدارای امکانات پیشرفته جهت تخلیه،بارداریراه اندازی بندرگاه کاسپیناتصال بندرگاه کاسپین به آزاد راه قزوین رشت انزلی باعث افزایش حمل نقل ترانزیتیوجود گمرک انزلی با تجهیزات مدرنوجود مجتمع تجاری نمایشگاهی،وجود مراکز خدمات مالینیروی کارمتخصص

اسلاید 31: مزایای عمرانی زیرساختیدارای امکانات زیربنایی شامل:آب،برق،گاز،تلفناتصال به آزاد راه قزوین رشت انزلیراه اندازی بستر فیبر نوری برقراری اینترنت پر سرعت در سراسر منطقه

اسلاید 32: مزایا ازنظر دانش فناوریایجاد مراکز دانشگاه بین المللی گیلان وعلوم پزشکیفراهم نمودن مقدمات لازم جهت ایجاد دهکده سلامتتوسعه پارکهای علوم فناوری

اسلاید 33: مزایای توریستیبا دارا بودن دریا جنگل تالاب درصدد است با گسترش توسعه گردشگری حفاظت از تالاب بین الملل انزلی-راه اندازی مسیر دریایی به بنادر شمالی کشور مانند:نوشهر و بندر ترکمن بتواند باعث توسعه خدمات گردشگری منطقه ای ملی فراملی گردد.

اسلاید 34: مزیت انزلی به عنوان منطقه آزاد تجاریمعافیت مالیاتی 15 تا 20 سالهتضمین کامل سرمایه های خارجی وسود حاصل از آنهامعافیت از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی سود بازرگانی برا وواردات مواد اولیه وقطعات جهت تولید کنندگان منطقهامکان ورود کالا بدون پرداخت عوارض گمرکیامکان ترانزیت وصدور مجدد کالا بدون محدودیت

اسلاید 35: منابع مناطق آزاد تجاری نوشته ریحانه حمیدی فر بازاریابی بین الملل وراهکارهای ورود به بازاربین الملل نوشته اسماعیل کوسلی مفاهیم اوصول کارکرد ها مناطق آزاد نوشته علیرضا مقدسی بررسی وضعیت مناطق آزاد اقتصادی ایران جهان شبکه تحلیلگران تکنولوژی نقش مناطق آزاد در توسعه اقتصاد ملی وتوریسم دکتر سید ابراهیم ابراهیمی آذربایجان غربی احداث بزرگترین منطقه آزاد در ماکو سایت رجانیوز چرا مناطق آزاد مهم هستند سایت تبیان منطقه آزاد ارس سایت هم میهن ماکو به قطبهای تجاری گردشگری تبدیل مدشود نشریه مهر آذربایجان اطلاعاتی از سازمان منطقه آزاد تجاری انزلی

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید