bazi_darmani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [3 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بازی درمانی”

بازی درمانی

اسلاید 1: بازی درمانی Play Therapy

اسلاید 2: عناوین مقدمه تاریخچه بخش اول : بازی تعاریف و نظریه ها بخش دوم : بازی درمانی کلیات تعاریف و روشها بخش سوم : کاربردهای بازی درمانی در تشخیص و ارزیابی بخش چهارم : پژوهش در بازی درمانی بازی و کاردرمانی بخش پنجم :

اسلاید 3: 1390/03/18هوشنگ میرزاییمقدمه :«بازی همانند عشق است ، همه میدانند که چیست، اما کسی نمی تواند آن را تشریح کند.» (CHANCE; 1979)«بازی برای کودکان همانند کلام برای بزرگسالان است.» (LANDERTH; 1991)بازی فعالیتی طبیعی، لذت بخش، شگفت انگیز و پر رمز و راز است.بازی وسیله ای برای بیان احساسات، برقراری روابط، توصیف تجربیات، آشکار کردن آرزوها و خودشکوفایی است.چون کودکان غالبا قابلیت کلامی شناختی کمتری در بیان احساسات خود دارند، بازی وسیله ارتباطی طبیعی و عینی برای کنار آمدن با دنیاست3

اسلاید 4: 1390/03/18هوشنگ میرزاییبازی جزء لاینفک زندگی کودکان است. آمیختگی آن با زندگی کودکان به میزانی آشکار است که گاه وجود آن بعلت حضور همیشگی اش فراموش میشود.بازی در زندگی بزرگسالان نیز تاثیر بسزایی دارد و خستگی های ناشی از فعالیت و کار روزانه را از بین میبرد.نقش بازی را از اهمیتی که کودکان به ان میدهند، میتوان درک کرد، مشاهده می شود که کودک در هنگام بازی آن چنان در کار خود غرق می شود که وجود دیگران را فراموش میکند و احساس میکند که تنهاست.4

اسلاید 5: 1390/03/18هوشنگ میرزایی غذای آدمی ، نان است وقتی ، و وقتی ،شوربا و گوشت ؛ باقی بازی است !رها کنم ، تا به بازی برآید ، بزرگ شود !. شمس تبریزی5

اسلاید 6: 1390/03/18هوشنگ میرزاییبخش اول : بازی، تعاریف و نظریه هاA. بازی چیسیت؟بازی تجربه اصلی کودک برای ادراک جهان پیرامون است و جایگاه وی در جهان را مشخص می کند.Susan Isaacs (1993) : « بازی زندگی کودک است و وسیله ای است که با استفاده از آن جهانی را که در آن زندگی می کند می شناسد. »بتدریج که کودک رشد و نمو می یابد در ارتباط با خود و جهان مادی و اجتماع پیرامونش اقدام به معنا سازی می کند و از طریق ابزار «بازی کردن» خود را کشف می کند.6

اسلاید 7: 1390/03/18هوشنگ میرزاییوینی کات (1971) ؛ می گوید: « تنها با استفاده از بازی کردن است که کودک بطور انفرادی خلاقیت به خرج می دهد و کل شخصیتش را به فعل در می آورد و تنها در ضمن خلاقیت است که فرد خود را کشف می کند. این اتفاق تنها در ضمن بازی کردن روی می دهد.»Schiller : « بشر تنها هنگامی کامل است که درحال بازی کردن است»تعریفی که اغلب متخصصان از آن استفاده می کنند توسط اریکسون (1950) ارایه شده است؛ او می گوید : « بازی عملکرد ”خود“ است و به منظور هماهنگ کردن فرآیندهای جسمی و اجتماعی با فرد انجام می شود. »بازی را نقطه مقابل و آنتی تز کار درنظر میگیرند.B. ویژگیهای بازی1.انگیزشی درونی/ 2.آزادی در انتخاب/ 3.استعاری/ 4.جذاب ودرگیر کننده فردی به صورت فعال/ 5.لذت بخش7

اسلاید 8: 1390/03/18هوشنگ میرزایی جایگاه بازیتحقیقات نشان داده است که چهار سال اول زندگی، دوره مهمی در رشد کودک است :در شکل گیری شخصیت یک کودک؛در شکل گیری ویژگیهای بدنی کودک،کوششهایی که برای طبقه بندی و شناسایی بازی کودکان انجام شده چندان موافق نبوده اند و مورد قبول همگان قرارنگرفته اند. شاید اگر گفته شود که کودک ضمن بازی چه آگاهی هایی کسب می کند، اندکی تفاوت دیدگاه ها را کمتر کرده و آنها را به هم نزدیک تر کند.8

اسلاید 9: 1390/03/18هوشنگ میرزاییبازی را از نظر شناختی می توان به چهار نوع تقسیم کرد :بازی عملکردی : (جهیدن، تکان دادن، و ...)، غالبا ساده است و با استفاده از حرکات تکراری عضلات انجام می شود.بازی ساختاری : (بریدن، چسباندن، ساختن برج از مکعب و لگو)، عبارت است از دستکاری اشیاء به منظور خلق شیء دیگر.بازی نمایشی : در این بازی یک شی یا شخص به صورت استعاره ای مورد استفاده قرار می گیرد ( مثلا یک تکه چوب بعنوان اسب و یا یک همبازی بعنوان درخت فرض می شود)، کودک شخص یا شی را به صورت نمادین، چیز دیگری فرض می کند.بازی های قاعده دار : ( مثلا لی لی، هفت سنگ، و...)، که براساس پیروی از اصول مشخص و محدودیت های مورد توافق انجام می شود.9

اسلاید 10: 1390/03/18هوشنگ میرزاییتقسیم بندی بازی از دیدگاه اجتماعی :بازی مشاهده ای؛ کودک شاهد بازی دیگران است و در بازی مشارکت نمی کند.بازی انفرادی؛ کودک به صورت مستقل و جدای از دیگران بازی می کند و میلی به نزدیک شدن به دیگران ندارد.بازی موازی؛ در این مرحله کودک در کنار دیگر کودکان بازی می کند، هرچند ابزارهای مورد استفاده وی همانند وسایل دیگر کودکان است اما همکاری و تعامل مشخصی بین آنان وجود ندارد.بازی های شراکتی؛ هدف کلی وجودندارد، تقسیم بندی مشخصی وجود ندارد ولی به همراه دیگر کودکان انجام می شود.بازی های تعاونی؛ نوعی از بازی است که در یک گروه سازمان یافته و دارای هدف مشخص انجام می شود، در طی بازی هماهنگی دقیقی به منظور دستیابی به هدف بین اعضای گروه دیده می شود.10

اسلاید 11: 1390/03/18هوشنگ میرزایی11

اسلاید 12: 1390/03/18هوشنگ میرزایی12

اسلاید 13: نظریه پردازان بازی موارد زیر شرح مختصری از مفاهیم کلیدی و عقاید مهم نظریه پردازان بازی است که اطلاعاتی در مورد برخی از نظریه ها ارایه می دهد تا به فهم مبحث بازی کمک نماید :1390/03/18هوشنگ میرزایی13

اسلاید 14: 1390/03/18هوشنگ میرزایی14

اسلاید 15: 1390/03/18هوشنگ میرزایی Shelley شاعر مشهور انگلیسی می گوید :آیا می دانی کودک کیست؟کسی که به عشق ایمان دارد.کسی که به باورها ایمان دارد.او کسی است که کدوتنبل را به کالسکه، و موش را به اسب مبدل می کند.او کسی است که سکوت و خمودگی را به شور و هیجان و هیچ چیز را به همه چیز مبدل می کند.15

اسلاید 16: 1390/03/18هوشنگ میرزاییبخش دوم : بازی درمانی؛ تعاریف، کلیات، و روشهابازی درمانی تعاریف، کلیات، و روشها :بازی درمانی روشی است که به کمک آن به کودکان دارای مشکل کمک می شود تا با مشکلاتشان مقابله کنند.این روش بعنوان ابزاری برای برقراری ارتباط بین کودک و درمانگر مورد استفاده قرار می گیرد.در بازی درمانی کودک در تعامل بین فردی با درمانگر، پذیرش، تخلیه هیجانی، کاهش اثرات رنج آور، جهت دهی مجدد تکانه ها و تجربه هیجانی تصحیح شده را تجربه می کند.16

اسلاید 17: 1390/03/18هوشنگ میرزاییاز حدود سالهای 1920 بازی درمانی مورد استفاده قرار گرفت.آنا فروید 1926، از بازیها و اسباب بازیها بعنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط با کودکان مراجعه کننده به وی استفاده کرد.ملانی کلاین 1932، روان تحلیل گری که در زمینه کودک فعالیت می کرد، از بازیهای کودکان بعنوان پایه ای برای تفسیر خواست های کودک بهره جست.از دیگر پیشگامان بازی درمانی میتوان به دیوید لوی 1938، اشاره کرد.ملاروم 1996، معتقد است که کاربرد بازی درمانی و استفاده عملی از آن می تواند بیانگر نظریه شکل دهنده آن باشد. به اعتقاد وی نظریه بجای این که خود را به عملکرد تحمیل کند، باید پشتیبان و حامی عملکرد باشد.17

اسلاید 18: 1390/03/18هوشنگ میرزاییمقاصد ارزیابی بازی درمانی و تشخیص :بسیاری از کودکانی که بنا به دلایلی و برحسب ضرورت ارزیابی می شوند و دارای مشکلاتی مانند ناتوانی هوشی و یا نا سازگاری عاطفی هستند، قادر نیستند تا با شیوه های معمول ارزیابی مورد ینجش و تشخیص قرارگیرند.گاهی نیز از کودک بدلیل سن بسیار پایین نمی توان انتظار داشت تا به یک آزمون استاندارد پاسخ دهد.تلاش در زمینه ارزیابی سطح عملکرد فعلی کودک.بدست آوردن شواهد روانشناختی کافی بمنظور شناسایی مشکل.جستجوی زمینه های لازم برای ارایه توصیه های بالینی.استخراج پیشنهادات مداخله ای از درون موضوعات و سوالات مطرح شده.اهمیت استفاده از آزمونهای فرافکن و استفاده از ان در بازی درمانی بدلیل بروز و انعکاس کلیات شخصیتی فرد از طریق رفتارها در بازی درمانی.تکنیک هایی که دربازی درمانی برای تشخیص مورد استفاده قرار میگیرند متفاوت از تکنیک های مداخله ای بازی درمانی می باشند.هدف در این مورد بدست آوردن اطلاعات بیشتر درمورد کودک است.18

اسلاید 19: 1390/03/18هوشنگ میرزاییتحلیل بازی با استفاده از :19

اسلاید 20: 1390/03/18هوشنگ میرزایی20

اسلاید 21: 1390/03/18هوشنگ میرزایی21

اسلاید 22: 1390/03/18هوشنگ میرزایی22

اسلاید 23: 1390/03/18هوشنگ میرزایی23

اسلاید 24: 1390/03/18هوشنگ میرزایی24

اسلاید 25: 1390/03/18هوشنگ میرزایی25

اسلاید 26: 1390/03/18هوشنگ میرزایی26

اسلاید 27: 1390/03/18هوشنگ میرزایی27

اسلاید 28: 1390/03/18هوشنگ میرزایی28

اسلاید 29: 1390/03/18هوشنگ میرزایی29

اسلاید 30: 1390/03/18هوشنگ میرزاییبخش چهارم : پژوهش در بازیبسیاری از درمانگران پژوهش را با حالتی همراه با شک و تردید می نگرند.به اعتقاد آنان فعالیتهای پژوهشی در حیطه کار و مسئولیتهای آنان قرار ندارد.درواقع این استدلال چندان صحیح نیست و، برعکس آن را می توان پنداشت که « هر درمانگری در اصل یک پژوهشگر نیز می باشد »علت این استدلال این است که ابزارهای مورد نیاز برای هر پژوهشگر ابزارهایی هستند که در دست درمانگران نیز وجود دارند.درمانگران اصول اولیه پژوهش را در زمینه فعالیت های تخصصی خود در اختیار دارند :آنها در اثر مشاهداتی که از مراجعین خود انجام می دهند با سوال مواجه می شوند،در جستجوی پاسخ برای سوالات خود فرضیاتی را مطرح می کنند،فرضیات ساخته شده را مورد آزمون قرار می دهند، براساس اطلاعات دست آمده، فرضیات اثبات شده و برنامه درمانی خود را تغییر می دهند.30

اسلاید 31: پژوهش بعنوان بخش اصلی فعالیت های مداخله ایبه نفع مراجعین خواهد بودضامن بقای فرآیندهای درمانی استتعیین این که چه روشی زمان بیشتری دوام خواهد داشتپژوهش دیگر جنبه لوکس و اشرافی مداخلات نیستبعنوان بخش اساسی از مراقبت های درنظر گرفته شده برای مراجعین می باشد(E.B.P) «تنها راه یادگیری نگارش، نوشتن است و تنها راه یادگیری پژوهش انجام دادن»1390/03/18هوشنگ میرزایی31

اسلاید 32: پژوهش در بازی درمانیبرای اکثر بازی درمانگران:توضیح فعالیت هایی که انجام می دهند، برای دیگران و خودمراجعین به زبان قابل فهم دشوار استتوضیح برون دادهای درمانی و آنچه در فرآیند جلسه درمانی انجام می شود بدلیل عدم وجود زبان مشترک امری دشوار استبه این دلیل این نوع درمان کم ارزش در نظرگرفته می شود1390/03/18هوشنگ میرزایی32

اسلاید 33: Robson (1993) پژوهشگران را بعنوان افرادی در نظر میگیرد که در زمینه خاصی فعالیتی همراه با بررسی مرتبط با تخصصشان را انجام می دهند. در چنین شرایطی پژوهش می تواند به پژوهشگر کمک کند تا درمورد اتفاقاتی که زمان مداخله اش روی داده است و برروی مباحث مرتیط با محیط فعالیت های ویژه فکر کند، تا متوجه شود که چه تغییراتی بایستی اتفاق بیفتد تا مداخلات درمانی انجام شده مورد تایید و حمایت قرار گیرند.نکته : در تمامی پژوهشهای انجام شده در حیطه مداخلات بازی درمانی، این موضوع دارای اهمیت است که ارتباط درمانی موجود در یک محیط حمایت شده (protected space) انجام می شود.نکته : نیازهای مراجع از هر موضوع دیگری دارای اهمیت بیشتری است.1390/03/18هوشنگ میرزایی33

اسلاید 34: انواع پژوهشها در بازی درمانیپژوهشهای کیفی :چهارچوب پژوهشهای کیفی براین فرض استوار است که طبیعت کودک، دانش و روشهای پژوهش ذهنی هستند.این رویکرد برای فعالیت های علمی انجام می شود که جنبه استقرایی دارند. ( استقرایی : فرآیند ایجاد نظریه جدید که در آن نظریه ها از داده ها استخراج می شوند.)1390/03/18هوشنگ میرزایی34

اسلاید 35: چهارچوب پژوهشهای کیفی شامل فعالیت هایی مانند (متدولوژی) :مشاهدهمصاحبهمکالمهگزارش های نوشتنیمتونتحلیلملاروم 1998، معتقد است که پژوهش کیفی :برروش چندگانه استوار استقابل تفسیر استرویکردی طبیعت گرا نسبت به موضوع داردموضوعاتی کمی بر مفاهیمی چون فرآیند ومعنی سروکاردارند.1390/03/18هوشنگ میرزایی35

اسلاید 36: جنسیک (Janesick 1994) ، ویژگیهای طرحهای کیفی را اینگونه توضیح میدهد:این طرحها کلی نگر هستندارتباط درون یک سیستم و یا فرهنگ را مورد توجه قرار میدهدبه روش فردی و بررسیهای چهره به چهره اهمیت میدهددرک شرایط اجتماعیی فراهم شده را مورد تاکید قرار میدهدضرورتی برای پیش بینی مربوط به وضعیتها در نظر میگیرداز پژوهشگر میخواهد که خود،ابزار پژوهش باشدرضایت فرد برای حضور در پژوهش مورد نظر استمسئولیت حفظ جنبه های اخلاقی پژوهش را برعهده پژوهشگر میداندفضایی را برای توصیف نقش پژوهشگر و سوگیری های شخصی و گرایش های ایدئولوژیک وی در نظر میگیردطرحهای کیفی نیازمند تحلیل داده های درحال جمع آوری می باشد1390/03/18هوشنگ میرزایی36

اسلاید 37: پژوهشهای کمیدیدگاهی عینی گرا استاز اثبات گرایی (پوزیتیویستی) استفاده میکندبدنبال قوانین جامع و جهان شمول است1390/03/18هوشنگ میرزایی37

اسلاید 38: پژوهشهای با استفاده از مدل ترکیبیاستفاده از این روش برای بهره گیری از مزایای هردم دیدگاهپژوهشگر هملگرا (پراگماتیت)، طرفدار ایجاد پلی بین این دو روش در پژوهش هستندمعایب این روشپرهزینه و زمان بر هستندنیازمند گروهی از پژوهشگران است که در هر دو زمینه کمی و کیفی دارای آگاهی عملی و تجربی کافی باشدچگونگی ترکیب روشها و استفاده از مدل ترکیبی نیازمند آموزش و یادگیری ویژه است1390/03/18هوشنگ میرزایی38

اسلاید 39: 1390/03/18هوشنگ میرزایی39

اسلاید 40: 1390/03/18هوشنگ میرزایی40

اسلاید 41: 1390/03/18هوشنگ میرزایی41

اسلاید 42: طرح های بازبینینوعی طرح بررسی وضعیت ویا فعالیت پژوهشی هستند که به منظور بازبینی موثر بودن دسته ای از خدمات مورد استفاده قرارگرفته می شودهدف اندازه گیری کیفیت مراقبت، تغییرات و بهبودی حاصل شده استعبارت تحلیل انتقادی (critical analysis)، سازمان یافته کیفیت مراقبتهای بهداشتی، شامل فرآیند مورد استفاده برای تشخیص و درمان، استفاده از منابع و نتیجه حاصل از آن برای مراجعنکته : اطلاعات بدست آمده از طرحهای بازبینی کاربرد علمی پژوهشیهای تحقیقی را ندارندولی اطلاعات بدست آمده از آن با استفاده از اصطلاحات مشخصی که ممکن است جنبه مالی نیز داشته باشند سودمندی مداخله را مشخص میکند1390/03/18هوشنگ میرزایی42

اسلاید 43: تفاوت میان تحقیق و طرح های بازبینی1390/03/18هوشنگ میرزایی43

اسلاید 44: تفاوت میان تحقیق و طرح های بازبینی1390/03/18هوشنگ میرزایی44

اسلاید 45: پژوهش در عمل Action Research1390/03/18هوشنگ میرزایی45

اسلاید 46: 1390/03/18هوشنگ میرزایی46

اسلاید 47: 1390/03/18هوشنگ میرزایی47

اسلاید 48: 1390/03/18هوشنگ میرزایی48

اسلاید 49: 1390/03/18هوشنگ میرزایی49

اسلاید 50: 1390/03/18هوشنگ میرزایی50

اسلاید 51: 1390/03/18هوشنگ میرزایی51

اسلاید 52: 1390/03/18هوشنگ میرزایی52

اسلاید 53: 1390/03/18هوشنگ میرزایی53

اسلاید 54: 1390/03/18هوشنگ میرزایی54

اسلاید 55: 1390/03/18هوشنگ میرزایی55

اسلاید 56: 1390/03/18هوشنگ میرزایی56

اسلاید 57: 1390/03/18هوشنگ میرزایی57

اسلاید 58: 1390/03/18هوشنگ میرزایی58

اسلاید 59: 1390/03/18هوشنگ میرزایی59

اسلاید 60: 1390/03/18هوشنگ میرزایی60

اسلاید 61: 1390/03/18هوشنگ میرزایی61

اسلاید 62: 1390/03/18هوشنگ میرزایی62

اسلاید 63: 1390/03/18هوشنگ میرزایی63

اسلاید 64: 1390/03/18هوشنگ میرزایی64

اسلاید 65: 1390/03/18هوشنگ میرزایی65

اسلاید 66: 1390/03/18هوشنگ میرزایی66

اسلاید 67: 1390/03/18هوشنگ میرزایی67

اسلاید 68: 1390/03/18هوشنگ میرزایی68

اسلاید 69: 1390/03/18هوشنگ میرزایی69

اسلاید 70: 1390/03/18هوشنگ میرزایی70

اسلاید 71: 1390/03/18هوشنگ میرزایی71

اسلاید 72: 1390/03/18هوشنگ میرزایی72

اسلاید 73: 1390/03/18هوشنگ میرزایی73

اسلاید 74: 1390/03/18هوشنگ میرزایی74

اسلاید 75: 1390/03/18هوشنگ میرزایی75

اسلاید 76: 1390/03/18هوشنگ میرزایی76

اسلاید 77: 1390/03/18هوشنگ میرزایی77

اسلاید 78: 1390/03/18هوشنگ میرزایی78

اسلاید 79: 1390/03/18هوشنگ میرزایی79

اسلاید 80: 1390/03/18هوشنگ میرزایی80

اسلاید 81: بخش پنجم : بازی و کاردرمانیعمده مفاهیم مربوط به بازی پیش از این مطرح شد تبیین بازی تئوری های کلاسیک بازی :تئوری انرژی مازاد (Surplus Energy Theory)تئوری بازآفرینی یا آرام سازی (Recreations or Relaxation Theory) تئوری پیش از عمل (PreexerciseTheory)تئوری کوتاه سازی (Recapitulation Theory)تئوری های نوین بازیتئوری های سامان بخشی برانگیختگی بازی (Arousal Modulation Theories of Play) تئوریهای روان پویایی بازی (Psychodynamic Theories of Play)1390/03/18هوشنگ میرزایی81

اسلاید 82: تئوریهای رشد شناختی (Cognitive Developmental Theories of Play)بازی، خلاقیت ، و تطابق (Play, creativity, and adaptation)رشد شناختی و بازی (Cognitive development and play) پیاژه (1951/1962) در طبقه بندی که از بازیها ارایه کرد، ،درباره رشد رفتار بازی بحث کرد، که در شکل دادن پژوهش ِ رشد کودک بسیار موثر بود. او سه نوع بازی را براساس مراحل رشد شناختی توصیف می کند : بازی های عملی (practice games) انجام اعمالی صرفا برای لذت بردن اهستندبازی های نمادین (symbolic games) که عنصری خیالی دارند زیرا وانمود کردن و تظاهر در بازی وجود دارد بازی های قانون-مند (games with rules) عمدتا در سنین 7 تا 11 سال انجام می شوند و نوع بارز بازی در باقی عمر میباشندرشد خلاقیت در بازیتئوری های اجتماعی فرهنگی (Social Theories of Play)بازی برای اجتماعی شدن (Play as socialization)بازی برای برقراری ارتباط (Play as communication)1390/03/18هوشنگ میرزایی82

اسلاید 83: دورنمای تاریخی بازی در کاردرمانیآدلف می-یر (Adolf Meyer; 1922)، کار، استراحت، بازی، و خواب را چهار ضرب آهنگ (rhythm) ، بزرگ زندگی می نامد که به شکل گیری تمام ساختار انسان کمک می کنند، و این که، لازم است که حتی در سخت ترین شرایط، بین این عوامل موازنه برقرار شود، تا فرد بتواند با ضروریات زندگی، در جامعه پیچیده جهانی سازگار شود. فلسفه می-یر درباره اشتغال (occupation) بر ایجاد برنامه های اولیه کاردرمانی برای کسانی که مبتلا به ناتوانی های جسمی و روانی-اجتماعی بودند، موثر بود. نویسنده های حرفه درباره یک روح بازی (a play spirit)، که برای زندگی ارزنده ضروری است سخن می گفتند. در چشمان این بنیان گذاران، بازی به صورت یکی ازخصایص انسان می نمود، که برای سلامت مهم بود.1390/03/18هوشنگ میرزایی83

اسلاید 84: آنچنان که گرانوف (Granoff; 1995) اشاره می کند، متون ابتدای قرن بیستم نشان می دهند که مقادیر فراوانی ناهمسازی (تضاد) در این که چطور بازی به برنامه های درمانی اضافه شد وجود دارد.از مری ری-لی (Mary Reilly) بدلیل در کانون توجه قراردادن بازنواخت (تکرار play back ) بعنوان موضوعی ارزشمند در مطالعه کاردرمانی بایستی ستایش شود. کتاب ممتازش، بازی بمنزله یادگیری اکتشافی (Play As Exploratory Learning; 1974) ، نقطه اوج بیش از یک دهه دانش اندوزی بود، که در پی بنای چهارچوبِ مفهومیِ جامعِِِ برای حرفه کاردرمانی بود. 1390/03/18هوشنگ میرزایی84

اسلاید 85: Assessment of Play Development and Current use of the Knox Preschool Play Scale1390/03/18هوشنگ میرزایی85

اسلاید 86: 1390/03/18هوشنگ میرزایی86

اسلاید 87: 1390/03/18هوشنگ میرزایی87

اسلاید 88: Studies Using the Preschool Play Scale1390/03/18هوشنگ میرزایی88

اسلاید 89: 1390/03/18هوشنگ میرزایی89

اسلاید 90: 1390/03/18هوشنگ میرزایی90

اسلاید 91: منابع روان شناسی بازی « کودکان، بازی، ورشد»نویسنده : فرکاس پیتر هیوزترجمه : کامران گنجی انتشارات رشدتهران 1387بازی درمانی « نظریه ها، روشها، و کاربردهای بالینی»ترجمه و تالیف : دکتر الهه محمد اسماعیلانتشارات دانژه 1382بازی درمانی « نظریه ها، انجام پژوهش و روشهای مداخله»تالیف : دکتر سید علی صمدیانتشارات دانژه 1389مشاوره با کودکان – با روش بازینوشته : کاترین گلدارد و دیوید گلداردترجمه : زهرا ارجمندیانتشارات ارجمند 13841390/03/18هوشنگ میرزایی91

اسلاید 92: Occupational Therapy with ChildrenEdited by Sylvia Rodger, and Jenny Ziviani2006 – by Blackwell publishing Ltd.Occupational Therapy for ChildrenJane Case – Smith2005 – Elsevier Inc.Willard & Spackman’s Occupational TherapyElizabeth Blesedell Crepeau &…2008 Mary Feldhaus - Weberبازی کودکان « تشخیص و ارزیابی »نوشته : کارن گیتلین، ویز آلیس ساندگراند، چارلز مافرترجمه : دکتر الهه محمد اسماعیل، امیر رحمانیانتشارات دانژه 1389Play in Occupational Therapy for ChildrenEdited by : Diane Parham, Linda S.Fazio Published by Mosby1390/03/18هوشنگ میرزایی92

اسلاید 93: به گیتی که داند به جز کردگارکه فردا چه بازی کند روزگارفردوسی1390/03/18هوشنگ میرزایی93

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید