کسب و کار مدیریت و رهبری

بخشنامه نظام آموزش کارمندان

bakhshname_nezame_amoozeshe_karmandan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بخشنامه نظام آموزش کارمندان”

بخشنامه نظام آموزش کارمندان

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحيم

اسلاید 2: بخشنامه نظام آموزش کارمندان

اسلاید 3: مأموريت‌ سازمان (اهداف و ارزشها)استراتژي كسب و كار (برنامه و اهداف سازمان) خط‌مشي ها، برنامه ها و اقدامات توسعه منابع انساني خط‌مشي هاي برنامه ها و اقدامات مديريت منابع انساني همسويي عمودي و افقي آموزش با استراتژي سازماني و نظام مديريت منابع انساني

اسلاید 4: شموليت نظام آموزش کارمندان)

اسلاید 5:  بخشنامه به تمام دستگاه هاي اجرايي مشمول قانون مديريت خدمات كشوري   در اجراي ماده 58 قانون مديريت خدمات كشوري و ماده 2 آيين نامه اجرايي فصل نهم قانون مذکور، «نظام آموزش كارمندان دستگاه هاي اجرايي» با توجه به موارد زير برای اجرا، ابلاغ مي گردد: 1- تمامی كارمندان رسمي و پيماني(اعم از مديران وکارکنان) در شمول اين نظام آموزشي قرار داشته و شركت كارمندان قرارداد كار معين نيز در دوره هاي آموزشي موضوع اين نظام براساس مفاد اين بخشنامه و نياز دستگاه اجرايي، الزامی است.

اسلاید 6: تطبيق آموزش های کارمندان با نظام جديدآموزش های مصوب طی شده توسط کارمندان بر اساس نظام قبلی آموزش کارکنان در چارچوب این نظام پذيرفته است.دستورالعمل نحوه تطبیق آموزشهای قبلی با نظام جديد آموزش کارمندان تهیه وابلاغ خواهد شد

اسلاید 7: 2- آموزش های مصوب طی شده توسط کارمندان بر اساس نظام قبلی آموزش کارکنان (موضوع بخشنامه شماره 22554/105 مورخ 28/12/1380) و مقررات مربوط، در چارچوب اين نظام قابل احتساب می باشد.نحوه احتساب آموزش های طی شده توسط کارمندان وتطبيق آنها با اين نظام در دستورالعمل های نظام مشخص و ابلاغ خواهد شد.

اسلاید 8: سامانه وبرنامه آموزش مدیرانبرنامه آموزش مدیران توسط مرکز آموزش مدیریت دولتی طراحی وپس از تصویب معاونت توسعه مدیریت ابلاغ می شود.بازنگری آموزشهای بهبود مدیریت بر اساس سطوح مدیریت حرفه ای

اسلاید 9: 3- در اجرای ماده 56 قانون مديريت خدمات کشوری وبند4/الف نظام آموزش کارمندان، سامانه وبرنامه آموزش مديران توسط مرکز آموزش مديريت دولتی طراحی وپس از تاييد معاونت توسعه مديريت وسرمايه انسانی رييس جمهور به دستگاه های اجرايی ابلاغ خواهد شد.

اسلاید 10: تعیین صلاحیت وتشکيل بانک مدرسان

اسلاید 11: 4- مرکز آموزش مديريت دولتی موظف است با همکاری دستگاه های اجرايی به منظور تعيين صلاحيت مدرسان آموزش‌های پيش بينی شده درنظام آموزش کارمندان، نسبت به آموزش، سنجش و ارزيابی مدرسان و تشکيل بانک اطلاعات مدرسان اقدام نمايد.

اسلاید 12: تهیه وتدوین محتوی ومنابع آموزشی استاندارد

اسلاید 13: 5- مواد و محتوای آموزشی مورد نياز دوره های عمومی و فرهنگی، مديران و مشاغل عمومی به صورت استاندارد توسط مرکز آموزش مديريت دولتی برای استفاده دستگاه های اجرايي، تهيه و تدوين می شود.

اسلاید 14: نظارت وارزشیابی بر آموزش کارمندان

اسلاید 15: 6- نظارت و ارزشيابي فرآيندهاي آموزش كارمندان و مفاد مندرج در اين نظام آموزشي برعهده معاونت راهبردی منابع انسانی معاونت توسعه مديريت وسرمايه انسانی رييس جمهور بوده و دستگاه‌هاي اجرايي مكلفند تا گزارش‌هاي عملكرد خود را براساس چارچوب‌هاي تعيين شده به اين معاونت ارائه نمايند.

اسلاید 16: 7- بخشنامه ها و مقررات مغاير با اين بخشنامه ونظام پيوست آن، ملغی اعلام مي‌گردد.مسئوليت حسن اجراي اين بخشنامه برعهده بالاترين مقام دستگاه اجرايی می باشد.  لطف اله فروزنده دهكردي

اسلاید 17: نظام آموزش كارمندان دستگاه هاي اجرايي

اسلاید 18: بخش اول:کليات نظام آموزش

اسلاید 19: اصصلاحات وواژگانقانوندستگاه اجراییآموزش کارمندانکارمندان قرارداد کار معینراهبرد آموزشبورس آموزشیبرون سپاری آموزشیمدیران حرفه ای آموزش مدیرانمهارت شغلی

اسلاید 20: ماده 1: تعاريف و اصطلاحات - قانون: منظور قانون مديريت خدمات كشوري است که به اختصار به آن قانون اطلاق مي شود. - دستگاه اجرايي: به دستگاه هاي اجرايي موضوع ماده 5 قانون با رعايت مستثنيات ماده 117 ناميده می شود. - معاونت توسعه مديريت: معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور که به اختصار معاونت توسعه مديريت ناميده مي شود.

اسلاید 21: - آموزش كارمندان: تمامي برنامه ها و فعاليت هاي آموزشي است كه در چارچوب نظام آموزش كارمندان در راستاي افزايش و بهبود سطح شايستگي و توانمندي كارمندان (اعم از کارکنان و مديران) رسمي، پيماني و انجام كار معين به منظور ارتقاء بهره وري و كارآمدي دستگاه هاي اجرايي طراحي و اجرا مي شود.

اسلاید 22: کارمندان قرارداد کار معين: افرادي كه در اجراي تبصره ماده 32 قانون مديريت خدمات كشوري به كار گرفته مي شوند و يا بر اساس مصوبه 84515/ت 34613 ه‍ مورخ 15/12/1384 هئيت وزيران تبديل وضع گرديده‌اند.راهبرد آموزش: به رويكردهاي كلي آموزش اطلاق مي گردد كه چگونگي تحقق اهداف آموزشي يك دستگاه اجرايي را مشخص مي کند.

اسلاید 23: - بورس آموزشي: فرصت و امكاني است كه يك دولت خارجي و يا مؤسسه بين‌المللي دراختيار دولت جمهوري اسلامي ايران قرار مي‌دهد و كارمندان و مديران مي توانند با استفاده از آن در يك يا چند دوره آموزشي كوتاه مدت خارج از كشور كه با شغل و وظايف جاري يا آينده آنان ارتباط داشته و موجب افزايش دانش و مهارت هاي شغلي آنان مي شود، شركت نمايند.

اسلاید 24: - برنامه آموزش: مجموعه اقدامات و فعاليت هاي آموزشي هدفمند است كه براساس اهداف و راهبردهاي آموزشي دستگاه اجرايي در سه سطح راهبردي، ميان مدت (پنجساله) وکوتاه مدت (يک ساله) طراحي مي شود.- برون سپاري آموزش: انتقال و محول نمودن يك فعاليت خاص آموزشي را داخل يك سازمان به يك منبع خارج آن و اجراي آن توسط آن منبع را برون سپاري آموزش مي گويند.

اسلاید 25: - مديران حرفه‌اي: تمامي عناوين پست هاي مديريتي و سرپرستي دستگاه هاي اجرايي ، به ‌استثناء سمت هاي مديريت سياسي موضوع ماده 71 قانون مديريت خدمات كشوري و همتراز آنان، مديران حرفه اي تلقي مي شوند.

اسلاید 26: - آموزش مديران: تمامي برنامه ها و فعاليت هاي آموزشي كه به منظور افزايش بينش و دانش و ايجاد و بهبود مهارت هاي فني، انساني و ادراكي وتعالي معنوي مديران حرفه اي و مقامات، در چارچوب نظام آموزش كارمندان و مديران با عنايت به سامانه و برنامه هاي اجرايي آموزش مديران طراحي و اجرا مي گردد.

اسلاید 27: - مهارت شغلی: توانايی وظرفيت شناختی،فنی و ارتباطی کسب شده توسط کارمندان در طی سنوات خدمت از طريق آموزش يا تجربه که موجب انجام درست ودقيق وظايف يک شغل می گردد.

اسلاید 28: نظام آموزش كارمندان اصول حاکم بر آموزش کارمندان دولت

اسلاید 29: ماده 2: اصول، اهداف و راهبردهاي آموزش كارمندان دولت به شرح بند هاي ذيل است:الف‌) اصول‌ حاكم بر آموزش كارمندان دولت:‌ اصل نگرش‌ سيستميبرقراري‌ ارتباط‌ دروني بين‌ اجزاء نظام‌ آموزش از يک طرف و ارتباط‌ بيروني‌ بين نظام‌ آموزش با ساير نظام هاي‌ مديريت منابع انساني

اسلاید 30: اصل جامعيتدر نظر گرفتن تمامي نيازهاي‌ آموزشي‌ مشاغل عمومي و اختصاصي در جنبه‌هاي‌ عمومي، شغلي و مديريتي در ساختار دوره‌هااصل توجه به تغييراتبازنگري و بازطراحي آموزش‌ها و استمرار آنها مبتني‌ بر تغييرات، تحولات و پيشرفت هاي‌ علمي‌ و فنآوري‌ روز

اسلاید 31: اصل نگرش راهبردي همسوسازي اهداف، راهبردها و برنامه هاي آموزش کارمندان دستگاهها با چشم انداز، هدفها، و خطي مشي هاي كلان و برنامه هاي توسعه ملي و سازماني اصل همکاري ومشاركت مشارکت مراكز و مؤسسات آموزشي و پژوهشي دولتي و غيردولتي در فرآيند آموزش و توانمندسازي كارمندان دولت

اسلاید 32: اصل اصلاح و بازخورد مستمرآسيب شناسی و بررسی مستمر نظام آموزش و فراهم نمودن بازخورهای لازم جهت اصلاح و بازنگری آن

اسلاید 33: +++اهداف آموزش كارمندان دولت

اسلاید 34: ب) هدف هاي کلان آموزش كارمندان دولت 1- افزايش‌ اثربخشي و كارائي‌ در ارائه‌ خدمات‌ دولتي‌ از طريق توسعه بينش،دانش و مهارت هاي متصديان مشاغل 2- ارتقاء سطح‌ كيفي‌ سرمايه ‌انساني‌ بخش‌ دولتي‌ از طريق‌ افزايش‌ سطح‌ توانايي دانش‌ و مهارت‌ كارمندان دولت‌3- افزايش سطح باور واعتقادات کارکنان ومديران نسبت به ارزشهای اسلامی4- توسعه‌ آگاهي‌هاي‌ عمومي‌ كارمندان‌ دولت‌ در ابعاد مختلف فرهنگي و اجتماعي

اسلاید 35: 5- توانمندسازي‌ و توسعه مديران‌ جهت ايفاي مؤثر نقش‌ها وظايف‌ مديريتي‌ 6- آماده‌ سازي‌ كارمندان‌ دولت‌ از بعد دانش، مهارت و شايستگي هاي شغلي براي ارتقاء به رده هاي شغلي بالاتر7- توسعه اخلاق اسلامی وفرهنگ سازمانی بر مبنای ارزشهای انسانی و کرامت انسانی و بهبود روابط انسانی8- روزآمدسازي و ارتقاء سطح دانش، مهارت و نگرش معنوي و بصيرتي كارمندان ‌

اسلاید 36: همسو سازي آموزش با راهبردي هاي سازماني رويكرد فرآيندهاي تعامل بين فرآيندهاي آموزشي تناسب آموزش با نيازهاي كاركنان انگيزش دروني براي يادگيري و توسعه افزايش سطح تعهد مديران به آموزش افزايش اثربخشي آموزش استفاده از ظرفيت هاي درون و برون سازماني استانداردسازي آموزش استفاده از روش‌ها و مدل هاي نوين آموزشي تفويض اختيارات به دستگاه ها نظارت بر آموزش دستگاه ها راهبردهای آموزش كارمندان دولت

اسلاید 37: ج ) راهبردهاي آموزش كارمندان دولت 1- ايجاد نگرش راهبردي و همسوسازي برنامه‌هاي توانمندسازي و توسعه منابع انساني با اهداف راهبردي سازماني 2- ايجاد يكپارچگي و تعامل بين عناصر فرآيند آموزش به عنوان رويكرد فرآيندي- تعاملي 3- ايجاد تناسب بين برنامه ها، فرصت هاي آموزشي و يادگيري با نيازهاي آموزشي شغلي و سازماني و اجتناب از آموزش‌هاي غيرضرور

اسلاید 38: 4- ايجاد انگيزه خودسازی ورشد معنوی،مادی ،مهارتی ودانشی کارکنان بصورت خودکنترلی5- ارتقاء سطح باور واعتقاد مديران به توانمندسازی وارتقاء سرمايه انسانی از طريق آموزش6- افزايش اثربخشي برنامه ها و فرصت هاي آموزشي و يادگيري در سطوح مختلف 7- استفاده از منابع و ظرفيتهاي درون و برون سازماني در تعيين و تأمين خدمات آموزشي

اسلاید 39: 8- كاربرد استانداردهاي ملي و بين المللي در مديريت و راهبري فرآيند آموزش9- استفاده از رويكردها، مدل ها، روش ها و فنآوري هاي نوين مديريت برای اجراء و ارزشيابي آموزش 10- واگذاري اختيارات مديريت آموزش به دستگاه هاي اجرايي براساس توانمندي اجرايي آنها 11- تمركز بر رويكرد آموزش هاي كوتاه مدت و كاربردي 12- نظارت بر فعاليتهاي آموزشي دستگاههاي اجرايي و اخذ بازخورد از عملكرد آموزش

اسلاید 40: بخش دوم:ساختار مديريت و راهبري آموزش كارمندان دولت

اسلاید 41: ماده3 : خط مشي گذاري آموزشي، طراحي و برنامه ريزي آموزشي، اجرا، نظارت و ارزشيابي آموزشي، مراحل اصلي چرخه آموزش كارمندان در دستگاه هاي اجرايي است كه مجموعه آنها ساختار مديريت و راهبري آموزش كارمندان را تشكيل مي دهد.

اسلاید 42: مدل ها واستانداردهاي آموزشیاستاندارد ایزو 10015استاندارد IIPاستاندارد PDSمدل سیستمی آموزش

اسلاید 43: اهداف مدل تعالی آموزشخود ارزیابی آموزشی سازمانها ودستگاههای اجرایی حرکت وهدایت سازمانها به سمت تعالی آموزش واستقرار نظام آموزش متعالیاستاندارد سازی فرایندهای آموزشی در دستگاههاشناسایی سازمانهای برتر ومعرفی آنها به عنوان الگو به دیگران (استاندارد مديريت کيفيت آموزش كارمندان)

اسلاید 44: نيازسنجي آموزشطراحي آموزشمديريت اجراي آموزش برنامه ريزي آموزشخط مشي گذاري آموزشی افزايش توانمندي و شايستگي منابع انساني تغييرات در عملکرد منابع انساني تغييرات در عملكرد سازماني پايش و بهبود فرآيند آموزش نتايج آموزش(ارزشيابی)فرآيندهاي آموزشیرهبری آموزشی مدل ارزيابي تعالي آموزش در سازمان(استاندارد مديريت کيفيت آموزش كارمندان )

اسلاید 45: رديفمعيار اصليامتيازمعيار فرعيامتياز1رهبري و خط مشي گذاري آموزشي200جهت گيري استراتژيك آموزش سازمان 1001رهبري و خط مشي گذاري آموزشي200نگرش سيستمي به آموزش سازمان 501رهبري و خط مشي گذاري آموزشي200فرهنگ يادگيري و تعهد به آموزش و توسعه 502نيازسنجي آموزشي175تجزيه و تحليل و تعيين نيازهاي سازماني 352نيازسنجي آموزشي175تجزيه و تحليل و تعيين نيازهاي شغلي 602نيازسنجي آموزشي175تجزيه و تحليل و تعيين نيازهاي فردي 402نيازسنجي آموزشي175تجزيه وتحليل وتعيين نيازهاي آموزش وتوسعه مديران 202نيازسنجي آموزشي175الويت بندي نيازها و جهت دهي آنها 10بروزآوري و بازتحليل نيازها 10جدول شماره دو: معيارهاي اصلي وفرعي وامتيازات آنها

اسلاید 46: رديفمعيار اصليامتيازمعيار فرعيامتياز3طراحي آموزشي125تعيين عنوان و اهداف آموزش 203طراحي آموزشي125شرايط شركت كنندگان در آموزش 303طراحي آموزشي125طراحي محتواي (سرفصل) آموزش 503طراحي آموزشي125تعيين روش آموزش و ارزشيابي 254برنامه ريزي آموزشي175تدوين برنامه جامع آموزش سازمان 754برنامه ريزي آموزشي175طراحي برنامه سالانه آموزش سازمان 100ادامه جدول:

اسلاید 47: رديفمعيار اصليامتيازمعيار فرعيامتياز5مديريت اجرايي آموزش150سازماندهي آموزش سازمان 305مديريت اجرايي آموزش150فرآيندها و روش هاي كاري آموزش 505مديريت اجرايي آموزش150سيستم مديريت آموزش سازمان 305مديريت اجرايي آموزش150نظارت بر اجراي آموزش 205مديريت اجرايي آموزش150انتقال يادگيري 206ارزشيابي، پايش و بهبود فرآيند آموزش175سطوح ارزشيابي 506ارزشيابي، پايش و بهبود فرآيند آموزش175ارزيابي كمي آموزش 206ارزشيابي، پايش و بهبود فرآيند آموزش175تعيين شاخصها و معيارهاي سنجش عملكرد 306ارزشيابي، پايش و بهبود فرآيند آموزش175پايش فرآيندها و تعيين كيفيت و كميت آنها 406ارزشيابي، پايش و بهبود فرآيند آموزش175دريافت بازخورد و انجام اقدامات اصلاحي لازم 35جمع امتيازات جمع امتيازات 10001000ادامه جدول:

اسلاید 48: 1-3) دستگاه هاي اجرايي موظفند براساس استاندارد مديريت کيفيت آموزش كارمندان در دستگاه هاي اجرايي، مراحل اصلی آموزش شامل خط مشي گذاري آموزشي،طراحي و برنامه ريزي آموزشي، اجرا ، نظارت و ارزشيابي آموزشي را طراحي و مستند سازي نمايند. تبصره: استاندارد مديريت کيفيت آموزش كارمندان دستگاه هاي اجرايي متعاقباً توسط معاونت توسعه مديريت طراحي و به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ خواهد شد.

اسلاید 49: ساختار مدیریت آموزش در دستگاههای اجرایی

اسلاید 50: 502-3) سياستگذاری و مديريت کلان آموزش كارمندان در دستگاه‌های اجرايی(اعم از سازمان‌های وابسته به رياست جمهوری، وزارتخانه ها و سازمان‌های وابسته به آنها) بر عهده كميته راهبري آموزش و توانمندسازي از کميته‌های فرعی زير مجموعه شورای تحول اداری در ستاد دستگاه و كميته اجرايي آموزش و توانمندسازي در استان‌ها با تركيب اعضاء و وظايف زير می باشد:

اسلاید 51: ترکیب اعضای کمیته راهبری آموزش وتوانمندسازی دستگاههای اجرایی

اسلاید 52: اعضاي كميته‌هاي راهبري و اجرايي آموزش و توانمندسازياعضاء کميته راهبري آموزش وتوانمندسازي 1- بالاترين مقام مسئول آموزش کارمندان دستگاه به عنوان رييس کميته (معاون آموزش،معاون اداری و مالی و يا عناوين مشابه)2- مدير آموزش وتوسعه منابع انساني دستگاه يا عناوين مشابه به عنوان دبير کميته

اسلاید 53: 3- نماينده معاونت توسعه مديريت به عنوان عضو و ناظر کميته. 4- مدير امور اداري و منابع انساني دستگاه بعنوان عضو کميته (در صورتي که وظيفه آموزش در حوزه امور اداري باشد رديف 2 و 4 يکي خواهد بود.)5- مدير امور مالی دستگاه به عنوان عضو کميته6- مدير آموزش وتوسعه منابع انساني دستگاه اجرايي وابسته يا عناوين مشابه به عنوان نماينده آن دستگاه و عضو کميته( در صورتيکه فاقد کميته راهبري آموزش بطور مستقل باشند حسب مورد.)

اسلاید 54: 7- يک نفر ازکارشناسان آموزش دستگاه اجرايي به عنوان عضو کميته به انتخاب مدير آموزش و توسعه منابع انسانی يا عناوين مشابه8- مديران يا نمايندگان واحدهاي سازماني تخصصي دستگاه‌ها (حسب مورد و بر اساس موضوعات مرتبط)در صورت نياز، دستگاه هاي اجرايي مي توانند با تاييد اعضا کميته، افراد يا مقام مسئول ديگري علاوه بر بندهاي 1 تا 8 را به عنوان عضو کميته تعيين نمايند.

اسلاید 55: وظایف واختیارات کمیته راهبری آموزش وتوانمندسازی کارمندان

اسلاید 56: وظايف كميته راهبري آموزش و توانمندسازي 1- بررسي وتعيين اهداف واستراتژي هاي آموزش وتوانمندسازي کارمندان دستگاه اجرايي2- بررسي و تأييد نهايي نيازهاي آموزشي دستگاه كه براساس تحليل سازمان، شغل و فرد صورت گرفته است. 3- بررسي و تصويب برنامه هاي آموزشي كارمندان و مديران دستگاه اعم از برنامه راهبردي ،سالانه و پنجساله.4- بررسي و پيشنهاد اعتبارات موردنياز آموزش و توانمندسازي كارمندان و مديران براساس برنامه آموزشي مصوب براي پيش بيني در بودجه سنواتي.

اسلاید 57: 5- بررسي و پي گيري هزينه كرد اعتبارات آموزشي پيش بيني شده در بودجه سنواتي دستگاه براي آموزش و توانمندسازي براساس برنامه‌هاي مصوب. 6- بررسي وتاييد دستورالعمل ها ورويه هاي آموزشي مورد نياز دستگاه اجرايي7- بررسي وتاييد محتوا ومواد آموزشي مورد نياز دوره هاي آموزشي به صورت چاپي والکترونيکي بر اساس سرفصل هاي آموزشي مصوب8- بررسي و تصويب پروژه ها و طرح هاي مطالعاتي و كاربردي آموزش و توانمندسازي.

اسلاید 58: 9- بررسي و تعيين اختيارات ستاد دستگاه و واحدهاي استاني براي برنامه ريزي و اجراي برنامه هاي آموزشي و توانمندسازي كارمندان. 10- تصميم گيري درخصوص دوره هاي آموزشي دستگاه كه به صورت ملي يا منطقه اي بايد اجرا گردد. 11- نظارت بر انتخاب مؤسسات مجري و يا مشاور(مورد تأييد معاونت توسعه مديريت) در حوزه نيازسنجي، طراحي ، اجرا و ارزشيابي آموزشي . 12- تعيين سياست هاي برخورداري از سازوكارهاي انگيزشي درچارچوب قوانين ومقررات.

اسلاید 59: 13- بررسي وتاييد اوليه گواهينامه نوع دوم کارمندان وتطبيق شرايط اخذ گواهينامه با پرونده آموزشي کارمندان وتعيين راهکارهاي بررسي وتاييد گواهينامه ها بر اساس نظام آموزش وارسال آن به معاونت توسعه مديريت برای تاييد و صدور گواهينامه14- نظارت بر عملكرد و فعاليت هاي آموزش و توانمندسازي دستگاه و کميته هاي اجرايي آموزش مستقر در استان و اخذ گزارشات ادواري.

اسلاید 60: 15- ارائه صورت جلسات کميته به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور(توسط دبير جلسه)16- انجام ساير وظايفي كه براساس نظام آموزش كارمندان و مديران مشخص مي شود و يا موارد پيشنهادي از سوي دستگاه اجرايي در حوزه آموزش و توانمندسازي كارمندان.

اسلاید 61: ترکیب اعضای کمیته اجرایی آموزش وتوانمندسازی

اسلاید 62: وظایف واختیارات کمیته اجرایی آموزش وتوانمندسازی استانی

اسلاید 63: اعضاء کميته اجرايي آموزش وتوانمندسازي 1- بالاترين مقام دستگاه استاني به عنوان رييس کميته 2- مسئول آموزش وتوسعه منابع انساني دستگاه استاني يا عناوين مشابه بعنوان دبير کميته3- نماينده معاونت توسعه مديريت و منابع استانداريها بعنوان عضو و ناظر کميته. 4- مدير امور اداري ومنابع انساني دستگاه استاني بعنوان عضو کميته (در صورتيکه وظيفه آموزش در حوزه امور اداري باشد رديف 2 و4 يکي خواهد بود.) 5- يک نفر ازکارشناسان آموزش دستگاه استاني به عنوان عضو کميته

اسلاید 64: وظايف كميته اجرايي آموزش و توانمندسازي1- بررسي و تاييد نيازهاي آموزشي سالانه دستگاه استاني2- پيش بيني اعتبارات آموزشي کارمندان موردنياز واحد استاني بر اساس سرانه آموزش مصوب.3- برنامه ريزي براي اجراي دوره هاي آموزشي برمبناي سياستها، خط مشي ها و برنامه هاي اعلام شده از سوي كميته راهبري.4- بررسي و انتخاب مؤسسات مجري و مشاور در حوزه نيازسنجي، طراحي، اجرا و ارزشيابي آموزش كه صلاحيت تخصصي و فني آنها به تأييد رسيده است.

اسلاید 65: 5- اجراي تصميمات كميته راهبري در حوزه آموزش در استان.6- نظارت بر عملكرد و فعاليت هاي آموزش در استان و ارائه گزارشات از عملکرد واحدهاي استاني به کميته راهبري آموزش.7- بررسي وتاييد اوليه پرونده هاي آموزشي کارمندان براي اخذ گواهينامه نوع دوم واعلام به کميته راهبري آموزش وتوانمندسازي ستاد مركزي دستگاه

اسلاید 66: بخش سوم:فرآيند آموزش كارمندان دولت

اسلاید 67:

اسلاید 68: ماده 4: فرآيند آموزش كارمندان دولت به شرح مراحل ذيل مي باشد:الف : خط مشي گذاري آموزشي تعيين اهداف و راهبردهاي کلان آموزش كارمندان دولت به شرح زير صورت مي پذيرد: 1- اهداف و راهبردهاي كلان آموزش كارمندان دولت براساس، چشم انداز بيست ساله،سياستهای نظام اداری، قانون برنامه هاي توسعه كشور و همچنين راهبردهاي دولت در حوزه منابع انساني توسط معاونت توسعه مديريت، تعريف، تدوين و جهت اجراء به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ مي‌شود.

اسلاید 69: 2- دستگاه هاي اجرايي موظفند براساس اهداف و راهبردهاي كلان آموزش ابلاغ شده توسط معاونت توسعه مديريت، اهداف و راهبردهاي آموزش دستگاه خود را تدوين و پس از تصويب در كميته ي راهبري آموزش، عملياتي نمايند.

اسلاید 70: بخش ب : طراحي و برنامه ريزي آموزشي مرحله طراحي و برنامه ريزي آموزشي كارمندان شامل دو فعاليت اصلي زير است: 1- نيازسنجي و طراحي آموزش ها دستگاه هاي اجرايي موظفند براساس اهداف و راهبردهاي آموزش، نيازهاي آموزشي سازماني، شغلي، و فردي كارمندان و مديران را شناسايي و براي مرتفع نمودن آنها دوره ها و پودمان هاي آموزشي مناسب طراحي نموده و به طور مستمر نيازها و دوره ها را روز آمد کنند.

اسلاید 71: 2- تدوين برنامه هاي آموزش دومين مرحله برنامه ريزي آموزشي، طراحي و تدوين برنامه هاي آموزشي دستگاه است. برنامه آموزش دستگاه اجرايي بايد در سه بازه زماني راهبردی، پنجساله و يکساله بايستي طراحي گردد. درطراحي برنامه هاي آموزشي، بايد اهداف و راهبردهاي كلان آموزش كارمندان دولت، اهداف و راهبردهاي آموزش كارمندان دستگاه و نيازهاي آموزشي و توسعه اي كارمندان و مديران مورد توجه قرارگيرد. - برنامه‌هاي آموزش دستگاه اجرايي پس ازتصويب كميته‌ي راهبري آموزش جهت اجرا به واحد آموزش ابلاغ مي‌شود.

اسلاید 72: ج: اجراي آموزش ها مديريت و راهبري برنامه هاي تدوين شده آموزش و چگونگي فراهم نمودن امكانات و منابع كافي براي اجراي دوره هاي آموزشي در اين مرحله از فرآيند آموزش صورت مي گيرد.واحد سازماني متولي آموزش دستگاه اجرايي، مسئوليت اجرايي برنامه هاي آموزش را تحت نظارت كميته ي راهبري آموزش دستگاه برعهده خواهد داشت.

اسلاید 73: د: نظارت و ارزشيابي آموزشي نظارت بر كيفيت اجراي فرآيند نظام آموزش كاركنان در دستگاههاي اجرايي با معاونت توسعه مديريت مي‌باشد. (فرايندها،محتوی آموزشی، مدرسين، آزمون واثربخشی دوره ها)ارزشيابي برنامه هاي آموزشي (ارزشيابي از فراگير،ارزشيابي از مدرسين، ارزشيابي مديريت اجرايي، بررسي اثربخشي برنامه هاي آموزشي و غيره) بر عهده دستگاه اجرايي مي باشد.- دستورالعمل هاي مربوط به فرايند آموزش کارمندان(فرايندهای فوق‌الذکر) توسط معاونت توسعه مديريت تهيه و ابلاغ خواهد شد.

اسلاید 74: بخش چهارم:ساختار آموزش‌هاي كارمندان و مديران

اسلاید 75: ماده 5- دوره‌هاي آموزشي كارمندان دولت از نوع آموزش‌هاي کوتاه مدت بوده و با عنايت‌ به زمان اجراء، ماهيت و محتواي‌ آنها‌ به شرح زير طبقه بندي مي شوند:

اسلاید 76: 1- آموزش هاي‌ توجيهي وتصدی شغل بدو خدمت2- آموزش هاي شغلي شامل: آموزش هاي ويژه كارمندان استخدام آزمايشي آموزش هاي ارتقاء شغلي آموزشهای ويژه تمديد قرارداد کارمعين آموزشهاي کوتاه مدت خارج از کشور(بورس آموزشي)3- آموزش هاي ‌فرهنگي وعمومي‌ 4- آموزش هاي‌ مديران

اسلاید 77: 1/5) آموزش‌ هاي توجيهي وتصدی شغل بدو خدمت‌تعريف: به‌ آموزش هايي‌ اطلاق‌ مي‌گردد که با دو هدف 1-‌ آشنا ساختن‌ كارمندان جديدالاستخدام با اهداف‌ و وظايف‌ دستگاه اجرايي محل‌ خدمت‌ آنها، قوانين‌ و مقررات‌ استخدامي، کليات قانون‌ مديريت خدمات‌ كشوري‌ ، حقوق‌ فردي ‌وشغلي‌، محيط‌ كار، قانون‌اساسي‌ نظام ‌جمهوري ‌اسلامي ‌ايران‌ و نظام ‌اداري و 2- ايجاد توانايي هاي‌ شغلي (دانش، مهارت و نگرش) مورد نياز براي تصدي شغل توسط کارمندان جديد الاستخدام (رسمی،پيمانی وقراردادی) در بدو ورود به خدمت طراحي واجراء مي گردد. صدور حکم کارگزينی کارکنان جديدالاستخدام منوط به طی اين آموزشهاست.

اسلاید 78: ‌- هدف ‌: 1- پايه‌گذاري‌ ارتباط‌ سالم‌ كارمند با نظام‌ اداري ‌و دستگاهي است كه‌ فرد كار خود را در آن‌ آغاز مي‌كند2- ايجاد دانش، مهارت و نگرش شغلي اوليه در کارمندان جهت تصدي شغل در بدو ورود به خدمت يا تغيير شغل.

اسلاید 79: - محتواي‌ دوره‌: آگاهي‌هاي‌ عمومي‌ در زمينه‌ نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌، قانون‌ اساسي جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌، تشكيلات‌ دولت‌، نظام‌ اداري‌ و اصول‌، راهبردها و اهداف‌ حاكم‌ بر آن‌، قوانين‌ و مقررات‌ استخدامي‌، آشنايي‌ با قانون‌ مديريت خدمات‌ كشوري‌، آشنايي‌ با برنامه‌هاي‌ توسعه‌ و اصول‌ وسياستهاي‌ حاكم‌ بر آن‌، آشنايي‌ با وظايف، مسئوليتها، حقوق‌ و محيطي‌ كه‌ كارمند قرار است‌ در آن‌ مشغول‌ به‌ كار شود، اخلاق‌ كارگزاري‌ و روابط‌ انساني‌ در محيط‌ كار و دانش ، مهارت و نگرش تخصصي مورد نياز انجام وظايف شغلي در بد ورود به خدمت

اسلاید 80: ـ مسئول‌ نيازسنجي‌ و طراحي‌ دوره ‌: معاونت توسعه مديريت در بخش آموزش توجيهی و آموزشهای تصدی شغل بر اساس شرايط احراز شغلـ زمان‌ برگزاري‌ دوره‌ : بدو ورود به خدمت‌ قبل ازصدور حکم کارگزينیـ شركت در دوره ‌:‌ براي كليه كارمندان رسمي، پيماني جديدالاستخدام وکارمندان قراردادی الزامي است.صدور حکم کارگزينی افراد قبل از طی آموزشهای توجيهی ممنوع است.

اسلاید 81: ‌ ـ مجري‌ دوره ‌: مرکز آموزش مديريت دولتي،دفاتر آموزش وپژوهش استانداريها و دستگاه هاي اجرايي برای آموزشهای توجيهیدستگاههای اجرايی ومراکز وموسسات تاييد صلاحيت شده برای آموزشهای تصدی شغلـ روش اجراي دوره ‌: حضوري‌ و يا غيرحضوري ـ مدت‌ ساعت دوره ‌: مدت‌ ساعت دوره‌ براساس سرفصل هاي آموزشي در زمان طراحي تعيين خواهد شد.ـ ملاك‌ موفقيت‌ در دوره ‌: كسب‌ حد نصاب‌ نمره‌ (60%) از آزموني‌ كه‌ در پايان‌ دوره‌ بعمل‌ مي‌آيد.

اسلاید 82: نظارت و ارزشيابي دوره - نظارت بر كيفيت اجراي دوره با معاونت توسعه مديريت مي باشد. - ارزشيابي دوره های آموزشی (ارزشيابي از فراگير، ارزشيابي از مدرسين، ارزشيابي مديريت اجرايي، بررسي اثربخشي دوره هاي آموزشي و غيره) بر عهده دستگاه اجرايي مي باشد.

اسلاید 83: 2/5) آموزشهاي شغلي آموزشهاي شغلي به چهار دسته تقسيم مي شوند: 1- آموزش هاي ويژه كارمندان استخدام آزمايشي 2- آموزشهاي ارتقاء شغلي 3- آموزشهای تمديد قرارداد کارمعين 4- آموزشهاي کوتاه مدت خارج از کشور1/2/5)‌ آموزش هاي ويژه كارمندان استخدام آزمايشيتعريف: به آموزش هايي اطلاق مي شود كه به منظور ايجاد دانش، مهارت و نگرش شغلي كاركنان آزمايشي در طول دوران استخدام آزمايشي ارايه مي گردد و طی اين آموزشها برای تبديل وضع استخدام آزمايشی به رسمی قطعی، الزامی است.

اسلاید 84: - هدف‌: ايجاد و توسعه دانش، مهارت و نگرش شغلي و شناخت تحليلي کارمندان از ماموريت ها و وظايف سازماني و شغلي به منظور جهت گيري راهبردي در رابطه با توسعه عملكرد شغلي- محتواي‌ دوره‌: دانش ومهارت مورد نياز شغل‌ ـ مسئول‌ نيازسنجي ‌و طراحي‌ دوره‌: دستگاه هاي اجرايي براساس ماموريتها و وظايف تخصصي سازماني و مشاغل كارمندان استخدام آزمايشي مسئول نيازسنجي و طراحي اين دوره ها هستند.ـ زمان‌ برگزاري‌ دوره‌: در طول دوره خدمت آزمايشي كارمندان

اسلاید 85: ـ شركت در دوره‌: براي كاركناني كه در مشاغل حاكميتي استخدام مي شوند قبل از اتمام دوره سه ساله آزمايشي، گذراندن اين دوره ها الزامي است. ‌ـ مجري‌ دوره‌: دستگاه هاي اجرايي و مراكز و مؤسسات آموزشي مورد تأييد معاونت توسعه مديريت ـ روش اجراي دوره‌: حضوري‌ يا غيرحضوري برمبناي ماهيت و اهداف آموزشي دوره ‌ـ مدت‌ ساعت دوره‌: مدت‌ ساعت دوره‌ براساس سرفصل هاي آموزشي در زمان طراحي تعيين خواهد شد.

اسلاید 86: ـ ملاك‌ موفقيت‌ در دوره‌: كسب‌ حد نصاب‌ نمره‌ (60%) از آزموني‌ كه‌ در پايان‌ دوره‌ بعمل‌ مي‌آيد. ـ نظارت و ارزشيابي دوره ـ نظارت بر حسن اجراي دوره با معاونت توسعه مديريت مي باشد. ـ ارزشيابي دوره های آموزشي (ارزشيابي از فراگير،ارزشيابي از مدرسين، ارزشيابي مديريت اجرايي، بررسي اثربخشي دوره آموزشي و غيره) بر عهده دستگاه اجرايي مي باشد.

اسلاید 87: 2/2/5) آموزش هاي ارتقاء شغلي تعريف: به‌ آموزشهايي‌ اطلاق‌ مي‌گردد كه‌ توانايي هاي‌ شغلي (دانش، مهارت و نگرش) مورد نياز کارکنان رسمی،پيمانی وقرارداد معين‌ را به منظور انجام صحيح وظايف شغل و ارتقاء در طول مسير شغلي فراهم مي نمايد و ارتقا ء شغلی آنها وتمديد قرارداد پيمانی و قرارداد معين کار منوط به طی آين آموزشهاست. ـ هدف‌: ايجاد و توسعه‌ دانش، مهارت و نگرش شغلي در متصديان‌ مشاغل‌ عمومي و اختصاصي‌ و روز آمد كردن‌ توانايي هاي‌ آنان‌ با توجه‌ به‌ تغييرات‌ علمي‌ و فن‌آوري‌ در زمينه‌ شغل‌ مورد تصدي در طول مسير شغلي كارمندان‌.

اسلاید 88: ـ محتواي‌ دوره‌: دانش ، مهارت ونگرش شغلي مورد نياز رتبه‌هاي شغليـ مسئول‌ نيازسنجي و طراحي‌ دوره ‌: 1- معاونت توسعه مديريت براساس شرح وظايف مشاغل عمومي، آموزشهاي هريك از رتبه هاي شغلي مشاغل عمومي را طراحي مي نمايد. دستگاه های اجرايی می توانند علاوه بر آموزش های طراحی شده توسط معاونت توسعه مديريت ،نيازهای آموزشی اختصاصی خود را در خصوص مشاغل عمومی طراحی و پس از تصويب کميته راهبری آموزش و توانمندسازی اجرا نمايند.

اسلاید 89: 2- دستگاه هاي اجرايي موظفند براساس شرح وظايف مشاغل اختصاصي، آموزش هاي هريك از طبقات و رتبه هاي شغلي مشاغل اختصاصي را طراحي و به تصويب كميته راهبري آموزش برساند. ـ زمان‌ برگزاري‌ دوره‌: در طول‌ خدمت‌ مستخدم‌ براساس مسير شغلي در رتبه های شغلی کارمندانـ شركت در دوره‌: شركت كليه كارمندان رسمي وپيماني دراين آموزشها براساس رتبه شغلي الزامي است. ـ مجري دوره : دستگاههاي ‌اجرايي ‌و مراكز و مؤسسات‌ آموزشي‌ مورد تأييد معاونت توسعه مديريت

اسلاید 90: ـ روش اجرا ‌: حضوري‌ و غيرحضوري برمبناي ماهيت دوره و اهداف آموزشي‌.ـ مدت‌ ساعت دوره‌ : مدت‌ ساعت دوره‌ براساس سرفصل هاي آموزشي در زمان طراحي تعيين خواهد شد. ـ ملاك‌ موفقيت‌ در دوره ‌: كسب‌ حد نصاب‌ نمره‌ (60%) از آزموني‌ كه‌ در پايان‌ دوره‌ بعمل‌ مي‌آيد.

اسلاید 91: نظارت و ارزشيابي دوره - نظارت بر حسن اجراي دوره با معاونت توسعه مديريت مي باشد. - ارزشيابي دوره های آموزشی (ارزشيابي از فراگير، ارزشيابي از مدرسين، ارزشيابي مديريت اجرايي، بررسي اثربخشي دوره آموزشي و غيره) برعهده دستگاه اجرايي مي باشد.

اسلاید 92: 3/2/5) آموزشهاي تمديد قرارداد کار معين ـ تعريف : به‌ آموزش‌هايي‌ اطلاق‌ مي‌گردد که به منظور ايجاد توانايي‌هاي‌ شغلي (دانش، مهارت و نگرش) مورد نياز براي کارمندان قرارداد کار معين طراحی واجرا می گردد.تمديد قرارداد اينگونه کارکنان منوط به طی اين آموزشهاست.ـ هدف‌: ايجاد دانش، مهارت و نگرش شغلي در کارمندان قرارداد کار معين.‌ ـ محتواي‌ دوره‌: دانش ، مهارت ونگرش تخصصي مورد نياز انجام وظايف شغلي

اسلاید 93: مسئول‌ نيازسنجي و طراحي‌ دوره ‌: دستگاه هاي اجرايي براساس شرح وظايف مشاغل وتوانمندي مورد نياز کارمندان قرارداد کار معينـ زمان‌ برگزاري‌ دوره‌: حين خدمت کارمندان ـ شركت در دوره‌: شركت كليه كارمندان قرارداد معين کار در اين آموزش ها الزامي است.ـ مجري دوره : دستگاه هاي ‌اجرايي ‌و مراكز و مؤسسات‌ آموزشي‌ مورد تأييد معاونت توسعه مديريت ـ روش اجرا ‌: حضوري‌ و غيرحضوري برمبناي ماهيت دوره و اهداف آموزشي‌.

اسلاید 94: ـ مدت‌ ساعت دوره‌ : مدت‌ ساعت دوره‌ براساس سرفصل هاي آموزشي در زمان طراحي تعيين خواهد شد. ـ ملاك‌ موفقيت‌ در دوره ‌: كسب‌ حد نصاب‌ نمره‌ (60%) از آزموني‌ كه‌ در پايان‌ دوره‌ بعمل‌ مي‌آيد. نظارت و ارزشيابي دوره - نظارت بر حسن اجراي دوره با معاونت توسعه مديريت مي باشد. - ارزشيابي دوره های آموزشی (ارزشيابي از فراگير،ارزشيابي از مدرسين، ارزشيابي مديريت اجرايي، بررسي اثربخشي دوره هاي آموزشي و غيره) بر عهده دستگاه اجرايي مي باشد.

اسلاید 95: 4/2/5) آموزش هاي کوتاه مدت خارج از کشورتعريف، هدف، نحوه نيازسنجي و ديگر اطلاعات مربوط به آموزشهاي کوتاه مدت خارج کشور براساس دستورالعمل ماده 6 آيين نامه اجرايي فصل نهم قانون مديريت خدمات کشوري خواهد بود. 3/5) آموزشهاي فرهنگي و عمومي

اسلاید 96: آموزش هاي‌ فرهنگي و عمومي‌ به‌ سه دسته‌ زير تقسيم‌ مي‌شود:فرهنگي‌ و اجتماعي‌ توانمنديهاي‌ اداريعمومي فناوري اطلاعات ‌

اسلاید 97: 1/3/5 ) آموزشهاي‌ فرهنگي‌ و اجتماعي‌ تعريف: به‌ آموزش هايي‌ اطلاق‌ مي‌گردد كه‌ به‌ منظور رشد فضايل‌ اخلاقي‌،معنوي، فرهنگ‌ پذيري‌ سازماني‌ و بهينه‌سازي‌ روابط‌ انساني‌ كارمندان‌ و مديران در نظام‌ اداري‌ ارائه‌ مي‌گردد.ـ هدف‌: آگاهي‌ دادن‌ به‌ كارمندان‌ در زمينه‌هاي‌ فرهنگ‌ اسلامي‌ و سازماني به‌ منظور رشد فضايل‌ اخلاقي، فرهنگ‌ و روابط سازماني‌، و بهبود روابط‌ انساني‌ در نظام‌ اداري‌ كشور.‌ ـ محتوي‌ دوره: عمومي در حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي متناسب با نياز كاركنان در كليه دستگاه هاي اجراييـ مسئول‌ نيازسنجي‌ و طراحي‌ دوره ‌: معاونت توسعه مديريت با همكاري و مشارکت مراجع تخصصي ذيربط

اسلاید 98: ـ زمان‌ برگزاري‌ دوره ‌: در طول‌ خدمت كارمندان براساس برنامه آموزش دستگاه اجرايي ـ شركت در دوره : الزامي يا اختياري‌ بودن دوره توسط معاونت توسعه مديريت تعيين مي گردد. ـ مجري‌ دوره ‌: دستگاه‌هاي اجرايي ، مرکز آموزش مديريت دولتي ، دفاتر آموزش و پژوهش استانداري‌ها و‌ مراكز و مؤسسات‌ آموزشي‌ مورد تائيد معاونت توسعه مديريت ـ روش اجراي دوره‌: حضوري‌ و غيرحضوري برمبناي ماهيت دوره و اهداف آموزشي‌ ‌

اسلاید 99: ـ مدت‌ ساعت دوره‌: مدت‌ ساعت دوره‌ براساس سرفصل هاي آموزشي به هنگام طراحي دوره تعيين مي گردد. ـ ملاك‌ موفقيت‌ در دوره ‌: كسب‌ حدنصاب‌ نمره‌ (60%) از آزموني‌ كه‌ در پايان‌ دوره‌ برگزار مي‌گردد.- نظارت و ارزشيابي دوره - نظارت بر حسن اجراي دوره با معاونت توسعه مديريت مي باشد. - ارزشيابي دوره های آموزشی (ارزشيابي از فراگير، ارزشيابي از مدرسين، ارزشيابي مديريت اجرايي، بررسي اثربخشي دوره آموزشي و غيره) بر عهده دستگاه اجرايي مي باشد.

اسلاید 100: 2/3/5) آموزشهاي‌ توانمنديهاي‌ اداري‌ تعريف: به‌ آموزش هايي‌ اطلاق‌ مي‌گردد كه‌ به‌ منظور افزايش‌ دانش، مهارت و نگرش عمومي مرتبط با مأموريت و وظايف عمومي دولت و دستگاه اجرايي و يا توانمنديهاي فردي طراحي و اجرا مي گردد. ـ هدف‌: افزايش‌ توانمندي ‌اداري‌كارمندان ‌دولت ‌در حوزه مأموريت و وظايف عمومي دولت و نيازهاي فردي و محيطيـ محتوي‌ دوره‌: محتواي اين آموزش ها براساس نيازسنجي درسطح مأموريت و وظايف عمومي دولت، نيازهاي فردي و محيطي طراحي مي‌گردد.

اسلاید 101: ـ مسئول‌ نيازسنجي‌ و طراحي‌ دوره ‌: معاونت توسعه مديريت با همكاري و مشاركت مراجع ذيربط ـ زمان‌ برگزاري‌ دوره‌: در طول دوران خدمت كارمندان براساس برنامه آموزش دستگاه هاي اجرايي ـ شركت در دوره‌: الزامي يا اختياري‌ بودن دوره توسط معاونت توسعه مديريت تعيين مي گردد.ـ مجري‌ دوره‌: دستگاه هاي اجرايي،مرکز آموزش مديريت دولتي،دفاتر آموزش وپژوهش استانداريها و مراكز ومؤسسات‌ آموزشي‌ مورد تأييد معاونت توسعه مديريت

اسلاید 102: ـ روش اجراي دوره‌: حضوري‌ و غيرحضوري براساس ماهيت دوره و اهداف آموزشي‌.ـ مدت‌ ساعت دوره‌: مدت‌ ساعت دوره‌ براساس سرفصل‌هاي آموزشي به هنگام طراحي دوره تعيين مي گردد.ـ ملاك‌ موفقيت‌ دردوره‌: كسب‌ حدنصاب‌ (60%) نمره‌ از آزموني‌ كه‌ در پايان‌ دوره‌‌ برگزار مي‌گردد.

اسلاید 103: نظارت و ارزشيابي دوره - نظارت بر حسن اجراي دوره با معاونت توسعه مديريت مي باشد. - ارزشيابي دوره های آموزشی (ارزشيابي از فراگير، ارزشيابي از مدرسين، ارزشيابي مديريت اجرايي،بررسي اثربخشي دوره آموزشي و غيره) بر عهده دستگاه اجرايي مي باشد.

اسلاید 104: 3/3/5 )– آموزش هاي عمومي فناوري اطلاعات تعريف: به آموزش‌هايي اطلاق مي گردد كه توانمنديهاي كاركنان را در حوزه فنآوري اطلاعات در سطح عمومي ارتقاء مي دهد. - هدف‌: ايجاد و ارتقاء دانش و مهارتهاي عمومي فناوري اطلاعات و ارتباطات در راستاي تحقق دولت الكترونيك و استفاده موثر و مديريت رايانه و نرم افزارهاي مربوط در نظام اداري.- محتواي‌ دوره‌: مهارت هاي عمومي فنآوري اطلاعات و ارتباطات و دولت الكترونيك ‌ ـ مسئول‌ نيازسنجي و طراحي‌ دوره‌: معاونت توسعه مديريت

اسلاید 105: ـ زمان‌ برگزاري‌ دوره‌: بدو خدمت و در طول خدمت كارمندان حسب نوع آموزش ـ شركت در دوره‌: براي كليه كارمندان دولت اعم از رسمي، پيماني و كار معين طي اين آموزش الزامي است.‌ ـ مجري‌ دوره ‌:دستگاه هاي اجرايي و‌ مراكز و مؤسسات‌ آموزشي‌ مورد تاييد معاونت توسعه مديريت ـ روش اجراي دوره‌: حضوري‌ و يا غيرحضوري براساس ماهيت دوره و اهداف آموزشي آن‌.

اسلاید 106: ـ مدت‌ ساعت دوره‌: مدت‌ ساعت دوره‌ براساس سرفصل هاي آموزشي به هنگام طراحي دوره تعيين مي گردد.ـ ملاك‌ موفقيت‌ در دوره‌ : كسب‌ حدنصاب‌ (60%) نمره‌ از آزموني‌ كه‌ در پايان‌ دوره‌ در مراكز آزمون معتبر برگزار مي‌گردد.نظارت و ارزشيابي دوره - نظارت بر حسن اجراي دوره با معاونت توسعه مديريت مي باشد. - ارزشيابي دوره های آموزشی (ارزشيابي از فراگير،ارزشيابي از مدرسين، ارزشيابي مديريت اجرايي، بررسي اثربخشي دوره آموزشي و غيره) بر عهده دستگاه اجرايي مي باشد.

اسلاید 107: 4/5) آموزش هاي‌ مديران تعريف: به‌ آموزش هايي‌ اطلاق‌ مي‌گردد كه‌ در راستاي‌ تعالي معنوي و حرفه اي‌ مديران‌ در زمينه‌هاي‌ بهبود نگرش‌ و بصيرت افزايي و توسعه‌ مهارتهاي‌ انساني‌، ادراكي‌ و فني‌ در چارچوب «سامانه وبرنامه آموزش مديران» طراحي و اجرا مي‌گردد. طی اين آموزشها بر اساس برنامه آموزش مديران برای انتصاب ،ارتقاء وتمديد مدت مديريت حرفه ای الزامی است.

اسلاید 108: ـ هدف‌:الف‌) ارتقاء وتعالي معنوي و توسعه مهارتهاي‌ فني‌، انساني‌ و ادراكي‌ مديران‌ و متناسب‌ ساختن‌ توانائيهاي‌ آنان‌ با پيشرفت‌ دانش‌ و فن‌آوري‌ در زمينه‌هاي‌ برنامه‌ريزي‌، سازماندهي‌، نظارت، هدايت‌ و ارزشيابي ونقش هاي مديريتي‌.ب‌) آماده‌ ساختن‌ مديران‌ حرفه‌اي و کارمندان براي‌ پذيرش‌ مسئوليتهاي‌ جديد آموزش هاي مديران به دو بخش زير طبقه بندي مي شوند:الف- تعالي معنوي مديرانب- تعالي حرفه اي مديران

اسلاید 109: ـ محتواي‌ آموزشي‌ : دانش ومعارف اسلامي ،دانش ومهارت هاي عمومي مديران و دانش ومهارت اختصاصی مديران ـ مسئول‌ نيازسنجي ‌ و طراحي‌ دوره‌ها : مرکز آموزش مديريت دولتي با تأييد معاونت توسعه مديريتتبصره: دستگاه هاي اجرايي مي توانند آموزشهاي اختصاصي مديريت موردنياز مديران خود را طراحي و پس از تصويب در كميته راهبري آموزش و توانمندسازي اجرا نمايند. حضور نماينده مرکز آموزش مديريت دولتی در جلسات بررسی وتاييد آموزش‌های اختصاصی مديران الزامی است.

اسلاید 110: ـ زمان‌ برگزاري‌ دوره‌: بر اساس برنامه وسامانه آموزش مديران ـ شركت در دوره‌ : براي كليه كاركنان و مديران جهت انتصاب و ارتقاء در پست هاي مديريتي الزامي است. ـ مجري‌ دوره‌: مجري‌ دوره‌هاي‌ آموزشي‌ مديران براي مقامات (موضوع ماده 71 قانون مديريت خدمات كشوري) صرفا مرکز آموزش مديريت‌ دولتي‌ ‌ و براي مديران حرفه اي، مرکز آموزش مديريت دولتي، دفاتر آموزش وپژوهش استانداريها ،دستگاههاي اجرايي و مراكز و مؤسسات آموزشي مورد تأييد معاونت توسعه مديريت مي باشد.

اسلاید 111: ـ روش اجراي‌ دوره ‌: حضوري‌ و غيرحضوري ‌براساس ماهيت دوره و اهداف آموزشي.ـ مدت‌ ساعت دوره ‌: مدت‌ ساعت دوره‌ براساس سرفصل هاي آموزشي دوره به هنگام طراحي تعيين مي گردد.ـ ملاك‌ موفقيت‌ در دوره ‌: كسب‌ حدنصاب‌ نمره‌ (60%) از آزموني‌ كه‌ در پايان‌ دوره‌ توسط‌ مركز مجري‌ بعمل‌ مي‌آيد.

اسلاید 112: نظارت و ارزشيابي دوره - نظارت بر حسن اجراي برنامه هاي آموزشي با معاونت توسعه مديريت مي باشد. - ارزشيابي برنامه های آموزشي (ارزشيابي از فراگير،ارزشيابي از مدرسين، ارزشيابي مديريت اجرايي، بررسي اثربخشي دوره هاي آموزشي و غيره) بر عهده دستگاه اجرايي مي باشد.

اسلاید 113: بخش پنجممهارت شغلی

اسلاید 114: ماده 6- دستگاههای اجرايی موظفند مهارت های مورد نياز مشاغل اختصاصی خود را احصاء و استاندارد مهارتی مشاغل را تدوين نموده و کارمندان را بر اساس آن مورد سنجش قرار دهند.در صورت احراز هر يک از مهارتها توسط کارمند، عنوان آن مهارت در شناسنامه آموزشی و مهارتی کارمند ثبت می گردد. استاندارد مهارتی مشاغل عمومی توسط معاونت توسعه مديريت تدوين خواهد شد.

اسلاید 115: ماده 7- مهارتهای کسب شده توسط کارمندان در ارتقاء شغلی آنان، اخذ گواهينامه نوع دوم و امتيازات حق شاغل محاسبه می شود. دستورالعمل نحوه احصاء و سنجش مهارتهای شغلی، معادل سازی آن با ساعات آموزش و نحوه محاسبه آنها توسط معاونت توسعه مديريت تدوين و ابلاغ می‌گردد.

اسلاید 116: بخش ششمبرون سپاري فعاليت‌هاي آموزشي

اسلاید 117: ماده 8- دستگاه هاي اجرايي مي توانند براي انجام فعاليت هاي آموزشي و توانمندسازي كارمندان خود از قبيل نيازسنجي، طراحي، اجرا و ارزشيابي، علاوه بر استفاده از ظرفيتهاي آموزشي درون دستگاهي به روشهاي زير نيز عمل نمايند:

اسلاید 118: الف: انعقاد قرارداد با دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي دولتي و غيردولتي، مرکز آموزش مديريت دولتي، دفاتر آموزش و پژوهش استانداريهاي سراسر كشور و ساير مراکز و مؤسسات آموزشي دولتي و غيردولتي كه صلاحيت فني و تخصصي آنان به تأييد معاونت توسعه مديريت مي رسد.ب: انعقاد قرارداد با مؤسسات پژوهشي كه با مجوز شوراي گسترش آموزش عالي فعاليت مي نمايند براي انجام امور نيازسنجي، طراحي و ارزشيابي برنامه هاي آموزش و توانمندسازي كاركنان و مديران.

اسلاید 119: بخش هفتمگواهينامه‌های آموزشی ، امتيازات وساز وکارهاي انگيزشي آموزش‌ها

اسلاید 120: ماده 9 - گواهينامه‌‌ هاي آموزشي‌ به دو دسته زير طبقه‌بندي مي‌شوند:1- گواهينامه های نوع اول: گواهينامه‌ هايي‌ كه‌ در پايان‌ هر يك‌ از دوره‌ها يا پودمانهاي‌ آموزشي‌ كوتاه‌ مدت‌ به‌ شركت‌ كنندگان‌ ‌ اعطا مي‌گردد.

اسلاید 121: 2- گواهينامه های نوع دوم: گواهينامه هايی که دارندگان آن مي توانند از مزاياي استخدامي آن نظير دارندگان مدارك تحصيلي فوق ديپلم، ليسانس، فوق ليسانس و دكترا در شرايط احراز مشاغل مربوطه در چارچوب رعايت كليه قوانين ومقررات مربوطه برخوردار گردند. كارمندان و مديران مي توانند حداكثر دو سطح از گواهينامه هاي نوع دوم را دريافت نمايند.دارندگان مدرک تحصيلی معادل حداکثر مجاز به اخذ يک سطح از گواهينامه های نوع دوم می باشند.

اسلاید 122: تبصره: منظور از مدارك معادل ،آن دسته از مداركي است كه به استناد مجوزهاي صادره از سوي سازمان اموراداري واستخدامي كشور و يا سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور وقت اجرا شده و مدارك معادل دانشگاهي است.دوره هاي ارزشيابي شده ملاك عمل نمي باشد.

اسلاید 123: گواهينامه های نوع دوم عبارتند از:- گواهينامه‌‌ مهارتي‌ - گواهينامه‌‌ تخصصي‌ - گواهينامه‌‌ تخصصي‌ ـ پژوهشي‌سطح يک - گواهينامه تخصصي- پژوهشي سطح دو

اسلاید 124: ماده 10- سازوكار اخذ گواهينامه‌هاي نوع دومگواهينامه مهارتی:شرايط‌ لازم‌ براي‌ اخذ گواهينامه‌ مهارتي‌:1‌) دارابودن‌ مدرك‌ تحصيلي‌ ديپلم‌ متوسطه‌ 2‌) طي‌ 1200 ساعت‌ آموزش‌ مصوب با شرايط‌ زير:حداقل 2/3 آموزشها در زمينه‌‌ آموزش هاي‌ شغلي‌ باشد 1200 ساعت‌ آموزش‌ حداقل‌ در 6 سال‌ طي‌ شود.احتساب حداكثر 200 ساعت‌ آموزش‌ در طول‌ يك‌ سال‌

اسلاید 125: تبصره:‌ پيشنهادات‌ جديد، ابتكارات‌ ، تأليف‌ ، ترجمه‌‌ كتب‌ و مقالات ومستندسازي تجربياتي‌ كه‌ موجب‌ افزايش‌ بهره‌وري‌ كار و بهبود عملكرد فردي‌ و سازماني‌ مي‌گردد، پس از تاييد کميته راهبري آموزش حداكثر مي‌تواند تا معادل‌ 200 ساعت‌ آموزش‌ براي‌ فرد درنظر گرفته‌ شود .ساعات آموزشي معادل سازي شده از ميزان ساعات تعيين شده(1200 ساعت) كسر مي گردد.

اسلاید 126: گواهينامه‌ تخصصي‌ شرايط‌ لازم‌ براي‌ اخذ گواهينامه‌‌ تخصصي‌:1‌) دارابودن‌ مدرك‌ تحصيلي‌ فوق‌ ديپلم يا گواهينامه مهارتي‌2‌) طي‌ 1000 ساعت‌ آموزش کوتاه مدت‌ مصوب با شرايط‌ زير:حداقل‌3/4 آموزشها در زمينه‌‌ آموزشهاي‌ شغلي‌ يا آموزش مديران باشد. 1000 ساعت‌ آموزش‌ حداقل‌ در 5 سال‌ طي‌ شود. احتساب‌ حداكثر 200 ساعت‌ آموزش‌ درطول‌ يك‌ سال گردد.

اسلاید 127: 127تبصره: پيشنهادات‌ جديد، ابتكارات‌، تأليف، ترجمه‌‌ كتب‌ و مقالات و مستندسازي تجربياتي‌ كه‌ موجب‌ افزايش‌ بهره‌وري‌ كار و بهبود عملكرد فردي‌ و سازماني‌ گردد، پس از تاييد کميته راهبري آموزش حداكثر مي‌تواند تا معادل‌ 200 ساعت‌ آموزش‌ براي‌ فرد در نظر گرفته‌ شود. ساعات آموزشي معادل سازي شده از ميزان ساعات تعيين شده(1000 ساعت) كسر مي گردد.

اسلاید 128: گواهينامه‌ تخصصي‌ ـ پژوهشي سطح يک‌شرايط‌ لازم‌ براي‌ اخذ گواهينامه‌‌ تخصصي‌ ـ پژوهشي‌: 1‌) دارابودن‌ مدرك‌ تحصيلي‌ ليسانس يا گواهينامه تخصصي‌ 2‌) طي‌ 800 ساعت‌ آموزش کوتاه مدت‌ مصوب با شرايط‌ زير:حداقل 3/4 آموزش‌ها در زمينه‌‌ آموزش‌هاي‌ شغلي‌ يا آموزش مديران‌ باشد. 800 ساعت‌ آموزش‌ حداقل‌ در 5 سال‌ طي‌ شود.احتساب‌ حداكثر 160 ساعت‌ آموزش‌ در طول‌ يك‌ سال‌ 3) شرکت در آزمون جامع ‌ و کسب حد نصاب 60% امتياز آزمون4‌) تهيه يك‌ طرح‌ تحقيقي‌ در زمينه‌‌ شغل‌ مورد تصدي‌ ويژه اخذ گواهينامه‌ تخصصي‌ ـ پژوهشي‌

اسلاید 129: تبصره: ‌ پيشنهادات‌ جديد، ابتكارات‌ ، تأليف‌ ، ترجمه‌‌ كتب‌ و مقالات ومستندسازي تجربياتي‌ كه‌ موجب‌ افزايش‌ بهره‌ وري‌ كار و بهبود عملكرد فردي‌ و سازماني‌ گردد، پس از تاييد کميته راهبري آموزش حداكثر مي‌تواند تا معادل‌ 200 ساعت‌ آموزش‌ براي‌ فرد در نظر گرفته‌ شود. ساعات آموزشي معادل سازي شده از ميزان ساعات تعيين شده(800 ساعت) كسر مي گردد.

اسلاید 130: گواهينامه‌ تخصصي‌ ـ پژوهشي سطح دوشرايط‌ لازم‌ براي‌ اخذ گواهينامه‌‌ تخصصي‌ ـ پژوهشي ‌سطح دو: 1‌) دارابودن‌ مدرك‌ تحصيلي فوق ليسانس يا گواهينامه تخصصي- پژوهشي سطح يک2‌) طي‌ 600 ساعت‌ آموزش کوتاه مدت‌ مصوب با شرايط‌ زير:حداقل‌3/4 آموزشها در زمينه‌‌ آموزش هاي‌ شغلي‌ يا آموزش مديران باشد. 600 ساعت‌ آموزش‌ حداقل‌ در 5 سال‌ طي‌ شود.احتساب‌ حداكثر 120 ساعت‌ آموزش‌ در طول‌ يك‌ سال‌ 3) شرکت در آزمون جامع وکسب حد نصاب 60% امتياز آزمون

اسلاید 131: 4‌) تهيه يك‌ طرح‌ تحقيقي‌ علمي– كاربردي يا علمي- توسعه اي در زمينه‌‌ شغل‌ مورد تصدي‌ و تأييد آن توسط كميته علمي طي برگزاري جلسه دفاعيه 5) داشتن‌ حداقل دو خدمت برجسته شامل: پيشنهاد، ابتكار، تأليف‌ يا ترجمه‌‌ کتاب‌ و مقاله‌ و مستندسازي تجربيات كه‌ موجب‌ افزايش‌ بهره‌ وري‌ كار و بهبود عملكرد فردي‌ و سازماني‌ گردد.

اسلاید 132: 6)داشتن شرايط زير علاوه بر بندهای 1 تا 5 برای دريافت گواهينامه تخصصی پژوهشی سطح دو الزامی است:- برخورداری از معدل 16 به بالا در مقطع فوق ليسانس يا کسب حداقل 80 درصد امتياز آزمون جامع گواهينامه تخصصی- پژوهشی سطح يک- برخورداری از امتياز 85 به بالا در ارزشيابی عملکرد 5 سال منتهی به صدور گواهينامه

اسلاید 133: تبصره1: ساعات آموزشی ذکر شده درهر گواهينامه صرفا برای همان سطح محاسبه گرديده وسطوح بعدی نيازمند آموزشهای جديد می‌باشد.تبصره2: تأييد نهايي و صدور گواهينامه‌هاي نوع دوم توسط معاونت توسعه مديريت صورت مي‌گيرد. تبصره3: ظرفيت صدور گواهينامه‌هاي سطوح تخصصي پژوهشي يك و دو براي هر دستگاه سالانه توسط معاونت توسعه مديريت تعيين مي‌گردد.

اسلاید 134: ماده 11- آموزش هايي كه از شرايط ذيل برخوردار باشند در چارچوب نظام آموزش كارمندان محسوب می شود و كارمندان و مديران رسمي و پيماني شركت كننده در اين گونه آموزشها مي‌توانند از كاربردهاي آن در نظام هاي مختلف منابع انساني طبق قانون مديريت خدمات كشوري بهره‌مند شوند.

اسلاید 135: 1- دوره هاي آموزشي بايستي براساس ماده پنج اين نظام طراحي و توسط مراجع تعيين شده تصويب شده باشند. 2- دوره هاي آموزشي در برنامه آموزش سالانه دستگاه اجرايي پيش بيني و به تصويب كميته راهبري آموزش رسيده باشد. 3- دوره هاي آموزشي در شناسنامه آموزشي كاركنان و مديران درج شده باشد. 4- كاركنان، امتيازات لازم را از سيستم ارزشيابي دوره كسب كرده باشد.

اسلاید 136: ماده 12- دستگاه هاي اجرايي موظفند براساس شرايط ماده (11) و جدول نحوه احتساب آموزش هاي كارمندان و مديران دولت (جدول شماره يك)، دوره هاي آموزشي كاركنان و مديران را بررسي و پس از تاييد احراز شرايط، نسبت به اعطاي امتيازات به طور همزمان در مربع هايی که با علامت ضربدر مشخص شده است،با در نظر گرفتن موارد زير اقدام نمايند:

اسلاید 137: - همايش ها،سمينارها و گردهمايي هاي بين المللي،ملي ويا استاني كه درموارد خاص به منظور تبيين وتشريح مسائل فرهنگي ،اقتصادي ،اجتماعي ،...يا ارائه يافته هاي پژوهشي در حوزه هاي مختلف علمي از سوي ارگان ها و سازمان هاي كشور برگزار مي گردد براي احتساب امتيازات محاسبه نمي گردد.بديهي است اعزام كارمندان براي بهره مندي از توليدات دانشي اين گونه مجامع علمي با رعايت مقررات مربوط بلامانع است.- ميزان ساعات دوره هاي آموزش هاي عمومي فناوري اطلاعات براي شاغلين مشاغل رسته فناوري اطلاعات براي برخورداري از امتيازات قابل محاسبه نيست.

اسلاید 138: -كاركنان رسمي و پيماني دستگاههاي اجرايي كه در اموري چون شركت هاي تعاوني ،هيات و شوراهاي حل اختلاف، فدراسيون هاي ورزشي و ... عضويت دارند و براي انجام وظايف محوله دوره هاي آموزشي را طي مي نمايند. اين دوره هاي آموزشي براي برخورداري از امتيازات مترتب بر نظام نمي تواند ملاك عمل قرار گيرد. - در صورت تغيير رشته شغلي ، صرفاً دورهاي آموزشي فرهنگي و عمومي آموزش های مديران و آموزش های شغلی مرتبط به تشخيص کميته راهبردی آموزشی قابل محاسبه است.

اسلاید 139: انواع آموزشهاتبديل وضع استخدام آزمايشي به رسميتمديد قرارداد پيمانيتمديد قرارداد معينارتقاء شغلي كاركنان (رتبه شغلي)انتصاب و ارتقاء پستهاي مديريت حرفه‌ايامتياز حق شاغلگواهينامه نوع دومآموزش توجيهي و تصدی شغل بدوخدمت****___**آموزش ويژه كارمندان استخدام آزمايشي*________****آموزش هاي ارتقاء شغلي*******آموزشهای تمديد قرارداد انجام کار معين ______*________*____آموزشهاي کوتاه مدت خارج کشور____________________________آموزشهاي فرهنگي و عمومي(آموزشهای الزامی)*******آموزشهاي مديران**____****جدول شماره يك: نحوه احتساب آموزش هاي كارمندان و مديران دولت

اسلاید 140: بخش هشتممديريت اطلاعات و ارزشيابي آموزش كارمندان دولت

اسلاید 141: ماده 13- دستگاه هاي اجرايي موظفند براي هريك از كاركنان و مديران (پيماني و رسمي) شناسنامه آموزشي طبق كاربرگ شناسنامه آموزشي كارمندان(بر اساس دستورالعمل )، تهيه نموده و اطلاعات آموزشي آنها را به طور مستمر مورد بازنگري و به روز نمايند. اطلاعات مندرج در شناسنامه آموزشي پس از تأييد واحد آموزش دستگاه اجرايي، مبناي محاسبه كاربردهاي آموزش در نظام هاي منابع انساني (حقوق و دستمزد، ارتقاء شغلي، ارزشيابي عملكرد و ...) خواهد بود.

اسلاید 142: ماده 14- دستگاه هاي اجرايي موظفند تمامي داده ها و اطلاعات آموزش را درقالب يك سامانه رايانه اي تحت عنوان«مديريت اطلاعات آموزش كارمندان» ذخيره ، پردازش، نگهداري و به روز نمايند. اين سامانه بايستي به گونه اي طراحي و استقرار يابد كه مبناي برنامه ريزي هاي دستگاه در زمينه آموزش كارمندان باشد و حداقل دربردارنده محورهای اطلاعاتي زير باشد:

اسلاید 143: شناسنامه آموزش كاركنان و مديران مشاغل و پست هاي دستگاه اجرايي اطلاعات كامل منابع انساني دستگاه دوره هاي آموزشي به تفكيك شغلي، عمومي، مديريتي، سازماني و ... و ارتباط آن با مشاغل برنامه هاي آموزشي راهبردی، پنج ساله و سالانه (تقويم آموزشی) بودجه آموزش دستگاه

اسلاید 144: ماده 15- معاونت توسعه مديريت به منظور ارزيابي عملکرد آموزشي دستگاه هاي اجرايي، گزارشات مستمر از عملكرد آموزش دستگاه اجرايي را براساس شاخص هاي كه هر سال تدوين مي نمايد از طريق سامانه مديريت اطلاعات آموزش کارمندان دولت، اخذ و گزارشات آماري و تحليلي مورد نياز را به نحو مقتضي ارائه خواهد نمود

اسلاید 145: ماده 16- معاونت توسعه مديريت پس از انجام مطالعات و اخذ نظرات و ديدگاه‌های کارشناسی و تجربی دستگاه های اجرايی، نسبت به بازنگری و طراحی شبکه آموزش مديران وکارمندان دولت با هدف ساماندهی، هم افزايی و افزايش بهره وری آموزش در نظام اداری اقدام خواهد نمود.

اسلاید 146: پـايـان

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید