بررسی تأثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار با استفاده از مدل هریسون و والکر
در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونتها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.
- جزئیات
- امتیاز و نظرات
- متن پاورپوینت
برچسبهای مرتبط
امتیاز
بررسی تأثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار با استفاده از مدل هریسون و والکر
اسلاید 1: دانشگاه پیام نوردانشکده علوم انسانیگروه علمی مدیریتبررسي تأثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار با استفاده از مدل هریسون و والکرمطالعه موردی: بانک …..شهرستان …..استاد راهنما:آقای دکتر ………….استاد مشاور:آقای دکتر ………….دانشجو:……………….تابستان 1391
اسلاید 2: 5نتيجهگيري4تحليل دادهها3روش تحقيق2مرور ادبيات1كليات تحقیق
اسلاید 3: کلیات تحقیق
اسلاید 4: كليات تحقيقروش تحقيقمرور ادبياتتحليل دادههانتيجهگيريفهرست کلیات تحقیق بیان مسئله اهمیت و ضرورت تحقیق اهداف تحقیق چهارچوب نظری تحقیق مدل مفهومی تحقیق فرضیات تحقیق قلمرو تحقیق متغیرهای تحقیق نوآوری تحقیق کاربرد متصور و استفاده کنندگان از نتایج تحقیق محدودیت های تحقیق
اسلاید 5: بيان مسالهكليات تحقيقمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههانتيجهگيريتحولات سریع تکنولوژیکی، افزایش خطرات جهانی شدن و انتظارات خصوصی سازی از ویژگیهای محیطی هستند که سازمانهای تجاری کنونی با آن مواجهند. بازارگرایی یکی از این رویکردها می باشد که به عنوان روشی بسیار مؤثر و کارا در دستیابی به مزیت رقابتی به طور روزافزون مورد توجه سازمانهای نوین قرار گرفته است. براساس مطالعاتی که تاکنون انجام شده، بیشتر سازمانها، بازاریابی را تنها عامل موفقیت در ارائه پاسخ مناسب و سریع به نیازهای متنوع و غیر قابل پیش بینی مشتریان می دانستند. اما تحقیقاتی که در این چند دهه ی اخیر بر روی بازارگرایی انجام شده به نتایج مثبت و مطلوبی رسیده است و اکنون محققان بر این باور شده اند که علاوه بر بازاریابی، بازارگرایی هم نقش عمده ای در عملکرد سازمانها ایجاد می کند. با وجود عدم توجه سازمانها و شرکتهای خدماتی به مشتریان، رقبا و بازارگرایی، موجب کاهش مزیت رقابتی و در نتیجه عملکرد پایین سازمانها شده است. بر همین اساس در این تحقیق که به بررسی تأثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار بر اساس مدل هریسون و والکر پرداخته شده است علاوه بر معرفی ابعاد مختلف این مدل، به چگونگی دستیابی سازمانها به بهبود عملکرد عالی و خلق مزیت رقابتی و همچنین روابط مثبت هر یک از متغییرهای این مدل را که در بهبود بخشیدن به پیش بینی شرایط آتی کسب و کار و نیازهای بازار مبدل می شود، ارائه می شود و در نتیجه موجب ایجاد مزیت رقابتی بیشتر برای سازمان و افزایش سطح رضایت مشتریان و گسترش سهم بازار خواهد شد
اسلاید 6: اهميت و ضرورت تحقيقكليات تحقيقمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههانتيجهگيريتغییر و تحولات بین المللی و سرعت این تغییرات دولتها را بر آن داشته است تا در راستای کسب مزیت رقابتی در عرصه بین المللی، دور نمای استراتژیک حرکت های خود را ترسیم نمایند. ترسیم چشم انداز، در حقیقت دور نمای یک کشور و بیانگر ارزشها، آرمانها و تفکرات سیاستگذاران کشور می باشد.امروزه، ما در دنيايي زندگي مي كنيم كه خواسته هاي مشتريان از بازرگانان، شركت ها و سازمان ها (توليدي، خدماتي و غيره) بيشتر از هر دوره ديگري است. از اين رو هدفگذاري شركت ها بايد مبتني بر افزايش عملكرد هوشمند براي جلب و حفظ مشتري و همزمان با آن كاهش هزينه هاي مربوطه باشد. طي سال هاي اخير شاهد پيدايش يك نگرش نو در اين رابطه بودیم نگرش و روش نو را بازارگرایی مي نامند. اگر بازارگرایی به درستي و با موفقيت پياده سازي و مديريت شود سبب دگرگوني تمامي بخشهاي يك شركت يا سازمان خواهد شد كه با رضايت مشتري ارتباط مستقيم پیدا خواهد کرد و در نهايت آينده و سرنوشت شركت يا سازمان را دچار دگرگوني و تحول اساسي خواهد كرد. در سالهاي اخير بازارگرایی به عنوان زیربنای فلسفی از تفکر بازاریابی، يك اهميت بسيار بالايی در رقابت استراتژيكي كسب كرده است.
اسلاید 7: اهداف تحقيقبررسی تأثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار با استفاده از مدل هریسون و والکر در بانک …..شهرستان …..كليات تحقيقمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههانتيجهگيريشناسایی رابطه ی معناداری بین مشتری گرایی و رقابت گرایی شناسایی رابطه ی معناداری بین رقابت گرایی و عملکرد کسب و کارشناسایی رابطه ی معناداری بین مشتری گرایی و عملکرد کسب و کارشناسایی رابطه ی معناداری بین بازارگرایی و عملکرد کسب و کار شناسایی رابطه ی معناداری بین رقابت گرایی و بازارگراییشناسایی رابطه ی معناداری بین مشتری گرایی و بازارگرایی
اسلاید 8: چهارچوب نظری تحقیقكليات تحقيقمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههانتيجهگيريمباني نظري تحقيق حاضر از چهار جزء کلي تشکيل شده است. ابتدا به ارائه مفاهيم اوليه بازارگرایی پرداخته مي شود. در اين بخش مفهوم بازاريابي و مسير تاريخي شکل گيري رويکردهاي بازاريابي برحسب دوره هاي بازاريابي مورد تحليل قرار مي گيرد. در بخش بعدی به ارائه دیدگاه های بازارگرایی در عرصه های مدیریتی و همچنین دیدگاه هایی در زمینه ابعاد تحقیق مورد نظر هم مطالبی آورده شده است. در بخش سوم مدلهایی از بازارگرایی که تا به حال از دانشمندان و محققان مختلفی انجام پذیرفته شده درج گردیده شده است. در بخش آخر به معرفی جامعه مورد تحقیق، پیشینه تحقیق و همچنین مدلی که در این تحقیق به آن پرداخته می شود با بیان ابعاد مختلف آن آورده می شود.
اسلاید 9: مدل مفهومی تحقیقكليات تحقيقمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههانتيجهگيري
اسلاید 10: فرضيات تحقيق بین مشتری گرایی و بازارگرایی رابطه ی معناداری وجود دارد.1 بین رقابت گرایی و بازارگرایی رابطه ی معناداری وجود دارد.2 بین بازارگرایی و عملکرد کسب و کار رابطه ی معناداری وجود دارد.3 بین مشتری گرایی و عملکرد کسب و کار رابطه ی معناداری وجود دارد.4 بین رقابت گرایی و عملکرد کسب و کار رابطه ی معناداری وجود دارد.5كليات تحقيقمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههانتيجهگيري بین مشتری گرایی و رقابت گرایی رابطه ی معناداری وجود دارد.6
اسلاید 11: قلمرو تحقیقكليات تحقيقمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههانتيجهگيريقلمرو موضوعیبررسی تأثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار با استفاده از مدل هریسون و والکر قلمرو مکانی شعبات بانک …..شهرستان …….. قلمرو زمانی آذر 1390 لغایت شهریور 1391
اسلاید 12: متغیرهای تحقیقبا استفاده از ماتریس کوواریانس متغیرهای تحقیق به دو دستهی پنهان و آشکار تبدیل می شوند. متغيرهاي آشكار يا مشاهده شده به گونه اي مستقيم به وسيله پژوهشگر اندازه گيري مي شود، در حالي كه متغيرهاي مكنون يا مشاهده نشده به گونه اي مستقيم اندازه گيري نمي شوند، بلكه بر اساس روابط يا همبستگي هاي بين متغيرهاي اندازه گيري شده استنباط مي شوند. متغیرهای پنهان به دو دستهی برونزا و درون زا تقسیم می شوند. متغيرهاي مكنون بيانگر يكسري سازه هاي تئوريكي هستند مانند مفاهيم انتزاعي كه مستقيماً قابل مشاهده نيستند و از طريق ساير متغيرهاي مشاهده شده ساخته و مشاهده مي شوند. متغيرهاي مكنون به نوبه خود به دو نوع متغيرهاي درونزا يا جريان گيرنده و متغيرهاي برونزا يا جريان دهنده تقسيم مي شوند. هر متغير در سيستم مدل معادلات ساختاري مي تواند هم به عنوان يك متغير درونزا و هم يك متغير برونزا در نظر گرفته شود. متغير درونزا متغيري است كه از جانب ساير متغيرهاي موجود در مدل تأثير مي پذيرد. در مقابل متغير برونزا متغيري است كه هيچگونه تأثيري از ساير متغيرهاي موجود در مدل دريافت نمي كند بلكه خود تأثير مي گذارد. در این تحقیق متغیرهای مشتری گرایی و رقابت گرایی متغیرهای برونزا هستند، و متغیرهای بازارگرایی و عملکرد کسب و کار متغیرهای درونزا می باشد. كليات تحقيقمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههانتيجهگيري
اسلاید 13: نوآوری تحقيقنوآوری تحقیقموضوع پایاننامه از جنبه کاربردیتوجه کردن بیشتر به مقوله بازارگرایی، مشتری گرایی و رقابت گرایی و تاثیر آن بر عملکرد سازمانیكليات تحقيقمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههانتيجهگيري
اسلاید 14: کاربرد متصور و استفاده کنندگان از نتایج تحقیقدستیابی به سطح مطلوب ارائه خدمات به مشتریان و تأمین نیازهای آنان در زمان مناسب، در نهایت افزایش مزیت رقابتی سازمانها و سودآوری و رسیدن سازمان به مرتبه عالی، از کاربردهای این تحقیق در سازمانها و شرکتهای تجاری دولتی و غیر دولتی می باشد.كليات تحقيقمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههانتيجهگيريتمامی سازمان های تجاری دولتی و غیر دولتی که در جستجوی یک استراتژی مناسب، جهت افزایش مشتری و حفظ مزیت رقابتی در محیط کسب و کار و متلاطم کنونی می باشند.
اسلاید 15: محدودیت های تحقیقعدم همکاری برخی از پاسخ دهندگان در تکمیل پرسشنامه؛همچنین از آنجاییکه ابزار جمع آوري داده ها در این مطالعه صرفاً پرسشنامه بوده و نمونه مورد بررسی هم محدود به بانک ….شهرستان ….می باشد لذا میزان تعمیم پذیري نتایج بدست آمده را می توان بعنوان محدودیت تحقیق قلمداد نمود. عدم آشنایی پاسخ دهندگان با فرآیند بازارگرایی و بازاریابی؛كليات تحقيقمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههانتيجهگيري
اسلاید 16: مرور ادبيات تحقیق
اسلاید 17: كليات تحقيقمرور ادبياتفهرست مرور ادبیات تحقیق بخش اول: بازارگرایی و مفاهیم آن بخش دوم: دیدگاههای بازارگرایی بخش سوم: مدلهای بازارگرایی بخش چهارم: معرفی جامعه مورد تحقیق روش تحقيقتحليل دادههانتيجهگيري
اسلاید 18: بخش اول: بازارگرایی و مفاهیم آنمفهوم بازاریابی مفهوم بازارگرایی فرهنگ بازارگرایی استراتژی سازمانها در بازار رقابت بازارگرایی همگانی رویکردهای بازاریابی ویژگی سازمانهای بازارگرامرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههانتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 19: بخش دوم: دیدگاههای بازارگراییاهميت بازارگرايي فرهنگي در مقابل بازارگرایی رفتاريدیدگاه مشتری گراییدیدگاه رقابت گراییکسب اطلاعات (خلق اطلاعات)دیدگاههایی در مورد ارزیابی عملکرددیدگاههای بازارگرایی معاصرتوزیع و پخش اطلاعات در سراسر سازمانمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههانتيجهگيريكليات تحقيقتفسیر و تحلیل اطلاعات توزیع شده بکارگیری اطلاعات
اسلاید 20: بخش سوم: مدلهای بازارگراییمدل تأثيرگذاري بازارگرایی بر عملکرد تسي و همکارانمدل تأثيرگذاري بازارگرایی بر اثربخشي و کارايي چنگ و همکارانمدل بازارگرایی و استراتژيهاي عمومي پورتر جي- جني- وومدل مشتري گرايی داخلی و بازارگرایی ماوندو و کوندايتمدل بازارگرایی و استراتژي تمايزسازي محصول هامبورگ و همکارانرابطه بازارگرایی با عملکردمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههانتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 21: بخش چهارم: معرفی جامعه مورد تحقیقارزیابی مدل تحقیقمروری بر تحقیقات پیشینتحقیقات بازارگرایی در شبکه بانکیمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههانتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 22: پیشینه تحقیقردیفعنوان مقاله123456بررسی تاثیر بازارگرایی پاسخگو و کنشگر روی نوآوری صنایع لبنیات پگاه و پاکبان78بازارگرایی و برنامه ریزی گردشگری راهکاری اساسی در حذف موانع صنعت گردشگری9تأثیر فرهنگ بازارگرایی بر روی عملکرد بازرگانی شرکت های قطعه ساز خودرو مشهد10بررسی ارتباط بازاریابی درونی و کیفیت خدمات: مطالعه موردي بانک کشاورزي1112بررسي تاثيراتوماسيون اداري بر بهبود تصميم گيري مديران استانداري و حوزه ستاديبررسی تاثیرگذاری بازارگرایی و استراتژی بازاریابی بر عملکرد بانک ها بررسی رابطه بین بازارگرایی و عملکرد بانک های تجاری ایرانساز و کارهای موثر در طراحی و پیاده سازی نظام های نوین ارزیابی عملکرد سازمانی در بانک های تجاری کشور (مطالعه موردی بانک ملت)روابط بین بازارگرایی و عملکرد در نمایندگی ها و کارگزاری های بیمه ی آسیا در استان کرمانتاثیر تحقیقات بازاریابی بر عملکرد از طریق فرهنگ بازارگرایی در آژانسهای مسافرتی مشهدبازارگرایی و عملکرد کسب و کار ایرانمدلی برای تعیین میزان تاثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار با توجه به قابلیتهای بازاریابی در صنایع شیمیاییمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههانتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 23: پیشینه تحقیقردیفعنوان مقاله1234567891011بررسی نقش سیستم بانکی در توسعه بخش خدمات و تجارتروشهای کاربردی بازاریابی خدمات بانکی برای بانکهای ایرانیRetaining customer satisfaction in turbulent timesMarketing or Market Orientation, What’s the DifferenceThe measurement of a market orientation and its impact on business performanceCustomer satisfaction should not be the only goal, Journal of Services MarketingRetaining customer satisfaction in turbulent times, International Journal of Bank MarketingThe relationship between customer loyalty and customer satisfactionThe role of a firms strategic orientation dimensions in determining market orientationCustomer satisfaction using low cost carriersAn Appraisal of Research on the Predictive Power of Market Orientationمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههانتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 24: روش تحقیق
اسلاید 25: روش تحقيقفهرست روش تحقیق روش پژوهش جامعه آماری و روش نمونه گیری نوع تحقیق جمع آوری داده هاروایی و پایایی پرسشنامهمرور ادبياتتحليل دادههانتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 26: روش پژوهشطراحي تحقيقجمعآوري دادههاتحليل دادههاهدف از انتخاب روش پژوهش آن است که محقق مشخص نماید چه شیوه و روشی را اتخاذ کند تا او را هر چه دقیقتر، آسانتر و ارزانتر در دستیابی به پاسخهایی برای پرسشهای تحقیقی موردنظر کمک کند.تعريف محورهاي اصلي تحقيق، بررسي چالشها، طراحي پرسشنامه بررسي انواع روش تحقيق و انتخاب پرسشنامه به عنوان ابزار اصليمطالعه ميدانيوارد كردن اطلاعات به نرم افزارlisrelجمع آوري اطلاعات از طریق پرسشنامه با مراجعه به سازمان مربوطهبررسی تحلیل عاملی تاییدی و تحلیل مسیر و مدل یابی معادلات ساختاریتحليل دادهها، شاخصبندي و تحليل فرضياتروش تحقيقمرور ادبياتتحليل دادههانتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 27: جامعه آماری و روش نمونه گیریجامعه آماری و روش نمونه گیریمصاحبهمشاهدهجامعه آماری این تحقیق در برگیرنده همه مدیران، معاونین و کارکنان بانک ….شعبات شهرستان …..می باشدجامعه آماریروش نمونه گیری در این پژوهش، از نوع احتمالی و تصادفی ساده است. روش نمونه گیری بر حسب کلیه افراد شاغل در امور اجرایی بانک و تکمیل پرسشنامه هم بر همین منوال به صورت تصادفی ساده خواهد بود. در این تحقیق برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شده است. با استفاده از این جدول برای جامعه آماری 400 نفره، حجم نمونه در حدود 200 تایی در نظر گرفته شده است، که محقق برای تعمیم پذیری بیشتر حجم نمونه را تا 250 نفر افزایش داده است.روش تحقيقمرور ادبياتتحليل دادههانتيجهگيريكليات تحقيقروش نمونه گیری
اسلاید 28: نوع تحقيقروش تحقيقمرور ادبياتتحليل دادههانتيجهگيرياز نظر هدفتقسيمبندي روشهاي تحقيقاز لحاظ ماهیت و روشکاربردیآزميشيTextتوصیفی از شاخه پیمایشیدر زمره تحقیق های میدانیكليات تحقيق
اسلاید 29: جمع آوري دادههامطالعات كتابخانهايپرسشنامهمصاحبهمنابع اینترنتیشيوه جمعآوري دادههاروش تحقيقمرور ادبياتتحليل دادههانتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 30: روایی و پایایی پرسشنامهمطالعات كتابخانهايپرسشنامهمصاحبهمشاهدهشيوه جمعآوري دادههاروایی همگرا با استفاده از نرم افزار لیزرلرواييآلفاي كرونباخ كليه سوالات: 95.5درصدپاياييروش تحقيقمرور ادبياتتحليل دادههانتيجهگيريكليات تحقيقمحاسبه ضريب قابليت اعتمادروایی و پایایی پرسشنامه
اسلاید 31: تجزيه و تحليل دادهها
اسلاید 32: تحليل دادههافهرست تجزیه و تحلیل دادهها جامعه آماري تحقيق متغيرهاي جمعيتشناختي کدگذاری سوالات اصلی پرسشنامه ساخت ماتریس کوواریانس تخمین مدل تحقیق و معناداری بارهای عاملی و تعیین ضرایب مسیر ساختاری تحلیل مدل اندازه گیری (Measurement Model) پاسخ به فرضیات پژوهش با استفاده معادلات ساختاری (SEM) تحلیل ضرایب تعیین (R2)مرور ادبياتروش تحقيقنتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 33: جامعه آماري تحقيقترکیب جنسیتی پاسخ دهندگانتحليل دادههامرور ادبياتروش تحقيقنتيجهگيريكليات تحقيقوضعیت خدمت پاسخ دهندگان وضعیت تحصیلی پاسخ دهندگان ترکیب سنی پاسخ دهندگانپست سازمانی پاسخ دهندگان
اسلاید 34: متغيرهاي جمعيتشناختيجنسيتفراوانیدرصد فراوانی نسبیمرد22288زن8812جمع250100میزان تحصيلاتفراوانیدرصد فراوانی نسبیدیپلم7329فوق دیپلم6526لیسانس10442فوق لیسانس83جمع250100.0سابقه کارفراوانیدرصد فراوانی نسبی2 تا 4 سال835 تا 9 سال1301210 تا 14 سال1094415 تا 25سال9136بیش از 25 سال125جمع250100.0سنفراوانیدرصد فراوانی نسبیزیر 30 سال4418بین 31 تا 40 سال12350بالای 40 سال8332جمع250100تحليل دادههامرور ادبياتروش تحقيقنتيجهگيريكليات تحقيقجایگاه شغلیفراوانیدرصد فراوانی نسبیكارمند20783مدیر4317جمع250100
اسلاید 35: کدگذاری سوالات اصلی پرسشنامهبسیار خوبخوبمتوسطبدبسیار بد12345تحليل دادههامرور ادبياتروش تحقيقنتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 36: ساخت ماتریس کوواریانسTextاساس تحليل در برنامه ليزرل، بر مبناي ماتريس كوواريانس بين متغيرهاي مكنون و مشاهده شده است. جدول زیر معرف ماتريس كوواريانس(همبستگی) ميان متغيرهاي مكنون است. به منظور محاسبه روایی همگرا، فورنل و لارکر استفاده از معیارAVE را پیشنهاد داده اند که یکی از ستون های این جدول این شاخص AVE را نشان می دهد. در AVEحداقل برابر با 0.5، شاخص ها روایی همگرای مناسبی دارند، لذا روایی همگرای برای تمامی متغیرها تأیید می شود درواقع این شاخص بررسی می کند که يک متغير پنهان تا چه حد قادر است واريانس شاخص هاي(متغيرهاي آشکار) خود را به طور متوسط توضيح دهد. این ضریب برای تمامی متغیرهای تحقیق در جدول زیر خلاصه شده است. بیشترین مقدار را در بین متغیرهای تحقیق متغیر بازارگرایی داشته است که مقداری برابر 0.71 شده است و نشان می دهد این متغیر بهتر از سایر شاخص ها اندازه گیری شده است. و کمترین مقدار را متغیر مشتری گرایی داشته است که این مقدار برابر 0.54 شده است. بقیه اعداد ضرایب کواریانس بین متغیرهای پنهان می باشند.تحليل دادههامرور ادبياتروش تحقيقنتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 37: میانگین واریانس استخراج شده و ماتریس کواریانس بین متغیرهای پنهان (اندازه نمونه = 250)Textتحليل دادههامرور ادبياتروش تحقيقنتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 38: تخمین مدل تحقیق و معناداری بارهای عاملی و تعیین ضرایب مسیر ساختاریTextتحليل دادههامرور ادبياتروش تحقيقنتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 39: مدل تحقیق در حالت معناداری ضرایب (t-value)Textتحليل دادههامرور ادبياتروش تحقيقنتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 40: مدل ساختاری در حالت تخمین ضرایب استاندارد و معناداری ضرایب (t-value)Textتحليل دادههامرور ادبياتروش تحقيقنتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 41: تخمین خروجی مدلTextنمودارهایی که در بالا آمدن، مدلهای تحقیق را در حالت تخمین و معناداری بارهای عاملی و ضرایب مسیر نشان می دهد. با توجه به این مدلها می توان بارهای عاملی و ضرایب مسیر را برآورد و سپس آزمون کرد. ضرایب موجود در این نمودارها به دو دسته تقسیم می شوند. دسته ی اول روابط بین متغیرهای پنهان (بیضی) و متغیرهای آشکار (مستطیل) می باشند که این معادلات را اصطلاحاً بارهای عاملی گویند و دسته ی دوم روابط بین متغیرهای پنهان و پنهان هستند که تحت عنوان معادلات ساختاری نام برده می شوند و برای آزمون فرضیات استفاده می شوند. تمامی ضرایب با استفاده از اماره tآزمون میگردند. اعداد درون پرانتز آماره t را نشان می دهند. این آماره (t-value) زمانی معنادار می باشد که مقدار آن خارج بازهی ( 2- تا 2+ ) قرار گیرد و اگر مقدار آمارهی t درون این بازه قرار گیرد، معنادار نمی باشد. با توجه به بارهای عاملی می توان گفت سهم کدام متغیر در اندازه گیری سازه مربوطه بیشتر است و سهم کدام متعیر کمتر. به بیان دیگر شاخصی که بار عاملی بزرگتری داشته باشد سهم بیشتری در اندازه گیری سازه مربوطه دارد و شاخصی که بار عاملی کمتری داشته باشد، سهم کمتری را دارد.تحليل دادههامرور ادبياتروش تحقيقنتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 42: تخمین مدل تحقیق و معناداری بارهای عاملی و تعیین ضرایب مسیرسطح معنيداري آزمون را 0.99در نظر ميگيريمTextمقدار T-Valueخارج بازه 2- تا 2+داخل بازه 2- تا 2+معنادار می باشدمعنادار نمی باشد.تحليل دادههامرور ادبياتروش تحقيقنتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 43: تحلیل مدل اندازه گیری (Measurement Model)Textتحليل دادههامرور ادبياتروش تحقيقنتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 44: تحلیل مدل اندازه گیری (Measurement Model)Textتحليل دادههامرور ادبياتروش تحقيقنتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 45: پاسخ به فرضیات پژوهش با استفاده معادلات ساختاری (SEM)Textتحليل دادههامرور ادبياتروش تحقيقنتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 46: پاسخ به فرضیات پژوهش با استفاده معادلات ساختاری (SEM)عنوان فرضیهمتغیرهاضریب مسیر (B)آماره (T)نتیجه آزمونفرضیه اولمشتری گرایی0.141.58متغیر مشتری گرایی در سطح اطمینان 95 درصد بر متغیر عملکرد کسب و کار تأثیر معناداری نداشته است، (آماره t درون بازه منفی 2 تا مثبت 2 قرار گرفته است)، در نتیجه فرضیه اول تحقیق رد می گردد.فرضیه اولعملکرد کسب و کار0.141.58متغیر مشتری گرایی در سطح اطمینان 95 درصد بر متغیر عملکرد کسب و کار تأثیر معناداری نداشته است، (آماره t درون بازه منفی 2 تا مثبت 2 قرار گرفته است)، در نتیجه فرضیه اول تحقیق رد می گردد.فرضیه دومرقابت گرایی0.43-3.16-متغیر رقابت گرایی در سطح اطمینان 99 درصد بر متغیر عملکرد کسب و کار تأثیر معناداری داشته است، (آماره t خارج بازه منفی 3 تا مثبت 3 قرار گرفته است)، در نتیجه وجود رابطهی بین این دو متغیر تأیید می گردد.فرضیه دومعملکرد کسب و کار0.43-3.16-متغیر رقابت گرایی در سطح اطمینان 99 درصد بر متغیر عملکرد کسب و کار تأثیر معناداری داشته است، (آماره t خارج بازه منفی 3 تا مثبت 3 قرار گرفته است)، در نتیجه وجود رابطهی بین این دو متغیر تأیید می گردد.فرضیه سومبازارگرایی1.145.31متغیر بازارگرایی در سطح اطمینان 99 درصد بر متغیر عملکرد کسب و کار تأثیر معناداری داشته است، (آماره t خارج بازه منفی 3 تا مثبت 3 قرار گرفته است)، وجود رابطهی بین این دو متغیر تأیید می گردد.فرضیه سومعملکرد کسب و کار1.145.31متغیر بازارگرایی در سطح اطمینان 99 درصد بر متغیر عملکرد کسب و کار تأثیر معناداری داشته است، (آماره t خارج بازه منفی 3 تا مثبت 3 قرار گرفته است)، وجود رابطهی بین این دو متغیر تأیید می گردد.تحليل دادههامرور ادبياتروش تحقيقنتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 47: پاسخ به فرضیات پژوهش با استفاده معادلات ساختاری (SEM)عنوان فرضیهمتغیرهاضریب مسیر (B)آماره (T)نتیجه آزمونفرضیه چهارممشتری گرایی0.368.67متغیر مشتری گرایی در سطح اطمینان 99 درصد بر متغیر بازارگرایی تأثیر معناداری داشته است، (آماره t خارج بازه منفی 3 تا مثبت 3 قرار گرفته است).در نتیجه وجود رابطهی بین این دو متغیر تأیید می گرددفرضیه چهارمبازارگرایی0.368.67متغیر مشتری گرایی در سطح اطمینان 99 درصد بر متغیر بازارگرایی تأثیر معناداری داشته است، (آماره t خارج بازه منفی 3 تا مثبت 3 قرار گرفته است).در نتیجه وجود رابطهی بین این دو متغیر تأیید می گرددفرضیه پنجمرقابت گرایی0.6913.18متغیر رقابت گرایی در سطح اطمینان 99 درصد بر متغیر بازارگرایی تأثیر معناداری داشته است، (آماره t خارج بازه منفی 3 تا مثبت 3 قرار گرفته است). در نتیجه وجود رابطهی بین این دو متغیر تأیید می گردد.فرضیه پنجمبازارگرایی0.6913.18متغیر رقابت گرایی در سطح اطمینان 99 درصد بر متغیر بازارگرایی تأثیر معناداری داشته است، (آماره t خارج بازه منفی 3 تا مثبت 3 قرار گرفته است). در نتیجه وجود رابطهی بین این دو متغیر تأیید می گردد.فرضیه ششممشتری گرایی0.488.85متغیر مشتری گرایی در سطح اطمینان 99 درصد بر متغیر رقابت گرایی تأثیر معناداری داشته است، (آماره t خارج بازه منفی 3 تا مثبت 3 قرار گرفته است). در نتیجه وجود رابطهی بین این دو متغیر تأیید می گردد.فرضیه ششمرقابت گرایی0.488.85متغیر مشتری گرایی در سطح اطمینان 99 درصد بر متغیر رقابت گرایی تأثیر معناداری داشته است، (آماره t خارج بازه منفی 3 تا مثبت 3 قرار گرفته است). در نتیجه وجود رابطهی بین این دو متغیر تأیید می گردد.تحليل دادههامرور ادبياتروش تحقيقنتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 48: تحلیل ضرایب تعیین (R2)Textاین ضریب توانایی پیش بینی متغیر وابسته توسط متغیر یا متغیرهای مستقل را بررسی می کند و یا به بیان دیگر این ضریب بررسی می کند که چند درصد از تغیرات متغیر وابسته توسط متغیرهای مستقل تبیین می شوند. این ضریب همواره در بازه صفر تا یک می باشد و هر چه به مقدار یک نزدیکتر باشد، قدرت پیش بینی محقق و کیفیت مدل را افزایش می دهد. بر این اساس متغیرهای بازارگرایی، مشتری گرایی و رقابت گرایی روی هم رفته توانسته اند 81% درصد از تغیرات عملکرد کسب و کار را پوشش دهند. 19% درصد باقیمانده مربوط به خطای پیش بینی می باشد و می تواند شامل مابقی متغیرهای تأثیرگذار بر عملکرد کسب و کار باشد. ضریب تأثیر متغیرهای مشتری گرایی و رقابت گرایی بر بازارگرایی برابر 85% شده است. به عبارت دیگر متغیر های مشتری گرایی و رقابت گرایی روی هم رفته 85% از تغیرات بازارگرایی را پوشش داده اند. 15% درصد باقیمانده مربوط به خطای پیش بینی می باشد و می تواند شامل مابقی متغیرهای تأثیرگذار بر بازارگرایی باشد.تحليل دادههامرور ادبياتروش تحقيقنتيجهگيريكليات تحقيق
اسلاید 49: نتيجهگيري و ارايه راهكار
اسلاید 50: نتيجهگيريفهرست نتیجهگیری و ارایه راهکارآمار توصیفیتحلیل نتایج منتج از آمار استنباطیپیشنهاداتی بر اساس فرضیات تحقیق پیشنهادهایی برای محققان آتیمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههاكليات تحقيق
اسلاید 51: آمار توصیفیتجزیه و تحلیل توصیفی داده ها نشان داد که از یک طرف میانگین سوابق کاری پاسخ دهندگان، بین 10 تا 14 سال می باشد و از طرف دیگر فقط 3 درصد پاسخ دهندگان تحصیلات تکمیلی داشتند. بنابراین با توجه به جوان بودن جامعه آماری و اهمیت دانش کارکنان در موفقیت سازمانها، پیشنهاد می شود در سطح بانکهای کشور به منظور افزایش سطح علمی کارکنان برنامه ریزی کلانی جهت ادامه تحصیل کارکنان در مقطع تحصیلات تکمیلی فراهم گردد.نتيجهگيريمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههاكليات تحقيق
اسلاید 52: تحلیل نتایج منتج از آمار استنباطی2. آزمون فرضیه دوم با توجه به نتایج بدست آمده از ضریب مسیر و آمارهt نشان می دهد، متغیر رقابت گرایی در سطح اطمینان 99 درصد بر متغیر عملکرد کسب و کار تأثیر معناداری داشته است، (آمارهt خارج بازه منفی 3 تا مثبت 3 قرار گرفته است). با توجه به ضریب منفی این متغیر می توان گفت که تأثیر رقابت گرایی بر عملکرد کسب و کار منفی می باشد و با بالارفتن رقابت گرایی، می توان این انتظار داشت که عملکرد کسب و کار کاهش یابد و با پایین آمدن رقابت گرایی، عملکرد کسب و کار بالا رود و در نتیجه وجود رابطهی بین این دو متغیر تأیید می گردد.نتيجهگيريمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههاكليات تحقيق1. آزمون فرضیه اول با توجه به نتایج بدست آمده از ضریب مسیر و آمارهt نشان می دهد، متغیر مشتری گرایی در سطح اطمینان 95 درصد بر متغیر عملکرد کسب و کار تأثیر معناداری نداشته است، (آماره tدرون بازه منفی 2 تا مثبت 2 قرار گرفته است)، در نتیجه فرضیه اول تحقیق رد می گردد.
اسلاید 53: تحلیل نتایج منتج از آمار استنباطی4. آزمون فرضیه چهارم با توجه به نتایج بدست آمده از ضریب مسیر و آمارهt نشان می دهد، متغیر مشتری گرایی در سطح اطمینان 99 درصد بر متغیر بازارگرایی تأثیر معناداری داشته است، (آمارهt خارج بازه منفی 3 تا مثبت 3 قرار گرفته است). با توجه به ضریب مثبت این متغیر می توان گفت که تأثیر مشتری گرایی بر بازارگرایی مثبت می باشد و با بالارفتن مشتری گرایی، می توان انتظار داشت که بازارگرایی نیز افزایش یابد و با پایین آمدن مشتری گرایی، بازار گرایی نیز کاهش می یابد و فرضیه وجود رابطهی بین این دو متغیر تأیید می گردد.نتيجهگيريمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههاكليات تحقيق3. آزمون فرضیه سوم با توجه به نتایج بدست آمده از ضریب مسیر و آمارهt نشان می دهد، متغیر بازارگرایی در سطح اطمینان 99 درصد بر متغیر عملکرد کسب و کار تأثیر معناداری داشته است، (آمارهt خارج بازه منفی 3 تا مثبت 3 قرار گرفته است). با توجه به ضریب مثبت این متغیر می توان گفت که تأثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار مثبت می باشد و با بالارفتن مشتری گرایی، می توان انتظار داشت که عملکرد کسب و کار نیز افزایش یابد و با پایین آمدن مشتری گرایی، عملکرد کسب و کار نیز کاهش می یابد و فرض وجود رابطهی بین این دو متغیر تأیید می گردد.
اسلاید 54: تحلیل نتایج منتج از آمار استنباطی6. آزمون فرضیه ششم با توجه به نتایج بدست آمده از ضریب مسیر و آماره tنشان می دهد، متغیر مشتری گرایی در سطح اطمینان 99 درصد بر متغیر رقابت گرایی تأثیر معناداری داشته است، (آمارهt خارج بازه منفی 3 تا مثبت 3 قرار گرفته است). با توجه به ضریب مثبت این متغیر می توان گفت که تأثیر مشتری گرایی بر رقابت گرایی مثبت می باشد و با بالارفتن مشتری گرایی، می توان انتظار داشت که رقابت گرایی نیز افزایش یابد و با پایین آمدن مشتری گرایی، رقابت گرایی نیز کاهش می یابد و فرضیه وجود رابطهی بین این دو متغیر تأیید می گردد.نتيجهگيريمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههاكليات تحقيق5. آزمون فرضیه پنجم با توجه به نتایج بدست آمده از ضریب مسیر و آمارهt نشان می دهد، متغیر رقابت گرایی در سطح اطمینان 99 درصد بر متغیر بازارگرایی تأثیر معناداری داشته است، (آمارهt خارج بازه منفی 3 تا مثبت 3 قرار گرفته است). با توجه به ضریب مثبت این متغیر می توان گفت که تأثیر رقابت گرایی بر بازارگرایی مثبت می باشد و با بالارفتن رقابت گرایی، می توان انتظار داشت که بازارگرایی نیز افزایش یابد و با پایین آمدن رقابت گرایی، بازارگرایی نیز کاهش می یابد و فرضیه وجود رابطهی بین این دو متغیر تأیید می گردد.
اسلاید 55: پیشنهادات تحقیق1. با توجه به عدم تأثیر مثبت مشتری گرایی بر عملکرد کسب و کار به بانک توصیه می شود که توجه بیشتری به مشتریان داشته باشد. هر چند هم اکنون بیشتر بانکها در جذب مشتری فعالانه تلاش می کنند اما می توانند با تدابیر به خصوصی از جمله اعطای تسهیلات، کمک هزینه خرید لوازم جانبی و غیره به مشتری، اعتماد آنها رو جذب بکنند. مشتری مهمترین رکن در ادامه روند هر سازمانی می باشد. 2. از آنجایی که نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم نشان می دهد رقابت گرایی بر عملکرد کسب و کار تأثیر دارد پس بانکها باید هر چه بیشتر در زمینه رقابت گرایی فعالیت مستمری داشته باشند. باید در این زمینه از کارشناسان بازاریابی خبره ای استفاده شود تا بتوانند تمام حرکات رقبا رو زیر نظر داشته باشند و از راهکارهای رقیب در جهت بهبود عملکرد سازمان خود استفاده بهینه رو داشته باشد.3. نتایج حاصل از بررسی فرضیه سوم حاکی از آن است که بازارگرایی تأثیر مثبتی با عملکرد کسب و کار دارد در نتیجه به بانکها توصیه می شود هر چه بیشتر در این زمینه کوشا باشند چون بازارگرایی هم مشتری گرایی رو در بر دارد و هم رقابت گرایی رو، با تکیه بر این مورد می تواند عملکرد سازمان را هر چه بیشتر افزایش دهد. چون اگر فعالیت بازارگرایی یک سازمانی بیشتر باشد یعنی آن سازمان توانسته است مشتری بیشتری جذب و این خودش به معنی جذب سرمایه بیشتر و از رقبا بهتر عمل کردن که در مجموع باعث سود بیشتر برای بانک خواهد شدنتيجهگيريمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههاكليات تحقيق
اسلاید 56: پیشنهادات تحقیق4. با توجه به تأیید فرض چهارم مبنی بر تأثیر مثبت مشتری گرایی بر بازارگرایی به بانک توصیه می شود با بهبود عملکرد خود در زمینه جذب هر چه بیشتر مشتری و تبدیل کردن آنها به مشتریان وفادار که باعث افزایش بیشتر بازارگرایی می شود مبادرت ورزند. چون همانطور که قبلاً هم بیان شد یک رکن بازارگرایی مشتری گرایی می باشد که ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. در این زمینه می توانند با ارئه تبلیغات رسانه ای و غیر رسانه ای مردم را از ارائه خدمات نوین خود مطلع سازند.5. تأیید فرض پنجم نشان داد رقابت گرایی بر بازارگرایی تأثیر مثبتی دارد پس با توجه به تأیید این فرض به بانکها توصیه می شود نسبت به رقبا از ابزارها و راه هایی برای ارائه خدمات جدید استفاده کنند که از پشتوانه قانونی برخوردار بوده و همچنین باعث جذب بیشتر مشتری هم شود. زیرا به عنوان مثال درصورت قدیمی بودن تکنولوژی ها و خدمات ارائه شده و ابزارهایی برای جواب دهی به مشتری، بانک نمی تواند در این صحنه رقابتی بازار حداکثر بهره برداری را از این زیرساخت ها ببرد و باعث مشکلات فراوانی هم خواهد شد.6. فرض ششم بر این مبنا بود که مشتری گرایی در تعامل با رقابت گرایی، تأثیر مثبتی دارند. حال با تأیید این فرضیه به بانکها توصیه می شود تمام توصیه هایی که در بالا گفته شده را به اجرا درآورند زیرا همه آنها باعث بهبود عملکرد بانک و سودآوری بیشتر می شوند.نتيجهگيريمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههاكليات تحقيق
اسلاید 57: پیشنهاد براي تحقيقات آتيآنچه در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفت تأثیر مؤلفه هاي بازارگرایی بر روي انتظارات کارکنان از عملکرد بانک ملی بود. به محقققین آینده پیشنهاد می شود که مطالعه موردنظر را در مکان هاي مختلف و همچنین در بانکهای خصوصی نیز انجام دهند و نتایج را با بانکهای دولتی مقایسه نمایند و از داده هاي مالی براي بررسی عملکرد استفاده نمایند. همچنین مطالعه بازارگرایی را در سطح بین المللی انجام دهند تا تأثیر فرهنگهاي مختلف را بر بازارگرایی بانکها مورد بررسی قرار دهند. همچنین می توان از متغییرهاي میانجی مثل پاسخگویی یا گرایش به رضایت مشتری و هماهنگی بین بخشی و ایجاد هوشمندی و غیره در مطالعات استفاده کرد و تأثیر بازارگرایی را روي این فاکتورها و تأثیر آنها را روي عملکرد بانک یا شرکت سنجید. مطالعه تأثیر عوامل دیگر همراه با بازارگرایی بر روي عملکرد شرکت از دیگر مواردي است که می توان مورد بررسی قرار داد.نتيجهگيريمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههاكليات تحقيق
اسلاید 58: سپاسگزاري ازپدر و مادر عزيزمجناب آقاي دكتر ……………، استاد راهنماي بزرگوارجناب آقاي دکتر ……….، استاد مشاور محترمجناب آقای دکتر …………….، استاد داور عزیزدوستان خوبمكارشناسان و کارکنان بانک ….شهرستان ……و همه عزيزان حاضر در اين جلسهنتيجهگيريمرور ادبياتروش تحقيقتحليل دادههاكليات تحقيق
اسلاید 59: از توجه شما متشکرم
خرید پاورپوینت توسط کلیه کارتهای شتاب امکانپذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.
در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.
- پاورپوینتهای مشابه
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.