کسب و کار مدیریت و رهبری

بررسی مدل‌های تغییر سازمانی با تمرکز بر مدل ADKAR

barresiye_modelhaye_taghiere_sazmani_ba_tamarkoz_bar_modele_adkar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی مدل‌های تغییر سازمانی با تمرکز بر مدل ADKAR”

بررسی مدل‌های تغییر سازمانی با تمرکز بر مدل ADKAR

اسلاید 1: گردآورندهفرزان فرزانهتحت نظر جناب آقای دکتر رسول شفاییبهمن 1390 بررسی مدل های تغییر سازمانی با تمرکز بر مدل ADKAR1

اسلاید 2: ضرورت پرداخن به این موضوعتعدد مدلهای تغییرتعدد انواع تغییرضرورت شناسایی گونه های مختلف تغییر و مدلها به منظور انتخاب متناسبترین مدل با شرایط سازمان به ویژه در سازمان های بومی2

اسلاید 3: تغییر سازمانیمحیط پویا رقابت نوآوریسازمان به عنوان یک سیستم باز اجتماعیمزیت رقابتیهرج و مرج و آشفتگی مدیریت تغییر3

اسلاید 4: فرایند تغییرفرآيندي ساختار‌يافته و مجموعه‌اي از ابزارها براي پيشبرد اهداف جدید و یا آینده مطلوب سازمانوضعيت موجودمرحله تغييروضعيت آينده (مطلوب)4

اسلاید 5: چرایی، چیستی،چگونگیچه چیزی باید بهبود داده شود؟چگونه باید بهبود داده شود؟چه نتایجی به واسطه بهبود مدنظر است؟فرآیند بهبود چگونه باید اجرا شود؟پیامدهای بهبود چه مواردی هستند؟زمان حاضر نتایج آینده استراتژی اقدام تغییر دهنده بازنگری افراد مدل مدیریت تغییر5

اسلاید 6: موارد قابل توجه در مدیریت تغییرچشم انداز، ماموریت و اهداف سازماناستراتژی سازمانساختارفضا فرهنگنوآوریافراد فضای گفتگو و روابطعقایدنظام پاداش و تنبیهبازخوردارزیابی مقاومتانگیزشرهبریکنترلهای مدیریتآگاهیاشتیاق دانش عرق سازمانیو ...6

اسلاید 7: گونه های مدلهای تغییر (رویکرد اول)مدلهای رشدی یا توسعه گرایانه Developmentalبرای بهبود مهارت یا فرایندی خاص در سازمان که در شرایط فعلی وجود داردمی توانند برنامه ریزی شده یا نوظهور، تدریجی یا ناگهانی باشندمدلهای انتقالی Transitional به دنبال دستیابی به یک آینده مطلوب مشخص و متفاوت با وضع موجودضمنی، برنامه ریزی شده و نوظهور یا رادیکالمدلهای دگرگونی Transformational ذاتا رادیکاللازم است فرضیات سازمان و اعضای آن کلا دگرگون شوند7

اسلاید 8: گونه های مدلهای تغییر (رویکرد دوم)8

اسلاید 9: بازیگرانسیستمممتدمنقطع9

اسلاید 10: مدلهای بررسی شده در این ارائهمدل هشت مرحله ای تغییرکاتر (Kotter 8 Step Model)مدل تغییر برنامه ریزی شده کرت لوین(Kurt Lewin’s Planned Change Model )مدل تغییر لیپیت(Lippit )مدل تغییر شین(Schein’s Extension of Lewin’s Change Model)برنامه تغییر بکارد(Beckhard)استراتژی های تغییر تورلی(Thurley)مدل تغییر بریجز(Bridges )مدل جیک(Jick’s Model)مدل مِنتو، جونز و دیمدورفِر(Mento, Jones and Dimdorfer)مدل اقدام-پژوهش(Action Research Model)مدل7S مکینزی(7-S MODEL McKINSEY)مدل هفت مرحله اي تغييرمدل سيستمي تغييرمدل همسانی نادلر و توشمن(Nadler-Tushman congruence model)چارچوب تغییر تیچی TPC (Tichy’s TPC framework)مدل شش جعبه این ویزبورد(Weisbord’s Six box model )مدل ادکار ADKAR 10

اسلاید 11: مدل تغییر برنامه ریزی شده کرت لوین (Kurt Lewin1939)11

اسلاید 12: مدل تغییر برنامه ریزی شده کرت لوین (Kurt Lewin1939)12

اسلاید 13: مدل تغییر برنامه ریزی شده کرت لوین (Kurt Lewin1939)13

اسلاید 14: روابط تغییردستیابی به روابط نهایی تغییرمدل تغییر لیپیت(Lipitt 1958)14

اسلاید 15: احساس ضرورت تغییر نارضایتی از شرایط کنونی آگاه سازیخود تجدید ساختار شناختروابط با دیگرانمدل تغییر شین (Schein1980)15

اسلاید 16: برنامه تغییر بکارد(Richard Beckhard 1969) 16

اسلاید 17: مدل هشت مرحله ای تغییرکاتر (Kotter 8 Step Model. 1990 )17

اسلاید 18: مدل هشت مرحله ای تغییرکاتر (Kotter 8 Step Model. 1990 )آماده سازی فضامشارکت و توانمندی سازمانجاری سازی و تثبیت تغییر18

اسلاید 19: مدل تغییر بریجز Bridges (1991)19

اسلاید 20: مدل جیک (Jick 2003)بررسی نیاز سازمان به تغییرایجاد دیدگاه مشترک و جهت گیری یکسان در سازمانرها شدن از گذشتهایجاد احساس ضرورت برای تغییرحمایت قدرتمند از نقش های رهبرتامین و جلب حامیان سیاسیتدوین برنامه اجراییایجاد ساختار توانمند سازگفتگو، مشارکت دادن افراد و صادق بودنبه ثبات رساندن ،تقویت و رسمی کردن تغییر20

اسلاید 21: مدل مِنتو، جونز و دیمدورفِر (Mento, Jones and Dimdorfer 2002) ایده تغییر و مفهوم آنتعریف اقدام های لازم برای شروع تغییرشناسایی اقلیم و شرایط تغییرتدوین برنامه تغییریافتن و یا تربیت حامی تغییرآماده سازی مخاطبان تغییرایجاد تناسب فرهنگی برای استمرار تغییرانتخاب یک گروه رهبری تغییرایجاد بردها و موفقیت های کوچک در طی دوره تغییر به منظور ایجاد انگیزشگفتگوی مستمر و استراتژیک در باره تغییر و انتقال پایدار مفاهیمیکپارچه سازی یادگیریهای حاصل شده21

اسلاید 22: مدل شیلد ( Shield 1999)22

اسلاید 23: مدل اقدام-پژوهش (Action Research 2005)23

اسلاید 24: مدل7S مکینزی (McKINSEY 1980) 24

اسلاید 25: مدل همسانی نادلر و توشمن Nadler-Tushman congruence model25

اسلاید 26: چارچوب تغییر تیچیTPC (Tychys framework1983)26

اسلاید 27: چارچوب تغییر تیچیTPC (Tychys framework1983)27

اسلاید 28: مدل شش جعبه این ویزبورد (Weisbord’s Six box model 1978)28

اسلاید 29: مدل شش جعبه این ویزبورد (Weisbord’s Six box model 1978)29

اسلاید 30: Prosci’s ADKAR® Modelسازمان تغییر نمی کند مگر آنکه افراد درون سازمان تغییر کنندشما نمی توانید تغییر را در سازمان مدیریت کنید مگر اینکه بدانید چگونه تغییر را در فرد مدیریت کنیداين مدل، فازهاي موردنياز براي زماني كه فرد با تغيير مواجه مي‌شود را بيان مي‌نمايد. اين مدل، ابزاري بنيادي براي درك ”چگونگي، چرايي و زمان“ استفاده از ابزارهاي مختلف مديريت تغيير محسوب مي‌شود. 30

اسلاید 31: پنج سنگ بنا برای یک تغییر موفقAwarenessآگاهی از ضرورت تغییرDesireتمایل برای مشارکت و حمایت تغییرKnowledgeدانش چگونگی تغییرAbilityتوانایی در جاری سازی تغییرReinforcementتقویت و پایدار سازی تغییر31

اسلاید 32: ADKARCurrentTransitionFutureRAKDA32

اسلاید 33: 33ADKARمراحل تغيير نيروي انسانينياز كسب و كارآگاهيAwarnessتمايلDesireدانشKnowledgeتواناييAbilityتقويتReinforcementمفهوم و طراحياجراپس از اجرامراحل تغيير پروژهتغيير موفق

اسلاید 34: استفاده از ADKAR برای تغییری متفاوتRAKDAتغییر در یک نفریا پنج نفر ...یا بیست نفر ...یا 1000 نفر...34

اسلاید 35: همه افراد به یک صورت تغییر نمی کنندADKARPerson AADKARPerson BADKARPerson CADKARPerson DADKARPerson EADKARPerson FADKARPerson GADKARPerson HADKARPerson I35

اسلاید 36: عملکرد های ADKARبرنامه ریزی برای تغییرشناسایی مشکلاتاعمال عملیات اصلاحی36

اسلاید 37: مدیریت تغییر سازمانی با ADKARچرا این اهرمها ضروری هستند؟هدف از هر کدام چیست؟37

اسلاید 38: 38ارتباطاتنقشه راه حمايت‌كنندهسرپرستيآموزشكنترل آمادگيAwarenessDesireKnowledgeAbilityReinforcementآگاهيتمايلدانشتواناييتقويت مدیریت تغییر سازمانی با ADKAR

اسلاید 39: ارزیابی ADKARکاربرگهایADKAR تغییر انفرادیتغییر سازمانتغییر استراتژی39

اسلاید 40: ElementRank (1 – 5)Awareness______Desire______Knowledge______Ability ______Reinforcement______ارزیابی ADKAR40

اسلاید 41: مثال هایی از پروفایلهای ADKAR41

اسلاید 42: مدل شاخص های مدلکاتر کرت لوینلیپیت شینبکاردبریجزجیکمنتو، جونز و دیمدورفزشیلداقدام-پژوهش7sمکینزی کالب و فرومنسیستمینادلر و توشمانتیچیویزبوردADKARدسته بندی مدلRationalRationalRationalRationalRationalRationalRational-PoliticalRational-PoliticalRationalRationalRational - EuolutionaryRationalRationalRational - EuolutionaryRationalRational - EuolutionaryRationalواحد مورد بررسیهدف خاصسازمانسازمانسازمانهدف خاصسازمانفرایندهای خاصسازمانسازمانهدف خاصسازمانسازمانسازمانسازمانسازمانسازمانسازمان و اهدافعوامل تحت بررسی8مرحله تغییر سه مرحله کلی5مرحله (توسعه مدل لوین)4مرحله (توسعه مدل لوین)4مرحله شناختی و توصیفیسه مرحله کلی10مرحله عملی11مرحله عملی5مرحله متمرکز بر افراد12مرحله عملی تشخیصی بر مبنای لوینشناخت 7 بعد سازمان7مرحله تغییرورودیها عملکرد ها خروجی هاورودیها عملکرد ها خروجی ها9سطح تغییر سازمانی6بعد سازمانی5بعد و 5اهرم و تاکید بر افرادمحدوده تغییراتچشم انداز و استراتژیوابسته به اهداف تغییروابسته به اهداف تغییروابسته به اهداف تغییراستراتژی و اهدافوابسته به اهداف تغییروابسته به اهداف تغییرسازمانوابسته به اهدافسازمان و اهدافساختار، استراتژي، سيستم‌ها، سبك ، كاركنان، مهارت‌ها و ارزش‌هاي مشتركوابسته به اهدافوابسته به اهداف تغییرمحیط و استراتژیماموریت استراتژی افرادفرایندها و رویه هافرایندها و رویه ها و افراد و سازمان42

اسلاید 43: مدل شاخص های مدلکاتر کرت لوینلیپیت شینبکاردبریجزجیکمنتو، جونز و دیمدورفزشیلداقدام-پژوهش7sمکینزی کالب و فرومنسیستمینادلر و توشمانتیچیویزبوردADKARپشتیبانی ساختاریMLLM0LHL00H0HHHHHارتقاء مهارتهاMMMMLMLMHL 0HHHMHتسهیم موفقیت هاHLMLML0HHL 00LMMMمدیریت رفتارMLMM0LMHH0 0MMMHHکنترلLLHL0L0M0M HHLMHLدستیافته های تغییرMHHL0H0HHM LLHLMMآگاهی HLLHHLHHHH MHMMHHاشتیاقH0LMH0HMLL 000MLHدانشM00LM0LM0H 00LM0HتوانمندیM0L0L0MMMM 0MLMLHتثبیتHHHHLHHHHL H0LL0Hگفتگو و ارتباطاتM0LLH0HHHL L0LHLHحامیانL00000HH00 000M0HآموزشL00000LMLL 00LHMHمدیریت مقاومتM000000L00 000HLHمربی گریL000000LL0 00000H43

اسلاید 44: نتیجه گیری مدل ADKAR با ارائه یک متولوژی کامل، کلیه جنبه های مدیریت تغییر را در سازمان پوشش می دهد از یک مدل مشخص به عنوان الگوی تغییر در سازمان نمی توان استفاده کرد و استفاده از مدلهای تئوریک نیاز به مطالعه شناختی و تطبیقی دارد قبل از اقدام به تغییر، شناخت وضعیت فعلی و تحلیل نیاز های سازمان ضروری است44

اسلاید 45: قابلیتهای مطالعاتی پیش رو تدوین نمودار جانمایی شاخص های تغییر، سازمان، نیاز ها و مدلها انجام مطالعات مقایسه ای و تطبیقی برای مدیریت توسعه و تغییر در سازمان های ایرانی بومی سازی مدلهای تغییر با توجه به نقش بزرگ فرهنگ و نیروی انسانی45

اسلاید 46: منابعتن هو، استیون،1386، مدلهای کلیدی مدیریت. ترجمه فرهنگی و همکاران، رسا، تهرانمومنی، هوشنگ. 1387. نگره های مدیریت. چاپ اول، سپهر، تهرانآکرمن، اندرسون. 1387. فراسوی مدیریت تغییر. ترجمه نقوی و همکاران. ارگ، تهرانسنگه، پیتر. 1389. رقص تغییر. ترجمه اکبری و همکاران، آریانا، تهرانجان هی ز. 1384، مدیریت تحول استراتژیک در تئوری و عمل. ترجمه نائیج، ناشر مؤسسه کتاب مهربان، تهرانReiss, Albert J., Jr., Ed.; Roth., and Jeffrey A., Ed. (1993), Understanding and Preventing Violence, Washington, D.C.:National Academy Press.Robbins, S.P. (2005), Organizational Behavior (11th Ed.), Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, Inc.Robbins, S.R. and Duncan, R.B. (1988), .The Role of the CEO and Top Management in the Creation and ImplementationJohnson, S. (1998), Who Moved My Cheese?, Penguin Putnam, Inc., New York, NY.Kanter, R. (1985), The Change Masters: Corporate Entrepreneurs at Work, Unwin Paperbacks,London, pp. 84-87, 304-306.Shields, J. (1999), .Transforming Organizations, Methods for Accelerating Culture Change Processes., Information Knowledge Systems Management, Vol.1, No.2, (Apr.), pp.105-115.Simonson, M. (2005), .Distance Education: Eight Steps for Transforming an Organization., The Quarterly Review of Distance Education, Vol.6, No.2, pp.7-8.46

اسلاید 47: با سپاس از توجه شماپایان47

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید