کسب و کار فروش و بازاریابی

انواع بازاریابی

bazaryaby

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انواع بازاریابی”

انواع بازاریابی

اسلاید 1: بـازاریابی

اسلاید 2: مقدمه: بازاریابی ( Marketing) : به عنوان فرایندی مدیریتی - اجتماعی تعریف می‌شود که بوسیله آن افراد و گروه‌ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر، به امر تأمین نیازها و خواسته‌های خود اقدام می‌کنند. برای روشن شدن این تعریف باید بدواً اصطلاحات مهم نیاز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله، معامله و بازار را بررسی کرد.اصول بازرگانی رسمی که منشا آن از ایالات متحده آمریکا است. ابتدا در آغاز قرن بیستم در چندین دانشگاه ایالات متحده به عنوان درس بازرگانی جداگانه‌ای تدریس می‌شد. اینگونه تلقی می‌شود که به عنوان اصول بازرگانی از سه مرحله ذیل عبور کرده باشد: «دوره تولید» که در آن بازاریابی تنها به واسطه محدودیت‌های تولید دچار محدودیت بود (تا دهه ۱۹۳۰)؛ «دوره فروش» که در آن بازاریابی هر آنچه شرکت تولید می‌کرد به بازار تحمیل می‌کرد (تا دهه ۱۹۵۰)؛ و «دوره مشتری» که در آن مشتری در مرکز تمام فعالیتهای بازاریابی قرار داشت. در قرن ۲۱. بازاریابی پا به عصر تعاملی و برهم کنشی نهاده است. تغییر بنیادی در تعریف و هدف از بازاریابی در قرن ۲۱ این است که به عنوان یک اصل بازرگانی، فراتر از صرف تسهیل – تبادلات تجاری و دادوستدهای بین تولید کننده و مشتریان گسترش یافته است. در آغاز، عمده تمرکز بازاریابی بر منافع تولید کننده بود- تحویل محصولات درست به مشتری در زمان، مکان و قیمت درست. فرض اساسی بازاریابان اولیه این بود که تولید کنندگان کنترل بازار را در اختیار دارند. مدیریت، کارکردها، نقشها و فرایندها همگی حول این مدل مدیریت بازرگانی با محوریت تولید کننده قرار داشتند. این تصور در عصر اطلاعات قرن ۲۱ دیگر معتبر نمی‌باشد.

اسلاید 3: بازاریابی در قرن بیست و یکم در اوایل قرن بیست و یکم، بازاریابی چیست؟ یک مدل جدید موفق یا پذیرفته شده، که درمورد پویایی (و اغلب بی منطقی) بازارهای جهانی، مشتریان دمدمی مزاج و غیر قابل پیش بینی که در تحلیلهای کلاسیک نمی‌گنجد، الگوهای خرید و پیش بینی‌های بازار، افزایش خدمات نامحسوس و، بخش‌بندی و ترکیبهای جدید بازار، ورای دسته بندی‌های صنعتی و قدیمی، افزایش قدرت مشتریان، و ابزار و تکنیک‌های جدید بازاریابی تعاملی به کار گرفته شود، هنوز در مقیاس وسیع وجود ندارد و یا هنوز در سازمانها و فرایندهای بازاریابی شرکتها از آن تعبیری نشده است.تعاریف متعدد و اظهارنظرهای معتبر و فراگیر در مورد ماهیت بازاریابی وجود دارد که هنوز ارزش افزودن به مجموعه اطلاعات آکادمیک ندارند. با این همه، توجه به تفسیرهای مختلف از فعالیت بازاریابی و کارکردها و مهارت‌های متشکل آن می‌تواند ارزشمند باشد. در قرن ۲۱ بازارها پیچیده‌تر و جهانی‌تر شده‌اند و بنابراین بازاریابی هم به عنوان یک اصل حرفه‌ای دچار چنین تحولاتی گشت که به عنوان یک حرفه جدیدتر، فاقد شفافیت جهانی، دسته بندی و شرح نقشها و وظایف است. شرکتها و سازمانهای گوناگون هر یک مایلند براساس سبک حوزه تعریفی از بازاریابی ارائه دهند.

اسلاید 4: تعاریف بازاریابی بازاریابی به تلاش برای ارتباط بین ارزش محصول (کالاها یا خدمات) و مشتری گفته می‌شود. بازاریابی گاهی اوقات به هنر فروش نیز معروف است. ولی فروش یکی از توابع کوچک بازاریابی به حساب می‌آید. تعریف لغت نامه‌ای بازاریابی عبارت است از«فراهم کردن کالاها یا خدمات برای برآورده ساختن نیازهای مصرف کنندگان.» به بیان دیگر، بازاریابی شامل درک خواسته‌های مشتری و تطابق محصولات شرکت، برای برآورده ساختن آن نیازها و در برگیرنده فرایند سودآوری برای شرکت است. بازاریابی موفق مستلزم برخورداری از محصول مناسب در زمان مناسب و مکان مناسب است و اطمینان از اینکه مشتری از وجود محصول مطلع است، از این رو موجب سفارش‌های آینده می‌شود. بازاریابی، فرایندی است که بین تواناییهای شرکت و نیازهای مشتریان تعادل ایجاد می‌کند. سرجیو زیمن در کتاب خود پایان عصر بازاریابی سنتی خود بازاریابی را اینچنین تعریف می‌کند: بازاریابی درباره داشتن برنامه‌ها و ترویج‌ها و تبلیغات و هزاران چیز دیگری است که در متقاعد کردن مردم به خرید یک محصول، موثر واقع شوند. در مورد رستوران‌های غذای سرپایی، بازاریابی گاززدن‌ها و هرت کشیدن‌ها. در مورد خطوط هوایی، بازاریابی یعنی نشستن آدم‌ها روی صندلی‌ها. بحث بازاریابی درباره منفعت و نتایج است. بازاریابی یک فعالیت راهبردی و راه و روشی است متمرکز بر فرجام اقدامات مربوط به جذب مصرف کننده بیشتر، برای خرید محصول شما در دفعات بیشتر به نحوی که شرکت شما پول بیشتری به دست‌آورد.هر جا و هر گاه چهار اصل نیاز، نیازمند، عوامل رفع نیاز و داد و ستد وجود داشته باشد، در آنجا بازار و بازاریابی حاکم است. بازاریابی با ارزیابی نیازی که محصولات و خدمات به آن پاسخ می‌دهند، شروع می‌شود. به طور منطقی، شناسایی و انتخاب برخی نیازها نشانه بی توجهی به دیگر نیازهاست.

اسلاید 5: تفاوت بازاریابی با فروش بازاریابی شامل هر اقدامی است که شما به منظور دستیابی به مشتری یا مشتریان و ترغیب آن‌ها انجام می‌دهید. فرایند فروش شامل هر اقدامی است که شما آن را با هدف بستن قرارداد فروش و گرفتن امضای مشتری انجام می‌دهید. فروش به نتایج کمی توجه دارد و فقط به رشد می‌اندیشد، امابازاریابی در جستجوی افق‌های دوردست و رسیدن به مرحله توسعه است. بعضی شرکتها همچنان بازاریابی را با فروش اشتباه می‌گیرند؛ بعضی از آنها حتی بازاریابی را به عنوان زیر مجموعه‌ای از فروش می‌دانند. سایرین فروش را زیر مجموعه‌ای از بازاریابی تلقی می‌کنند(که این مورد صحیح تر می‌باشد).تعداد معدودی با واقع بینی بیشتر، فروش و بازاریابی را به مثابه اصول مدیریتی مجزا می‌دانند. در بعضی کشورها مانند ایالات متحده آمریکا، تخصص بازاریابی و ارتباطات را از یکدیگر جدا می‌کنند: روابط عمومی، نوشتن متن سخنرانی و ارتباطات داخلی اغلب از بازاریابی که بیشتر تمرکز آن بر ارائه مستقیم محصولات و خدمات به مشتریان است جدا می‌شود. شرکتهای دیگر راهبردی تلفیقی اتخاذ می‌کنند که در آن تمام ارتباطات، فروش و بازاریابی مستقیم و غیر مستقیم به طور همه‌جانبه و کلی مدیریت می‌شوند.استدلال محکم دیگری وجود دارد مبنی بر اینکه بازاریابی نقش همه افراد است و فقط به عهده بخش بازاریابی نیست، دیوید پاکارد از پایه گذاران Hewlett- Packard می‌گوید: «اهمیت بازاریابی بسیار بیشتر از آن است که تنها به بخش بازاریابی واگذار شود». یک دیدگاه مدرن حاکی از این است که افرادی که عنوان مدیران بازاریابی را برخود دارند، در واقع مشاوران و اتئلاف دهندگان متخصصی هستند که محرک و الهام بخش کل سازمان به سوی چارچوب ذهنی، راهبرد و شیوه عملکرد بازار محور یا مشتری محور می‌باشند. این افراد تخصص خود را در برخی جوانب بازاریابی به کار می‌بندند.

اسلاید 6: تفاوت بازاریابی با تبلیغاتتبلیغات انتشار پیام‌های ترغیب کننده است به منظور معرفی و ترویج محصولات و خدمات شرکت به مشتریان موجود و بالقوه در ازای پرداخت مبلغی معین. اما بازاریابی برنامه ریزی، اجرا و هدایت هدفمند آمیخته‌ای از فعالیت‌های تجاری است، به قصد نزدیک سازی خریداران و فروشندگان به یکدیگر به منظور تبادل منافع یا انتقال محصول.کارکردبازاریابی امیال و نیازهای پاسخ داده نشده را شناسایی می‌کند. همچنین ضمن تعریف و تخمین اندازه یک بازار تعریف شده، میزان سودآوری آن را نیز اندازه‌گیری می‌کند. به عبارت دیگر بازاریابی، بخش‌هایی از بازار را به عنوان مناسب‌ ترین بخش بازار برای شرکت شناسایی و مشخص می‌کند که شرکت نیز توانایی و امکان عرضه خدمات به آنها را دارد و همچنین مناسب ترین محصولات و خدمات مورد نیاز آن بخش را طراحی و معرفی می‌کند.

اسلاید 7: ارکان بازاریابیبازاریابی بر پایه ۴ مقوله اصلی (معروف به 4P) به شرح زیر استوار است:کالا یا خدمات Product)‏(توزیع یا محل Place)‏(قیمت‌گذاری Pricing)‏(ترویج Promotion)‏(

اسلاید 8: انواع بازاریابی• بازاریابی رسانه‌های اجتماعی• بازاریابی رایانامه‌ای• بازاریابی موبایلی• بازاریابی محتوا• بازاریابی مستقیم• بازاریابی شبکه‌ای• بازاریابی اینترنتی• بازاریابی ویروس‌وار• بازاریابی دهان به دهان• بازاریابی صنعتی• بازاریابی نفربه‌نفر• بازاریابی الکترونیک• بازاریابی وفاداری• بازاریابی ربایشی• بازاریابی پارتیزانی• بازاریابی بر مبنای تخفیف• بازاریابی بین‌المللی

اسلاید 9: بازاریابی رسانه های اجتماعی: بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، به دست آوردن ترافیک وب سایت و یا کسب توجه به یک موضوع از طریق رسانه های اجتماعی است. مدل حاکم بر بازاریابی در رسانه های اجتماعیبرنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی معمولاً استوار بر ایجاد محتوا مناسب برای جلب توجه خوانندگان است و در ادامه خوانندگان آنرا در سرتاسر رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگزارند. بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی به بیانیه ای گفته می شود که توسط کاربران در مورد یک رویداد، محصول، خدمات و برند و یا شرکت به هر روشی اینترنتی (به عنوان مثال، وب سایت ها، شبکه های اجتماعی، پیام های فوری و اخبار) به اشتراک گذاشته می شود. چون پیام اصلی در مورد محصول و برند و ... توسط یک فرد قابل اعتماد برای کاربر ارسال شده، پیام اصلی براحتی از یک کاربر به کاربر منتقل شده و احتمالاً انتشار سریع آن با ابزارهای رسانه های اجتماعی زیاد می باشد. این گونه نتایج بازاریابی در رسانه های اجتماعی به دست می آید و در رسانه های پولی قابل استحصال نیست.

اسلاید 10: بازاریابی رایانامه­ای: بازاریابی رایانامه‌ای نوعی بازاریابی مستقیم است که بواسطه رایانامه (ایمیل) صورت می‌گیرد. در این بازاریابی می‌توان کالا یا خدمات را از طریق ایمیل به مخاطبان معرفی نمود. اینکار به صورت ارسال یک پیام به یک یا چند مخاطب با هدف ایجاد یک ارتباط تجاری یا جمع آوری پول صورت می‌گیرد. پژوهشگران تخمین زده‌اند در سال ۲۰۰۶ شرکت‌های آمریکایی ۴۰۰ میلیون دلار برای بازاریابی رایانامه‌ای هزینه صرف کرده‌اند

اسلاید 11: بازاریابی موبایلی: بازاریابی موبایلی یک روش از بازاریابی به وسیله تلفن‌های همراه مانند گوشی‌های هوشمند است. بازاریابی موبایلی برای فروشندگان امکاناتی از قبیل زمان، مکان و اطلاعات خصوصی شده فراهم کند که باعث بهبود کالاها، خدمات و ایده‌های شما می‌شود.روش‌های بازاریابی موبایلی1- بازاریابی پیامکی: این روش از طریق ارسال پیامک صورت می‌گیرد که به دلیل اینکه فرستنده می‌تواند اطمینان حاصل کند که مخاطب خود پیام را دریافت کرده رایج ترین روش بازاریابی موبایلی می‌باشد. 2- بازاریابی MMS: این روش از طریق ارسال فایل فیلم یا عکس به مخاطب صورت می‌گیرد. 3- بازاریابی برنامه‌ای: در این روش بازاریاب با ایجاد یک برنامه حول محور محصول یا خدماتی که قصد ارائه آن را دارد با مخاطب خود ارتباط بر قرار می‌کند.4- بازاریابی درون بازی: همان طور که در اکثر بازی‌های موبایل مشاهده کرده‌اید در قسمتی از یک بازی یک پیغام تبلیغاتی به نمایش در می‌آید که این پیغام می‌تواند جای خود را به محصول یا خدمت مورد نظر شما بدهد البته یک نکته قابل ذکر است و آن اینکه اگر خود بازی مورد نظر را طراحی نکرده‌اید و قصد دارید این کار را به یک بازی که از قبل طراحی شده است بسپارید بهتر است این بازی مخاطبین زیادی داشته باشد تا اینکه تعداد افرادی که پیغام شما را می‌بینند افزایش یابد. این پیغام می‌تواند شامل آدرس سایت شما یا هر چیز دیگری باشد.5- بازاریابی موبایلی وب محور: این روش شامل طراحی صفحات وب برای موبایل بوده که از اندازه خاصی پیروی می‌کند و استاندارهای ویژه‌ای دارد.6-کدهای QR: این کدها این امکان را به مخاطبین می‌دهند که به جای وارد کردن آدرس یک سایت با اسکن یک کد دوبعدی به یک صفحه از وب دسترسی پیدا کنند. طریقه استفاده از آنها هم به این صورت است که شما می‌توانید این کدها را در صفحات وب، برروی کالای خود، هدایا و بنرهای تبلیغاتی خود در سطح شهر استفاده کنید.

اسلاید 12: بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا در واقع نوعی از بازاریابی است که به فرایند تولید و به اشتراک گذاری محتوایی که باعث حفظ مشتریان قبلی و بدست آوردن مشتریان جدید می پردازد. این محتوا و اطلاعات می تواند به انواع مختلفی چون اخبار تحلیلی، ویدیو، کتاب الکترونیکی، اینفوگرافی، مطالعه موردی، راهنما و دستور العمل ها، سوالات و پاسخ، مقالات و تصاویر و... تولید و منتشر گردد. بازاریابی محتوا در واقع نوعی از بازاریابی است که به فرایند تولید و به اشتراک گذاری محتوایی که باعث حفظ مشتریان قبلی و بدست آوردن مشتریان جدید می پردازد. بازاریابی محتوا به طرق مختلف تعریف و استفاده می گردد، یکی از تعاریف رایج در این مورد عبارت است از: «تکنیک خلق و پخش کردن محتوا جذاب، ارزشمند و مرتبط با نیاز مشتری و یا مخاطب هدف» بازاریابی محتوا به خلق محتوای جذاب در حوزه هایی تفریحی، علمی، سرگرمی و ... می پردازد. بازاریابی محتوایی با کیفیت است که به حل مشکل مردم بپردازد. ماهیت این استراتژی محتوایی این باور است که اگر ما به عنوان یک کسب و کار، به خریداران اطلاعات نامتناقض، مداوم و ارزشمند تحویل دهیم، این خریداران در آخر با انجام خرید و وفاداری به ما پاداش خواهند داد.

اسلاید 13: بازاریابی مستقیم:بازاریابی مستقیم نوعی از بازاریابی است که مستقیماً با مشتری مشکوک ارتباط برقرار می‌شود. در این روش، افرادی که بازاریابی می‌شوند مستقیماً از بازار هدف انتخاب می‌شوند. نقطه مقابل بازاریابی مستقیم، بازاریابی غیر مستقیم نام گرفته‌است، در این نوع از بازاریابی به صورت غیر مستقیم سعی در جذب مشتری می‌شود. مانند تبلیغات بیلبوردی که در فضاهای عمومی انجام می‌شود.بازاریابی مستقیم قابل اندازه گیری بوده و قابلیت پیگیری دارد، به این مفهموم که می توان درصد موفقیت بازاریابی را مشخص نمود. به عنوان نمونه: با تقسیم افرادی که بازاریابی شده‌اند به افرادی که مراجعه کرده‌اند، درصد موفقیت بازاریابی را تعیین کرد.

اسلاید 14: بازاریابی شبکه­ای:بازاریابی شبکه‌ای به معنی تجارت شبکه‌ای یا شیوه فروش مستقیم به معنی بازاریابی چندسطحی نوعی شیوهی فروش است که در آن کمپانی‌ها محصولات خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش می‌رسانند، و مشتریان پس از خرید در صورت تمایل می‌توانند محصولات کمپانی را بازاریابی کنند و سود بگیرند. درآمد در بازاریابی شبکه‌ای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب می‌شود.در بازاریابی شبکه‌ای، بازاریاب‌ها بصورت «تبلیغات کلامی» یا «تبلیغات چهره به چهره» اقدام به فروش محصولات کمپانی می‌کنند. سر و کار فعالان فروش شبکه‌ای با قانون، و رصد و پیگیری آن بدلیل شباهت این نوع از فروش، با گلدکوئست می‌باشد. بازاریابی شبکه‌ای در ایران قانونی است.

اسلاید 15: بازاریابی اینترنتی:بازاریابی اینترنتی به فرایند جذب و حفظ مشتری از طریق اینترنت گفته می شود. در انجام این نوع از بازاریابی باید اهداف را مشخص کرد و سپس وب سایتی مناسب از جهات مختلف مانند نحوه طراحی و برنامه نویسی مطابق با این اهداف تهیه کرد. تعیین اهداف در انجام بازاریابی اینترنتی بسیار مهم هستند. از جمله این اهداف می توان ترغیب بازدید کنندگان از وب سایت به تماس تلفنی و سفارش محصول ، دانلود کاتالوگ شرکت ، دانلود نسخه رایگان یک نرم افزار ، عضویت در وب سایت و … اشاره کرد.برخی راهکارهای تبلیغات اینترنتی:راه‌اندازی پایگاه اینترنتیارسال نامه الکترونیکیایجاد کلوب مشتریاندرج آگهی تبلیغاتی در آگهی نامه‌های اینترنتی استفاده از دامنه‌های مفید نمونه دامینایجاد نمایشگاه الکترونیکیراه‌اندازی فروشگاه الکترونیکی

اسلاید 16: بازاریابی ویروس‌وار: بازاریابی ویروس‌وار به روش تبلیغ یا بازاریابی‌ای گفته می‌شود که معمولا به صورت مجازی از طریق شبکه اجتماعی موجود یا ایمیل در اینترنت ارائه می‌گردد و به روش‌های متفاوتی انجام می‌شود. این روش از نظر روش توزیع شبیه ویروس (زیستی) یا ویروس رایانه‌ای یا میم اینترنت یا memetics می‌باشد و توسط بازاریابی دهان به دهان یا توسط اینترنت و شبکه‌های موبیایل به صورت متن، تصویر، کلیپ یا فیلم کوتاه، تصویر متحرک انجام می‌گیرد.

اسلاید 17: بازاریابی دهان به دهان: بازاریابی دهان به دهان یا تبلیغ دهان به دهان نوعی ترویج رایگان ( چه شفاهی چه مکتوب ) است که در آن مشتریانی که از کسب‌وکار، محصول، خدمات، یا رویدادی راضی بوده‌اند، از رضایتمندی‌شان به دیگران می‌گویند. تبلیغ دهان به دهان یکی از موثق‌ترین شیوه‌های تبلیغ است، زیرا افرادی که از تبلیغ آن شیء نفعِ شخصی نمی‌برند، با هر بار توصیه¬ی کالا یا خدماتی، از اعتبار خودشان مایه می‌گذارند.بازاریابی صنعتی:بازاریابی صنعتی ، بازاریابی کالا و یا خدمتی است که از یک کسب وکار به کسب کار دیگر صورت می‌گیرد. کالای صنعتی کالایی است که به مصرف نهایی مصرف‌کنندگان نمی‌رسد بلکه در فرایند تولید کالای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. کتاب قدرت پنهان مشتری در مورد بازاریابی صنعتی می باشد. ترجمه کتاب قدرت پنهان مشتری در پارک بازاریابی ایران در سال 1393 انجام شد.

اسلاید 18: بازاریابی نفربه‌نفر:بازاریابی نفر به نفر درواقع نوعی بازاریابی رابطه‌مند بوده و مبتنی بر یک ایده ساده است: «رفتار مختلف با مشتریان مختلف». تجربه‌ها نشان می‌دهد برای اینکه مدیری در این نوع از بازاریابی به یک مدیر موفق تبدیل شود باید قادر باشد رفتار شرکت خود را بر اساس مشتریان منحصر به فرد تغییر دهد.مزایای بازاریابی نفر به نفر 1- افزایش فروش: همانند بازاریابی سنتی یکی از معیارهای موفقیت بازاریابی نفربه نفر میزان فروش می‌باشد. 2- کاهش هزینه‌های پردازش و تبادلات: اساس بازاریابی نفر به نفر این است که تا حد امکان خرید را برای مشتریان راحت و آسان نماید. با تسهیل خرید، هزینه‌های پردازش و مدت زمان لازم برای پیگیری تبادلات نیز کاهش می‌یابد که این کار خیلی ساده تر از بالا بردن وفاداری مشتریان است.3- کاهش فرسایش مشتریان: ایجاد وفاداری بیشتر در مشتریان از دیگر مزایای بازاریابی نفربه نفر است. باید میزان نارضایتی آنهارا شناسایی نمود دلایل آن را شناخت و راهی رابرای برطرف کردن آن پیدا کرد. 4- تسریع در امور خرید و سایر تبادلات: راحتی برای مشتری به معنای تسریع در انجام کار مربوط به آنها است. پس اگر مشتری بخواهد برای انجام امور خویش وقت کمتری صرف کند باید سرعت پردازش و انجام فعالیت‌ها را افزایش داد. 5- افزایش رضایت مشتریان: می‌توان با انجام کار به طور بهینه رضایت مشتری را افزایش داد و چنانچه مدیریت در تمام سطوح سازمانی به رضایت مشتریان پایبند باشد احتمالا سازمان در اجرای برنامه بازاریابی نفر به نفر سریعتر به نتیجه خواهدرسید.

اسلاید 19: بازاریابی الکترونیک:بازاریابی الکترونیک عبارتست از بکارگیری کانالهای الکترونیکی ارتباط با مشتریان به منظور نشر پیام‌های بازاریابی. در همین رابطه بازاریابی آن لاین به شرکتهای عضو شبکه‌های لجستیک بازاریابی که حاوی جریانی از اطلاعات کالاها خدمات، تجارب و پرداخت‌ها و اعتبارات می‌باشند اشاره دارد.مزایای بازاریابی الکترونیک:• راحتی.• مشکلات کمتر: مشتریان دیگر مجبور نیستند با فروشندگان سروکله بزنند و یا در صف خرید محصول مورد نیاز انتظار بکشند.• هزینه کمتر: استفاده بهینه از بودجه اختصاص داده شده نسبت به سایر روشهای تبلیغ• امکان کنترل: کنترل و مانیتورینگ مداوم نتایج و بهینه سازی‌های مستمر

اسلاید 20: بازاریابی وفاداری :بازاریابی وفاداری استراتژی خود را بر بازگشت مشتریان جاری کسب و کار قرار می‌دهد. مشتری جاری نه به معنای مشتری موجود یا بالقوه، بلکه به معنای مشتری است که همین الان در محل کسب و کار مشغول خرید یا بازدید است، چه در دنیای واقعی و چه در دنیای مجازی. بازاریابی وفاداری با انتخاب مشتریان جاری به عنوان جامعه هدف خود، بازگردان مجدد این مشتریان را هدف قرار می‌دهد. دلیل انتخاب مشتریان جاری در بازاریابی وفاداری، دسترسی آسانتر و ارزانتر به این مشتریان است. به همین دلیل در این نوع بازاریابی با انتخاب یک برنامه وفاداری مناسب می‌توان با کمترین هزینه، بیشترین اثربخشی را بدست آورد. به عبارت دیگر احتمال بازگشت یک مشتری جاری تحت تاثیر بازاریابی وفاداری، بسیار بیشتر از احتمال ورود یک مشتری بالفعل یا بالقوه به کسب و کار در اثر سایر روش‌های بازاریابی می‌باشد.

اسلاید 21: بازاریابی ربایشی:بازاریابی ربایشی یا بازاریابی درون‌گرا، ارائه و به اشتراک گذاری مطالب مفید، کاربردی و ارزشمند در قالب انواع گزارش، کتاب‌های الکترونیکی، وبینار، ویدئوهای آموزشی، پادکست، خبرنامه‌ها و رسانه‌های اجتماعی برای مشتریانی است که بدنبال کسب اطلاعات در زمینه‌ای خاص هستند. در بازاریابی ربایشی، کسانی که نیازمند بدست آوردن اطلاعات کاربردی در هر زمینه‌ای هستند، محور توجه و بازاریابی خواهند بود.هفت گام در پیاده‌سازی بازاریابی ربایشی عبارتند از:1- تحقیق درباره بازار مقصد2- انتخاب منابع ایجاد ترافیک بسوی وب سایت شما3- پیاده‌سازی دعوت به عمل یا Call to Action4- پیشنهاد یک محصول ارزشمند با قیمت مناسب5- پیاده‌سازی محصول اصلی6- پیاده‌سازی و ارائه محصولی تکمیلی که حاشیه سود را بالا می‌برد7- پیاده‌سازی مسیر بازگشت و آغاز مجدد

اسلاید 22: بازاریابی پارتیزانی: بازاریابی پارتیزانی روشی نامنظم و نامتعارف در انجام فعالیت‌های تبلیغی بر مبنای یک بودجه بسیار کم است. چنین تبلیغاتی گاه به گونه‌ای طرح می‌شود که مخاطب حتی از وجود آنها بی اطلاع است و شاید بتوان گفت این نوع بازاریابی از انواع بازاریابی پنهان یا بازاریابی مبتنی بر هیاهو است. در واقع بازاریابی پارتیزانی نوعی بازاریابی نامنظم برای کسب حداکثر نتایج با بکارگیری حداقل منابع است و متضمن ابتکار و نوآوری، شکستن قوانین و جستجوی راهکارهای بدیل برای روشهای بازاریابی سنتی است. بازاریابی پارتیزانی را جی کنراد لوینسون در سال ۱۹۸۴ در کتابی با عنوان بازاریابی پارتیزانی تشریح کرد که در آن کارآفرینان و کسب و کارهای کوچک را هدف خود قرار داد. از آن پس لوینسون ۲۰ کتاب دیگر در این باره نوشت و در آن همچنان کسب و کارهای کوچکی را که دارای منابع و بودجه بسیار اندک نسبت به کسب و کارهای بزرگتر بودند، مورد توجه قرار داد و از مزیت تاکتیک‌های بازاریابی پارتیزانی برای اینگونه شرکت‌ها نوشت. پرسش وی بسیار ساده بود: چگونه یک مؤسسه کوچک با بودجه بسیار اندک می‌تواند با شرکت‌های بزرگتر رقابت کند؟ تلویزیون، رادیو و بیلبورد، رسانه‌های بسیارگرانی هستند که در مورد محصول، به مشتری اطلاعات می‌دهند. اما کسب و کارهای کوچک قادر به استفاده از آنها نیستند. پس چه راهی برای اینگونه شرایط وجود دارد؟ بهترین راه حل، استفاده از بازاریابی پارتیزانی است.

اسلاید 23: بازاریابی بر مبنای تخفیف:بازاریابی بر مبنای تخفیف که معمولاً از طریق دفترچه تخفیف انجام می‌شود، شیوه نوینی از بازاریابی است. پس از پیشرفت سریع و شگفت انگیز سیستم‌های خرید گروهی که در آن کالاها و خدمات مختلف را با قیمتی کاهش یافته پیشنهاد می‌دهند به شرط اینکه حداقل تعدادی خاصی از خریداران آن کالا یا جنس پیشنهاد شده را بخرند سیستمهای بازاریابی بر مبنای تخفیف با هدف از بین بردن شرط گروهی بودن خریدها به آرامی شکل گرفت. در واقع در این روش یک شرکت بازاریابی به صورت واسط بین خریداران و ارائه دهندگان کالا یا خدمات قرار می‌گیرد و هدایت مشتریها را به سمت این مراکز خرید به عهده می‌گیرد. در عوض مراکز ارائه دهنده کالا یا خدمات، حق بازاریابی را که بایستی به شرکت واسط پرداخت می کرده‌اند را به صورت تخفیف به خود مشتریها ارائه می‌دهند

اسلاید 24: بازاریابی بین‌المللی:بازاریابی بین‌المللی، در ساده‌ترین سطح خود، فرایندی است که در آن یک شرکت تجاری باید در مورد آمیخته بازاریابی خود در ورای مرزهای کشورش تصمیم‌گیری کند. پیچیده‌ترین سطح آن، شامل ایجاد واحد تولیدی و هماهنگ کردن استراتژی بازاریابی شرکت در سراسر جهان می‌باشد. طبق تعریفی دیگر، بازاریابی بین‌المللی عبارت است از انجام فعالیت‌های تجاری برای رساندن کالا و خدمات یک شرکت به مشتریان یا مصرف‌کنندگان خود در بیش از یک کشور، به منظور کسب سود. مراحل و اصول بازاریابی جنبه استاندارد و عمومی دارند و در همه بازارها و کشورها قابل اجرا هستند. تنها وجه تمایز بازاریابی داخلی و بازاریابی بین‌المللی در حوزه فعالیت آنهاست. همین تفاوت مهم مبحث جدید بازاریابی بین‌المللی را بوجود می‌آورد که از جمله مسائل مورد توجه در آن، آگاهی از مسائل کشور (های) دیگر، اتخاذ استراتژی‌های مناسب برای ورود به کشورها و بازارهای مختلف و انجام اقدامات خاص در بازارهایی است که برای خارجیان تا حدی با اطمینان کمتر و ریسک بالاتر همراه است.

اسلاید 25: تاملی بر بازاریابی صنعتی و مصرفی:بازاریابی صنعتی به عنوان آن دسته از عملکردها و فعالیتهای تجاری و بازرگانی تعریف شده‌است، که فرایندهای مبادله را بین تولید کنندگان و مشتریان سازمانی تسهیل می‌کند. ماهیت بازاریابی صنعتی را می‌توان، خلق ارزش برای مشتریان به وسیله ارائه کالاها و خدماتی دانست که نیازهای سازمانی و اهداف آنها را تحقق می‌بخشد.به تعریفی جامع، فرایند کشف، ترجمه خواسته‌های مشتریان صنعتی و نیازها و الزامات آنها به محصولات و خدمات ویژه جهت ارتباط موثر شیوه‌های توزیع، قیمت‌گذاری، خدمات پس از فروش، متقاعد کردن بیشتر و بیشتر مشتریان برای استفاده مستمر از این محصولات و خدمات را بازاریابی صنعتی می‌نامیم. این نوع بازاریابی در مقایسه با بازاریابی مصرفی تفاوتهایی دارد که اینگونه می‌توان بدان اشاره کرد. اول اینکه گرچه در بازاریابی صنعتی همانند بازاریابی کالاهای مصرفی، نیاز به شناخت بازارهای هدف و تشخیص نیاز این بازارها و طراحی محصولات و خدمات مناسب برای تامین خواسته‌های بازار وجود دارد، ولی باید توجه کرد که در مقایسه با بازاریابی مصرفی، بازاریابی صنعتی در حوزه مدیریت عالی قرار دارد.در بازاریابی صنعتی نقش خصوصیات و ویژگیهای محصول خیلی مهم و حیاتی است و عرضه کنندگانی که خصوصیات مورد نظر مشتریان را تامین نکنند مورد انتخاب قرار نخواهند گرفت. در مقایسه با بازاریابی مصرفی، قیمت در بازاریابی صنعتی نقش جداگانه‌ای دارد. در بعضی موارد مشتریان صنعتی حاضرند قیمت بیشتری دهند ولی در عوض از تحویل به موقع و کیفیت محصولات خدمات اطمینان حاصل کنند و حتی در موارد دیگری مثل مناقصه‌های خرید نقش قیمت پراهمیت‌تر می‌شود. در بازاریابی صنعتی، بازاریاب باید به این نکته واقف باشد که تقاضای کالاهای صنعتی از تقاضای مصرف کننده نهایی ناشی می‌شود، یعنی تقاضا برای یک محصول بستگی به نحوه استفاده از آن در ارتباط با محصولات دیگر دارد. گاهی بازاریاب صنعتی سعی می‌کند با تبلیغات، تقاضای مشتری نهایی را تحریک کند تا تقاضا برای کالاهای صنعتی خودرا افزایش دهد.

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید