صفحه 1:
بهداشت روان محیط کار
صفحه 2:
صفحه 3:
اهداف دوره
:از شركت كنندكان انتظار ميرود که پس از گذراندن دوره بتوانند
بهداشتوولنيرا تعرینک رده لهمیتو ضرورتتوجه به آنرا -)
بدانند
عولملموثر بر بسهداشتووانمحیط کار را بدلنند -0
.عولملموثر در ارتباط بسينفردودر محيط كار را بدلنند - ©
,چگونگیمواجهه با مشکلاتمحیط کار و حلآنها را بدانند -6
لسترسرا تعری فک رده شیود هایمولجهه با لسترسهایمحیط کار -6
.را توضیح دهند
,تسواناییک نترلخشم در محیط کار را دلشته باشند -د©
صفحه 4:
هدف کلی کارگاه
دانش --- نگرش ---- رفتار
صفحه 5:
قوانین کارگاه
0( مشارکت فعال داشتن
©) احترام كذاشتن به يكديكر
8( استفاده از مطالب در محيط زندكى و كار
صفحه 6:
تاریخچه بهداشت روان
0) کشف داروهای روان پزشکی
) ابداع روانکاوی
8( ارائه خدمات بهداشت روان جامعه نگر
) مطالعه جهانی بار بیماریها
صفحه 7:
بهداشت روانی
به مجموعه فعالیت هایی اطلاق مى شود که در
راستای تامین» حفظ و ارتقاء سلامت روان
افراد انجام مى كيرد
صفحه 8:
اهداف بهداشت روانی
در برگیرنده سه نوع فعالیت
0) پیشگیری اولیه: اقدامات در راستای جلوگیری از ابتلا
افراد به بیماری های روانی
) پیشگیری ثانویه: درمان بیماران روانی
) پیشگیری ثالثیه: توانبخشی و بازتوانی
صفحه 9:
ویژگی های بهداشت روان
مابعاد سلامتى
جسمی» روانی» اجتماعی و معنوی
در گذشته: توجه به بعد جسمی سلامتی
چند علتی بودن
پیشگیرری نوع دوم
صفحه 10:
cate Bilge oe
وضعیت اقتصادي, اجتماعي» فرهنگي و محيطي
شرایط کاري و زندگي
فعالیت بدنی و غذای مصرفی
ات سسن
امل ارثي
صفحه 11:
سوال
* جند درصد از افراد جامعه مبتلا به بيماري رواني هستند؟
* جند درصد اعتياد به مواد مخدر دارند؟
* شايعترين آسيب هاي رواني اجتماعي در جامعه ما كدامند؟
صفحه 12:
مشکل قرن حاضر
* قرن پیشرفت سریع تکنولوژی ارتباطات
* قرن کاهش ارتباطات رفتاری انسانها
* قرن استرس اضطراب و افسردگی
GO * درصد افراد ازاختلالات روانی رنج میيرند.
* 60 9 اعتیاد. 64 ٩6 مصرف تفریحی
صفحه 13:
علائم جسمي رواني محیط کار
م هه
0
2
ee
۵
(«7 = d9@DD)
«2
@
هه
ه
@
© 3
09 «
0
0
9
۰
6p td aes
Ce ee
9
ot of خم
صفحه 14:
حجم مشکل بهداشت روان
در مراکز صنعتی» خدماتی و ترلیدی
تا 90 درصد کسانیکه 96
در محیط هایشغلی
دارلیشرلیط سختکار میکنند
مبتلابه لختلااخوولنیهستند
صفحه 15:
0) فرد به شخصیت خود و دیگربان احترام می گذارد.
) محدودیت های خود و دیگران را می شناسد.
) دانستن اينکه رفتار انسان معلول عوامل متعددی است.
) آشنایی به اينکه رفتار هر شخص تابع تمامیت وجود اوست.
(GS نیازها و انگیزه هایی که موجب ایجاد رفتار می شود را
بشناسد.
صفحه 16: