پرستاری و پیراپزشکی

پاورپوینت تئوری کینگ - درس نظریه ها و الگو های پرستاری

صفحه 1:
درس نظریه ها و الگو های پرستاری 1400/09/28

صفحه 2:
تئورءبستیابویه هفت>>> > لیموجن ‎SAS‏ :شناسنامه تئوریسین تولد:1923 حیطه تلوری:بزرگ IMOGENE ‏مکتب:تعامل گرایی‎ KING ‏مدع‎ ce ۳ منشا تثورى : تتورى سيستم 7 > ‎Ld‏ ات

صفحه 3:
داز * ایموژن کینگ در سال 1923 متولد , او کوچکترین فرزند یک خانواده پنج نفری ‎ro‏ باشد. * او یکی از پیشکسوتان رشته پرستاری است که پایه و اساس پرستاری نظری را ارتقا بخشید. ۰ او در سال 626 از مدرسه پرستاری بیمارستان جونز ۰ مدرک خویش را گرفت ۰ مدرک کارشناسی خود را در پرستاری در 06 ۰ مدرک کارشناسی ارشد خویش را در پرستاری در 90*2 از دانشگاه شهر لونیس اخذ کرد و بعد از دوره دکتری خويش را با تحقیق در زمینه سیستم آمار پیشرفته » طرح تحقیقاتی و فن آوری اطلاعات (7) به اتمام رساند و از دانشگاه کلمبیای نیویورک مدرک دکتری خویش را کسب کرد. * کینگ یک متخصص بالینی و قبل از همه یک معلم بود که دارای افتخارات و تشویق های زیادی است مثل تندیس جسی اسکات(5601 55[6ع() برای رهبری و مدیریت که از طرف انجمن پرستاران آمریکا در صدمین سالگرد کنگره آن در سال 0 به کینگ داده شد و یک دکتری افتخاری در 9600 به او تعلق كرفت. * کینگ پس از کسب رتبه استادی در دانشکده پرستاری فلوریدا . در حال حاضر در دوره بازنشستگی به سر می برد. ۰ علاوه بر اين او رئیس دانشکده پرستاری در دانشگاه ایالت اوهایو و استاد پرستاری در دانشگاه لویولا در شیکاگو بوده است.

صفحه 4:
22 ‎Sus‏ ‏از تتوریسین های تعلمل گرا. کینگ مدل پرستاری با سيستم هاى باز يا سيستم هاى تعامل و نظریه دستيابى به هدف رأ تدوين نمود. كيدك پرستاری را سیستم بازى مى داند كه همواره با محيط در تعامل است . كينك ارتباط بين تتورى و عمل را دريرستارى از جمله اصلى ترين محرك هايى قلمداد مى كند كه منجر به توسعه و بسط مدل سيستم هاى باز مى شود. نظریه کینگ دستور السمل هایی را برای حل سردرگمی در سیستم مراقبتی بهداشتی ؛مخصوصا زمانی که بیماران حق انتخاب های گوناگون و تصمیم كيرى هاى غير رسمی رو به رو هستده ارایه می دهد. کینگ دو مفهوم درک و پرستار را به عنوان مفهوم اساسی تتوری خود مد نظر قرار می دهد. کینگ عقیده دارد که اکثر مطالعات به جای تاکید بر جوانب بیمار باید بر جنبه های مراقبت از بیمارو سیستم های مراقبت بهداشتی متمرکز باشد. 4

صفحه 5:
کینگ دو روش را برای تکامل تئوری مطرح ک الف)تئوری می تواند تکامل یابد و سپس در ة ب)تحقیق می نواند اطلاعاتی را فراهم آورد مدل کینگ مدل قیاسی-استقرایی است. کینگ نظریه دستیابی به هدف را از چهارچوب عمومی سیستم ها استخراج کرد. کینگ مدل خود را با این پیش فرض آغاز کرد که پرستاران در حال تعامل با بیماران هستند و پرستاربیماریه عنوان شیستم؛باری تلفی فى اشدوند كه همواره نا خنطا جود در تام هس

صفحه 6:
قضایا: ادراک صحیح در تعامل بین پرستار-بیمار موجب واکنش متقابل می شود. در صورت دستیابی به اهداف رضایت مندی رخ می دهد. اگر در تعامل بين پرستار-بیمارواکنش متقابل ایجاد شودءرشد و تكامل افزايش مى يابد. «دانش در آگاهی به ارتباطات کمک مى كند

صفحه 7:
‎CRE FS UM a‏ سس اس سنا ‏1 .تمرکز پرستار بر مراقبت از افراد بیشتر | ‏نت ۱۹ ‎rl‏ ‏است. ‏3.انسان با محيط خود در تعامل است. ‏کنگ سه بیاز اساسی .هداسشت رایه صوری زر بیان حی کند: ‏1.نیاز به اطلاعات ‎eae‏ قابل استفاده طوری که در مواقع لازم مورد استفاده قرار ‏2.نیاز برای مراقبت به منظور پیشگیری از بیماری ضرورت ‏دارد. ‏3 نیاز برای مراقبت وقتی که انسان قادر به کمک به خودش

صفحه 8:
تتوری کینگ مشتق از پارادایم های گوناگون است؛: پارادایم تکاملی(رشد 3 نمو) پارادایم سیستم ها(نظریه ساختاری- عملکردی نقش »سیستم های باز.سیستم های اجتماعی ی پارادایم سازگاری( تطابق مداوم با ات سای انرزی به

صفحه 9:
تمرکز کامل تثوری کینگ پیرامون فرایند تعامل ودرک و یابی به هدف می باشد که هر سه عامل بیشتر حول خوش تعامل دور می زند. کینگ همانند پپلاو و اورلاندو به درک روابط بين يرستارو ‎tens‏ اهمیت می دهد. ‏ا ‎pecs tae‏ یکدیگر ‎Gite easel‏ مشترى مى داند. ‏لذا در نظریه کینگ , پرستاری به فرایندی اطلاق می شود ‏کم ده عاهيت تعاملى الست أبن سا فا ‏.اقدامات و دستیابی به اهداف پرستاری ۰ توت 7

صفحه 10:
بر همین اساس کینگ مدل پرستاری خود را با این پیش فرض آغاز کرد که پرستاران در حال تعامل با بیماران هستند. در مدل کینگ پرستار- بیماربه عنوان سیستم بازی با محیط خود در تعامل هستند. در مدل كينكق تعامل فرایندی است که در تمام ارتباطات كمى كننده است. اين تلوری بیشتر برای بررسی ارتباطات فعال.مستقل و ری 8 ‎Gigs ss ao‏ عفد ‎ale lg weal‏ ور ‎Mista‏ ‏طولانی مدت ‎laws‏ ار ‎cule,‏ مندی طرفین ودستیابی به اهداف پرستاری می شود. اين تئوری در آموزش پرستاری به عنوان اساس لت .یادگیری ,جزءمهمی از فرایند پرستاری قلمداد

صفحه 11:
به نظر شما نقطه ضعف تتّوری کینگ ‎Gc‏

صفحه 12:
این تئوری در بخش های نوزادان»روان,ای سی یو و در بیماران کومایی و عقب مانده ذهنی قابلیت اجرایی ندارد جون اين مددجویان قدرت درک و ارتباط را ندارند(در مکان هایی که امکان تعامل وجود ندارد )

صفحه 13:
قراس عامل شر نسار و مدر حو ارسه كه موحفة می‌شود هرکس ديكرى را درك كند و از طريق ارتباط به سمت اهداف و كشف معائى حركت كند 3232231 ‏زج بد‎ ae LEe! است. کینگ برستاری را فرآيند ‎(reaction) juiSlg‏ تعامل ‎(interaction)‏ 9 واکنش ‎no (transaction) Jos‏ داند. وی خدمات برستاری را زمانی لازم می داند که افراد قادر نمی باشند عملکردهای نقشی خود را خوب انجام دهند .

صفحه 14:
هدف پرستاری کمک به شخص در جهت برفراری سلامنتی طوری که فرد بتواند در نقش‌های خود عملکرد مطلوب داشته باشد. کینگ هدف پرستاری را ابقاءء تفویت و ارتفاء سلامنی می داند. هدف پرستاری از دیدگاه کینگ ‎J‏ © 5 ‏فعا ع‎ May Ln od ‎Ieee 2‏ دعیره و نامین سلامعی ‏کینگ هدف پرستاری را ارتقای سلامتی, پیشگیری از بیماری و مراقبت از افراد ناخوش و ناتوان و با در حال مرگ میداند. ‏. کینگ هدف پزشکی را عمدتا تشخیص, درمان و شفای بیمار از ناخوشی می داند

صفحه 15:
5 ay ١ ‏مشکل پرستاری‎ عدم توانایی در رفع نیازهای رود کت کر ایقای نقش می باشد. نکته: خدمات‌پرستاری زمانی نیاز است که فرد نتواند نقش خود را انجام دهد. نكته: در مدل كينك نياز اساسى انسان نياز به اطلاعات »مراقبت هاى بيشكيرانه و مراقبت هنكامى كه خود .فرد قادر به رقع نيازهايش نباشد

صفحه 16:
bo = & ‏درمان پرستاری‎ eww vw همان ثبت گزارش پرستاری مبنی بر براساس کست اطلاعات »به اشتراک تعيين اهداف دوجانبه, شرکت در تصمیم گیری هایی که موارد اهداف مى باشد. الا تمامى تصميمات فوق منجر به دستيابى به هدف, ایجاد رضایت, انجام مراقبت موثر و تسهیل بخش در جهت رشد و تکامل می شود. نکته :در مدل کینگ درمانهای پرستاری بستگی به مهارتهای ل ار سل ‎١ Sus‏ ۱1 صورت می

صفحه 17:
سلامتی تجربه‌ای پویا در انسان می باشد. ) 4 سلامتی شامل تطابق مداوم با استرسور های داخلی و كك استفاده از حداکتر توان فردی می باشد . سلامتی کمک به گروههای مردم در جهت کسب سلامتی و بهبودی, کسب توانایی برای زندگی با بیماری‌های مزمن و ناتوانی و مقابله با مرگ می باشد . سلامتی به معنی سازگاری مداوم با استرسورهای محیط داخلی و خارجی از طریق استفاده مطلوب از منابع شخصی برای رسیدن به حداکثر توان و انجام فعالیت های روزانه و انجام نقش های اجتماعی و فرایند رشد و می باشد . نکته: در مدل کینگ تمرکز اصلی پرستاری, ارتباط بین انسان و محیط ‎cowl.‏ که هدف آن سلامتی انسان ها است

صفحه 18:
انسان آدمی موجودی معقول» احساسی, اجتماعی, متفکر و دارای احساس و قدرت انتخاب راه حل و تعیین اهداف و انتخاب وسایلی است که منجر به ختم هدف می شود. شخص یک سیستم باز محسوب می شود که دارای مرزهای نفوذ يذير جهت تبادل ماده ا و اطلاعات است. نکته: در هر سیستم فردی» بین فردی و اجتماعی ‎ame cilia:‏ مقدماتی است. مددجوی پرستاری این شخص کسی است که نمی تواند فعالیت های روزمره و ,مسئولیت های مربوط به نقش خود را انجام دهد

صفحه 19:
محيط محیط» سیستمی شامل نقش های . بت -ی. رد و عملکردهای تکامل یافته برای ایجاد ارزش ها و مکانیزمی برای تنظیم عملکردها و قوانین است. در مدل کینگ محیط و اجتماع عمده ترین مفاهیم چهارچوب کاری می باشند. در مدل کینگ بیشترین کاربرد بر روی محیط خارجی است لذا وی محیط خارجی ‎L‏ همان سازمان‌های رسمی و غیررسمی می‌داند. محیط داخلی انسان به انرژی مبدل می شود تا انسان بتواند خود ‎Loe‏ وا ‎pikes alla‏ دا ‎ee‏ ری

صفحه 20:
فرایند پرستاری یکی از مفاهیم اصلی نظریه کینگ است که آن را فرآیند معامله متقابل مى نامند . هدف يرستارى در آن» کمک به بیماران در جهت رسيدن به اهداف مى باشد. فرآيند برستارى بر اساس دانش صورت 17 .نکته : بیمار یا فرایند پرستاری به هدف ©

صفحه 21:
ارتباط پرستار بیمار فرایند درک و ارتباط بین شخص محیط و بين فرد و بين شخص توسط رفتارهای کلامی و غیر کلامی نشان داده می شود. متغیر هایی که روی این تعاملات تأثیر می گذارند عبار تند از :دانش و سطح آگاهی. نیازها .تجارب گذشته و ادراکات پرستار و بیمار می باشد. نکته: در مدل کینگ نقش پرستار مبادله معنادار با بیمار- مددجو است. 1 4 ب ضعف مدل كينك در تعريف يرستارى ايبن است كه وى يرستارى را همان جيزى مى داند كه يرستاران انجام مى دهند. كينك معتقد است دامنه يرستارى بايد بر اساس آنجه مورد نیاز است تعیین شود نه بر پایه آنچه که پرستار قادر به انجام آن است. . هدف نهابی نظریه کینگ تامین سلامتی است

صفحه 22:
ا 4 ا ار ا ال وی سس وس مه سيستم بين فردى سيستم اجتماعى کینگ عقیده دارد هر سه سیستم فوق با یکدیگر در تعاما کینگ عنوان نمودکه اکثر مطالعات به جای آنکه بر جنبه های بیمار متمرکز باشدبر جنبه های تکنیکی مراقبت از بیمارو سیستم های مراقبت بهداشتی متمرکز هستند. به عقيده کیتگ پرستارانی که مسدواهته به فانات های بالات ‎gee‏ ‏زمینه برنامه‌ريزی و ارائه مراقبت های با کیفیت به مددجویان دست یابند» از دانش كط ملا در ‎eee ore Cea‏ .تخوه ارتباط درونى انها بايد دست يابند

صفحه 23:
ادراک كود رشد وتكامل تصوير ذهنى از خود زمان قضای شخصی سیستم بين فردی : ارتباط تعامل انساني کر یت 'سهسئم اجتماعى (جامعه) سیستم بین شخص ‎(rest)‏ teen (قردی) << مه 1 1 ۱ ۱

صفحه 24:
يستم شخ سیستم شخصی متشکل از ادراک» خود» رشد و تكامل» تصوير ذهنى» زمان ءفضای شخصی. یادگیری است. ادراكاتى است كه فرد از خودء تصوير بدنى »زمان و فضا دارد. َه ۳ اين ادراك روشى است كه افراد براى شناساندن و معرفى خود به ديكران انتخاب مى کنند. اين ادراك منجر به عكس العمل هايى مى شود كه هم فرد و هم سايرين را تحت تاثير قرار مى دهد. سيستم شخصى به موازات رشد و تكامل فردى رشد و تغيير مىكند

صفحه 25:
درک مهمترین مفهوم سیستم شخصی قلمداد می شود. درک بر همه رفتارهای انسان اثر می گذارد و به سایر مفاهیم موجود مربوط می باشد. کینگ درک را فرآیندی می‌داند که اطلاعات را از طریق حواس و حافظه سازمان بندی و تفسیر می‌کند. درک بر تعامل انسان با محیط اثر می‌گذارد و به تجارب معنی و مفهوم می دهد. همچنین تصور شخصی را از واقعیت به نمایش می‌گذارد.

صفحه 26:
سیستم بین شخصی(بین فردی) ‎Ww‏ ركم هرگاه سیستم های شخصی در تماس با یکدیگر قرار گیرند. سیستم بین شخصی اتفاق مى افتد. ۳1 سیستم بین‌فردی از ۶ بعد تعامل؛ ارتباط تبادل» نقشء استرس و سازگاری تشکیل شده لست. ‎a‏ ‏اين سيستم عمدتا با ارتباط و تعامل سر و كار دارد. ‎“a‏ له ‏در اين سيستم ارتباطات لز خصوصيات اصلى لنسان به شمار مىآيد. کینگ ارتبلط رذ زمانی ثمربخش می‌دلند که درک صحیح از تعامل بين پرستار و بیمارایجاد شود. اگر با نقش ها در تضاد باشد موجب استرس میشود که پرستار می توانداسترس را از طریق مبادله کاهش دهد. ‏پرستار در حین کار با خانواده از مدل بین فردی بهره مند می شود. ‏نقش از زير شاخه های سیستم بین فردی میباشد. خدمات پرستاری زمانی انجام می گیرد که فرد نتواند نقش خود را ایفا کند.

صفحه 27:
ل 0 نكته: نظريه دستيابى به هدف روى سيستم بينفردى تاكيد دارد( در زمينه بروز نقش) 8 ‎is‏ ۳ تعامل افراد با یکدیگر نقطه تقل مدل کینگ محسوب می شود. ‎ft‏ بشید ‎wel rok‏ ۲ #۳ مهمترین و تعیین کننده ترین تعامل در اولین برخورد پرستار با بیمار رخ میدهد . در این مرحله سیستم بین فردی ارتباط و تعامل» از اهمیت بالایی برخوردار است .زیرا با استفاده از ارتباطات کلامی و غیرکلامی صورت می گیرد. تبادل منجر به ارتقاء سلامتی و حفظ سلامت و بهبود از بیماری می شود . متغیرهای موثر بر تعامل عبارتند ازبدانش» نیازء اهداف +تجارب گذشته و درک پرستار و بیمار

صفحه 28:
‘Interaction فرلیند درکو ارتباط فرد با محیط و ارتباط فردویا فرد دیگر استکه با رفتارهایک اامیو غیرکامی‌در جهتميلبه هفظاهرميشود . : Transaction فرآیند تماملو برخورد لستکه در طی‌آن‌انسان با محیط خود جهتستیابیه لهدلفه‌شخص ارتباط برقرار می‌نمایند. در این رآیند رفتارهای‌نسانی‌هفدار و قابل‌شاهده اسب 1 یود

صفحه 29:
با به هم پیوستن سیستم های بین شخصی سیستم اجتماعی شکل می گیرد. سیستم اجتماعی همان تعاملات بین شخصی است که اين بار در گروه بزرگتری صورت می‌گیرد. جامعا» مناطق جغرافيبى» محل كار» بيمارستان» خانواده گرههای مذهبی» تم كارى» همه و همه از جمله سيستم هاى اجتماعى مورد توجه در تثورى كينك مى باشند. مفاهيم مربوط به سيستم اجتماعی کینگ: سازمان» قلمروء قدرت؛ وضعيت و تصميم كيرى مى باشد.

صفحه 30:

صفحه 31:
آید . در سپستم فردی شخص ,پرستار- مددجو است. در سیستم بین‌فردی خانواده» تیم سلامت و مددجو است. در سیستم اجتماعی, جامعه مد نظر می باشد. على رغم آن كه كينق به طور گسترده سیستم اجتماعی را مورد بحث قزار عر دهده سورك آوار مشتكم ‎estas aes lus heen cee‏ تعاملات بين فردى بين يرستار- بيمار محدود مى شود. در مدل کینگ مراحل فرایند پرستاری نظیر بررسی, برنامه ریزی» اقدامات و ارزشیابی به طور واضح از همدیگر متمایز نشده است. کینگ ترجیح می‌دهد در مدل خود به جای فرایند پرستاری از گزارش پرستاری مبتنی برهدف ۶ استفاده کند. در واقع در مدل کینگ فرایند پرستاری جای خود را به فرایند حل مسئله ایی که مراحلی متفاوت از مراحل فرایند پرستاری داردداده است.

صفحه 32:
ا ۹ ۳9۳ 4 برناعه ربره 5.یادداشتهای سیر پیشرفت در مدل کینگ تاریخچه پرستاری و بررسی سلامت همواره باید بر علایق نگرانی ها و نیازهای فعلی فرد مورد بررسی, تمرکز داشته باشد . کینگ معتقد است تئوری راهنمای عمل است برای همین در یک بیمار خاص دامنه رس تباید ین سای آنجه مور نبا رااشت تعییر کرد به برابانه آنجه که پرسشار قادزبه انکامآن است 7 لذا پرستاری که بر اساس مدل کینگ عمل مبکند فبل از کسب تاریخچه پرستاری و ‎PES Sai es en aca a By ST Sores es ees eee‏ به عفیده کینگ اطلاعاتی که از سایر منابع به دست می آید حاوی نکات ارزشمندی ‎rons‏ رز برنامه ریزی در مدل کینگ همان ‎piles‏ لیست اهداف مورد نظر برستاری می کینگ مراقیت پرستاری را متکی بر دانس و مهارت ارتناطی می‌داند.

صفحه 33:
ایب یوجر ‎See ere ee eee‏ وم سعة tay, ae ‏گزارش‎ جارت جريان كار( فلوشيت) خلاصه پایانی( ‎ain)‏ ترخيص) گزارش روایتی: این گزارش بر اساس وضعیت بیماز ,ماهیت و فهرست مشکلات و اهداف مورد نظر ر یک شبانه روز در جندين نوبت ثبت ميشود ‎٠‏ گرا ا در وان اک چار سيان كار ثبت اطلاعات روتین و اطلاعات تکرار شونده است . مه عنوان متال اطلاعاتی که باید هر اعت فك شود مانند بت علائم حیاتی؛ بررسی ضعیت هوشیاری» بررسی درد و سایر علائم عصبی و فیزیولوژیک که مدام باید گزارش سور خلاصه پایانی: این گزارش موقعیت فعلی بیمار را با توجه به هر یک از اهداف تعیین شده بیان می گزارش بابانی می‌نواند در بایان یک دوره مرافیت خاص با هنگامی که فراراست نیمار از یک محیط مراقبتی به محیط مرآقبتی دیگر منتقل شود تهیه گردد. 4 كرو ‎RAMS a: eral a‏ تک

صفحه 34:
کیس ریپورت دبی زن 00 ساله ای است که اخیراً پس از احساس "پری" لگن و مشاهده ترشحات آبکی و بدبوی واژن برای ارزیابی در بخش پرستاری انکولوژی بستری شد. یک اسمیر پاپانیکولائو سرطان دهانه رحم را نشان داد. مشخص شد که او مبتلا به سرطان سلول ۷ کلاس بود و تحت هیسترکتومی | سنگفرشی دهانه رحم در مرحله رادیال با ساینگو اوفورکتومی دو طرفه قرار گرفت. سابته سلامتی او نشان داد که معاینات فیزیکی به ندرت انجام شده است. او همچنین گزارش داد که خودآزمایی پستان را انجام نداده است. او © فوتء 6 اینچ قد و 00 پوند وزن دارد. وزن معمول او تقريباً 400 پوند است. او در 46 سال گذشته تقریباً روزانه دو .بسته سیگار کشیده است. او حاملگی 6 پارا 0 است

صفحه 35:
ادامه کیس ریپورت اولين بارداری او در سن 10 سالگی» و دومین بارداری او در سن ©0 سالگی بود. از آن زمان» او به طور منظم از داروهای ضد بارداری خوراکی استفاده کرده است. دبی کلاس هشتم را به پایان رساند. او متاهل است و به همراه همسر و دو فرزندش در خانه مادرش زندگی می کند که به گفته خودش آز نظر بهداشتی کمتر است. شوهرش بیکاره او او را از نظر عاطفی دور و در مواقعی توهین آمیز توصیف می کند. دبی به جز اينکه نمی تواندمثانه خود را به طور کامل تخلیه ‎cals‏ پس از عمل جراحی به خوبی عمل کرده است. او همچنان درد و تهوع بعد از عمل دارد. انجام کاتتریزاسیون متناوب خود در خانه برای او ضروری است. داروهای او (0) یک آنتی بیوتیک» (9) یک مسکن در صورت نیاز برای درد» (0) یک ضد استفراغ در صورت نیاز برای حالت تهوع است. علاوه بر اين؛ او پرتودرمانی را به صورت سرپایی دریافت خواهد کرد. دبی به شدت گریان است. او نگران آینده خود و دو فرزندش است. او معتقد است که .اين بیماری مجازاتی برای زندگی گذشته او است هگ

صفحه 36:
در سیستم مفهومی کینگ, دبی به عنوان یک سیستم شخصی در تعامل با سیستم های دیگر مفهوم سازى مي شود. بسیاری از این تعاملات بر رفتار و سلامت او تأثیر می گذارد. تشخیص سرطان کلاس 5 دهانه رحم و درمان بعدی, که هر دوي عامل ‎eel‏ ل مسجت او تأثیر می گذارد. دب و پرستار با هم تعامل می کنندء ارتباط برقرار مى كنندء در تعيين اهداف متقابل شركت مى كنند و در مورد وسايل دستيا بی به اهداق تیم مت كبرد عرافت ‎ees esl eles ees ps)‏ بازارسایبی ‎ores:‏ ی کاس ی کال ی ار در ‎elo‏ داده‌ها خود دبى هستند, عمدتاً ادراکات» دفتاي تجربیات كذ شته, دانش مفاهیم در چارچوب سیستم» مهارت های تفکر انتقادى: توانايى استفاده از فرايند پرستاری: 3 دانش يزشكى د در مورد تشخیص, درمان و پیش‌آگهی کلاس ری دی رتسم رس یت هچ يوشش دهد: ارتقای سلامت, حفظ و بازیا! .بيمارء و مراقبت از فرد در حال مرگ

صفحه 37:
کنش های ذهنی و واکنش های هر دو فرد آغاز می شود. پرستار دانش مقاهیم و فرآیندها را ارزیابی و اعمال می کند. كرجه همه مفاهم ذر جارجوب كيك احتمالاً به مراقبت از دبی کمک می کند. مفاهیم مهم عبارتند د خود» مقابله, تعامل» نقش» استرس؛ قدرت و تصمیم درک پرستار به عنوان مبنایی برای جمع آوری و تفسیر اطلاعات عمل می کند.ادراکات دبی از گذشته, حال و آینده اش بر افکار و اعمال او تأثیر می گذارد و از طریق ‏ رفتارهای کلامی و غیرکلامی ارزیابی می شود. از انجایی كه دقت ادراكى براى فرايند تعامل مهم است, برستار ادراكات و تفسير خود از ادراكات دبى را با دبى کند. ادراک دبی ممکن است : تحت تأثیر وضعیت ‎a‏ ‏استرس يا درد او باشد. ادر ‎T‏ أو ‎AAS‏ اجتماعی- -اقتصادی: 3 سس 3 .درمان دبى) و مهارت حرف و اد

صفحه 38:
‎ee We ee‏ ی ل ل ا ل کسی و چیست و شامل کلیت ذهني فرد از نگرش ‎sla‏ ارزش هاء تجربيات, تعهدات و آگاهی از وجود فردی است. دبی اطلاعات مهمی در مورد خود فاش می کند. او گریان است و ترس, نگرانی» عدم اطمینان و سرزنش ر ابراز می کند. نادیده گرفتن گذشته دبی از متی خود بر احساسات فعلی او تأثیر می گذارد. احساسات در مورد خود و موقعیت به وضوح عوامل استرس زا روانشناختی هستند. دی دارای باشتر س های عبریکی و بین فردی بیر هست . عوامل استرس زای فیزیکی ناشی از بیماری و جراحی هستند. عملکرد متثانه» درد و حا تهوع به عنوان مشکلات فوری شناسایی می شر 2۵ پرتودرمانی ممکن است منجر به تغییرا: 3 ‏.و صعیت فیزیکی شود ‎es S‏

صفحه 39:
تسس تروص ی تسه ادا تسس تست تسس سید دوران بسيار دشوار مى شود. اد شكاراست ‎5١5‏ قادر: ارائه حمایت عاطفی و مادی اولیه به احتمال زياد 7 ‎wr‏ برای فرزندانش کمک می کند به ویژه با تغییراتی که ممکن است در نقش او با انها رخ دهد. وضعیت زندگی او یکی دیگر از عوامل استرس زا است. غیربهداشتی است و ملا شلوغ به می رسد. ارزیابی بیشتر پرستاری از ‎eee‏ 5 مراقبت هاى ضرورى يس از عمل تداخل دارد يا خير. ‏ ر همچنین ممکن است کمبود فضای شخصی و شاید خانوادگی به استرس کمک کند. رویارویی با عوامل استرس زا شخصی و بین فردی "7 ۲۱ و بیماری تأثیر می گذارد. دبی ممکن اد ‎s‏ نیاز داشته باشد تا ‎SoS gl wa.‏ کند تا با « بنده کنار ‎slo‏

صفحه 40:
حرکت فرایند تعامل به ‎Crow‏ تعیین هدف است. انتظار می رود دبی در تعیین اهداف شرکت کند. با این حال» نیازهای شدید دبی و کمبود منايع احتمالاً ممكن است نباز به هدايت برستار به ويزه دو تعيين اهداف ميانى داشته باشد. يرستاران مى توانند جهت كمك به بيماران براى شناسايى اهداف بر اساس فرضياتى كه در سيستم مفهومى كينك قرار دارندء بيابند. براى مثال» هدف کلی پرستاری کمک به افراد براى انجام وظايف خود است (دبی نگرانی های عمده آی را در مورد فرزندانش ابراز کرده است. ان نگراتی‌ها ممکن ایست تامل تعش مادری باس ۲ ین حال, دبی نیز در نقش بیمار است که ممکن است بر اساس بهبو ‎ee‏ بهبودی سرطان تغییر کند. فرض سای دی ان اس که پرستاران به بیماران کمک می کنند تا خود را با تغییرات در وضعیت سلامت خود سازگار کنند. تصمیم ی در مورد اهداف باید بر اساس قابلیت هاء محدودیت ها؛ اولو شرایط, به نظر می رسد هد رار عملا باتد. گر چه۳]

صفحه 41:
ااا ا ‎ee ee ae ee‏ ل ‎a ee ee‏ ۳ دا تداخل داشته باشند, اولین اقدام پرستاری» آخذ مشاوره روانشناسی خواهد بود. سایر اقدامات مهم ممکن است در جهت بسیج منابع؛ به ویژه حمایت از خانواده باشد. اگرچه مادر دبی ممکن است خانه دار خوبی نباشد» اما ممکن است منبع خوبی برای حمایت عاطفی و کمک مستقیم و خدماتی مانند حمل و نقل و درمان های سریایی باشد. این امکان وجود دارد که اهداف حرفه ای و اهداف بیمار ممکن است ناسازگار باشند. تجزیه و تحلیل مستمرء سنتز و اعتبارسنجی برای ادامه ده است. علاوه بر تصمیم گیری در مورد اهداف, انتظار می رود دبی در تصمیم ی در مورد اقدامات برای رسیدن به اهداف نیز مشارکت داشته باشد. مشارکت دبی در تصمیم گیری ممکن است به دلیل احساس ‎Lc‏ توانی او در برابر بیماری» درمان و توانایی کمک به عملکرد خانواده, چالش برانگیز باشد. با این ‎Jl‏ توانمندسازی دبی احتمالاً حس خود را در او افزايش می دهد, که به نوبه خود می تواند استرس را کاهش دهدء مقابله را بهبود بخشد, ۱ 5 وضعیت فیزیکی او شود. دستیابی به هدف ۱ أنست. بكري در حالت تووع فاع لكر امنانة للإفاكرم

صفحه 42:
یکی از راه‌های انجام این کار می‌تواند ترتیب دادن مراقبت‌های بهداشتی در ‎als‏ ‏باشد که می‌تواند یک اقدام پرستاری برای رسیدن به یک هدف باشد. داشتن حرفه ای در خانه همچنین به ارزیابی بیشتر خانواده» تأیید پپشرفت به سمت اهداف و اصلاحات در اهداف دستیابی به برنامه کمک می کند. به گفته کینگ, اگر تعامل انجام شود, اهداف به دست خواهند آمد. دستیابی به هدف می تواند سلامتی را بهبود بخشد با حفظ کند بیماری را کنترل کند یا منجر به مرگ آرام شود. اگر اهداف به دست نیامد» پرستار نیاز به بررسی مجدد فرآیندهای پرستاری» تفکر انتقادی و تعامل دارد. اهداف ق نشده ممکن است ناشی از داده هأی نادرست يا ناقص, خطاهای ادراکی, عدم آگاهی, عدم وجود دو طرفه در .رابطه, تضاد هدف و سایر عوامل پرستار؛ بیمار يا سیستم باشد

صفحه 43:
nls 1. کتاب کلیدی تئوریسین ها و کاربرد نظریه ها در پرستاری ,نویسنده:حمید 2 تتوری ها و تئوری سازان پرستاری, نویسندگان:هادی کوشیار-دکتر عباس حیدری تئوری های پرستاری ,نویسنده :رسول تبری Nursing Theory Utilization @Application Martha Raile Alligood 5. نظریه پردازی و نظریه های پرستاری,نویسندگان:دکتر تاهید دهقان نیری,دکتر فاطمه جلالی نیا RW

صفحه 44:

59,000 تومان