تبلیغات پیشبرد فروش و روابط عمومی
اسلاید 1: موضوع: تبلیغات پیشبرد فروش و روابط عمومی
اسلاید 2: تهیه و ادارۀ یک برنامۀ تبلیغاتیتبلیغات یکی از متداولترین ابزارهایی است که شرکتها برای هدایت ارتباطات ترغیب کننده خود به سوی خریدار و جوامع هدف خود از آن استفاده میکنند. تبلیغات هر گونه ارائه و پیشبرد غیرشخصی ایده، کالا یا خدمات توسط یک تبیلغ کننده است که انجام ان مستلزم پرداخت هزینه باشد.فقط واحدهای اقتصادی به تبلیغات روی نمیآورند، بلکه موزهها، مؤسسات و سازمانهای خیریه و مؤسسات دولتی هم جوامع مختلفی را برای تبلیغ هدف گیری میکنند. آگهیهای تبلیغاتی وسیلهای بسیار با صرفه برای انتشار پیامها است. خواه هدف از آن ایجاد رجحان نسبت به کالای تجاری باشد یا هدف آن باشد که مردمان یک کشور از مصرف مواد مخدر پرهیز نمایند.مقدمه
اسلاید 3: برای تهیه یک برنامه تبلیغاتی 5 تصمیم عمده باید اتخاذ شود. این تصمیمها که به پنج ام (M5) معروف هستند از این قرارند: 1.رسالت (Mission) اهداف از تبلیغات کداماند؟2.پول (Money) چه مقدار پول میتوان به این کار اختصاص داد؟3. پیام (Message) چه پیامی فرستاده شود؟4.رسانه (Media) از چه وسیله ارتباطی استفاده شود؟5.اندازه گیری (Measurement) نتایج را چگونه میتوان ارزیابی کرد؟
اسلاید 4: تعیین اهداف تبلیغاتیک هدف تبلیغاتی وظیفه ارتباطی و میزان پیشرفت خاصی است که باید ظرف مدت زمان خاص با مخاطبین مشخصی تحقق پیدا کند اهداف تبلیغات را میتوان بسته به این که منظور ایجاد آگاهی، ترغیب کردن و یا یادآوری است تقسیم بندی کرد.تبلیغات خبری نقش مهمی در مرحلۀ پیشتازی یک طبقه کالا دارد، اگر هدف ایجاد تقاضای اولیه است.بنابراین وظیفۀ نخست صنعت ماست بندی آن بود که مصرف کنندگان را از مزایای غذایی ماست و موراد استفاده بسیار زیاد آن اگاه گرداند.تبلیغات ترغیبی در مرحلۀ تشدید رقابت و زمانی اهمیت پیدا میکند که هدف شرکت ایجاد تقاضای انتخابی برای یک نام تجاری خاص است. اکثر تبلیغات در این گروه جای میگیرند.تبلیغات یادآوری: در مورد کالاهای بالغ اهمیّت زیادی دارد. هدف آگهیهای تبلیغاتی چهار رنگ گرانقیمت کوکاکولا در مجلات آن نیست که خبر تولید و عرضه این نوشابه را بدهد بلکه منظور یاداوری به آنهاست که نوشابۀ کوکا کولا را بخرند.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.